Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko vegaaneja tai oletko itse vegaani?

Vierailija
24.08.2014 |

Miksi et käytä eläinkunnan tuotteita? Mikset suuntaa tarmoasi ihmisten asioitten kohentamiseen?

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:19"]

"Jaa, että anti-vegaanit ainoana vittuilemassa."

Ajatella, vegaaniko ei olekaan pelkkä sylkykuppi, olitko ajatellut että vegaanille voi vain vittuilla, irvailla ja naureskella ja vegaanin pitäisi pitää turpa kiinni ja mennä hiljaa häpeämään saunan taa?

Ylläripylläri, ei se aina menekään niin. Vegaani ei ikinä tule sinulle ivaamaan ja naureskelemaan omasta aloitteestaan, mutta kun vittuilet tarpeeksi kauan, saattaa joku siihen myös vastata takaisin. Sen sijaan lihaanit hyökkäävät ilman mitään syytä vegaaneja mollaamaan ja haukkumaan. 

[/quote]

Kyllä Vegaani porukassa on myös idootteja. Olen monta kertaa ollut kohteena kun minun ruokavaliota moititaan. Sairastan diabetestä ja pärjään pienellä määrällä insuliinia. Mutta minä en saa syödä lainkaan hiilihydraatteja. Minä seuraan lääkärin ja ravintoterapeutin ohjeita. Näissä ruokaohjeissa on liha, kala, muna jne. Tämä ei ole minun henkilökohtainen valinta, se on minun sairaus.

Olen saanut kuulla että ole eläintappaja, eläinrääkkääjä. Niin kuin varmaan ymmärrätte, niin en juuri ole heidän kanssa tekemisissä enään. Varsinkaan kun nämä eläinteystävät pitävät lampaita, kaneja, kissoja ja koiria.

En sano että kaikki vegaanit toimivat näin, mutta minun kohdalla on kaksi tullut vastaan. En tosi syyllistä kaikkeja, mutta se että sanot että ei ikinä, niin se on vale. Teidän porukoissa on myös idootteja.

[/quote]

Varmaan kaikissa porukoissa on, myös vegaaneissa. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että vegaaniruokavalion noudattaminen olisi idioottimaista.

Vierailija
42/106 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan noinkaan, luepa aloitus uudestaan. Jos osaat.

=D Voi apua. Kyllä, osaan lukea. Myös kirjoittaa ja laskea. Minulla ei ole mitään tarvetta lähteä kaltaisesi nönnöttelijän kanssa vastavuoroiseen loanheittoon, jos et tuon syvällisempään ja asiallisempaan vastaukseen pysty. Mulle on oikeasti ihan sama, mitä sinä/kukaan on mieltä mun vegaaniudestani, hyväksytkö vai pidätkö sitä autistisena toimintana. Minun on hyvä näin, sinun ilmeisesti ei ole, mutta ehkä sinäkin voit kehittyä. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:41"]Nämä vegaanit haluaisivat ilmeisesti tappaa nautaeläimet sukupuuttoon, kun ovat niin epäekologisia.

[/quote]Kylläpä on lapsellista läppää anti-vegaaneilta taas yksi ketju täynnä.

Vierailija
44/106 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:37"]

Juups, että me vegaanit ollaan niitä tuputtavia höyrypäitä... =D Aloitus koski vegaaneja, joten me vastaamme. Nyt saadaankin kuulla olevamme suoraan aspergereitä ja autisteja. Itse olen kirjoittanut tähän ketjuun tasan yhden viestin (69), jossa nimenomaan yritän korostaa sitä, että tämä on minun ajatusmaailmaani. Minä rakastan tätä väkivallatonta elämäntapaani, mutta ymmärrän, että valtaosa ihmisistä ei näin ajattele. Harmittaa toki, mutta tiedän ja ymmärrän, etten pääse kenenkään pään sisälle naksauttamaan aivoja eri asentoon. Miksi saamme (saan) näin suurta vihaa osakseni? En myöskään käy yökkimässä kenenkään lautasen ylle, että HYI sää syöt lihaa. Vastaan perusteluni vegaaniudelleni, jos kysytään, muutoin en. Kuitenkin minua vastaan saa vapaasti hyökätä ja nimitellä autistiksi, kö?

[/quote]Ei ihan noinkaan, luepa aloitus uudestaan. Jos osaat.

[/quote]Vittuiletko kaikille ihmisille koko ajan? Mahtaa siinä olla äitisi ja lapsesi ihmeissään, kun suusta ryöppyää vain kaikenlaista törkyä. Tai sitten ehkä olet kasvattanut lapsesi samanlaisiksi ja koko perhe oksentelee toistensa päälle.

[/quote]Hieno yläpuolelle asettautuminen. Not.

Vierailija
45/106 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:41"]Nämä vegaanit haluaisivat ilmeisesti tappaa nautaeläimet sukupuuttoon, kun ovat niin epäekologisia.

[/quote]Kuinka lapselliseksi jutut voivat vielä anti-vegaaneilla mennä?

Vierailija
46/106 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:42"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:37"]

Juups, että me vegaanit ollaan niitä tuputtavia höyrypäitä... =D Aloitus koski vegaaneja, joten me vastaamme. Nyt saadaankin kuulla olevamme suoraan aspergereitä ja autisteja. Itse olen kirjoittanut tähän ketjuun tasan yhden viestin (69), jossa nimenomaan yritän korostaa sitä, että tämä on minun ajatusmaailmaani. Minä rakastan tätä väkivallatonta elämäntapaani, mutta ymmärrän, että valtaosa ihmisistä ei näin ajattele. Harmittaa toki, mutta tiedän ja ymmärrän, etten pääse kenenkään pään sisälle naksauttamaan aivoja eri asentoon. Miksi saamme (saan) näin suurta vihaa osakseni? En myöskään käy yökkimässä kenenkään lautasen ylle, että HYI sää syöt lihaa. Vastaan perusteluni vegaaniudelleni, jos kysytään, muutoin en. Kuitenkin minua vastaan saa vapaasti hyökätä ja nimitellä autistiksi, kö?

[/quote]Vittuiletko kaikille ihmisille koko ajan? Mahtaa siinä olla äitisi ja lapsesi ihmeissään, kun suusta ryöppyää vain kaikenlaista törkyä. Tai sitten ehkä olet kasvattanut lapsesi samanlaisiksi ja koko perhe oksentelee toistensa päälle.

[/quote]Burn. Not.

Vierailija
47/106 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:43"]

Ei ihan noinkaan, luepa aloitus uudestaan. Jos osaat.

=D Voi apua. Kyllä, osaan lukea. Myös kirjoittaa ja laskea. Minulla ei ole mitään tarvetta lähteä kaltaisesi nönnöttelijän kanssa vastavuoroiseen loanheittoon, jos et tuon syvällisempään ja asiallisempaan vastaukseen pysty. Mulle on oikeasti ihan sama, mitä sinä/kukaan on mieltä mun vegaaniudestani, hyväksytkö vai pidätkö sitä autistisena toimintana. Minun on hyvä näin, sinun ilmeisesti ei ole, mutta ehkä sinäkin voit kehittyä. =)

Diiba daaba, tiivistän sulle kun et vaivautunut lukemaan uusiksi. Aloitus ei ollut pelkästään vegaaneille, vaan siinä myös kysyttiin, että tunnetko vegaaneita.

Vierailija
48/106 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:42"]

[/quote]Lisää paskaa housuun.

Vierailija
49/106 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diiba daaba, tiivistän sulle kun et vaivautunut lukemaan uusiksi. Aloitus ei ollut pelkästään vegaaneille, vaan siinä myös kysyttiin, että tunnetko vegaaneita.

Enkä missään väittänytkään, että aloitus koski PELKÄSTÄÄN vegaaneja. =) Itse vastasin, koska olen vegaani.

Vierailija
50/106 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vetää noilla argumentointitaidoilla lapsellisuuskorttia esiin, ja vielä kun luultavasti itsekin on disneyn takia lopettanut lihansyönnin...

Vierailija
51/106 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nämä vegaanit haluaisivat ilmeisesti tappaa nautaeläimet sukupuuttoon, kun ovat niin epäekologisia"

on niin lahjakasta tuo, oi niin omaperäistä, kuinka voi jonkun aivot olla noin säkenöivän viisaat, ehkä se on se kolesteroli joka tuo älyn loistamaan, nobel-palkintoa en  voi sinulle antaa mutta ojennan sinulle kunnian osoituksena ihailustani virtuaalibanaanin. ole hyvä.

Vierailija
52/106 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, että anti-vegaanit ainoana vittuilemassa.

Vierailija
54/106 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 13:26"]

En ole vieläkään saanut vastausta mitä lihansyöjät tekevät kärsivien mummojen puolesta?

[/quote]

Erinomainen pointti.

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 13:34"]

"Miksi täällä on nykyään koko ajan näitä vegaani-aloituksia?"

Onko tarha- ja kouluikäisten lasten maailma tuttu? Jos joku on erilainen, poikkeava ja oma itsetunto on huono, sitä pönkitetään hyökkäämällä heikomman kimppuun. Jep, monet ihmiset eivät kehity henkisesti lastentarhasta päästyään, silloin kiusaamisen kohteeksi sopii vähemmistöjen edustajat.

[/quote]

Heikomman? :D

Minä olen ollut aiemmin täysvegaani, mutta nykyään aika tuulella käyvä. Olen sitten sekasyöjä tai vegaani, mua ei lievää huvitusta enempää vihaajien räksytys liikuta. Siinäkös länkytätte.

Vierailija
55/106 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, itse olen kasvissyöjä.

Vierailija
56/106 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska ystäväni ja minä olemme järjellä varustettuja.

Vierailija
57/106 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 14:06"]

[/quote]

Jokainen syö miten syö. Toise eettisemmin ja ekologisemmin kuin toiset.

Mutta sitten kun sekasyöntiä kehdataan perustella JÄRJELLÄ, mennään metsään. Se nimittäin on täysin päinvastoin. Sekasyönnin pätevät perustelut ovat mm. lihan maku, lauma-ajattelu, jäyheä kyky kehittyä, yksinkertainen maailmankuva ja erilaisuuden pelko. Mutta ei missään nimessä JÄRKI. Että jos nyt kuitenkin pysytään tosiasioissa ja sekasyöjät suosiolla tunnustavat todelliset vaikuttimensa.

Mikä on "järjellä varustetun" vastakohta? Sinä olet sitä.

Vierailija
58/106 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 14:06"]

[/quote]

Mutta sitten kun sekasyöntiä kehdataan perustella JÄRJELLÄ, mennään metsään. Se nimittäin on täysin päinvastoin. Sekasyönnin pätevät perustelut ovat mm. lihan maku, lauma-ajattelu, jäyheä kyky kehittyä, yksinkertainen maailmankuva ja erilaisuuden pelko. Mutta ei missään nimessä JÄRKI. Että jos nyt kuitenkin pysytään tosiasioissa ja sekasyöjät suosiolla tunnustavat todelliset vaikuttimensa.

[/quote]

Et sit kyenny muuhun argumentointiin kuin henkilökohtaiseen haukkumiseen?

Sitä se kasvisruoka tuppaa teettämään. ;)

Vierailija
59/106 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 14:06"]

[/quote]

[/quote]

Et sit kyenny muuhun argumentointiin kuin henkilökohtaiseen haukkumiseen?

Sitä se kasvisruoka tuppaa teettämään. ;)

[/quote]

Etkö edes huomannut itse aloittaneesi henkilökohtaisen haukkumisen?

Vierailija
60/106 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun osoitatte mielenkiintoa ruokapoliittista valintaani kohtaan. 

Olin lakto-ovo-vegetaristi 20 vuotta kunnes puolitoista kuukautta sitten siirryin vegaaniseen ruokavalioon. Kyllä, olen erittäin tuore tapaus :)

Olin jo pitkään kokenut huonoa omaatuntoa maitotuotteiden käyttämisestä, joten vaikeuksista huolimatta päätin luopua niistä. Vaikeuksilla tarkoitan sitä, että vegaanina on oikeastaan mahdotonta välttää ruuan laittoa ja itse olen äärimmäisen laiska ja huono kokki. 

En ole täydellinen (mm. tupakoin) enkä sitä vaadi muiltakaan. Tämä on kuitenkin minun valintani enkä jaksa joka raossa olla itseäni selittämässä ja puolustamassa. Haluan syödä niin ettei minulla ole paha olla henkisesti eikä fyysisesti. 

Uusien kokkailujen myötä olen myös päässyt kehittämään itseäni epämukavuusalueella (luopunut valmisruuista), tutustumaan mausteisiin, olemaan luova, kokeilemaan uusia hedelmiä jne. Olen iloinen että uskalsin tehdä tämän muutoksen! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän