Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli sun ensimmäinen kirja jonka luit lapsena? Mun oli Tarzan ja viidakonkuningas😁

Vierailija
25.06.2026 |

Se oli hyvin opettavainen tarina.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyrä Matikaisen malliauto

Vierailija
2/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä ja hiiriä -niminen kirja. Mun iskä suositteli lukemaan sen. Siksi musta tulikin mies eikä mikkihiiri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitenkään muistaa

Vierailija
4/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa missä vaiheessa meni oikea isompi kirja. Aloitin ensin sarjakuvilla ja muilla lasten kirjoilla kuten koiramäki-sarja. Ekalla luin jo muutaman neiti etsivän viikossa. 

Vierailija
5/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista ennen kouluikää lukemiani kirjoja, mutta koulussa luin ekaluokan aikana varmaan koko Hiekkalan lapset -sarjan (kun olin luokallani ainoa, joka osasi jo lukea).

Vierailija
6/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli varmaan sama Tartsan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laila Hirvisaasern (silloisen Hietamiehen) Kylä järvien sylissä. Se oli ainoa kirja joka oli meillä ja luin sen monta kertaa kun opin lukemaan. Myöhemmin kun aloitin koulun, aloin lukemaan koulun kirjaston kirjoja, mutta silti luin tuon kirjan säännöllisin väliajoin senkin jälkeen.

Vierailija
8/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin Pupu Tupunaa, Puppe-kirjoja ja Babette Colea (Tohtori Koira ja Kun äiti muni).

Jos kuitenkin tarkoitit ihan oikeaa kirjaa, niin varmaan jotain äidin vanhoja viisikoita, neiti etsiviä tai pukudraamoja (Mongtomeryä ym). En tykännyt niitä yhtään, mutta äiti tyrkytti kun itse oli tykännyt. Aika nopeasti sitten löysin omat juttuni, lähinnä fantasian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista yhtään. Koulussa kun muut opetteli aapisesta aakkosia luin jotain oranssia kirjaa, joka oli aika ohut. En yhtään muista mikä sen nimi oli tai mistä se kertoi tai oliko edes ensimmäinen lukemani kirja. Siinä taisi ehkä olla joku koira. 

Vierailija
10/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, kun opin lukemaan 4-vuotiaana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli varmaan sama Tartsan. 

Ei tollasta Taran-kirjaa ole olemassakaan. Lällällää.

Vierailija
12/12 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen, että olisin lukenut hyvin pienenä noita 3 etsivää-kirjoja. 

 

Kirjasto oli ihan lähellä ja kävin siellä kyttäämässä alle 5-vuotiaana, että onko tullut uusia. 

 

Ja sarjiksista Lucky Luket ja Asterixit olivat ihan huippuja. Ja Tintit tietysti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan