Anopin hygieniakäsitykset (valitusta anopista!)
Anoppini ei ymmärrä ruuan suhteen mitään hygieniasta tai kylmäketjusta. Kun anoppi rupeaa laittamaan ruokaa, on järjestys sellainen, että ensin katetaan pöytä, sitten nostetaan sillit, levitteet, juustot, majoneesipohjaiset kastikkeet yms lisukkeet pöytään, ja sitten aletaan kuoria perunoita. Lisukkeet ovat pöydässä reilun tunnin ennen kuin ruoka on valmista.
Aamulla anoppi herää klo 6. Hän kattaa aamupalan toisillekin, vaikka tietää, että muut heräävät 8-10 välillä. Kahvi on siinä vaiheessa seissyt pannussa useita tunteta, voit, juustot, jugurtit yms lämmenneet pöydässä tuntikaupalla. Itse pyrin tässä tilanteessa syömään vain pilaantumattomia ruokia. Jos juusto on vähän nahkea, sen vielä sietää, mutta 3h pöydässä olleet graavilohet vähän oksettaa.
Olen sanonut asiasta, kuulin olevani hysteerikko. Selvä. Anoppi on muuten alle 60-vuotias. Onko muilla vastaavaa henkilöä perhepiirissä, miten näistä ruuista selviää sairastumatta?
Kommentit (83)
Kun ollaan menossa syömään vaikkapa kuuden maissa illalla, niin anoppi tekee ruuan valmiiksi aamulla. Sen jälkeen vähän väliä lämmittelee uunissa ruokia etteivät pääse kylmenemään. Syömme sitten kuuden maissa todella kuivaa ja sitkeää lihaa (sekä klimppistä pussisoosia ja nahistunutta salaattia). Nam.
vaikka ei olisikaan epähygieenistä, niin kyllä mun mielestä on miljoona kertaa kivempaa syödä aamiainen raikkaista raaka-aineista kuin monta tuntia seisseistä!
Appiukolla sama: valmistuksen jälkeen lihapata jää hellan päälle seuraavaan aamun jolloin laitetaan jääkaappiin. Mutta leipä työnnetään jääkaappiin hirveällä kiireellä. En tajua.