Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkettää, koska taas menee kesäloma hukkaan laiskuuteni takia

Vierailija
22.06.2026 |

Joka vuosi tämä sama. Pari päivää ennen lomaa suunnittelen iloisesti ja ahkerasti mitä hyödyllistä voisin tehdä, eli vaikka kaappien siivoukset, ikkunoiden pesu, mattojen pesu, joka päivä kävelykenkillä käyminen, laihduttamisen aloittaminen jne jne. Sitten ekana lomapäivänä herään taas kymmeneltä, huomaan tuijottavani jotain Kauniita ja rohkeita ja muita typeriä sarjoja, syöväni taas jäätelöä ja olevani koko päivän kotona sisällä. Ja taas koko päivä mennyt täysin hukkaan. Tunnen itseni täysin laiskaksi luuseriksi. Kaikki muut matkustaa lomalla ja tekee jotain, minä laiskottelen kotona. Miten saisin otettua itseäni niskasta kiinni? Ja onko teillä muilla samanlaista? 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama 🖐

Vierailija
2/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlaista kuin sulla ap. Olen masentunut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No liekö ihme että pääkoppa ja kroppa laittavat vastaan, kun tuuttaat loman täyteen epämiellyttävää puuhastelua. Tuo masentaa jo ajatuksenakin. Lomalla on tarkoitus rentoutua ja nauttia.

Vierailija
4/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ihmetellyt, miksi lomalla pitäisi suorittaa. Minä olen pyrkinyt siivoamaan ja mahdollisesti laihduttamaan jo ennen lomaa, ettei lomalla tarvitse itseään kiusata.

Vierailija
5/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sitten aamu venytykset kahvia naamariin ja hommiin. Vaikka pari asiaa päivässä. Ei kaikkia ole saman päivän aikana pakko tehdä. Mutta se lista niistä hommista ei pienene jos ei tee mitään ja se lista vaan kasvaa kun tulee lisää hommia. Sitten se on vielä pelottavanpi se lista.

Vierailija
6/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten käyt töissä. Mikään pakko ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinalla saattasit saada itsesi käyntiin.

Vierailija
8/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla lomaillaan, ei tehdä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuinka pitkä lomasi on? Kotoa neljän seinän sisältä kannattaa tehdä pyrähdyksiä ulos. Tsemppiä!

Terv. toistaiseksi lomaton tyyppi, kesä kuluu lähinnä töissä

Vierailija
10/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla niin, että lataat itse itsellesi suorituspaineita? Ja siihen päälle kun katsot vielä somesta kuvia muiden loman vietoista, alat luoda päässäsi mielikuvia siitä, miten loman tulisi mennä ja mitä pitäisi ehtiä tehdä. Yritä ennemmin keskittyä siihen mitä itse haluat oikeasti tehdä. Jos hömppäsarjojen katsominen tuottaa mielihyvää ja saa olon rennoksi niin sekin on täysin hyväksyttävä ajanviete. Ei lomalla täydy välttämättä tehdä mitään erikoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi voit loman loputtua aloittaa taas saikuttelun jos olet julkisella sektorilla töissä.

Vierailija
12/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuollaista. Totta kai ihmisen pitää hoitaa asiansa ilman mitään vinkumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, jo kuukausi kännissä ja lomaa on elokuun puolelle...

Vierailija
14/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yksinäinen sinkkunainen ilman kavereita ja minulla ei ole mitään tekemistä lomalla. Voisin ilman liioittelua jättää jokavuotiset lomat pitämättä. Kesäloma on yhtä tuskaa yksinäiselle. Ja ei, en lähde yksin minnekään matkalle tai kahvilaan istumaan. Siellä tuntisin oloni monin verroin pahemmaksi kaikkien perheiden, onnellisten parien ja kaveriporukoiden keskellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot kyllä laiska pska! Tee nyt edes yksi asia päivässä. 

Vierailija
16/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä tarvitset oikeata lomaa ap, et työlistaa. Mulla on tapana heti loman alkuun järjestää jotain kivaa, jolla saa ajatukset heti muualle. Reissu tietenkin toimii hyvin, mutta voi olla vaikka museokäynti, ulkoilu uusiin maisemiin ja termarikahvit metsässä. Ihan mitä vain, kunhan lähtee pois kotoa ja tekee jotain aivan muuta kuin yleensä.

Sen jälkeen on helpompi päästä lomatunnelmaan. Saattaa innostua tekemään rästilistaa kotona tai jotain aivan muuta. Ja vaikka sen jälkeen huvittaisi vain istua sohvalla, ei ainakaan tunnu, että ei ole tehnyt lomalla mitään.

Vierailija
17/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ap loman ekoille päiville varata joku matka tai vähintään menet jonnekin kahvilaan aamupalalle. Ikkunoits ehtii pesti muulloinkin. 

Vierailija
18/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen yksinäinen sinkkunainen ilman kavereita ja minulla ei ole mitään tekemistä lomalla. Voisin ilman liioittelua jättää jokavuotiset lomat pitämättä. Kesäloma on yhtä tuskaa yksinäiselle. Ja ei, en lähde yksin minnekään matkalle tai kahvilaan istumaan. Siellä tuntisin oloni monin verroin pahemmaksi kaikkien perheiden, onnellisten parien ja kaveriporukoiden keskellä. 

Ymmärrän raskasta olla yksinäinen vaikka ei haluaisi ja nähdä kun muilla on onni suonut. Ei voi edes omia tunteita kenenkään kanssa jakaa asiasta. Joutuu sitten omassa päässä yksin käymään aina kaikki läpi.

Vierailija
19/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei (enää) haittaa se että en jaksa tehdä lomalla oikeastaan muuta kuin syödä ja nukkua, Rakastan sitä! Ei vastuuta mistään tai kenestäkään, saa vaan olla rauhassa. Mieli lepää. Olen aikanaan reissannut ja suorittanut, nyt en enää jaksa. Ps. nukuin 12 tunnin unet, nyt kahvi ja aamupala, sitten luen vähän kirjaa kunnes on aika ottaa päikkärit. Ja voi olla että en edes käy ulkona tänään jos ei huvita :)

Vierailija
20/26 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ihan oikein, ensimmäiset lomapäivät kuuluukin ottaa iisisti ja elää kuin lehmä pellossa. Reilun viikon päästä voit sitten alkaa suunnitella haluatko todella tehdä jotain? Lomalla ladataan akkuja, eikä suoriteta työleiriä !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi