Tuli viimenen riita ja heitin eukon pihalle
Tähän loppuin 12 vuoden parisuhde. Ei vaan jaksa enää jatkuvaa nälvimistä, tyytymättömyyttä ja valitusta. Työnsin eukon ovesta ulos ja heitin perään käsilaukun, kännykän ja satasen verran rahaa. Ihan sama, minne menee, takaisin ei ole tulemista. Ja ennenkuin joku näsäviisas alkaa laukomaan omaisuudesta, niin miellä on Luojan kiitos avioehto. Maanantaina avioero vireille.
Kommentit (370)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:17"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:15"]
Vissiin ap ei hoksannut omaisuuden ositusta ja nyt ragee täällä paskat housuissa.
[/quote]
avioehdolla rajataan aika hyvin tuota ositusta.
te rahan-ahneuksissanne ette sitä tajua, vaan luulette että alistaja ja hyväksikäyttäjä ansaitsee
muka vielä palkkion.
ottakaapas asioista selvää,av-palstailu ei kerro vastauksia muuten kuin miesvihaajien ja loisten näkökulmasta.
[/quote]
No, meillä ei ole tässä nyt kuin sen toisen osapuolen kertomus. Ihan en sen perusteella sanois kuka on syyllinen ja mihin. Katsos kun ihmisella on tapana hieman kaunistella omia tekemisiään ja sanomisiaan ja puolestaan liioitella toisen kauheutta. Se on ihan meidän peruspsyykessä. Jos jotain olen netissä oppinut niin sen että pelkästään toisen osapuolen kertomaa ei kannata sokeasti uskoa ja sen perusteella alkaa tehdä siitä tuntemattomasta (oli se nainen tai mies) päätelmiä. Saati alkaa haukkumaan tätä. Jälkeenpäin voi nolottaa jos paljastuukin ettei kerrottu ollut ihan kaikilta osin totta.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 11:18"]
Jos eukkosi on yhtään järkevä niin vietti yön bailatessa ja aamulla tulee kotiin ja soittaa poliisit jos aiot heittää hänet ulos. Omasta kodita ei ole pakko noin vain lähteä kahta kättä heiluttaen vaikka se olisi vain toisen nimissä.
Sitten eukko marssii oikeusaputoimistoon ja hakee muutosta avioehtoon koska se on hänelle epäedullinen ja tirauttaa parit kyyneleet oikeudessa.
Sitten ap toivoo että olisi hoitanut eron kypsemmin.
[/quote]
Ihan oikeasti, jos mies heittäisi minut ulos, en todellakaan menisi takaisin!! Joku ylpeys pitää ihmisellä olla. Kuvastaa hyvin tämän palstan naisia, vain raha mielessä. Onko mies siis vain pankki??
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 02:44"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 02:33"]
En usko että sellaista naista on jolla ei olisi mitään muuta omaisuutta kuin vaatteet ja meikit, kaikilla naisilla on astioita, kirjoja, levyjä, koriste-esineitä ja muuta taidetta halpaa tai kallista, ja varmasti hän on ostanut huonekalujakin tai vaikka pienenpiä kodinkoneita. Jos kerran autat muuttamisessa, niin varmaan tarkoitit jotain muutakin muuttaa kuin muutaman jätesäkillisen vaatteita, kenkiä ja meikkejä?
[/quote]
Unohdin, että vain naiset ovat tuollaisia pilkunnussijoita. Vaimo saa tottakai mukaansa jokaisen kaulimen ja pumpulipuikon, jonka on ostanut.
[/quote]
No sä se vaikutat itse todella ihanalta saaliilta. Ja pojat vielä ottaa mallia miten naisista ajatellaan, ni siinä onkin sitten kolme lahjaa tän maan naisille taas..
[/quote]
nalkuttava miehiä alistava "äippä" on oikea naisenmalli? onhan?
ap on jo kertonut ettei hauku akkaa lapsilleen, vaan lapset eivät ole myöskään sokeita.
sikäli kun 14 ja 16 v enään on lapsia.
olet miesvihaaja?
[/quote]
En ole, mutta ymmärrän miksi sun on vaikea ajatella toisin. Itse kun tunnet naisia kohtaan sukupuoliviha, nuo ämmä-akka-jutut sen paljastaa. Sun on vaikea ajatella näissä asioissa järkevästi, niin luulet että muutkaan ei siihen pysty.
Olen aina sitä mieltä (JA NYT HUOMIO: ALOITTAJAN SUKUPUOLESTA RIIPPUMATTA) että ainoa tietolähde näissä keskusteluissa on kirjoittajien anti. Ja kirjoittajan tapa kirjoittaa voi olla hyvinkin vääristynyt, tai sitten se on totta, mutta sitä kun ei voi vaan tietää. Varmuudella tiedämme miten tässä tapauksessa ap ajattelee (mikä on tosissaan, eikä provosoi)
Eli ap:n kommentit kertovat hänenstä paljon. Ikävä kyllä emme vaimon puolta asioista tiedä. Voihan olla, että ap puhuu totta, en kiistä etteikö se olisi mahdollista. Harva kuitenkaan osaa tunnepitoisissa eroasioissa analysoida tilannetta objektiivisesti. Olen niin monta eroa nähnyt lähellä ja aina jaksan ihmetellä, että mikä järkevin aikuisiin ihmisiin oikein menee. Ja lähes poikkeuksetta toisen koetaan olevan vastuussa siitä, että liitto epäonnistui. Eihän sellainen ole mahdollista :-D Jossain liitossa voi toki olla vain yksi syyllinen, mutta ne on äärimmäisen harvoja tapauksia.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:17"]
Vissiin ap ei hoksannut omaisuuden ositusta ja nyt ragee täällä paskat housuissa.
[/quote]
avioehdolla rajataan aika hyvin tuota ositusta.
te rahan-ahneuksissanne ette sitä tajua, vaan luulette että alistaja ja hyväksikäyttäjä ansaitsee
muka vielä palkkion.
ottakaapas asioista selvää,av-palstailu ei kerro vastauksia muuten kuin miesvihaajien ja loisten näkökulmasta.
[/quote]
No, meillä ei ole tässä nyt kuin sen toisen osapuolen kertomus. Ihan en sen perusteella sanois kuka on syyllinen ja mihin. Katsos kun ihmisella on tapana hieman kaunistella omia tekemisiään ja sanomisiaan ja puolestaan liioitella toisen kauheutta. Se on ihan meidän peruspsyykessä. Jos jotain olen netissä oppinut niin sen että pelkästään toisen osapuolen kertomaa ei kannata sokeasti uskoa ja sen perusteella alkaa tehdä siitä tuntemattomasta (oli se nainen tai mies) päätelmiä. Saati alkaa haukkumaan tätä. Jälkeenpäin voi nolottaa jos paljastuukin ettei kerrottu ollut ihan kaikilta osin totta.
[/quote]
av-mammathan ovat juuri mestareita kertomaan asioista yksipuolisesti, eikö?
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 08:26"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 08:11"]
Olette olleet yli 10 vuotta naimisissa ja vaikka teillä onkin avioehtosopimus niin eikös vaimo saa silti erossa jotain? Varsinkin jos sinä oot ollu se joka tienaa enemmän. Kyseessä omaisuuden osituksen sovittelu.
[/quote]
Minkä takia ne avioehdot sitten tehdään?
[/quote]
Niillä suojataan ennen avioliittoa hankittu omaisuus =) Et sä reppana pysty vaimoasi tyhjin käsin jättämään vaikka kuinka tahtoisit. Toivottavasti vaimosi ottaa hyvän asianajajan.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:24"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 02:48"]
En usko että sellaista naista on jolla ei olisi mitään muuta omaisuutta kuin vaatteet ja meikit, kaikilla naisilla on astioita, kirjoja, levyjä, koriste-esineitä ja muuta taidetta halpaa tai kallista, ja varmasti hän on ostanut huonekalujakin tai vaikka pienenpiä kodinkoneita. Jos kerran autat muuttamisessa, niin varmaan tarkoitit jotain muutakin muuttaa kuin muutaman jätesäkillisen vaatteita, kenkiä ja meikkejä?
[/quote]
Unohdin, että vain naiset ovat tuollaisia pilkunnussijoita. Vaimo saa tottakai mukaansa jokaisen kaulimen ja pumpulipuikon, jonka on ostanut.
[/quote]
No miksi sitten oikein korostit sitä että ei saa ottaa mukaansa kuin vaatteet ja meikit? Miksi et sanonut että ottaa omat tavaransa, oman omaisuutensa? Oli varmaan jotain omaisuutta kun menitte yhteen, ja on ostellut omilla tienisteilläkin sitä sun tätä. Todella ylimielistä tuollainen puhe että naisella on vain vaatteet ja meikit, eihän sellaista ole kuin elokuvissa joissa muutetaan yhden matkalaukun kanssa.
[/quote]
Kuten sanottu, vain naiset osaat olla tuollaisia pilkunnussijoita:). ja kuten ap sanoi, saa viedä pumpulipuikotkin, jotka on siis itse ostanut. Minusta ap vaikuttaa ihan tervejärkiseltä. Täällä vaan av- mammat tärisee kun pelottaa "voisiko itselle käydä noin?"
Yrittäkäähän käyttäytyä naiset.
Olen itse nainen, onnellisessa parisuhteessa. Olen ymmärtänyt jo ajat sitten, että mieheni ei ole velvollinen kaikkia oikkujani sietämään, ei myöskään rahoittamaan elämääni.
Kunnioitan miestäni ja rakastan häntä, en nillitä kuin asiasta. hän hyväksyy sen kun itsekin tajuaa syyn (likaiset vaatteet lattialla, turha tiskin teko ja sotku keittiössä jne).
Uskon että ap ja vaimonsa osaavat tunnekuohun laannuttua hoitaa asiat sivistyneesti, poikienkin takia.
Tsemppiä ap:lle, laita myöhemmin viestiä miten asiat sujuu.
[/quote]
ensimmäinen nainen joka kirjoittaa asiaa.
lopuilla on hätä lompakosta ;) ja pelko omasta puolestaan kuten kirjoitit =)
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:29"]
Jos eukkosi on yhtään järkevä niin vietti yön bailatessa ja aamulla tulee kotiin ja soittaa poliisit jos aiot heittää hänet ulos. Omasta kodita ei ole pakko noin vain lähteä kahta kättä heiluttaen vaikka se olisi vain toisen nimissä.
Sitten eukko marssii oikeusaputoimistoon ja hakee muutosta avioehtoon koska se on hänelle epäedullinen ja tirauttaa parit kyyneleet oikeudessa.
[/quote]
Ihan oikeasti, jos mies heittäisi minut ulos, en todellakaan menisi takaisin!! Joku ylpeys pitää ihmisellä olla. Kuvastaa hyvin tämän palstan naisia, vain raha mielessä. Onko mies siis vain pankki??
[/quote]
Mikä raha?! Siellä asuu sen lapset dorka! Itse en olis päivääkään erossa mun lapsistani
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 08:26"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 08:11"]
Olette olleet yli 10 vuotta naimisissa ja vaikka teillä onkin avioehtosopimus niin eikös vaimo saa silti erossa jotain? Varsinkin jos sinä oot ollu se joka tienaa enemmän. Kyseessä omaisuuden osituksen sovittelu.
[/quote]
[/quote]
Niillä suojataan ennen avioliittoa hankittu omaisuus =) Et sä reppana pysty vaimoasi tyhjin käsin jättämään vaikka kuinka tahtoisit. Toivottavasti vaimosi ottaa hyvän asianajajan.
[/quote]
luulet/luulette että ap on ainoa kirjoittaja palstalla? sinullakin siis suurin huoli on naisen lompakon tyhjennys
ja sen päättyminen?
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:35"]
[/quote]
[/quote]
Mikä raha?! Siellä asuu sen lapset dorka! Itse en olis päivääkään erossa mun lapsistani
[/quote]
nalkuttava ja alistava äippä ei todellakaan rakasta lapsiaan. lompakko mielessä?
[/quote]
Milläs todistat ettei ne kuulu ns "taloon" jos vaimolla ei ole kuitteja? Silloin otetaan vain hlökohtainen omaisuus ja lähtetään
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 01:54"]Kuten on täällä tätä ennenkin vatvottu moneen kertaan, et voi heittää ihmistä omasta kodistaa pihalle tuolla tavalla, vaikka hänellä ei olisikaan omistusta asuntoon, hänellä on oikeus asua siinä. On äärimmäiset tilanteet kun noin voi tehdä, siinä pitää olla jo todella pahaa perheväkivaltaa takana, eikä mitään henkistä.
Vaikka vaimo voi olla vittumainen ämmä, niin et sinäkään tunnu kovin hääviltä ihmiseltä. Kyllä normaali ihminen osaa vähän paremmin hoitaa parisuhdettaan, ja jos erota kerran haluaa, senkin voi tehdä sivistyneesti, varsinkin kun on yhteisiä lapsia joihin tämä kaikki vaikuttaa lopunikää. Vaikka toki sinä olet täysin viaton omasta mielestäsi, kaikkesi olet tehnyt jne. Oletko koskaan miettinyt, että olisiko sinullakin aihetta katsoa vähän peiliin?
[/quote]
Joskus toi ap:n keino on ainoa vaihtoehto. Itsellä ei lopulta muu auttanut kun mies riivasi joka päivä, että yks aamu vaan vaihdoin numeron enkä enää päästänyt sitä sisään kotiini(ei asuttu yhdessä, mutta meillä on lapsi). Siinä ei puhuminen enää auttanut, kun mies ei osannut käydä muuta keskustelua kuin yksinpuhelua, jossa haukkuu mua ja en saa sanoa vastaan mihinkään. Sellaisen ihmisen kanssa ei auta muu kuin sulkea se kerralla ulos elämästään.
Kyllä ap hoiti asian tyylikkäästi ja aikuisen miehen tavoin. Ja 111 kannattajaa.
Pistää miettimään miksi kukaan suomalainen nainen haluaisi olla tekemissä näiden keskenkasvuisten, itsekkäiden ja tunnekylmien idioottien kanssa, ikinä tai missään asiassa.
Oi aikoja, oi tapoja.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:39"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
nalkuttava ja alistava äippä ei todellakaan rakasta lapsiaan. lompakko mielessä?
[/quote]
Säkö tunnet tämä kyseisen perheen? Mitä sä heidän elämästä tiedät? Tai tästä vaimosta?
No ku ap kerto....
Naiset on tosiaan kyllä pilanneet maailman. Paras ja pysyvä ratkaisui olisi, kun jokaikinen nainen pakotettaisiin sterilisaatioon, ja kas noin 100vuoden päästä ei olisi enää ongelmia nalkuttavista ja rahan ahneista naisista. Eikä pettävistä tai juopoista äijistä. Elo tällä pallolla olisi jälleen rauhallista, sodatkin loppuisivat kuin seinään.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
luulet/luulette että ap on ainoa kirjoittaja palstalla? sinullakin siis suurin huoli on naisen lompakon tyhjennys
ja sen päättyminen?
[/quote]
Ei mulla ole mitään huolia, kohta 20v onnellista avioliittoa takana, avioehto joka tehty naimisiin mennessä ja sillä suojataan molempien oma ja mahdollisetsi myöhemmin perintönä tuleva omaisuus. Avioliiton aikana hankittu menisi jakoon. Olen ollut 10v kotona hoitamassa lapsia/kotia ja näin mahdollistanut miehen työssäkäymisen ja tienaamisen. Näin se vaan menee.
En pysty kyllä ymmärtämään tuota ap:tä ja hänen tekoaan. Mielestäni aikuisten pitää kyetä asiat hoitamaan sivistyneesti.
Meilläkin on avioehto, se rajaa pois perinnöt sekä ennen avioliittoa hankitut varat. Avioliiton aikana saadut varat menevät kyllä tasan, pahoin pelkään, ainakin jos on kyse pitkästä avioliitosta.
En nyt muista tarkaan mutta taisi tuossa muutama vuosi takaperin olla juuri joku tuomio tuosta avioehdosta parien välillä että jos on avioehto mutta pitkä liitto ja yhteiset lapset niin he kohtuulistivat asian niin että meni päivästä xx.xx.19xx-xx.xx.20xx eli avioliiton aikana tienatut rahat/omaisuus meni 50/50.
Korjatkaa nyt joku jos löydätte tuon tuomion, että menikö nyt oikein.
Munkin talossa joku ämmä heitettiin eilen yöllä pihalle, riehui ja huusi sen verran :D meinasin jo että oisi ollut AP:n nainen, mutta ei täsmää tiedot.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:39"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Vaikka ei ois koko lapsia olemassakaan, niin kuinka moni olis valmis tosta noin vaan hylkäämään kotinsa? Veikkaisin ettei moni. Ja samalla veikkaa että pääsyy ei ole raha, jos ei omasta kodista halua tuolla tavalla lähteä.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 02:48"]
[/quote]
[/quote]
No miksi sitten oikein korostit sitä että ei saa ottaa mukaansa kuin vaatteet ja meikit? Miksi et sanonut että ottaa omat tavaransa, oman omaisuutensa? Oli varmaan jotain omaisuutta kun menitte yhteen, ja on ostellut omilla tienisteilläkin sitä sun tätä. Todella ylimielistä tuollainen puhe että naisella on vain vaatteet ja meikit, eihän sellaista ole kuin elokuvissa joissa muutetaan yhden matkalaukun kanssa.
[/quote]
Kuten sanottu, vain naiset osaat olla tuollaisia pilkunnussijoita:). ja kuten ap sanoi, saa viedä pumpulipuikotkin, jotka on siis itse ostanut. Minusta ap vaikuttaa ihan tervejärkiseltä. Täällä vaan av- mammat tärisee kun pelottaa "voisiko itselle käydä noin?"
Yrittäkäähän käyttäytyä naiset.
Olen itse nainen, onnellisessa parisuhteessa. Olen ymmärtänyt jo ajat sitten, että mieheni ei ole velvollinen kaikkia oikkujani sietämään, ei myöskään rahoittamaan elämääni.
Kunnioitan miestäni ja rakastan häntä, en nillitä kuin asiasta. hän hyväksyy sen kun itsekin tajuaa syyn (likaiset vaatteet lattialla, turha tiskin teko ja sotku keittiössä jne).
Uskon että ap ja vaimonsa osaavat tunnekuohun laannuttua hoitaa asiat sivistyneesti, poikienkin takia.
Tsemppiä ap:lle, laita myöhemmin viestiä miten asiat sujuu.