Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vääntäkää mulle rautalankaa, lääkereseptistä

Vierailija
20.06.2026 |

Etsin tietoa, mutten löytänyt varmaksi.

Eli sain maaliskuussa reseptin kolmiolääkkeeseen, kipulääke. Tarvittaessa otettava ja reseptissä 50 kpl. En ehtinyt hakea tuota, koska minulla oli vielä lääkettä ennestään kotona.

Nyt sain uuden reseptin, samaan lääkkeeseen, tarvittaessa, 50 kpl. 

Onko mulla nyt haettavissa 100 kpl vai 50 kpl? Eli pystynkö käyttämään molemmat reseptit vai nollautuuko eka?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain viimeksi annettu on voimassa

Vierailija
2/11 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta entä jos toinen resepti on tablettimuotoinen ja toinen poretabletti? Sittenkö saa molemmat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, harmi. Olisi pitänyt hakea se heti. Kiitti tiedosta. Ap

Vierailija
4/11 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan tilanteesta, onko se aiempi resepti mitätöity. Jos ei ole, niin molemmat on käytettävissä. Selviää kun kirjaudut omakantaan ja katsot sieltä mitä reseptejä sinulla on voimassa.

T.  farmaseutti 

Vierailija
5/11 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan tilanteesta, onko se aiempi resepti mitätöity. Jos ei ole, niin molemmat on käytettävissä. Selviää kun kirjaudut omakantaan ja katsot sieltä mitä reseptejä sinulla on voimassa.

T.  farmaseutti 

Okei kiitos, no siellä näkyy edelleen molemmat, lääkettä saamatta! Eli apteekki ei näitä enää mitätöi, kun lääkäri ei ole niin tehnyt? Ap

Vierailija
6/11 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei apteekki mitätöi reseptejä. Lääkäri mitätöi. Tässä tapauksessa lääkäri ei ilmeisesti ole katsonut reseptikannasta lääketietojasi eikä ole huomannut ettet ole lääkettä edes hakenut. Ettekö edes puhuneet lääkkeestä mitään vastaanotolla!? 

Vierailija
7/11 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei apteekki mitätöi reseptejä. Lääkäri mitätöi. Tässä tapauksessa lääkäri ei ilmeisesti ole katsonut reseptikannasta lääketietojasi eikä ole huomannut ettet ole lääkettä edes hakenut. Ettekö edes puhuneet lääkkeestä mitään vastaanotolla!? 

Puhuttiin tietysti, ko. lääke auttaa minulla hyvin kovaan kipuun ja siksi sen nyt kirjoitti. Nyt vaan siinä pienessä pökkyrässä leikkauksen jälkeen en muistanut, että hän sen keväällä jo määräsi ja se on hakematta vielä. Ap

Vierailija
8/11 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuttiin tietysti, ko. lääke auttaa minulla hyvin kovaan kipuun ja siksi sen nyt kirjoitti. Nyt vaan siinä pienessä pökkyrässä leikkauksen jälkeen en muistanut, että hän sen keväällä jo määräsi ja se on hakematta vielä. Ap

No sitten voit apteekissa pyytää, että otat siltä aiemmalta reseptistä.

T. Farmaseutti 

Vierailija
9/11 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten voit apteekissa pyytää, että otat siltä aiemmalta reseptistä.

T. Farmaseutti 

Kiitos! Ap

Vierailija
10/11 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy omakannassa jos molemmat on voimassa.

Vierailija
11/11 |
20.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on auttanut, kun ei ole edes tarvinnut ostaa koko lääkettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän