Litteroi tähän kissasi sanavarasto.
Oman kissan tokaisut kun ruokaa: MEEE-urr, mi-A-u, mäh, äh, nauu-RAURRrRr, mi, i, ii, mi-a, mi-A, mii(pitkä väli suu auki)-a. vurrvur, kurh, turh, kurps (pyörii samalla ympyrää). naAA-a-AAAA-a-AAaarr
Huomiota: i, iih, niih, vurps (siristelee silmiään ja nostaa viehkosti yhtä tassua, häntä kiepillä etutassujen edessä), kurRURkurRURR, m-i-a-uu, maaaaa-a, kurn-i(suu jää auki jonka sulkee vähän ajan päästä), urur.
Nukkumista: vurr, VUrrrr, kur-ni, purps (kun hyppää sänkyyn), kurr-nih (unituhinaa), ur-iiir(univenyttely).
Mutta ei muuten koskaan sano miau. Eikä nau.
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 01:50"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 16:51"]
Käkäkä (naksuttelua) = kun näkyy ikkunasta lintuja
[/quote]
Tuo käkätys on hauska, vähänkö säikähdin kun kuulin kaverin kissan tekevän niin kun istui ikkunalla ja seurasi lintuja. Kissan leuka meni silleen hassusti samalla kun se sanoi noin.
Sitten ennenkuin se alkaa oksentamaan heinää+karvapalloa lattialle niin siltä tulee voevoevoevoeee-ääni kurkusta :D Luulin että se ääni kuului pihalla leikkivistä lapsista!
[/quote]Meilläkin tulee tuo voevoevoe ennen oksua, oli ihan unohtunut :D Ja sitten kun kissa kertoo, ettei todellakaan jaa varastamaansa kanapalaa, se toistelee nom nom nom ja samalla yrittää syödä sen mahdollisimman nopeasti.
T: se, jonka kissa ulvoo Rauuulin perään, kun isäntä lähtee töihin :D
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 15:42"]
Litteroi tähän kissasi sanavarasto.
[/quote]
cat litter
Ruokaa: Miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiii-iiii!! (toinen sanoo mäyh)
Seuraa: Krrrruiiiiiiiiiii krr-krr! (toinen sanoo mäyh)
Narttukissani mouruaa kollinkipeänä Mouu mauuu bou bauuu ja tietty aina yöaikaan.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 15:42"]
Kissat on vaan niin paljon ihanampia ja persoonallisempia otuksia kuin ällöttävät kirppukasa-koirat!
[/quote]
Ei kaikki koiratkaan kauheita ole. Kissojen kanssa on vaan helpompi keskustella, ja ne on kyllä jotakin ainutlaatuista.
Krrrrrr,krrrrrr,krrrrr, mäu-äh näh. Mrouuuuu kurnauuuuuu!!!!!
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 16:51"]Rauuul = kissan ikävähuuto
Käkäkä (naksuttelua) = kun näkyy ikkunasta lintuja
[/quote]
Rauuuul!!! Repesin :D Tuli heti mieleen se jalkapalloilija Raoul.
Mun kihlatun kissa (asuu meidän hyvän ystävän luona mun allergian takia) sanoo MIIIII MIIIIII tervehtiessään, suu ammollaan ja silmät suurina :) Sit kun on ruoka-aika niin tää valtavan kokoinen otus huutaa MIUUU RRRIUUU KURNAUUUU...Se on ihana kissa ja mua tosissaan surettaa ettei mun elimistö vaan siedäty vaikka mitä tekis. Kestän sentään silittää sitä aina vähän kerrallaan, mut kädet on pestävä heti. Usein lähdetään kotiin siinä vaiheessa kun aivastelu ja raskas olo menee pahaksi.
Ai niin, ja yhden mun tuttavan kissa sanoi aina vaan sievistellen "miu". Ei koskaan mitään muuta, aina vaan se yksi miu, oli asia mikä hyvänsä. Hyvin viehko ja sivistynyt naukaisu.
T. Se allergikko
"Mmh-kä! Mäkkauu! Mäkä! Mä-äh!" Tosi outo "hyppy" keskellä tuota maukua. En ole ihan samalla tavalla maukuvaa kissaa tavannut :) Saattaa joskus tervehtiä ihan normaalisti "Mau!"
"Mrrnau," tervehtii toinen kissamme. "Murr-rah! Mrä!" se vaatii kovaäänisesti ruokaa ja kehrää samalla. Jos etsii huomiota, niin isoksi jätkäksi aika hentoisella äänellä saattaa kysyä "mmäu...?"
Aamulla kun menen vessaan ennen kissan ruokkimista alkaa kamala huuto "Moää moää mrr ää" ellei kissa ehti sujahtaa mukaan vessaan.
Iltaruoan aikoihin toiveikas "Urr" kun kävelen kissan ohi sen maatessa nälkäkuolemaisillaan ruokakupillaan. Tai sitten se nälissään seuraa minua keittiöön ja huutaa "Nää".
Yhden kerran olen vain kuullut kun kissa on ennen oksentamista hokenut tuota "voevoevoevoe" oli niin outoa eikä ole kyllä tehnyt sitä uudestaan.
. (että näen ketjun toisen sivun)
Mjauuu: Anna ruokaa horo
Mjaauuu: Päästä mut ulos ihminen
KShhhh: Painu koira vittuun, im the boss, these are my hoods ho
Puurrrr: Hyvää silitystyötä ihmis-apina
Kissi osaa vieraita kieliä.
Persialaisista puheen ollen: meillä oli 70-luvulla savunharmaa, näytti Khomeinilta, ja sillä oli sellainen maailman kaunein intiaanin konkonokka, siihen aikaan ei tainnut niitä lyttykuonoja vielä paljon ollakaan? Vieläkö sellaisia vanhanmallisia neniä näkee? Ei tosiaan tuhissut tai puhissut.
Oli erittäin kiva ja pitkämielinen kissa, suostui makaamaan peiton alla selällään käpälät sievästi peiton päällä kun puin nukenvaatteisiin ja kuskasin nukenvaunuilla. Muutenkin K osasi leikkiä lapsen kanssa ihmeen monipuolisesti. Minä kiersin ruokapöydän alla ja kissa pöydällä ja aina kun pistin pääni esiin, kolli kampasi tukkaani kynsillään eikä koskaan ottanut päänahkaan. Valjaista kyllä kisuli suuttui niin että ei ikinä näyttänyt niin loukkaantuneelta ennen tai jälkeen. Vietti rotukissaksi hyvin onnellisen ja vapaan, pitkän elämän. Naapuri kyllä luuli ahmaksi ja säikähti kauheasti, ja toinen naapuri meinasi ensimmäistä kertaa kissamme nähdessään haljeta naurusta kun ymmärsi nokkelana heti, mitä toinen oli mennyt ahmaksi luulemaan.
Kissat on vaan niin paljon ihanampia ja persoonallisempia otuksia kuin ällöttävät kirppukasa-koirat!
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 02:00"]
Olen kuullut tuttavan entisen siamilaisen kissan huutavan kuin pieni vauva, ja se oli koko ajan kiehnäämässä ja vaatimassa huomiota. Ärsyttävin kissa minkä olen tavannut ja se sen katse oli semmpinen "läpiporautuva" ja pelottava. Kuulin että tuo on niiden tapa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 02:02"]
Mun edesmennyt kissa ei tykännyt autolla matkustamisesta. Se piti autossa aina "kirkonmenot": ensin se kumisi kuin kirkonkellot BOU MOU BOU, sitten se piti tulikivenkatkuisen saarnan MAUMAU MIUMAU MIIIIIU MAAAAAAAUUUUUUU, sitten se tokaisi MÖÖÖH ikäänkuin aameneksi ja alkoi murjottamaan... :D
[/quote]
:D ihana