Miesystävä ilmoitti erosta TEKSTARILLA
Olimme yhdessä 1,5 vuotta. Mies halusi todella paljon, mutta minulla oli haastava elämäntilanne ja halusin edetä rauhallisesti. Mies lupasi minulle kaiken ajan, jota tarvitsen, koska olimme viimein löytäneet toisemme, eikä ollut mihinkään kiire. Mies tiesi, että minulla oli henkisestikin rankkaa, mutta että yritin kaikkeni. Sittenkin olisi pitänyt kiirehtiä...
Viikonloppuna olimme yhdessä. Kaikki tuntui olevan hyvin. Kuukauden sisällä oli tiedossa kaksi reissua, jotka minä olin luvannut maksaa, jotta meille löytyisi yhteistä aikaa. Torstaina sain tekstiviestin, että jatkamme elämää erillään. Hän ei halunnut puhua, laittoi vain joitakin viestejä, että ei jaksa olla tukena ja että on varmasti epäreilua hylätä ihminen tällaisella hetkellä, mutta hän haluaa helpompaa elämää, koska on jo kokenut niin paljon vaikeuksia itse (ollut mm. alkoholisti ja raitistumisprosessissa tuki oma vaimo, nykyinen ex, eikä jättänyt).
Minulle jäävät reissut nyt käteen ja on aika vaikeaa kasailla itseäni arjenkin haasteisiin. Kaikki vinkit miten tällaisesta selviäisi paremmin ja ajatukset siitä, kuinka keskustelevassa, välittävässä suhteessa ero hoidetaan asiallisesti ovat tervetulleita! Minusta tuntuu käsittämättömältä, että mies yhtäkkiä toimii näinkin kylmästi kaiken sen jälkeen mitä on puhunut koko tuntemisemme ajan.
Tuntuu siltä, että miehellä olisi joku toinen. Hän kyllä lupasi aikanaan, ettei koskaan satuttaisi minua niin, mutta ei ole koskaan elämässään ollut yksin. Meidän tutustumisemme tapahtui, kun hänen edellisestä erostaan oli 3 viikkoa ja siinä välissäkin hänellä oli ollut joku vanha tuttu, jonka kanssa yrittivät lämmitellä suhdetta. Alunperin hän jätti vaimonsa toisen naisen vuoksi.
Yhden lyhyen puhelun hän soitti, minulle ei vastaa. Siinä kysyin, onko hänellä toinen, vastasi lyhyesti ei ja jatkoi vaivaantuneena muuta ja lopetti lyhyeen ylipäätään. Kuulema liian herkkä ja raskas asia.
Kommentit (80)
Onneksi pääsit tuollaisesta miehestä eroon.
Niin eli mies on ollut vain sinun tukenasi vaikka hänelläkin on ollut vaikeaa? En ihmettele, tekstiviestillä jättäminen on toki tökeröä mutta ehkä hänelle helpointa, ehkä ei osannut pukea asiaansa oikein sanoiksi.
Onko sulla ketään ystävää reissukaveriksi? Se voisi piristää. Miehellä on selkeästi uusi kierroksessa.
Tuollaisen miehen kanssa elämä olisi ollut rankkaa, eronnut juoppo löytää kaltaista seuraa
Sinä.ansaitset paremman!
Hän on ollut täysin raitis jo yli kymmenen vuotta.
Ilmeisesti en epäile uutta naista turhaan? Hän kokeili vielä viikonloppuna, miltä tuntuu olla
kanssani, meidän piti nähdä perjantaina lapsinemme, mutta to ilmoitti, että ei käykään. Enää ikinä.
Aika häiriintyneen oloinen mies kaikkiaan:
-entinen alkoholisti
-useita naissuhteita ja osa niistä samanaikaisesti
-antanut sinulle lupauksia paljon ja "ettei satuttaisi.."
Kaikkiaan huono piuhoitus ja toimimaton yhtälö. Tulet vielä kiittämään siitä, että pääsit miehestä eroon.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 09:06"]
Onneksi pääsit tuollaisesta miehestä eroon.
[/quote]
Mullekin tuli tämä mieleen.
En jäisi paljoa suremaan vaan olisin tyytyväinen. Nyt sait sitä aikaa mitä halusit ja voit keskittyä hoitamaan asiasi kuntoon. Älä takerru sitä ennen muihin ihmisiin, vaan keskity itseesi. Suhteenne ei ollut kovin pitkä, mutta ehkä opettavainen, joten mieti tarkkaan mitä tulevilta suhteilta haluat ja mitä olet niille valmis antamaan. Älä soittele enää miehelle, ei siitä ole mitään hyötyä kuitenkaan. Mies halusi lopettaa suhteenne ja jätti sinut nyt näin, asia selvä ja elämä jatkuu molemmilla. Sure aikasi, sitten lopetat menneiden jahkailun ja katsot tulevaan.
Kuin myös ajattelin että onneksi ap pääsi tuollaisesta eroon. Ei niinkään väliä että onko entinen juoppo tai ei vaan sillä että jo edellinen suhde päättyi toisen naisen takia, ja todennäköisesti myös suhde ap:hen.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 09:24"]
En jäisi paljoa suremaan vaan olisin tyytyväinen. Nyt sait sitä aikaa mitä halusit ja voit keskittyä hoitamaan asiasi kuntoon. Älä takerru sitä ennen muihin ihmisiin, vaan keskity itseesi. Suhteenne ei ollut kovin pitkä, mutta ehkä opettavainen, joten mieti tarkkaan mitä tulevilta suhteilta haluat ja mitä olet niille valmis antamaan. Älä soittele enää miehelle, ei siitä ole mitään hyötyä kuitenkaan. Mies halusi lopettaa suhteenne ja jätti sinut nyt näin, asia selvä ja elämä jatkuu molemmilla. Sure aikasi, sitten lopetat menneiden jahkailun ja katsot tulevaan.
[/quote]
Jo alussa kerroin miehelle, etten ole vielä valmis mihinkään vakavaan ja hän lupasi minulle aikaa. Näin ei kuitenkaan ollut, vaan jo muutaman kuukauden jälkeen hän alkoi haluta yhteenmuuttoa. Hän oli jo kerran perustanut uusperheen nopealla vauhdilla ja siinä kävi huonosti. Silti hän halusi samaa uudelleen.
En minä tätä halunnut. Halusin aikaa, mutta yhdessä miettiä ja järjestellen, myös niin, että yhteispelillä meillä olisi enemmän aikaa yhdessä. Mies ei halunnut sumplia ja suunnitella, vaan toivoi, että kaikki voisi onnistua helposti.
Kuten on jo sanottu, onneksi pääsit tuollaisesta miehestä eroon. Välien katkaiseminen ystävällisesti ei taida olla mahdollista, joten yritä nyt vain päästä yli siitä, että sinun miehesi sattui valitsemaan itselleen sen helpoimman tavan.
Yksi asia jäi askarruttamaan: miksi teidän piti tehdä reissuja saadaksenne yhteistä aikaa? Eikö jommankumman kotona oleminen olisi ollut rauhallisempi ja helpompi tapa olla yhdessä?
Mies tykkää matkustella, vaikka hänellä ei olekaan siihen varaa. Hän on laittanut ylimääräiset viime keväänä toivomaansa uuteen autoon (vaihtoi 2010-vuosimallisen 2014-malliin). Minä puolestani halusin panostaa nyt, kun viimein on siihen vähän mahdollisuus. Kesä meni pakollisesti vähän nähden.
Onko minulla oikeus tietää onko hänellä toinen?
Aika tyypillinen tilanne itse asiassa. On tullut vastaan jotain samankaltaista nuorempana. Pahalta se tuntuu tietysti. Omassa tapauksessani mies ei myöskään uskaltanut sanoa suoraan. Hän piti minua varalla niin kauan kun sai varmistettua jo kiikarissa olevan naisen itselleen. Loppuvaiheessa halusi vain päästä eroon kivuttomasti ja jatkaa sen toisen kanssa ikään kuin mitään ei olisi meidän välillä ollutkaan, ja meidän suhde oli kestänyt kolme vuotta. Oli yhteistä historiaa ym. mutta kaikki meni sitten sen siliän tien.
Olin täysin rikki ja minulle puhkesi aivan hirveä aikuisiän akne. Jotenkin se sisäinen tuska etsi ulostietä. Surin ja säälittelin itseäni jonkin aikaa, mutta jätetyksi ja petetyksi tulemisen tunne oli niin totaalinen, että aika nopeasti toivuin siitä ihmisestä. En jäänyt kaipaamaan ja nyt en todennäköisesti edes tuntisi, jos tuo ihminen tulee kadulla vastaan. Etäisyyden päästä näkee, ettei sillä suhteella olisi ollut mitään kestävää arvoa. Mies oli kypsymätön monella tavalla. Meillä ei ollut todellisuudessa mitään yhteistä. Se oli haihattelua ja tarpeiden tyydytystä puhtaimmillaan molemmin puolin.
Myöhemmin sain selville, että hän meni naimisiin sen toisen kanssa aika lyhyen tuntemisen jälkeen. Lapsia saivat ja ovat eronneet. Eli elämä jatkuu itsekullakin.
Minulla on järkyttynyt ja surullinen olo. Tuntuu ihan hyvältä, että "juttelette" kanssani täällä. Lisääkin saa kommentoida.
Olisiko tökeröä kysyä miehen ystävältä onko miehellä joku toinen, jos miehellä ei ole itsellään pokkaa sitä minulle kertoa? Jotenkin olisi helpompi ehkää jättää jossittelut, mikäli tietäisin totuuden.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 09:34"]
Mies tykkää matkustella, vaikka hänellä ei olekaan siihen varaa. Hän on laittanut ylimääräiset viime keväänä toivomaansa uuteen autoon (vaihtoi 2010-vuosimallisen 2014-malliin). Minä puolestani halusin panostaa nyt, kun viimein on siihen vähän mahdollisuus. Kesä meni pakollisesti vähän nähden.
[/quote]Please, älä jatka jankutusta enää! Ei sinulla ole mitään ihmeen oikeuksia tietään miehen asioista! Poikki mikä poikki, anna olla, unohda mies ja opi suhteesta. Kirjoituksesi alkavat kuulostaa niin ikäviltä, että uskon miehenkin huomanneen jo virheensä sinun kanssasi.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 09:57"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 09:34"]
[/quote]Please, älä jatka jankutusta enää! Ei sinulla ole mitään ihmeen oikeuksia tietään miehen asioista! Poikki mikä poikki, anna olla, unohda mies ja opi suhteesta. Kirjoituksesi alkavat kuulostaa niin ikäviltä, että uskon miehenkin huomanneen jo virheensä sinun kanssasi.
[/quote]
Kiitos! TÄmä oli hyvä!! Kun vaan osaisin nyt reippaasti ja nopeasti tästä toipua ja jatkaa
eteenpäin.
Jos sua ap tieto lohduttaa, niin ilmiselvästi miehellä on toinen/toisia. Ei se muuten olisi jättänyt naista, joka jopa kustantaisi sen turistimatkat.
Vähän aikaa tuntuu tosi pahalta, mutta pian tajuat, mikä surkimus tuo oli ja mikä onni oli päästä siitä eroon. Usko mua. Tsemppiä ja kaikkea hyvää!
Tiedätkö, mulle kävi perjantaina aivan samoin. Oltiin yhdessäkin myöskin 1,5 vuotta. Nyt tuntuu, että kuolen, vaikka kuinka järjellä tiedän, että eroaminen (vaikka hän sen noin typerästi teki) on myös itseni kannalta oikea ratkaisu. En ryhdy selvittelemään, onko toista; voi hyvin olla. Ehdottaisn sullekin, älä soittele, älä enää pidä yhteyttä, älä takerru. On ainakin itselleni helvetin vaikeaa, mutta se vain hidastaisi tätä omaa eroprosessia. Voimia!
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 10:07"]
Jos sua ap tieto lohduttaa, niin ilmiselvästi miehellä on toinen/toisia. Ei se muuten olisi jättänyt naista, joka jopa kustantaisi sen turistimatkat.
Vähän aikaa tuntuu tosi pahalta, mutta pian tajuat, mikä surkimus tuo oli ja mikä onni oli päästä siitä eroon. Usko mua. Tsemppiä ja kaikkea hyvää!
[/quote]
Kiitos paljon! Kyllä se tavallaan ohjaa ajatusmaailmaa. Mies on aiemmin tuonut esille, että hänen mielestään pettäminen on tavallaan kuitenkin hyväksyttävää ja etenkin, jos siinä ei ole yhteisiä lapsia mukana, niin "sellaista vain tapahtuu". Silloinkin, kun hajottivat kaksi perhettä aikanaan, hänen mielestään oli täysin luonnollista, että molemmat eksät suhtautuivat asiaan luontevasti lasten takia. Joku exanoppi oli kyllä vihainen ja katkera perheen rikkojille, mutta miehestä sellainen on käsittämätöntä.
Jaa.