Mikä oli sun ensimmäinen kirja jonka luit lapsena? Mun oli Tarzan ja viidakonkuningas😁
Kommentit (12)
Miehiä ja hiiriä -niminen kirja. Mun iskä suositteli lukemaan sen. Siksi musta tulikin mies eikä mikkihiiri.
En osaa sanoa missä vaiheessa meni oikea isompi kirja. Aloitin ensin sarjakuvilla ja muilla lasten kirjoilla kuten koiramäki-sarja. Ekalla luin jo muutaman neiti etsivän viikossa.
En muista ennen kouluikää lukemiani kirjoja, mutta koulussa luin ekaluokan aikana varmaan koko Hiekkalan lapset -sarjan (kun olin luokallani ainoa, joka osasi jo lukea).
Laila Hirvisaasern (silloisen Hietamiehen) Kylä järvien sylissä. Se oli ainoa kirja joka oli meillä ja luin sen monta kertaa kun opin lukemaan. Myöhemmin kun aloitin koulun, aloin lukemaan koulun kirjaston kirjoja, mutta silti luin tuon kirjan säännöllisin väliajoin senkin jälkeen.
Mä luin Pupu Tupunaa, Puppe-kirjoja ja Babette Colea (Tohtori Koira ja Kun äiti muni).
Jos kuitenkin tarkoitit ihan oikeaa kirjaa, niin varmaan jotain äidin vanhoja viisikoita, neiti etsiviä tai pukudraamoja (Mongtomeryä ym). En tykännyt niitä yhtään, mutta äiti tyrkytti kun itse oli tykännyt. Aika nopeasti sitten löysin omat juttuni, lähinnä fantasian.
En kyllä muista yhtään. Koulussa kun muut opetteli aapisesta aakkosia luin jotain oranssia kirjaa, joka oli aika ohut. En yhtään muista mikä sen nimi oli tai mistä se kertoi tai oliko edes ensimmäinen lukemani kirja. Siinä taisi ehkä olla joku koira.
En muista, kun opin lukemaan 4-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli varmaan sama Tartsan.
Ei tollasta Taran-kirjaa ole olemassakaan. Lällällää.
Muistelen, että olisin lukenut hyvin pienenä noita 3 etsivää-kirjoja.
Kirjasto oli ihan lähellä ja kävin siellä kyttäämässä alle 5-vuotiaana, että onko tullut uusia.
Ja sarjiksista Lucky Luket ja Asterixit olivat ihan huippuja. Ja Tintit tietysti.
Myyrä Matikaisen malliauto