Perkaleen ovistestit.
Luota noihin sitten. Menkat siis loppui viime viikon torstaina. Eilen ja tänään testit näyttänyt haaleaa viivaa. Mistä mä nyt tiedän onko se ovis mennyt jo vai tekeekö vasta tuloaan? Paikat ollu jo monta päivää kipeenä niin sekään ei kerro tilannetta. Huoh =(
Kommentit (56)
Ihan varmasti olis joo pätevämpiä. Mitenkä ne käytännössä eroo, muuten kuin hinnalta =)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 19:42"]Ihan varmasti olis joo pätevämpiä. Mitenkä ne käytännössä eroo, muuten kuin hinnalta =)
[/quote]
no se näyttää selkeästi että onko lh:ta virtsassa, että raskautuminen olisi mahdollista. Tikkujen kanssa saat arpoa. Erehdyin itsekin tikuttamaan ovista, ja eihän sitä tikkujen mukaan ollut, kun aina viivat oli haaleita. En raskautunut. Ostin clearbluet ja tikutin niillä ovisviikolla. Hymynaamahan sieltä tuli. Ei muutakun hommiin ja siitä raskauduinkin.
Eikö se oo sama nussia joka päivä niin ei tarvitse rahojaan haaskata? Meillä toimi ainakin
.
Tuskin vielä mennyt, jatka testailua vaan. :) minkä pituiset kierrot sulla ap on?
Testiviiva on TUMMEMPI kuin kontrolliviiva = ovulaatio. Piste. Haalea viiva ei merkkaa yhtään mitään. Jos et saa puolessa vuodessa ovistesteillä selvää plussaa niin hakeudu tutkimuksiin. Lapsettomuuden syy voi olla (ja esim. PCO:n kohdalla yleensä onkin) se, ettet ovuloi.
Olisiko helpompaa vaan harrastaa seksiä noin joka toinen päivä, tämän pitäisi kyllä riittää raskautumiseen. Se tikkujen kanssa pelleily ja pakkoseksi vaan ovisaikaan niin pilaa tunnelman ja seksielämän.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 21:08"]
Tuskin vielä mennyt, jatka testailua vaan. :) minkä pituiset kierrot sulla ap on?
[/quote]
Kierrot on aika tasan sen 28 päivää. Täytynee nyt käyttää nuo tikut ainakin loppuun. Katsoa tässä muuttuuko tulos. Tietystihän helpommalla pääsis kun joka päivä touhuilis. Mutta täytynee sanoa, että niin paljon kun tykätäänkin touhuilla, niin johan siitä maku menis tuolla tahdilla ja alkais käydä "työstä". Alunperin olikin tarkoitus "lapsi saa tulla jos on tullakseen" ja vannoin etten ratkea mitään tikuttelemaan ja kyttäämään päiviä. Ja tässä ollaan.
Noniin. Johan oli nopeaa toimintaa. Testit siis tilattu eilen ja tänään ne tipahti postiluukusta. Lueskelin tuossa valmiiksi ohjeita milloin aloittaa testaaminen. Nyt vaikuttaa siltä, että olen ollut pari päivää myöhässä tikkujeni kanssa viime kierrossa. Nyt on siis tuo kunnon Clearbluen digitaalinen testi. Kiertoni on ollut 26-27 päivää. Ohje kertoo, että testaaminen pitäisi aloittaa jo kierron yhdeksäntenä päivänä! Onko tosiaan näin? Menkat siis alkoi viime la 13.9 ja loppui 16.9 eli nyt ti. Tulevana sunnuntaina siis pitäisi jo aloittaa testaamaan, niinkö? Kertokaa viisaammat! Tää kaikki on uutta niin oon ihan pihalla =) Josko tällä krt löytyis ainakin ne oikeat päivät.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 09:16"]
Koska en ymmärrä tuota oviksen metsästystä, niin voisitteko kertoa miksi niin pitää tehdä? Tarpeeksi kun harrastaa seksiä, niin raskaaksi tuleminenkin on melko todennäköistä...
[/quote]
Vaikka siksi, että kuukaudessa on kuitenkin vain 2 päivää jolloin hedelmöittyminen on mahdollista. Ja jos ei ole käryäkään milloin ovis on, niin raskautumisen mahdollisuus on sama kuin lottoaisi.
Mulla on siis kierto 26-27 päivää ja nyt on siis kierron yhdeksäs päivä menossa. Testin mukaan testaaminen kuuluu aloittaa tänään, tiedä sitten. Ajattelin nyt jonkun päivän testailla niin näkee tapahtuuko mitään.
Katso jostain ovislaskurista mitkä ovat hedelmällisimmät päivät ja sillon tikutat. itse käytin ovistikkuja ja sitä clerblue digitaalista samaan aikaan.
Jahas. En edes tienny moisista laskureista. Koitin montaa eri laskuria ja väittivät että paras päivä olisi 25.9. Vois vaikka pitää paikkansa.
Toi Clearblue on hyvä verrattuna tikkuihin. Mulla tikut näytti usein niin epäselviä tuloksia ("onko toi nyt yhtä vahva viiva vai ei?"), että vaihdoin Clearblueen ja sillä saan selkeän tuloksen, jota ei tarvitse itse tulkita.
Ja miksi aloitin testaamisen, kun joku halusi tietää. En tullut raskaaksi. Sitten aloin testaamaan, jotta varmasti sekstailen oikeana päivänä. Sittemmin tein testejä, jotta tietäisin ovulaatiopäivän inseminaatiota varten.
"Paras" päivä raskautua on 2 päivää ennen ovulaatiota. 3 ja 1 päivää ennen on toiseksi tehokkaimmat. Itse ovispäivänä alkaa suurimmalla osalla olla jo auttamattomasti myöhäistä, koska siittiöt ei ehi uida munasolun luo, ennen ku se kuolee. Gynekologi sanoi, että joka päivä ei kannata hommailla. Pitää kerätä siittiöreserviä muutaman päivän ajan ja sit tykittää tuolloin 2 päivää ennen ovista. Tilastollisesti silloin onnistuu parhaiten suurimmalla osalla, mutta eihän se tietenkään kaikkia koske.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 18:40"]
Heitä ne tikkutestit helvettiin ja osta clearblue digitaalisia ovistestejä
[/quote]
Sinnehän ne perkleen ovistestit kuuluu, helvettiin.
Raskausviikolla 40+3 ollessani uskallan neuvoa että testaa ensin halvoilla tikuilla joka päivä,sitten kun ovis on lähellä ota käyttöön clearbluen digitesti. Mulla oli epäsäännölliset menkat ja testailin monta kiertoa halpistikuilla oikeaa ajankohtaa pähkäillen, halpistikku/clearblue digi combolla tärppäs kerrasta.
Ei ovista tänäänkään. Kunhan en tosiaan olisi liian myöhässä testieni kanssa.
Huomenna sitten uusiksi. Ja toivotaan parasta, etten ole myöhässä. Mitään lämpöjä en kyllä ala mittailee. Menee muuten ihan hulluks koko touhu ja koko elämä pyörii vaan tämän asian ympärillä. Seurauksena stressi ja se taas tarkoittaa ettei ainakaan synny tulosta.
[quote author="Vierailija" time="21.09.2014 klo 17:41"]
Raskausviikolla 40+3 ollessani uskallan neuvoa että testaa ensin halvoilla tikuilla joka päivä,sitten kun ovis on lähellä ota käyttöön clearbluen digitesti. Mulla oli epäsäännölliset menkat ja testailin monta kiertoa halpistikuilla oikeaa ajankohtaa pähkäillen, halpistikku/clearblue digi combolla tärppäs kerrasta.
[/quote]
Tuossakin on kyllä ideaa!! Vois kokeilla.
Moisesta en olekkaan edes kuullut, että paras aika olisi ennen ovista. . Hassu ajatus. Milläs sitä sitten tietää milloin touhuilla. .
Mulla clearbluen laskuri netissä sanoi että testauksen aloitus mennyt ohi päivällä ja että testaus tulee aloittaa vasta seuraavasta kierrosta. Siitä huolimatta aloitin testaaminen ja harrastettiin seksiä. Hymynaama tuli parin päivän päästä kun tein testin uudelleen. Seksiä vielä siitä päivän päästä. Eli testaaminen kannatti kuitenkin aloittaa. Turhaan oltaisiin odotettu seuraavaan kiertoon. Nyt odotellaan onko tullut tulosta!
Heitä ne tikkutestit helvettiin ja osta clearblue digitaalisia ovistestejä