Tunnetko vegaaneja tai oletko itse vegaani?
Miksi et käytä eläinkunnan tuotteita? Mikset suuntaa tarmoasi ihmisten asioitten kohentamiseen?
Kommentit (106)
Ystävissäni on useita vegaaneja ja vielä enemmän kasvissyöjiä. Mä osaan kokkailla oikein maittavia vegaanisia pöperöitä, mutta arkisin mulla ei ole siihen aikaa, niinpä tyydyn miehen valmistamiin lihaisiin ruokiin. Ärsyttävää, mutta en vaan jaksa panostaa.
Hyvä vetää noilla argumentointitaidoilla lapsellisuuskorttia esiin, ja vielä kun luultavasti itsekin on disneyn takia lopettanut lihansyönnin...
Lapsellisuuskortilla viitannet varmaan käyttämääni termiin nönnöttelijä. Jolla puolestaan viittasin suoraan tuohon "luepa uudestaan, jos osaat" -heittoosi. Tiedät että osaan lukea, koska mitenkään muuten en voisi sinulle vastata, eikö niin? Hirmu surullista että olet noin täynnä vihaa ventovierasta kanssapalstailijaa kohtaan. Koittaisit kuitenkin jo uskoa, että mikään sivalluksesi ei tee mulle yhtään mitään. Kuten sanoin, rakastan väkivallatonta elämäntapaani ja olen tyytyväinen siihen, ja kuten sanoin, olemme vieraita toisillemme, niin et nyt vaan mitenkään pysty käymään henkilöön kiinni. Vaikka millä diagnooseilla koittaisit. Harmittaa vaan omasta puolestasi kuinka siellä lietsot itseäsi raivoon turhan päiten. Tästä aiheesta voisi olla joskus mielenkiintoista voida keskustella asiallisesti, toisinaan se on täällä onnistunut, yleensä ei. (Enkä tarkoita, että olisi yksin sinun/sekasyöjien syy.)
Minä söin vegaanin, oli hyvää, nam nam.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 21:49"]"Mikset sitten sanonut niin?
Ihminen on sopeutunut sekaravintoon, ottamaan tarvittavat ravinteet ja kalorit sieltä mistä saa, mikä käytännössä tarkoittaa selviytymistä myös vegaaniravinnolla.
Ihmiskeho ei ole kehittynyt syömään sellaista määrää lihaa, jota Pohjoismaissa kulutetaan, vaan suuri määrä lihaa on epäterveellistä. Ennen vanhaan lihaa ei edes ollut saatavilla vuoden ympäri. Eli terveyden kannalta parasta olisi lihaton tai vähälihainen (paleodieetti) ruokavalio. Monet tosin tekevät kulutuspäätöksensä jonkin muun kuin terveydellisten syiden perusteella."
Paskapuhetta. Ennen maanviljelyn keksimistä ei pohjoisessa ole ollut talviaikaan mitään muuta ruokaa saatavilla, kuin lihaa. Vai mitkä syötävät kasvit kasvavat lumessa? Siten pohjoisen ihmiset ovat sopeutuneet runsaaseen lihansyöntiin ja se on terveellistä.
[/quote] Ihminen ja huom! myös ne metsästettävät eläimet ovat siirtyneet pohjoiseen vasta kun siellä on ruvennut esiintymään myös niitä syötäviä kasveja. Oletkos kuullut sellaisesta kuin metsästäjä-keräily -kulttuuri? Missään vaiheessa ihmiskunnan historiassa ihminen ei ole syönyt pelkkää lihaa. Kun ihminen keksi, miten ruokaa säilötään, sen oli mahdollista asettua paikoilleen.
Itse olen vapaana kasvanutta riistaa suosiva sekasyöjä ja tunnen paljon vegaaneja. Kukaan tuntemani vegaani ei ole kuollut, saati nähnyt nälkää ruokavalionsa takia.Tämä riittää mulle mainiosti todisteeksi siitä, että vegaaninen ruokavalio sopii ihmiselle oikein hyvin.
[/quote]
Oletko kuullut eskimoista?