Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ystäviä kolmekymppisenä? (Taas viikonloppu yksin)

Vierailija
23.08.2014 |

Täällä nyt ei tietenkään kannattaisi kirjoittaa yhtään mitään, koska viimeistään viides kommentti haukkuu provoksi ja kuudes säälittäväksi luuseriksi, mutta eipä nyt ole muutakaan tekemistä, joten menköön.

Olen kolmekymppinen normaalisti sosiaalinen ja ihan kiva nainen, jota vaivaa yksinäisyys. Muutin 7 vuotta sitten uuteen kaupunkiin töiden perässä. Hyvin pian muutettuani tapasin miehen, jonka kanssa oltiin viisi vuotta yhdessä. Suhde loppui pari vuotta sitten. Tunsin tänne muuttaessani muutaman ihmisen, ja olen töiden ja harrastusten kautta saanut muutamia tuttuja, mutta kun seurustelu alkoi, tuli hengailtua vuosikausia miehen porukoissa. Olen ehkä aina ollut vähän huono tutustumaan uusiin ihmisiin, vaikka toki ymmärrän, että omat kaverit ovat tärkeitä, sosiaalista elämäänsä ei voi rakentaa vain puolison varaan. Eron jälkeen kävi kuin kävikin niin, ettei kukaan exän kavereista jäänyt minun elämääni. Omat vähät tutut ovat taas kovasti kiinni vauvaperhearjessa, moni on myös muuttanut muualle. Elämä tuntuu aika harmaalta yksin. Välillä koitan olla reipas ja lähteä itsekseni vaikkapa johonkin keikalle, mutta tunnen oloni väkijoukossa iloisten kaveriporukoiden ympäröimänä entistäkin yksinäisemmäksi.

Mistä niitä uusia kavereita oikein saa? Eivät kolmekymppiset enää tutustu uusiin ihmisiin tuosta vaan, kaikilla on jo niin omat kuviot. Haluaisin kuulla myös, jos joku käy ulkona kulttuuririennoissa tai baarissa itsekseen, miten sellaisesta oppisi nauttimaan?

Kommentit (221)

Vierailija
181/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 23:04"]

Mitä sä ap tykkäät tehdä tai mitä harrastat tai haluaisit harrastaa? Jos ihmisiin tutustuminen on vaikeaa, se voi johtua myös siitä, että itsellä on niin kovat paineet tutustua, kun ei ole ennestään ketään hyviä kavereita. Ehkä kannattaisi yrittää luoda vähän verkostoa esim serkkuihin, että on ainakin jotain löyhiä ihmissuhteita olemassa jo ja oma olo vähän helpottaa.

[/quote]

Mulla on useita harrastuksia ja useampia kavereita/ystäviä ja myös sukua joiden kanssa pidän yhteyttä. Opiskelen myös töiden ohella ihan huvikseni. Nyt vaan on niin, että sinkkuna olen ihan erilaisessa tilanteessa kuin perheellistyvä lähipiiri, joka on myös hajaantunut tasaisesti ympäri maata. Siksi arjessa on yksinäistä. 

Vierailija
182/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ois Facebookin ryhmä nimeltä (Helsingin) PK-seura? Vähän niinkun epäilyttävästi kulunut päiväkahvi, mutta myös ParasjaKaunein, päiväkänni, paraskaveri, ihan mitä vaan salaperästä ;)

Ja haittaako jos oman nimen paljastaa suljetussa ryhmässä, jos ryhmän nimi ei oo mikään "Onnettomat yksinäiset luuserit"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 23:00"]

Täällä kanssa kovin yksinäinen 31-vuotias nainen Helsingistä! On lohduttavaa kuulla, että meitä on enemmänkin, nyt vain pitäisi jotenkin onnistua kohtaamaan. Miten semmonen Facebook-ryhmä pistettäisiin pystyyn? Vai tavataanko vain sokkona jossain?

[/quote]

Mene Facebookiin ja perusta uusi ryhmä, jonka nimi saa mielellään olla vähemmän juntti kuin"Eurosinkut". Ryhmän pitäisi olla salainen, ylläpitäjä kelpuuttaa uudet jäsenet tarkastettuaan että kyse on kohderyhmään kuuluvista ihmisistä. Kerro ryhmän nimi täällä niin luulisi jonkun liittyvän.

[/quote]

Jos joku perustaa tämän, mä avaan uuden fb-profiilin, joka ei liity töihin ja liityn. Ap.

Vierailija
184/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 23:12"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 23:00"]

Täällä kanssa kovin yksinäinen 31-vuotias nainen Helsingistä! On lohduttavaa kuulla, että meitä on enemmänkin, nyt vain pitäisi jotenkin onnistua kohtaamaan. Miten semmonen Facebook-ryhmä pistettäisiin pystyyn? Vai tavataanko vain sokkona jossain?

[/quote]

Mene Facebookiin ja perusta uusi ryhmä, jonka nimi saa mielellään olla vähemmän juntti kuin"Eurosinkut". Ryhmän pitäisi olla salainen, ylläpitäjä kelpuuttaa uudet jäsenet tarkastettuaan että kyse on kohderyhmään kuuluvista ihmisistä. Kerro ryhmän nimi täällä niin luulisi jonkun liittyvän.

[/quote]

Jos joku perustaa tämän, mä avaan uuden fb-profiilin, joka ei liity töihin ja liityn. Ap.

[/quote]

 

Minäkin voisin liittyä tähän! Nyt äkkiä se pystyyn! :)

Vierailija
185/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on kaverittomuus iso tabu Suomessa, kun kovasti pitää paljastumistakin pelätä...

Vierailija
186/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 23:12"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 23:00"]

Täällä kanssa kovin yksinäinen 31-vuotias nainen Helsingistä! On lohduttavaa kuulla, että meitä on enemmänkin, nyt vain pitäisi jotenkin onnistua kohtaamaan. Miten semmonen Facebook-ryhmä pistettäisiin pystyyn? Vai tavataanko vain sokkona jossain?

[/quote]

Mene Facebookiin ja perusta uusi ryhmä, jonka nimi saa mielellään olla vähemmän juntti kuin"Eurosinkut". Ryhmän pitäisi olla salainen, ylläpitäjä kelpuuttaa uudet jäsenet tarkastettuaan että kyse on kohderyhmään kuuluvista ihmisistä. Kerro ryhmän nimi täällä niin luulisi jonkun liittyvän.

[/quote]

Jos joku perustaa tämän, mä avaan uuden fb-profiilin, joka ei liity töihin ja liityn. Ap.

[/quote]

voithan tehdä ensin feikkiprofiilin ja luoda ryhmän ja sitten liittyä toisella profiililla....aktiivisuutta kehiin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
187/221 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 23:16"]

Kylläpä on kaverittomuus iso tabu Suomessa, kun kovasti pitää paljastumistakin pelätä...

[/quote]

Yksinäisyys on yksi suurimpia tabuja. Se on iso häpeä myöntää olevansa yksinäinen.

Vierailija
188/221 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee! Löysin minäkin ryhmän ja liityin jo! :) Ja ei se juttu ole se, että sinne jotenkin vain yksinäiset ihmiset hakeutuvat. Voi sinne liittyä muutkin, jotka haluaa vain tavata uusia ihmisiä ja laajentaa kaveripiiriään. Itselläni on jo kavereita, montakin, mutta silti haluan tutustua uusiin ihmisiin. :) 

Naisten kohdalla sosiaaliset tilanteet ja tapaamiset muissa kaverisuhteissani/kaveriporukoissa ovat tuppautuneet vain kaatumaan siihen mahdottomuuteen löytää 5:lle henkilölle yhteinen aika 6kk sisällä. Ja sittenkin kun se löytyy niin peruuntuu kuitenkin. Yhdellä on perheasioita, toisella mies ei vahdikaan lapsia kun on futistreenit, kolmatta yskittää ja neljännellä on kamala pyykkivuori. Näitä syitä löytyy aina. Itse väsyin niitä kuuntelemaan ja haluan etsiä ihmisiä, jotka voisivat arvostaa kaveruutta.

Ryhmässä nähdään! :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
189/221 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin viikonloppuna perheen kanssa ja sukuloimassa. Ei mitenkään huono tapa viettää aikaa sekään, mutta olisi kivaa tehdä joskus jotain muutakin. Mieskin jo kerran ihmetteli, kun en koskaan käy missään...

Vierailija
190/221 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 13:41"]

Joo, ei tarvitse olla sosiaalisesta elämästä syrjäytynyt hylkiö liittyäkseen ryhmään :)

[/quote]

Taidan olla pahiten sosiaalisesta elämästä syrjäytynyt hylkiö, kun en omista edes facebook-profiilia, joka tarvittaisiin ryhmään liittymiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
191/221 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha :) Vai tarkoittaako se sitä, että sulla on niin viriili sosiaalinen elämä, ettet edes ehtisi istua koneella tai luuri kädessä selaamassa sita facebookia :)

Vierailija
192/221 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 18:49"]

Haha :) Vai tarkoittaako se sitä, että sulla on niin viriili sosiaalinen elämä, ettet edes ehtisi istua koneella tai luuri kädessä selaamassa sita facebookia :)

[/quote]

Ihan niin vilkasta ei ole sosiaalisessa elämässä, mutta muuten kyllä totta että se olisi uusi aikaa vievä harrastus, johon ei ehkä aikaa riittäisi. Ainakin jotkut näyttää roikkuvan siellä facessa jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
193/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljin sen ryhmän ja yritän poistaa koko homman (onko mikään poistaminen facebookista mahdollista?).

Keksitään jotain anonyymipää ja korrektimpaa, jos se kerran on tutustumisen edellytys :D

 

Vierailija
194/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei luovuteta näin pian! :) Olisi kiva saada joku ryhmä pystyyn, kun kerran meitä uutta kaveriseuraa kaipaavia löytyy tältä palstalta näinkin monta! Ja meillä kaikilla kaveriryhmään mahdollisesti tulevilla olisi jo yksi yhteinen harrastuskin: av-palstailu. :D

Itselleni kyllä käy facebook-ryhmän perustaminen, JOS joku muukin liittyy siihen. :) En halua olla yksin, omalla nimelläni ryhmässä. :P

Mikä sitten olisi hyvä anonyymi ja korrekti nimi ryhmälle? Joku y-ryhmä tai yst-ryhmä? Eli lyhenne sanasta "ystävä". Tuollaisesta lyhenteestä ei ulkopuolinen arvaisi mistä on kysymys, niin kenenkään ei tarvitsisi facebookissa pelätä, että joku kaverilistalla oleva huomaa sinun liittyneen noloon ryhmään. :)

Nyt kaikki eiliset keskustelijat mukaan tähän ketjuun ryhmän nimeä keksimään! Jos olitte eilen illalla kaveriseuraa vailla, varmaan olette sitä vailla vielä tänäkin iltana! ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
195/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisko vaikka Ryhmä Y liian salamyhkäinen? :) Tai sitten joku ihan muuhun liittyvä asia, miten olis vaikka Ruotsin kielen preppausryhmä, siitä ei ainakaan voi päätellä mitään :D

Vierailija
196/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin täällä kirjoitin kommentin meidän urheiluseurasta joka etsii porukkaa. Jäin seuraamaan keskustelua koska yksinäisyys on tuttu tunne myös minulle. Piti vaan tulla sanomaan että oon teistä niin ylpeä! Pitäkää oikeasti kiinni päätöksestä perustaa jokin ryhmä. Todella hienoa lukea että hanke on edennyt. Te ette vain valita vaan myös toimitte. Jos yksikin ihminen löytää sitä kautta kaverin niin idea on kannattanut.

Vierailija
197/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotus ryhmän nimeksi: menot & ihmiset

Connecting people and events :)

Vierailija
198/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mulla on itseasiassa ihan just sama ongelma. Tää paikkakunta tosin on semmonen kärpäsenpaskan kokonen, enkä voi osallistua mihinkään kursseille tai jumppiin vuorotyön takia.

Nää on kaikki tunteneet toisensa aina, sitte putkahdan paikalle minä enkä tunne ketään. Töissäkin kaikki on perheellisiä viiskymppisiä :D ois pitäny harkita kahdesti.

Vierailija
199/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 20:45"]

Ehdotus ryhmän nimeksi: menot & ihmiset

Connecting people and events :)

[/quote]

Kannatan!

Vierailija
200/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menot ja ihmiset Helsinki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan