Litteroi tähän kissasi sanavarasto.
Oman kissan tokaisut kun ruokaa: MEEE-urr, mi-A-u, mäh, äh, nauu-RAURRrRr, mi, i, ii, mi-a, mi-A, mii(pitkä väli suu auki)-a. vurrvur, kurh, turh, kurps (pyörii samalla ympyrää). naAA-a-AAAA-a-AAaarr
Huomiota: i, iih, niih, vurps (siristelee silmiään ja nostaa viehkosti yhtä tassua, häntä kiepillä etutassujen edessä), kurRURkurRURR, m-i-a-uu, maaaaa-a, kurn-i(suu jää auki jonka sulkee vähän ajan päästä), urur.
Nukkumista: vurr, VUrrrr, kur-ni, purps (kun hyppää sänkyyn), kurr-nih (unituhinaa), ur-iiir(univenyttely).
Mutta ei muuten koskaan sano miau. Eikä nau.
Kommentit (62)
Ä! ÄÄÄÄÄÄ!!!! Ja utuinen katse ja köyristelyä ja jaloissa kylkeen hinkkaamista kun ruokaa pitäisi saada.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 01:47"]Meidän persialainen kissa ei sano mitään muuta kun osoittaa vaan mieltä ja läväyttää tassulla niin lujaa kaikkien käteen tai käsivarteen että tuntuu siltä että neulatyyny isketään siihen :(
[/quote]
Mikä persialaista vaivaa ? Onko aina ollut läpsivä? :) persialaiset on aivan ihania mutta kauhea homma siinä silmien putsaamisessa ja turkin selvityksessä.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 16:51"]
Käkäkä (naksuttelua) = kun näkyy ikkunasta lintuja
[/quote]
Tuo käkätys on hauska, vähänkö säikähdin kun kuulin kaverin kissan tekevän niin kun istui ikkunalla ja seurasi lintuja. Kissan leuka meni silleen hassusti samalla kun se sanoi noin.
Sitten ennenkuin se alkaa oksentamaan heinää+karvapalloa lattialle niin siltä tulee voevoevoevoeee-ääni kurkusta :D Luulin että se ääni kuului pihalla leikkivistä lapsista!
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 01:49"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 01:47"]Meidän persialainen kissa ei sano mitään muuta kun osoittaa vaan mieltä ja läväyttää tassulla niin lujaa kaikkien käteen tai käsivarteen että tuntuu siltä että neulatyyny isketään siihen :( [/quote] Mikä persialaista vaivaa ? Onko aina ollut läpsivä? :) persialaiset on aivan ihania mutta kauhea homma siinä silmien putsaamisessa ja turkin selvityksessä.
[/quote]
Persialainen nyt on ollut syntymästään tuollainen vaikea eikä sitä pysty miellyttämään. Tuhisee äänekkäästi nokkansa takia nukkuessa, se käy vähän sääliksi mutta on kai rodun ominaisuus, tai niin meille sanottu että lyttynokan takia, sama koskee tietysti koiriakin.
Meidän aiempi norjalainen metsäkissa oli aivan ihana luonne, kuten kaikki muutkin tuntemani norskikissat. Ne on niin sopevia ja tyytyväisiä kaikkeen ja kaikkiin.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 01:52"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 01:49"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 01:47"]Meidän persialainen kissa ei sano mitään muuta kun osoittaa vaan mieltä ja läväyttää tassulla niin lujaa kaikkien käteen tai käsivarteen että tuntuu siltä että neulatyyny isketään siihen :( [/quote] Mikä persialaista vaivaa ? Onko aina ollut läpsivä? :) persialaiset on aivan ihania mutta kauhea homma siinä silmien putsaamisessa ja turkin selvityksessä.
[/quote]
Persialainen nyt on ollut syntymästään tuollainen vaikea eikä sitä pysty miellyttämään. Tuhisee äänekkäästi nokkansa takia nukkuessa, se käy vähän sääliksi mutta on kai rodun ominaisuus, tai niin meille sanottu että lyttynokan takia, sama koskee tietysti koiriakin.
Meidän aiempi norjalainen metsäkissa oli aivan ihana luonne, kuten kaikki muutkin tuntemani norskikissat. Ne on niin sopevia ja tyytyväisiä kaikkeen ja kaikkiin.
[/quote]
Meidänkin persu röhisi hengittäessään mutta veimme sen eläinlääkärille, hän pienen operaation teki mussun nenään, poisti hieman rustoa. Kyllä kisu oli helpottunut leikkauksesta toivuttuaan...
Aiemmin meidän persialainen oli kiukkuinen vaan kaikille lapsille, niin omille kuin muiden lapsille, oikein lapsivihaaja mutta sitten alkoi inhota aikuisiakin. Ja toisia kissoja. Ja koiria. Ja lintuja. Ja kaikkea muuta ruokaa kuin tuoretta.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 01:55"]Aiemmin meidän persialainen oli kiukkuinen vaan kaikille lapsille, niin omille kuin muiden lapsille, oikein lapsivihaaja mutta sitten alkoi inhota aikuisiakin. Ja toisia kissoja. Ja koiria. Ja lintuja. Ja kaikkea muuta ruokaa kuin tuoretta.
[/quote]
Persialaisten ylijalostus pitäisi kieltää lailla. Aivan ihana rotu mutta ei tosiaan ole kissan parasta ajateltu jalostuksessa.
Kissan murina on aika hilpeää kuunneltavaa :DDD Kun yrittää ärsyyntyneenä murista kun koira, samalla kun viuhtoo häntäänsä. Yritä siinä sitten olla katu-uskottava äkäinen mirri, kun kaikki nauraa ympärillä että haha mikä hölmö kissakoira!
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 01:57"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 01:55"]Aiemmin meidän persialainen oli kiukkuinen vaan kaikille lapsille, niin omille kuin muiden lapsille, oikein lapsivihaaja mutta sitten alkoi inhota aikuisiakin. Ja toisia kissoja. Ja koiria. Ja lintuja. Ja kaikkea muuta ruokaa kuin tuoretta. [/quote] Persialaisten ylijalostus pitäisi kieltää lailla. Aivan ihana rotu mutta ei tosiaan ole kissan parasta ajateltu jalostuksessa.
[/quote]
Norjalaista ei vissiin ole jalostettu niin älyttömästi ja pitkään kun persialaista ja siksi sillä kuulemma on niitä kissamaisia luonteenpiirteitä ja viettejä jäljellä (ei ole mikään vaativa äänekäs sohvapottu), ja ovat käsittääkseni aika terveitäkin.
Olen kuullut tuttavan entisen siamilaisen kissan huutavan kuin pieni vauva, ja se oli koko ajan kiehnäämässä ja vaatimassa huomiota. Ärsyttävin kissa minkä olen tavannut ja se sen katse oli semmpinen "läpiporautuva" ja pelottava. Kuulin että tuo on niiden tapa.
Mun edesmennyt kissa ei tykännyt autolla matkustamisesta. Se piti autossa aina "kirkonmenot": ensin se kumisi kuin kirkonkellot BOU MOU BOU, sitten se piti tulikivenkatkuisen saarnan MAUMAU MIUMAU MIIIIIU MAAAAAAAUUUUUUU, sitten se tokaisi MÖÖÖH ikäänkuin aameneksi ja alkoi murjottamaan... :D
Meillä toinen kissa kova juttelemaan ja vastaa aina kun kävelee ohi ja silittää tai muutenkin väittelee. Vastaa, monta kertaa kun sanon jotain kovalla äänellä. Mau!
Toinen kissa ei puhu aikuisille. Saattaa mennä pojan huoneeseen ja miu, miu, miu : tule silittämällä vielä, et saa lähteä kouluun! . Tai illalla sama miu miu: tule jo nukkumaan. Ja tänä on aina sama kaava. Muuten on mykkä. Tietty käkättää valolle joka heijastuu seinään. Tänä mykkä aikuisille, ei myöskään kehrää, vaikka silittäisin puoli tunti, mutta aloittaa heti kehräämään kun poika kerran hipaisee.
Molemmat kissat juoksevat aina ovelle, katsomaan kuka tuli.
Meillä oli aikoinaan kaksi kissaa, pieni hento tyttönen joka kulki naukumassa kimeästi että miu (välillä kuulosti että piu) ja sitten iso vanhempi kissa joka oli kuin joku bassokolli (leikattu) kun sanoi mau (tai bwwmmau) niin voitte kuvitella mikä aaria tuosta syntyi kun välillä tahti meni vuorotellen miu-MAU-miu-MAU-miu-MAU.
Määäääyy, määäääyyy,mmäääyyy, kun nuorimmainen haluaa ruokaa (kokoajan).
Kurr kurr kurr kurr, kun yksi haluaa huomiota ja tulla syliin.
Mää-äää äää, määääääääää kun yksi on turhautunut ja haluaa leikkiä.
Trattorrattorarooor, kun pentumme haluaa rapsutuksia.
Kissat on parhaita. Joo mullakin on liikaa aikaa :)
Mo-louuuuuu! (Mulla on ollut niin ikävä!)
MaWA-WA-WaU. (Mulla on nälkä, ääliö)
Wah? Wo, wah? (ai tätäks mä syön? Paskaa)
Mah. (kah, paskaaks tässä. Boring)
MOLOUUUUUUUU! (mulla on taas ollut niiiii-iiin ikävä!)
Kaa.. Naa(Noh. Hmph.)
M. Ma. Phh. (Ai mitä oon tehny päivän? Loikoillu. Ja sit mä söin. Ja sit mä loikoilin)
Kh. Ph. (haista vi**u, mä meen nukkuun)
MO-LOUUU-AW-AW-OUUUU!
(mulla on ollut ihan hirveen ikävä. Siksi paskansin sun mainospostit, äiliö)
persiinalainen killi-naa-naa
Krrrrr... aina silloin, kun päättää tehdä jotakin, mennä ruokakupille tms.
NAU, NAU, NAU! Kun hyvä ruokapussi on avattu. Tarkoittaa "Tänne sitä ruokaa ja vähän äkkiä!".
Krm! Tarkoittaa "Terve!".
Ma-mi! Tarkoittaa "Leikitään!" On silloin usein vaanimisasennossa kenkien takana tms.
Minun kissani sanoo "whuu". Tai niin minä sen ainakin litteroisin ja vastaankin usein jotain "no whuuwhuu! mitä tuuletat?"
Ä äh mjäh purr purr mau ai mjäing -g mjäh-ghhh. Toi viimeinen on sihaisu😊😆😃
Mun kissa sano just selkeällä suomen kielellä 'nosta jo persees ylös siitä äläkä selaa mitää vauva.fin paskajuttuja'
Heitin sitä banaanilla ja kuului vaan 'pöfff' ja jäljellä oli vain enää savupilvi
Meidän persialainen kissa ei sano mitään muuta kun osoittaa vaan mieltä ja läväyttää tassulla niin lujaa kaikkien käteen tai käsivarteen että tuntuu siltä että neulatyyny isketään siihen :(