Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ystäviä kolmekymppisenä? (Taas viikonloppu yksin)

Vierailija
23.08.2014 |

Täällä nyt ei tietenkään kannattaisi kirjoittaa yhtään mitään, koska viimeistään viides kommentti haukkuu provoksi ja kuudes säälittäväksi luuseriksi, mutta eipä nyt ole muutakaan tekemistä, joten menköön.

Olen kolmekymppinen normaalisti sosiaalinen ja ihan kiva nainen, jota vaivaa yksinäisyys. Muutin 7 vuotta sitten uuteen kaupunkiin töiden perässä. Hyvin pian muutettuani tapasin miehen, jonka kanssa oltiin viisi vuotta yhdessä. Suhde loppui pari vuotta sitten. Tunsin tänne muuttaessani muutaman ihmisen, ja olen töiden ja harrastusten kautta saanut muutamia tuttuja, mutta kun seurustelu alkoi, tuli hengailtua vuosikausia miehen porukoissa. Olen ehkä aina ollut vähän huono tutustumaan uusiin ihmisiin, vaikka toki ymmärrän, että omat kaverit ovat tärkeitä, sosiaalista elämäänsä ei voi rakentaa vain puolison varaan. Eron jälkeen kävi kuin kävikin niin, ettei kukaan exän kavereista jäänyt minun elämääni. Omat vähät tutut ovat taas kovasti kiinni vauvaperhearjessa, moni on myös muuttanut muualle. Elämä tuntuu aika harmaalta yksin. Välillä koitan olla reipas ja lähteä itsekseni vaikkapa johonkin keikalle, mutta tunnen oloni väkijoukossa iloisten kaveriporukoiden ympäröimänä entistäkin yksinäisemmäksi.

Mistä niitä uusia kavereita oikein saa? Eivät kolmekymppiset enää tutustu uusiin ihmisiin tuosta vaan, kaikilla on jo niin omat kuviot. Haluaisin kuulla myös, jos joku käy ulkona kulttuuririennoissa tai baarissa itsekseen, miten sellaisesta oppisi nauttimaan?

Kommentit (221)

Vierailija
121/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:33"]

Jos et saa työpaikalta niin mene opiskelemaan uudestaan yliopistoon. Ei kavereita arkielämästä saa muut kuin opiskelijat, jos pitää tyhjästä aloittaa.

[/quote]

 

Mä meninkin :D Ei onnistunut sielläkään. En nyt enää kyllä kokopäiväopiskelijaksi jättäydy kun on kiva työpaikka. Toisaalta voisi olla aika höhlä olo 19-vuotiaiden fuksien seurassakin. Ap

Vierailija
122/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:33"]

Isolla paikkakunnalla on ihan varmasti ihmisiä, jotka on samassa tilanteessa. Esim minä, mutta tuskin asutaan samassa kaupungissa. Ei taida olla helppoa ratkaisua. Avoimesta yliopistosta olen löytänyt yhden kaverin. Ei olla sydänystäviä, mutta on sellainen, jonka kanssa voi viettää aikaa silloin tällöin.

[/quote]

Mitä me oikein tehdään tälle asialle? Missä yksinäiset voi tavata toisiaan luontevasti? Tuntuisi hassulta järjestää yksinäisyysmiitti... Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tollanen miitti olis hyvä idea, sieltä vois oikeesti löytää samanhenkisiä ihmisiä joiden kanssa ystävystyä :)

Vierailija
124/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten semmonen miitti järjestetään? Varmasti tässä kaupungissa on tosiaankin paljon ihmisiä samassa tilanteessa. Eipä ole kokemusta miiteistä. Ap

Vierailija
125/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipaikkakunnallani järjestetään ilmaisia ulkoilutapahtumia joissa esimerkiksi pelataan yhdessä, lenkkeillään jne ja tällaisista tapahtumista ilmoitetaan yleensä joko lehdessä ja/tai kauppojen ilmoitustauluilla.

Uskoisin että ks. tapahtumia järjestetään muillakin paikkakunnilla.

Jos rohkeutta ja mielenkiintoa löytyy niin kannattaa mennä katsomaan ja tutustumaan. 

Vierailija
126/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:40"]

Eikös tollanen miitti olis hyvä idea, sieltä vois oikeesti löytää samanhenkisiä ihmisiä joiden kanssa ystävystyä :)

[/quote]

 

Olisi ja ei olisi. Ei minua kiinnosta olla samanlaisten kanssa vaan mahdollisimman erilaisten! Haluan ystävikseni suosittuja ja sosiaalisesti lahjakkaita juhlien keskipisteitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen samassa tilanteessa!

Vierailija
128/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä etelästä vai pohjoisesta? Vai jostain keskeltä? :) Minä pohjoisesta. Mulla ei ole kuin yksi kaveri, joka asuu sen verran kaukana, ettei nähdä kuin kerran vuodessa. Olen monta vuotta yrittänyt saada ystäviä, mutta ei se vaan tunnu enää näin aikuisena onnistuvan. Mulla on kuitenkin mies ja lapsia, mutta miehen kansa ei päästä juuri koskaan mihinkään ilman lapsia  (eli baarissa tms. en käy, koska yksin en halua) eikä mies täytä sitä naispuolisen kaverin kaipuuta.

Täällä joku aika vasta kirjoitti, että miksi sellaisia kaverinhaku sovelluksia ei ole kuten parisuhdetta hakeville on, esim. Tinder. Niinpä! Saisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän henkilön, joka muutti yksin toiselle puolelle Suomea, ja on saanut laajan tuttavapiirin koiraharrastuksensa kautta.

Itse sain erään kaverin sitä kautta, että oltiin samalla kurssilla. Kysyin aluksi jotain kurssiin liittyvää asiaa, sitten juteltiin, ja sitten kysyin vaan, että haluaako lähteä kävelylenkille joku ilta. Lähti, ja olen kyllä hänen seurassaan sitten viettänyt mukavia hetkiä. Ei tällainen tuttavuus korvaa sitä, että olisi takana yhteinen lapsuus, mutta minusta silti ihan hyvä kaveruus on kehkeytynyt.

Vierailija
130/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avantouinti

Vapaaehtoistyö

Politiikka (esim vihreät on aika yhteisöllisiä, ei tarvi alkaa ehdokkaaksi vaan vain alkaa hengailla)

Crossfit, tanssitunnit, sähly tai muu "porukkalaji"

SPR

Karaokepaikat (sinne on helppo mennä yksinkin)

Amnesty, Greenpeace, Luontoliitto tms. yhdistystoiminta

Harrastajateatteri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi itsellesi uusi mies jonka kautta saat "ystäviä" tai ajanviettokavereita. Jos suhde loppuu, niin toista kuvio. Ei vielä ihan keski-ikäinen sinkkunainen, varsinkin jos on ulkoisesti viehättävä, on niin suuri uhka perheellisille tai edes seurusteleville siskoille, ettei sellaista haluta omaan elämään ellei yhteistä historiaa ole takana kymmeniä vuosia. Pitkäaikaissinkut tossa ikäryhmässä taas ovat harvinaisia, ja usein muutenkin (negatiivisesti) poikkeavia.

Vierailija
132/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma. Muutin paikkakunnalle ja en löytänyt kavereita. Tai löysin, mutta päädyin juorujen kohteeksi kun pieni kylä on.

Menin ja hankin koiran ja aloitin koiraharrastuksen. Koiranomistajat on vähän outoja, mutta siihenkin sopeutua. Sieltä oli helpompi löytää lenkkiseuraa koirien kustannuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, mä nyt kerron: Olen Helsingissä. T. Ap, joka ihailee teitä jotka tuosta vaan osaatte pyytää ihmisiä lenkille ja miettii, että nuorempana se oli jotenkin helpompaa, ja sitäkin, onko tässä mahdollisesti jotain alueellisia eroja suomessa. Karjalaiset varmaan pyytelee toisiaan lenkille tuosta vaan.

Vierailija
134/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spr on kanssa hyvä! Ja sitä kautta vapepa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on löytänyt kolmikymppisenä uuden kaveripiirin netin kautta. Tätä ennen hänellä oli oikeastaan vain yksi ystävä. Hän perusti blogin harastuksestaan, liittyi aihepiiriin liittyville foorumille ja näiden kautta tutustui samalla paikkakunnalla asuviin, samanikäisiin asian harrastajiin. Nyt hänellä on kaveripiiri. Lisäksi hänellä on tämän kautta ystäviä myös muista kaupungeista.

Vierailija
136/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:02"]

En halua sanoa, joku vielä tunnistaa :) On tää joka tapauksessa sen kokoinen kaupunki, että rientoja ja tekemistä riittää noin periaatteessa. Ap

[/quote]

Oletko jossain varsinaissuomessa päin? Täällä kans yksi alle kolmikymppinen, joka haluaisi tutustua uusiin ihmisiin.:)

Vierailija
137/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nyt ekaksi menet kaikenlaisille työväenopiston kursseille. Hakeudu juttelemaan kurssin sisällöstä muutaman ihmisen kanssa. Tarkkaile ympäristöäsi: jos teidän kaupungissa avataan jokin uusi kahvila, kauppa, tulee konsertti, markkinat tms., niin mainitse näille ihmisille, että olet menossa ja haluaisiko joku nistä tulla mukaan. Ei ole niin noloa, jos eivät pääsekään. Sinä olet joka tapauksessa menossa ja voit innoissasi kertoa näille siellä käytyäsi. Voivat tulla seuraavalla kerralla mukaan, kun näin olet osoittanut, ettet ole mikään takiainen.

Vierailija
138/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spr ja spr. Tuu mun kans baariin ja varmasti hauskempaa

Vierailija
139/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:48"]

Etsi itsellesi uusi mies jonka kautta saat "ystäviä" tai ajanviettokavereita. Jos suhde loppuu, niin toista kuvio. Ei vielä ihan keski-ikäinen sinkkunainen, varsinkin jos on ulkoisesti viehättävä, on niin suuri uhka perheellisille tai edes seurusteleville siskoille, ettei sellaista haluta omaan elämään ellei yhteistä historiaa ole takana kymmeniä vuosia. Pitkäaikaissinkut tossa ikäryhmässä taas ovat harvinaisia, ja usein muutenkin (negatiivisesti) poikkeavia.

[/quote]

Mä en edes aloita nyt puhumaan siitä, kuinka vaikea mun on löytää miestä... sille tarttis ihan oman ketjun. Jonkunlainen ihmiskontakti riittäisi. Ap

Vierailija
140/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:50"]

Spr ja spr. Tuu mun kans baariin ja varmasti hauskempaa

[/quote]

Baariseura olis kyllä erittäin tervetullutta :D Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi