Mistä ystäviä kolmekymppisenä? (Taas viikonloppu yksin)
Täällä nyt ei tietenkään kannattaisi kirjoittaa yhtään mitään, koska viimeistään viides kommentti haukkuu provoksi ja kuudes säälittäväksi luuseriksi, mutta eipä nyt ole muutakaan tekemistä, joten menköön.
Olen kolmekymppinen normaalisti sosiaalinen ja ihan kiva nainen, jota vaivaa yksinäisyys. Muutin 7 vuotta sitten uuteen kaupunkiin töiden perässä. Hyvin pian muutettuani tapasin miehen, jonka kanssa oltiin viisi vuotta yhdessä. Suhde loppui pari vuotta sitten. Tunsin tänne muuttaessani muutaman ihmisen, ja olen töiden ja harrastusten kautta saanut muutamia tuttuja, mutta kun seurustelu alkoi, tuli hengailtua vuosikausia miehen porukoissa. Olen ehkä aina ollut vähän huono tutustumaan uusiin ihmisiin, vaikka toki ymmärrän, että omat kaverit ovat tärkeitä, sosiaalista elämäänsä ei voi rakentaa vain puolison varaan. Eron jälkeen kävi kuin kävikin niin, ettei kukaan exän kavereista jäänyt minun elämääni. Omat vähät tutut ovat taas kovasti kiinni vauvaperhearjessa, moni on myös muuttanut muualle. Elämä tuntuu aika harmaalta yksin. Välillä koitan olla reipas ja lähteä itsekseni vaikkapa johonkin keikalle, mutta tunnen oloni väkijoukossa iloisten kaveriporukoiden ympäröimänä entistäkin yksinäisemmäksi.
Mistä niitä uusia kavereita oikein saa? Eivät kolmekymppiset enää tutustu uusiin ihmisiin tuosta vaan, kaikilla on jo niin omat kuviot. Haluaisin kuulla myös, jos joku käy ulkona kulttuuririennoissa tai baarissa itsekseen, miten sellaisesta oppisi nauttimaan?
Kommentit (221)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:54"]
Mene Eurosinkkujen tapahtumiin! Moni on mukana kaverimeiningillä ja tapahtumissa on yleensä enemmän naisia, joten pariutuminen on hankalaa :) Kavereita sen sijaan saattaa löytyä. Tapahtuman voit järkätä itsekin.
[/quote]
Kattelin joskus niiden sivuja, ei jotenkin näyttänyt kauheen lupaavalta.... Ap
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:02"]
En halua sanoa, joku vielä tunnistaa :) On tää joka tapauksessa sen kokoinen kaupunki, että rientoja ja tekemistä riittää noin periaatteessa. Ap
[/quote]
Mikäs hirmuhallinto nykyisin maassa vallitsee, kun ihmiset eivät mitään niin pelkää kuin tunnistetuksi tulemista? Sillä perusteella, että kertoisi missä kaupungissa asuu?!? Oikeasti hei. Ja mitä sitten jos joku tunnistaa ja toteaa, että jaahas Jaana on yksinäinen, ottaisinkos yhteyttä?
Kertokaa nyt mulle edes, että joko ap on hermoheikko yksilö tai huumekauppias? Ja siksi tämä salamyhkääminen.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:47"]
Avantouinti
Vapaaehtoistyö
Politiikka (esim vihreät on aika yhteisöllisiä, ei tarvi alkaa ehdokkaaksi vaan vain alkaa hengailla)
Crossfit, tanssitunnit, sähly tai muu "porukkalaji"
SPR
Karaokepaikat (sinne on helppo mennä yksinkin)
Amnesty, Greenpeace, Luontoliitto tms. yhdistystoiminta
Harrastajateatteri
[/quote]
Tässä oli hyviä. JOku sellainen harrastus, jossa ollaan kontaktissa muihin osallistujiin. Joku kielten opiskelu tms. missä istutaan yksin omassa pulpetissa tuskin tuo kavereita. Joku joukkueurheilulaji taas voisi olla hyvä, pukuhuoneessa ehtinee varmaan jutela muustakin kuin pelistä. Yhdistystoiminta olisi varmaan paras, jos jokin aihe sua kiinnostaa.
Ja tärkeintä, sitten sun pitää vain rohkaista itsesi. Kysy sellaiselta henkilöltä, jonka kanssa oikeasti tuntuu synkkaavan ja josta pidät, lähtisikö se kahville, kävelyllä tai mitä vaan. Minusta ei olisi huono idea sanoa tarvittaessa suoraan, että kaipaa kaveria. Jos tämä henkilökin viihtyy seurassasi, hän tuskin pistää pahakseen tätä.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:02"]
En halua sanoa, joku vielä tunnistaa :) On tää joka tapauksessa sen kokoinen kaupunki, että rientoja ja tekemistä riittää noin periaatteessa. Ap
[/quote]
Oletko jossain varsinaissuomessa päin? Täällä kans yksi alle kolmikymppinen, joka haluaisi tutustua uusiin ihmisiin.:)
[/quote]
En ole ap, mutta Turusta. Minusta saa seuraa mihin vaan menoon - no, pubissa kääntämistä en harrasta, mutta muuten.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:50"]
Spr ja spr. Tuu mun kans baariin ja varmasti hauskempaa
[/quote]
Baariseura olis kyllä erittäin tervetullutta :D Ap
[/quote]
Ootko Stadista?
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:50"]
Spr ja spr. Tuu mun kans baariin ja varmasti hauskempaa
[/quote]
Baariseura olis kyllä erittäin tervetullutta :D Ap
[/quote]
Ootko Stadista?
[/quote]
Juu, tuossa sen jo aiemmin sanoinkin, olen Helsingissä. Ap
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:02"]
En halua sanoa, joku vielä tunnistaa :) On tää joka tapauksessa sen kokoinen kaupunki, että rientoja ja tekemistä riittää noin periaatteessa. Ap
[/quote]
Oletko jossain varsinaissuomessa päin? Täällä kans yksi alle kolmikymppinen, joka haluaisi tutustua uusiin ihmisiin.:)
[/quote]
Miettikää kuinka paljon meitä on ympäri Suomea. Jotenkin surullistakin. :/
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:50"]
Spr ja spr. Tuu mun kans baariin ja varmasti hauskempaa
[/quote]
Baariseura olis kyllä erittäin tervetullutta :D Ap
[/quote]
Ootko Stadista?
[/quote]
Mä voin kans lähteä baariin teidän kanssa! Stadissa siis!
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:48"]
Etsi itsellesi uusi mies jonka kautta saat "ystäviä" tai ajanviettokavereita. Jos suhde loppuu, niin toista kuvio. Ei vielä ihan keski-ikäinen sinkkunainen, varsinkin jos on ulkoisesti viehättävä, on niin suuri uhka perheellisille tai edes seurusteleville siskoille, ettei sellaista haluta omaan elämään ellei yhteistä historiaa ole takana kymmeniä vuosia. Pitkäaikaissinkut tossa ikäryhmässä taas ovat harvinaisia, ja usein muutenkin (negatiivisesti) poikkeavia.
[/quote]
Mä en edes aloita nyt puhumaan siitä, kuinka vaikea mun on löytää miestä... sille tarttis ihan oman ketjun. Jonkunlainen ihmiskontakti riittäisi. Ap
[/quote]Jos sulle tosiaan kelpaisi "kontaktiksi" lähes kuka tahansa ilman tiukkoja kriteerejä, niin tuskin kyselisit neuvoja täällä vaan tekisit esim. vapaaehtoistyötä vanhusten parissa. Mutta taitaa seuralle olla jonkinlaiset vaatimukset iän, ulkonäön, sosiaaliluokan, koulutuksen, elämänarvojen ym. suhteen. Ehkä et vaan ole tarpeeksi kiinnostava niiden mielestä, jotka itse kelpuuttaisit?
Nykyään netti tuntuu olevan kyllä varmin paikka tehdä avauksia uusien tuttavien suhteen. Liity facebookissa vaikka oman kaupunginosasi sivuille, sieltä voi saada vinkkejä pienimuotoisista tapahtumista, jossa voi oikeasti tavata vaikka jonkun kivan samanhenkisen ihmisen. No treffisivustojen kautta monet tuttuni ovat saaneet ihan ystäviäkin treffikumppaneiden lisäksi. Ja sieltä Eurosinkuista myös, ei ole tietääkseni mikään epäilyttävä paikka ollenkaan :) Tai jos olet it-juttujen kanssa taitava, niin voisit vaikka perustaa jonkus sivuston tai ryhmän, edes facebookkiin, jossa uusia ystäviä etsivät voisivat löytää toisensa. Tuossa voisi muutenkin hyvä markkinarako, yksinäisyys tuntuu olevan Suomessa aika yleistä nykyisin.. Varmaan johtuu justiin siitä että muutetaan isoihin kaupunkeihin, eikä verkostojen rakentaminen olekaan yllättäen ihan helppoa.
Perustakaa yksinäisten sydänten kerho:)
Onko sulla puheessasi vieras korostus? Kannattaa yrittää tutustua mamuihin ja muihin maalta muuttaineisiin. Suurin osa pk-seudulla tai lähialueilla kasvaneista ei diggaa tyhmällä nuotilla puhuvien maalaisten seurasta, vaikkei sitä päin naamaa sanotakaan...
Mä tutustuin kirjoituskurssilla. Oli helppo ottaa kontaktia, kun tiesin hänen tekstien perusteella, että hänen ajatusmaailmansa on lähellä omaani.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 22:10"]
Onko sulla puheessasi vieras korostus? Kannattaa yrittää tutustua mamuihin ja muihin maalta muuttaineisiin. Suurin osa pk-seudulla tai lähialueilla kasvaneista ei diggaa tyhmällä nuotilla puhuvien maalaisten seurasta, vaikkei sitä päin naamaa sanotakaan...
[/quote]
No entäs hiusten väri? Mitkä on hyväksyttyjä värejä? Pittää tietää, että ossaa varrautua!
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 22:10"]Onko sulla puheessasi vieras korostus? Kannattaa yrittää tutustua mamuihin ja muihin maalta muuttaineisiin. Suurin osa pk-seudulla tai lähialueilla kasvaneista ei diggaa tyhmällä nuotilla puhuvien maalaisten seurasta, vaikkei sitä päin naamaa sanotakaan...
[/quote]
Höpö höpö, dorka. Suurin osa on junan tuomia, muualta muuttaneita.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 22:10"]
Onko sulla puheessasi vieras korostus? Kannattaa yrittää tutustua mamuihin ja muihin maalta muuttaineisiin. Suurin osa pk-seudulla tai lähialueilla kasvaneista ei diggaa tyhmällä nuotilla puhuvien maalaisten seurasta, vaikkei sitä päin naamaa sanotakaan...
[/quote]
No entäs hiusten väri? Mitkä on hyväksyttyjä värejä? Pittää tietää, että ossaa varrautua!
[/quote]Riippuu ihan siitä millaisiin piireihin pyrit.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 22:10"]Onko sulla puheessasi vieras korostus? Kannattaa yrittää tutustua mamuihin ja muihin maalta muuttaineisiin. Suurin osa pk-seudulla tai lähialueilla kasvaneista ei diggaa tyhmällä nuotilla puhuvien maalaisten seurasta, vaikkei sitä päin naamaa sanotakaan...
[/quote]
Höpö höpö, dorka. Suurin osa on junan tuomia, muualta muuttaneita.
[/quote]Hahhah maatiainen, ei todellakaan ole. Suurin osa Hgin asukkaista on pk-seudulla syntyneitä. Ja jos n. 30-vuotiaitten ikäluokkaa katsotaan, niin uskoisin osuuden olevan vielä suurempi suurempi.
Eurosinkut on ihan hyvä. Ei sieltä seurustelusuhteita löydä, mutta tapahtumissa käy pääosin kolmikymppisiä naisia, joten kavereita kyllä. Ohjelmaa on lenkeistä leffaan, peli-illoista mökkiviikonloppuihin ja reissuihin. Olen ollut mm. viininmaistajaisissa, kivaa oli.
Mene Eurosinkkujen tapahtumiin! Moni on mukana kaverimeiningillä ja tapahtumissa on yleensä enemmän naisia, joten pariutuminen on hankalaa :) Kavereita sen sijaan saattaa löytyä. Tapahtuman voit järkätä itsekin.