Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli viimenen riita ja heitin eukon pihalle

Vierailija
23.08.2014 |

Tähän loppuin 12 vuoden parisuhde. Ei vaan jaksa enää jatkuvaa nälvimistä, tyytymättömyyttä ja valitusta. Työnsin eukon ovesta ulos ja heitin perään käsilaukun, kännykän ja satasen verran rahaa. Ihan sama, minne menee, takaisin ei ole tulemista. Ja ennenkuin joku näsäviisas alkaa laukomaan omaisuudesta, niin miellä on Luojan kiitos avioehto. Maanantaina avioero vireille. 

Kommentit (370)

Vierailija
181/370 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 14:12"]

Nykyään muijat saa osituksen myös pitkässä avoliitossa, joten vaviskaa rikkaat miehet!

[/quote]

Saako vain muijat?

Mikä on miehen ja naisen ero?

Miehellä on selkäranka ja moraali.

Vierailija
182/370 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 02:41"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 02:26"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 02:19"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 01:54"]

Kuten on täällä tätä ennenkin vatvottu moneen kertaan, et voi heittää ihmistä omasta kodistaa pihalle tuolla tavalla, vaikka hänellä ei olisikaan omistusta asuntoon, hänellä on oikeus asua siinä. On äärimmäiset tilanteet kun noin voi tehdä, siinä pitää olla jo todella pahaa perheväkivaltaa takana, eikä mitään henkistä.

Vaikka vaimo voi olla vittumainen ämmä, niin et sinäkään tunnu kovin hääviltä ihmiseltä. Kyllä normaali ihminen osaa vähän paremmin hoitaa parisuhdettaan, ja jos erota kerran haluaa, senkin voi tehdä sivistyneesti, varsinkin kun on yhteisiä lapsia joihin tämä kaikki vaikuttaa lopunikää. Vaikka toki sinä olet täysin viaton omasta mielestäsi, kaikkesi olet tehnyt jne. Oletko koskaan miettinyt, että olisiko sinullakin aihetta katsoa vähän peiliin?

[/quote]

Olet ihan oikeassa. Pakkohan tuo on päästää takaisin taloon, jos ilkeää enää tulla. Avioeron kuitenkin laitan vireille ja aikanaan tulee lainvoimainen päätös, jolloin vaimon on kerättävä irtaimistonsa ja poistuttava. Siksi ajaksi onneksi voin muttaa poikien kanssa muualle. Mutta euroakaan ei talosta tai muusta omaisuudestani saa, onneksi on avioehto. Isompi poika jo heräsi ja juteltiin...tuumasi, että ei halua muuttaa äidin kanssa vaan jää minun kanssani asumaan. Nuorempi haluaa varmaan samaa kuin isoveljensäkin. 

[/quote]

Oletko puhunut pojille pahaa "äidistään"? Miksi ihmeessä hoet koko ajan sitä että onneksi ei saa sun rahoja, mahtaako vaimo miettiä mitään rahoja tuossa tilanteessa? Luulisi että ihminen on erossa surullinen kun parisuhde päättyy ja rakkaus on loppu ym. sinä vaan mietit rahaa... Onko vaimosi ollut koko parisuhteenne ajan pois työelämästä? Eikä edes työttömyyskorvausta saanut? Onko hänellä itsellä mitään omaisuutta? On totta että tälläkin palstalla on naiset kertoneet että ovat miehensä kanssa vain rahan takia, ja kyllähän sen tietää että näin siinä sitten aina käy, ennemmin tai myöhemmin kun elämä on vuosia pelkää kulissia ja näytelmää. Varmasti monet miehet ovat myös avioliitossa vain rahan takia, niitäkin on täällä nähty, yleensä väittävät että sen takia kun ei ole avioehtoa, vaimo veisi omaisuuden, mutta luulen että miehillä on usein sekin syy että vaimo onkin se perheen tienaaja, ja avioehto on vaimon hyväksi.

[/quote]

En ole pojille puhunut pahaa äidistään, mutta eiväthän nuo sokeitakaan ole. Vaimo on ollut työelämässä, mutta perheemme elintaso on ollut minun tulojeni varassa. Korostan ehkä rahaa liikaa siksi, että vaimolleni on ollut aina tärkeää sisustaa ja pukeutua trendikkäästi. Jatkossa siis sisustaa ja pukeutuu trendikkäästi ihan omilla rahoillaan.

[/quote]

Jännää, mihinkähän vaimo ne tulonsa laittoi, jos sinä ostit hänen trendikkäät vaatteensakin? Ostitko ripsarit ja poskipunat myös? Jos näin kävi, niin saat pitää ne itselläsi ja pitää perjantaisin vaikka semmoisen poikien illan itsesi kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/370 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 10:18"]

Kuten on täällä tätä ennenkin vatvottu moneen kertaan, et voi heittää ihmistä omasta kodistaa pihalle tuolla tavalla, vaikka hänellä ei olisikaan omistusta asuntoon, hänellä on oikeus asua siinä. On äärimmäiset tilanteet kun noin voi tehdä, siinä pitää olla jo todella pahaa perheväkivaltaa takana, eikä mitään henkistä.

Vaikka vaimo voi olla vittumainen ämmä, niin et sinäkään tunnu kovin hääviltä ihmiseltä. Kyllä normaali ihminen osaa vähän paremmin hoitaa parisuhdettaan, ja jos erota kerran haluaa, senkin voi tehdä sivistyneesti, varsinkin kun on yhteisiä lapsia joihin tämä kaikki vaikuttaa lopunikää. Vaikka toki sinä olet täysin viaton omasta mielestäsi, kaikkesi olet tehnyt jne. Oletko koskaan miettinyt, että olisiko sinullakin aihetta katsoa vähän peiliin?

[/quote]

Olet ihan oikeassa. Pakkohan tuo on päästää takaisin taloon, jos ilkeää enää tulla. Avioeron kuitenkin laitan vireille ja aikanaan tulee lainvoimainen päätös, jolloin vaimon on kerättävä irtaimistonsa ja poistuttava. Siksi ajaksi onneksi voin muttaa poikien kanssa muualle. Mutta euroakaan ei talosta tai muusta omaisuudestani saa, onneksi on avioehto. Isompi poika jo heräsi ja juteltiin...tuumasi, että ei halua muuttaa äidin kanssa vaan jää minun kanssani asumaan. Nuorempi haluaa varmaan samaa kuin isoveljensäkin. 

[/quote]

Oletko puhunut pojille pahaa "äidistään"? Miksi ihmeessä hoet koko ajan sitä että onneksi ei saa sun rahoja, mahtaako vaimo miettiä mitään rahoja tuossa tilanteessa? Luulisi että ihminen on erossa surullinen kun parisuhde päättyy ja rakkaus on loppu ym. sinä vaan mietit rahaa... Onko vaimosi ollut koko parisuhteenne ajan pois työelämästä? Eikä edes työttömyyskorvausta saanut? Onko hänellä itsellä mitään omaisuutta? On totta että tälläkin palstalla on naiset kertoneet että ovat miehensä kanssa vain rahan takia, ja kyllähän sen tietää että näin siinä sitten aina käy, ennemmin tai myöhemmin kun elämä on vuosia pelkää kulissia ja näytelmää. Varmasti monet miehet ovat myös avioliitossa vain rahan takia, niitäkin on täällä nähty, yleensä väittävät että sen takia kun ei ole avioehtoa, vaimo veisi omaisuuden, mutta luulen että miehillä on usein sekin syy että vaimo onkin se perheen tienaaja, ja avioehto on vaimon hyväksi.

[/quote]

En ole pojille puhunut pahaa äidistään, mutta eiväthän nuo sokeitakaan ole. Vaimo on ollut työelämässä, mutta perheemme elintaso on ollut minun tulojeni varassa. Korostan ehkä rahaa liikaa siksi, että vaimolleni on ollut aina tärkeää sisustaa ja pukeutua trendikkäästi. Jatkossa siis sisustaa ja pukeutuu trendikkäästi ihan omilla rahoillaan.

[/quote]

Jännää, mihinkähän vaimo ne tulonsa laittoi, jos sinä ostit hänen trendikkäät vaatteensakin? Ostitko ripsarit ja poskipunat myös? Jos näin kävi, niin saat pitää ne itselläsi ja pitää perjantaisin vaikka semmoisen poikien illan itsesi kanssa.

[/quote]

Nii'in, mihinkä nainen nyt voi rahansa käyttää? Uhkapeleihin, viinaan, kahviloissa, sijoittaa...

Heti joku naisasianainen pillastuu jos mies kritisoi sitä kun miehen piti kustantaa naisen sisustaminen. Sekö lähtökohtaisesti on miehen velvollisuus?

Vierailija
184/370 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 10:18"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Nii'in, mihinkä nainen nyt voi rahansa käyttää? Uhkapeleihin, viinaan, kahviloissa, sijoittaa...

Heti joku naisasianainen pillastuu jos mies kritisoi sitä kun miehen piti kustantaa naisen sisustaminen. Sekö lähtökohtaisesti on miehen velvollisuus?

[/quote]

av-mammojen (miesvihaajien) mielestä miehen lompakko ja omaisuus kuuluu ilman muuta naiselle.

naisella ei ole tosin mitään velvollisuuksia, kuten miehellä.

Vierailija
185/370 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 11:08"]

Hyvä ap! Kerro myös lapsillesi että millainen huora se ex-ämmäsi on, koska lapsilla on OIKEUS TIETÄÄ TOTUUS! Pidä huolta siitä että huora ei pääse enää lähellekkään kotianne! Pistä huora kärsimään! Itse oon tehnyt omalle lapselleni selväksi ettei äitinsä ole täysijärkinen, eikä hänen seuransa ole lapsen kannalta terveellistä. Lapsi on nyt itsekin huomannut sen ja lakannut kaipaamasta äitiään eikä halua tätä enää tavata. Myös naisista oon varoittanut poikaa ettei itse tule ikinä tekemään samoja virheitä. Hän onkin oppinut naisia (= valehtelevia huoria) välttelemään niin että kaupassakin tietää valita mieskassan naiskassan sijaan, siinä pelossa että naiskassa ei anna rahasta takaisin :DD

[/quote]

myös mä opetin pojalleni sen totuuden että naiset on valehtelevia huoria ja tottu välttelemään naisia ja tyttöjä leikki kavereina. jokaiselle pojalle vastuullinen isä opettaa että nainen on valehteleva huora johon ei voi luottaa.

[/quote]

myös oma äitisi, ja isoäitisi.

Vierailija
186/370 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ymmärsin täysin jälkikäteen miksi mutsi aikoinaan viskasi faijan pihalle ja faija asui teltassakin. Ei kellään 18-vuoden jälkeen katkea kamelin selkä pikkujutuista. Luultavasti tässä tapauksessa nainen sai lopulta sen, minkä tilasi. Mutta sitähän ei AV-mamma voi tajuta, kun kaikki on aina miehen vika....

Vierailija
187/370 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:15"]Vissiin ap ei hoksannut omaisuuden ositusta ja nyt ragee täällä paskat housuissa.

[/quote]

Ap on keksinyt mielestään nerokkaan provon ja kirjottaa nyt naisia solvaavia viestejä vastauksiksi kaikkiin tämän ketjun viesteihin. Ylläpito voisi bannata tämän urpon tai urpo voisi hankkia jotain muuta tekemistä.

En siis keksi muutakaan syytä miks joku ottaa niin henk.koht. osan vastauksista :-)

[/quote]

Vierailija
188/370 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 01:45"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 01:39"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 01:36"]

olisit tuon kauniimminkin voinut tehdä.

[/quote]

miksi?

[/quote]  jos et tuon vertaa tajua, niin en ala sitä sulle rautalangasta vääntämään. kyllä elämä sen sulle viellä opettaa.

[/quote]

Jos kohtelee toista kuin paskaa niin on turha odottaa itsekkään parempaa kohtelua

Vierailija
189/370 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 10:58"]

Palsta on näköjään taas täynnä naisia vihaavia katkeria runkkareita, joiden kokemus tosielämästä perustuu virtuaalielämään. Vähän huvittaa se että nämä kyseiset miehet ihan pokkana väittävät ettei "naisilla ole mitään velvollisuuksia", mutta silti juuri naiset tekevät yhteiskunnassa ne kaikista raskaimmat ja matalimmin palkatut työt (sote-alat) ja yleensä eron jälkeen ottavat päävastuun myös jälkeläisistä. Miesasiamiehet ovat näitä Wuorisen tyyppisiä miehiä, jotka eivät näe itsessään ikinä mitään vikaa, vaan syyttävät kaikesta vain naisia...

[/quote]

Jokaisen on velvollisuus tehdä työtä tai kantaa kortensa kekoon tulon muodossa. Sen sijaan kukaan ei pakota jäämään siivoojaksi, teillä miesvihaajat on täysi oikeus nousta sieltä suosta. Ette vain kykene kun kaikki aika menee miesvihaamiseen.

Lapsiasia on täysin naurettava, moni mies ottaisi vastuun lapsistaan erossa jos saisi. Mutta kun ei saa koska nainen saa ja haluaa lapset lähes aina itselleen, eli se siitä naisten "vastuun ottamisesta". Naiset sen haluavat ottaa.

[/quote]

Tuo matalapalkka aloista valittaminen on kyllä säälittävää. Jokainen on itse syypää siihen että ei saa parempaa työtä

Vierailija
190/370 |
14.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 11:38"]

Sairaita miehiä tällä palstalla :(

[/quote]

"Miehiä". Ei oikeet miehet oo tälläsiä. Onneks.

Vierailija
191/370 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 12:33"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 12:29"]

Vaikka olis millainen avioehto niin ulos sitä ei saa heittää. Sille vaimolle pitää hakea virallinen häätö. Ilman häätöä se saa asua kotonaan ihan rauhassa. Jos eukko haluaa niin sä joudut maksamaan sille melkoiset korvaukset.

Vaikka provohan sä olet :)

[/quote]

korvauksia mistä? oletko sinäkin ap:n vaimon kaltainen loiseläjä?

[/quote]

Korvauksia siitä että hänet on heitetty kotoaan ulos. Meillä täällä Suomessa on sellainen laki joka sanoo, että jokaiselle on annettava mahdollisuus etsiä itselleen asunto ja hoitaa muuttonsa sinne kohtuullisessa ajassa. Ketään, koskee muuten myös sinua, ei saa heittää noin vaan ulos, ei miestä eikä naista. Ihan jokaisella on tämä suoja. Sivistysvaltion perusoikeus.

Ja ei, mä en ole loiseläjä, omistan itse oman kotini. Eikä mulle tulis mieleenkään heittää miestäni sieltä ulos noin vaan, ei vaikka se välillä nalkuttaa ja ärsyttää mua :) Sivistynyt ihminen ei vaan tee noin.

Vierailija
192/370 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä joka "rahan-ahne ämmittelet", lienet ap vai? Valota vähän taustaa. Onko vaimos ollut paljonkin töissä? Kuinka paljon enemmän tienaat?

Vai ootko kenties mies, joka on joskus heittänyt naisen pellolle ja nauranut partaansa niin kauan kunnes nainen on saanut osinkojaoissa vähän enemmän ku luulit?

Eiku anna mä arvaan. Ootkin akateemisesti koulutettu, hyvässä työpaikassa oleva, hoikka, urheileva ja kaunis 32 vee nainen, joka ei tuu toimeen muiden naist.. eiku ämmien kanssa. Huom. RAHA-AHNEIDEN!

:)

Vierailija
193/370 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 12:40"]

Sä joka "rahan-ahne ämmittelet", lienet ap vai? Valota vähän taustaa. Onko vaimos ollut paljonkin töissä? Kuinka paljon enemmän tienaat?

Vai ootko kenties mies, joka on joskus heittänyt naisen pellolle ja nauranut partaansa niin kauan kunnes nainen on saanut osinkojaoissa vähän enemmän ku luulit?

Eiku anna mä arvaan. Ootkin akateemisesti koulutettu, hyvässä työpaikassa oleva, hoikka, urheileva ja kaunis 32 vee nainen, joka ei tuu toimeen muiden naist.. eiku ämmien kanssa. Huom. RAHA-AHNEIDEN!

:)

[/quote]

en ole ap. naisethan menevät naimisiin vain lompakon , ei miehen kanssa. totuus sattuu?

Vierailija
194/370 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 12:33"]

Vaikka olis millainen avioehto niin ulos sitä ei saa heittää. Sille vaimolle pitää hakea virallinen häätö. Ilman häätöä se saa asua kotonaan ihan rauhassa. Jos eukko haluaa niin sä joudut maksamaan sille melkoiset korvaukset.

[/quote]

[/quote]

Korvauksia siitä että hänet on heitetty kotoaan ulos. Meillä täällä Suomessa on sellainen laki joka sanoo, että jokaiselle on annettava mahdollisuus etsiä itselleen asunto ja hoitaa muuttonsa sinne kohtuullisessa ajassa. Ketään, koskee muuten myös sinua, ei saa heittää noin vaan ulos, ei miestä eikä naista. Ihan jokaisella on tämä suoja. Sivistysvaltion perusoikeus.

Ja ei, mä en ole loiseläjä, omistan itse oman kotini. Eikä mulle tulis mieleenkään heittää miestäni sieltä ulos noin vaan, ei vaikka se välillä nalkuttaa ja ärsyttää mua :) Sivistynyt ihminen ei vaan tee noin.

[/quote]

et vastannut kysymykseen, korvaus mistä ja millä perustein? ämmä käy töissä, eli omaa rahaa pitäisi olla.

emme asu amerikassa. ja akkahan sai satasen mieheltään. ja en ole ap.

Vierailija
195/370 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 02:40"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 02:20"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 02:10"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 02:05"]

[/quote]

yhyy. kyllä sen ämmän saa pihalle heittää, varsinkin jos talo on miehen.

[/quote] eikä muuten saa! on naisenkin talo ja kirjoilla siinä talossa (oletan). voi syyttää ap.ta heitteilejätöstä.

[/quote]

Höpsis, mä annoin sille rahat hotellia varten. Huomenna varmaan tulee vinkumaan takaisin, mutta en enää ota.

[/quote] ota ap asioista selvää ennen kun uhot! vaimos on kirjoilla talossa, jos rupee hankalaksi sun hyvin vaikea  saada vaimo pois sieltä.

[/quote]

Terveisin elämän koulun lakimies. Ei niillä kirjoilla ole paskan vertaa väliä. Mun naapurin Pera voi muuttaa kirjansa vaikka heti tänään sun kotiosoitteeseen, sillä on sitten varmasti oikeus asua siellä sun luona. Taidat olla hieman yksinkertainen? Häh?

[/quote]

Ei tietenkään voi naapusin Pera siihen laittaa kirjoja, jos et sitten ole parisuhteessä/naimisissa hänenkin kanssaan, idiotti. Onhan se eri asia, että on vuosia asunut siinä asunnossa ja vielä avioliitossa, kuin että joku vieras ihminen yhtäkkiä muuttaisi kirjansa siihen asuntoon.

Vierailija
196/370 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 12:40"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 12:33"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vitut on mitään lakia. Olisit laittanut Finlexiin linkin, jos sellainen olisi olemassa.

Vierailija
197/370 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sä luulet senkin pikku hölmöläinen :-*

Vierailija
198/370 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän selviä asioiden oikee laita sitten, kun omaisuutta aletaan jakaa :)

Vierailija
199/370 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhteiselämän lopettaminen on yhteisnimitys asioille, joissa on kysymys omaisuuden käyttöoikeudesta perheen hajotessa. Mikäli puolisot eivät pääse yhteisymmärrykseen omaisuuden käytöstä eron sattuessa, voi tuomioistuin määrätä tietyistä yhteiselämän lopettamiseen liittyvistä asioista.

Tuomioistuin voi ensinnäkin päättää, että se puolisoista, joka on enemmän asunnon tarpeessa, saa jäädä asumaan yhteiseen kotiin ja vastaavasti velvoittaa toisen puolison muuttamaan yhteisestä kodista. Jos kotia hallinnoidaan vuokrasopimuksen nojalla, tuomioistuin voi oikeuttaa sen puolison, joka on enemmän asunnon tarpeessa, jatkamaan vuokrasopimusta sekä vapauttaa toisen puolison vuokrasuhteesta. Tuomioistuimella on myös mahdollisuus oikeuttaa toinen puoliso käyttämään sellaista toiselle puolisolle kuuluvaa irtainta omaisuutta, joka kuuluu puolisoiden yhteisesti käytettäväksi tarkoitettuun asuntoirtaimistoon.

Monesti esiintyy tilanteita, joissa toinen puolisoista kieltäytyy muuttamasta pois perheen yhteisestä asunnosta, kunnes omaisuuden ositus tai jotkut muut, mahdollisesti paljonkin aikaa vievät avioliiton päättymiseen liittyvät asiat on selvitetty. Varsinkin lasten kannalta saattaa olla hyvin haitallista, jos puolisot, jotka eivät tule toimeen keskenään, joutuvat asumaan edelleen yhdessä, koska kumpikaan puolisoista ei katso olevansa velvollinen muuttamaan pois yhteisestä kodista.

Yhteiselämän lopettaminen

Yhteiselämän lopettamista koskevan määräyksen hakeminen tuomioistuimesta voi tällöin olla varteenotettava vaihtoehto. Puolison asunnon tarve riippuu olennaisesti siitä, miten lasten huolto ja asuminen järjestetään. Sen puolison, jonka luona lasten on tarkoitus asua, katsotaan yleensä olevan enemmän asunnon tarpeessa. Jos lasten asumisestakin on riitaa, on tuomioistuin luonnollisesti vaikeiden kysymysten äärellä. Lopullisesti asia voidaan ratkaista vasta, kun lasten asumista koskeva ratkaisu tehdään, mutta tuomioistuimen on mahdollista antaa nopeallakin aikataululla väliaikainen määräys asiasta. Yhteiselämän lopettamista koskeva päätös voidaan panna heti täytäntöön, mikä tarkoittaa sitä, että jos muuttamaan velvoitettu puoliso ei suostu muuttamiseen, on mahdollista saada hänelle häätö.

Myös sellainen puoliso, joka omistaa yksin perheen yhteisenä kotina käytetyn asunnon, voidaan yhteiselämän lopettamista koskevan määräyksen nojalla velvoittaa muuttamaan pois asunnosta. Toiselle puolisolle annettu omaisuuden käyttöoikeus on kaiken lisäksi vastikkeeton siihen saakka, kunnes avioero tulee lainvoimaiseksi. Avioeron jälkeiseltä ajalta on mahdollista velvoittaa asuntoon jäänyt puoliso suorittamaan toiselle puolisolle käyttöoikeudesta kohtuullinen korvaus."

http://umami.fi/vapaa-aika/umami/perheen-asuminen-avioliiton-paattyessa/

Tämän artikkelin perusteella ei ole sanottua että kumpi sieltä asunnosta lähtee. Aina ei näköjään auta edes se että omistaa asunnon.

Vierailija
200/370 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 01:24"]Tähän loppuin 12 vuoden parisuhde. Ei vaan jaksa enää jatkuvaa nälvimistä, tyytymättömyyttä ja valitusta. Työnsin eukon ovesta ulos ja heitin perään käsilaukun, kännykän ja satasen verran rahaa. Ihan sama, minne menee, takaisin ei ole tulemista. Ja ennenkuin joku näsäviisas alkaa laukomaan omaisuudesta, niin miellä on Luojan kiitos avioehto. Maanantaina avioero vireille. 

[/quote] olet oikea " Sankari"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän