Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä teistä fyysisesti tuntuu, kun joku sanoo teille pahasti

Vierailija
21.08.2014 |

Olen 27v mies. Sanoin äsken vaimolleni hyvää yötä, sanoin kuinka rakastan. Hän toivotti takaisin. Olin hetken hiljaa ja kysyin hymyillen, että eikö olekin kiva kun hänellä alkaa huomenna loma, sitten voidaan puuhata kaikkea kivaa. Sitten hän sanoo vain: "voitsä olla hiljaa, mä yritän nukkua?!" Ja kääntää kylkeä.

Tuli heti helvetin surullinen olo. En tajunnut että hän jo yrittää nukahtaa, monesti jutellaan vielä ennen nukkumaan menoa.

Minulle tuli samanlainen pala kurkkuun kuin itkiessä, vaikkei itkettänytkään. Lisäksi alavatsassa tuntui sellainen kylmä sieppaus. Tosi voimakas fyysinen reaktio, kun toinen sanoo pahasti kun itse tarkoitti vain hyvää.

Tulipa paska fiilis. :(

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä oot ihana ap, joku saa susta hyvän miehen vielä. tiedän tasan mitä tarkoitat, tuollaiset vaimosi töksäytykset tulevat ihmisiltä joilla ei ole ymmärrystä toisen tunteisiin.

en olisi sellaisen ihmisen kanssa, joka ei tunne minua sen vertaa, että minusta tuntuu pahalta, kun sanoo noin.

Vierailija
62/96 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:01"][quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 07:44"]

Aamun hämärinä tunteina näyttäisi siltä, että ero tästä tulee. Cheers.

Ap

[/quote]

Siis mitä ihmettä, oikeasti? :o

[/quote]

Pahasti siltä vaikuttaa. Saa nähdä. Tuumaustauko. Ei näitä päätöksiä krapulassa pysty tekemään. Bunkkaan itse kaverilla maanantaihin. Viestitelty vaan sen verran, että molemmat pääsi turvallisesti nukkumaan eilen. Tai siis tänään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä moi.

Meni ihan mukavasti pari päivää. Tehtiin sopu ja tehtiin kivoja juttuja.

Kunnes eilen oli vaimoni synttärit. Illalla hän suuttuu jostain, en edes ymmärrä mistä. Ennenkuin ehdin sanoa oikein mitään, hän sanoit ettei "varmaan" rakasta mua enää.

Vanhemmat ovat molemmat kuolleet. Sisaruksia ei ole. Nyt voin ihan sanoa yhtään suurentelematta, että kukaan ei rakasta minua enää. Tuntuu tosi pahalta nyt.
Ap

Vierailija
64/96 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap:lle nykyään kuuluu? Onko kaikki hyvin?

Vierailija
65/96 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:41"]

Iltaa

Syvissä vesissä liikutaan. Olen tarinan pahis. Pitäisi kuulemma olla pelisilmää, kun toista väsyttää.

Aika toivottomalta vatkaamiselta vaikuttaa tällä hetkellä.

Ap

[/quote]

No, jos kerran olette päässeet jo tuohon tulokseen, mikset seuraavaksi keskustelisi siitä, mistä sinun olisi helppo tunnistaa tälläiset tilanteet? Entä jos näitä tilanteita ei voi välttää ja se on sinulle liikaa, mitä nainen toivoisi silloin tehtävän? Pystyisikö nainen huomauttamaan asioista ystävällisemmin, jos ei niin miksi? Onko sinun mahdollisuus antaa (hänen mielestään) vähän pienempien juttujen olla vai tuleeko tilanteita liian usein, jos tulee miksi ja miten näitä välttää?

Entä onko naisella pelisilmää sinun suhteesi? Osaako hän sanoa millon ei todellakaan pidä sanoa pahasti? Miten hän voisi tämän huomata? Haluaako hän ylipäätään huomioda sinun herkkyyttäsi, entä sinä naisesi? Tunteeko puolisosi itsensä kuulluksi ja ymmärretyksi? 

Itse olen hyvin herkkä ja loukkaannun helposti, mutta myöskin loukkaan hyvin herkästi (omien mielenterveysongelmien vuoksi). Osaan kuitenkin käydä asiat hyvin perusteellisesti läpi ja yleensä keskeisemmät kysymykset ovat: Miksi näin kävi? Miltä se minusta tuntui, entä puolisostani? Miten tulevaisuudessa voisi tälläisiä tilanteita välttää?

Sinun ja puolisosi täytyisi käsitellä perusteellisemmin ongelmia (joita kulostaisi olevan pinnan alla molemmin puolin). Jos sinusta tuntuu, ettei asiat millään selvene ja/tai et tule kuulluksi, niin käänny ammattiauttajan puoleen. Kun sinusta tuntuu, ettet jaksa enää, kerro puolisollesi, että tarvitset aikalisää. Sinulla on siihen oikeus. Käsitelkää asia myöhemmin, kinastelusta ja syyttelystä ei tule mitään, eikä turhasta periksi antamisestakaan hyödy. Muistakaa kuitenkin käsitellä kaikki asiat loppujen lopuksi, mitään ei saa jäädä leijumaan. 

Jos halua, rakkautta ja sinnikkyyttä löytyy, niin huonostakin suhteesta voi tulla hyvä. Tiedän täytyy vain jaksaa tehdä sen eteen töitä, jos ette jaksa, ei asiat itsekseen paremmiksi käänny. Vaikka eroaisitte, joudut seuraavassa suhteessa tehdä myös työtä. Ehkä eri määrän, ehkä eri asioiden parissa, mutta töitä se tarvitsee. Tsemppiä teille!

Vierailija
66/96 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 19:41"]

Iltaa

Syvissä vesissä liikutaan. Olen tarinan pahis. Pitäisi kuulemma olla pelisilmää, kun toista väsyttää.

Aika toivottomalta vatkaamiselta vaikuttaa tällä hetkellä.

Ap

[/quote]

No, jos kerran olette päässeet jo tuohon tulokseen, mikset seuraavaksi keskustelisi siitä, mistä sinun olisi helppo tunnistaa tälläiset tilanteet? Entä jos näitä tilanteita ei voi välttää ja se on sinulle liikaa, mitä nainen toivoisi silloin tehtävän? Pystyisikö nainen huomauttamaan asioista ystävällisemmin, jos ei niin miksi? Onko sinun mahdollisuus antaa (hänen mielestään) vähän pienempien juttujen olla vai tuleeko tilanteita liian usein, jos tulee miksi ja miten näitä välttää?

Entä onko naisella pelisilmää sinun suhteesi? Osaako hän sanoa millon ei todellakaan pidä sanoa pahasti? Miten hän voisi tämän huomata? Haluaako hän ylipäätään huomioda sinun herkkyyttäsi, entä sinä naisesi? Tunteeko puolisosi itsensä kuulluksi ja ymmärretyksi? 

Itse olen hyvin herkkä ja loukkaannun helposti, mutta myöskin loukkaan hyvin herkästi (omien mielenterveysongelmien vuoksi). Osaan kuitenkin käydä asiat hyvin perusteellisesti läpi ja yleensä keskeisemmät kysymykset ovat: Miksi näin kävi? Miltä se minusta tuntui, entä puolisostani? Miten tulevaisuudessa voisi tälläisiä tilanteita välttää?

Sinun ja puolisosi täytyisi käsitellä perusteellisemmin ongelmia (joita kulostaisi olevan pinnan alla molemmin puolin). Jos sinusta tuntuu, ettei asiat millään selvene ja/tai et tule kuulluksi, niin käänny ammattiauttajan puoleen. Kun sinusta tuntuu, ettet jaksa enää, kerro puolisollesi, että tarvitset aikalisää. Sinulla on siihen oikeus. Käsitelkää asia myöhemmin, kinastelusta ja syyttelystä ei tule mitään, eikä turhasta periksi antamisestakaan hyödy. Muistakaa kuitenkin käsitellä kaikki asiat loppujen lopuksi, mitään ei saa jäädä leijumaan. 

Jos halua, rakkautta ja sinnikkyyttä löytyy, niin huonostakin suhteesta voi tulla hyvä. Tiedän täytyy vain jaksaa tehdä sen eteen töitä, jos ette jaksa, ei asiat itsekseen paremmiksi käänny. Vaikka eroaisitte, joudut seuraavassa suhteessa tehdä myös työtä. Ehkä eri määrän, ehkä eri asioiden parissa, mutta töitä se tarvitsee. Tsemppiä teille!

Vierailija
67/96 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuyötä kaikille,

Kiitos paljon kirjoittajille kommenteista. Moni täällä on pystynyt niin syvään analyysiin että ihmetyttää - oikeasti olen saanut uusia näkökulmia.

Joku tuossa pohti, että olenkohan provo eikä näin herkkiä miehiä uskonut olevankaan. Noh, täällä on mutta näen tämän yksinomaan huonona asiana. Tämä syö minua eikä varmasti ole puolison kannalta mitenkään viehättävää, päin vastoin.

Tulimme pitkän illallisen ja keskustelun jälkeen siihen tulokseen, että kumpikaan ei mene illaksi kotiin. Jos toinen olisi mennyt, tuntuisi se jotenkin siltä kuin se toinen olisi "häädetty" tai "torjuttu" tulemasta kotiin. Vaimo menee vanhemmilleen ja minä menen näillä näkymin kaverilleni. Lähdettiin tahoillamme viettämään iltaa kun molempien kaveriporukoita on iltaa viettämässä. Sovittiin, että jatketaan keskustelua huomenna. Ehkä tämä tekee hyvää molemmille. Jos sitä huomenna pystyisi jo ajattelemaan tätä asiaa vähän etäämmältä, selvin päin. Vaimo sanoi ymmärtävänsä tuskani mutta sanoi, että "häneltä saattaa tulla tämmöisiä purkauksia, kun ei itse edes välttämättä ymmärrä että sanoo pahasti".

Mulla pyörii päässä, että pitäisi olla vaan kovempi. Jutella vaimolle niinkuin juttelen muille. Jos minulle silloin sanotaan tylysti, ei se haittaa. Jos tulee vastapalloon silloin kun olen "hömpöttelymoodissa", silloin sattuu.

Ap

Vierailija
68/96 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 22:13"]

Alkuyötä kaikille,

Kiitos paljon kirjoittajille kommenteista. Moni täällä on pystynyt niin syvään analyysiin että ihmetyttää - oikeasti olen saanut uusia näkökulmia.

Joku tuossa pohti, että olenkohan provo eikä näin herkkiä miehiä uskonut olevankaan. Noh, täällä on mutta näen tämän yksinomaan huonona asiana. Tämä syö minua eikä varmasti ole puolison kannalta mitenkään viehättävää, päin vastoin.

Tulimme pitkän illallisen ja keskustelun jälkeen siihen tulokseen, että kumpikaan ei mene illaksi kotiin. Jos toinen olisi mennyt, tuntuisi se jotenkin siltä kuin se toinen olisi "häädetty" tai "torjuttu" tulemasta kotiin. Vaimo menee vanhemmilleen ja minä menen näillä näkymin kaverilleni. Lähdettiin tahoillamme viettämään iltaa kun molempien kaveriporukoita on iltaa viettämässä. Sovittiin, että jatketaan keskustelua huomenna. Ehkä tämä tekee hyvää molemmille. Jos sitä huomenna pystyisi jo ajattelemaan tätä asiaa vähän etäämmältä, selvin päin. Vaimo sanoi ymmärtävänsä tuskani mutta sanoi, että "häneltä saattaa tulla tämmöisiä purkauksia, kun ei itse edes välttämättä ymmärrä että sanoo pahasti".

Mulla pyörii päässä, että pitäisi olla vaan kovempi. Jutella vaimolle niinkuin juttelen muille. Jos minulle silloin sanotaan tylysti, ei se haittaa. Jos tulee vastapalloon silloin kun olen "hömpöttelymoodissa", silloin sattuu.

Ap

[/quote]

Jos sovitte, että menet "hömpöttelymoodiin" vaimon alotteesta? Eli kun vaimo tietää, että on hyvällä tuulella ja osaa katsoa, että ei tiuski, niin tulee lähelle ja vaikka sanoo, että nyt hömpötellään. Tällä tavoin ei kävisi kipeästi, kun et huomaakkaan, että puolisolla onkin paha hetki ja äyskähtää.

Vierailija
69/96 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 22:13"]

Alkuyötä kaikille,

Ap

[/quote]

Jos sovitte, että menet "hömpöttelymoodiin" vaimon alotteesta? Eli kun vaimo tietää, että on hyvällä tuulella ja osaa katsoa, että ei tiuski, niin tulee lähelle ja vaikka sanoo, että nyt hömpötellään. Tällä tavoin ei kävisi kipeästi, kun et huomaakkaan, että puolisolla onkin paha hetki ja äyskähtää.

[/quote]

Toi menee jotenkin niin syvälle metatasolle, että en usko vaimon oikein ymmärtävän tai olevan messissä tuossa. Kun hän ei tästä kokonaisuudesta tahdo jotenkin sisäistää että mä voin olla joko arkiminä, tai "hömpöttely- & rakkausminä", mutten mitenkään dynaamisesti molempia. Että vedän pumpulilaaksossa muuten, mutta kun hän haluaa vittuilla minulle, niin kestän sen lennosta kuin venäläinen voimannostaja.

No joo. Huomenna päivä uus. Nyt muutamalle.

Ap

Vierailija
70/96 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 22:22"]

Alkuyötä kaikille,

Ap

[/quote]

[/quote]

Pakko sanoa että ei tosiaan kannata lähteä tuolle linjalle, se johtaa vaan sukkasillaan hiippailuun ja voi vaimosta tuntua jopa siltä että mies ei enää kosaan huomioi häntä mikä pahassa tapauksessa ja pitkässä juoksussa poikii omat kitinänsä.

Voisiko vaimo sen sijaan ottaa tunne-elämänsä omiin käsiinsä ja opetella sanomaan nätisti, että kiitos mutta nyt nukutaan tai muutoin ilmaista nätisti oman tilansa kaipuun?

Vierailija
71/96 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 22:22"]

Alkuyötä kaikille,

Ap

[/quote]

[/quote]

Tätä ajatusta kannattaisin. Älä pahastu ap, mutta itse en kestäisi kaltaisesi yliherkän miehen kanssa. Hömpöttelyt, lässytykset ja mariskoolien valinnat ei vaan ole kovin miehekkäitä ja saa todennäköisesti vaimosi ärsyyntymään ja aliarvioimaan sua. Ei se nukkumaanmenoäyskäisy edes kovin paha ollut.

Alkuperäiseen kysymykseen jos joku sanoo pahasti niin mahasta kouraisee, niskaa kylmää ja kyyneleet tulee silmiin. Mulla kihoaa kyyneleet ihan suuttumuksesta.

Vierailija
72/96 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamun hämärinä tunteina näyttäisi siltä, että ero tästä tulee. Cheers.

Ap

Vierailija
73/96 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä nyt ainakaan sille linjalle lähde että "kovetat itsesi" ja väkisillä alat opetella kestämään rumia sanoja paremmin. Muuten huomaat jossain vaiheessa vain patoavasi oikeita tunteitasi etkä enää edes osaa olla aito. Herkkyys on sellainen ominaisuus, mitä arvostetaan Suomessa liian vähän - huomaa jo osasta kommenteista. Että ei saisi pahoittaa mieltään, pitäisi olla kovempi.

Vierailija
74/96 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 22:58"]Vässykkä. Kerro kumppanillesi että tuntui pahalta tulla torjutuksi.

Se on sitä työtä suhteen eteen.

[/quote]

Ap huomenta.

Sama irvistely jatkui aamulla. Sanoin, että saa etsiä jonkun toisen kiusattavan. Sitten oli kauhuissaan, että mitä mä nyt tolleen olen vihainen.

Saas nähdä.

Ap

Vierailija
75/96 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä tapahtui, ap?

Vierailija
76/96 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaimo tihrustaa itkua, minä valmistaudun töihinlähtöön. Joko ei oikeasti tajua sanoneensa pahasti tai sitten ei pidä sitä minään.

Ap

Vierailija
77/96 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat lapselliselta marttyyriltä, reagoit ihan liian voimakkaasti vaimosi kommenttiin. Muutenkin tuo kostamisesta ja takaisin vittuilusta puhuminen ei ole kovin kypsää. Tuskin se sillä mitään tarkoitti, oli väsynyt ja ajattelematon. Ymmärrän kyllä täysin että siitä tuli paska fiilis, mutta tuollainen sodanjulistus ja kehotus etsiä joku toinen on kyllä ylimitoitettua. Luulet saaneesi nyt täältä palstalta oikeutuksen haukkua ja raivota hänelle, kivasti tehty näin loman alkajaisiksi. Taidatte olla molemmat toisillenne anteeksipyynnön velkaa ja kypsän keskustelun tarpeessa. Teit kärpäsestä härkäsen. Tämä on sinkkumiehen mielipide.

Vierailija
78/96 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:31"]Ootko sä mies vai marjanpoimija? Pidä akkas kurissa!

[/quote]

Aluksi ajattelin, että olipa möläytys. Mutta ehkä tässä on siteeksi totuutta. Täytyy varmaan lopettaa tällainen mukava jutustelu ja hömpöttely. On varmaan tottunut liiaksi. Alan vittuilemaan takaisin enkä puhu ylimääräisiä. Ehkä se on sitten tollekin kivempi niin.

Ap

[/quote]

Älä nyt viitsi. Vaimosi sanoi ajattelemattomasti, mutta tuskin tarkoitti loukata. Oli varmaan vain todella väsynyt. Kerro hänelle, että loukkaannuit, mutta ymmärrä myös kun hänen todennäköisesti sanoo ettei tarkoittanut pahalla.

Alkuperäiseen kysymykseen: tulee tyhjä tunne rintaan, vatsassa vääntää ja ehkä kyyneleet kihoavat silmiin.

Vierailija
79/96 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 06:28"]

Nyt vaimo tihrustaa itkua, minä valmistaudun töihinlähtöön. Joko ei oikeasti tajua sanoneensa pahasti tai sitten ei pidä sitä minään.

Ap

[/quote]

Nyt sinä olet se ilkeä. Oletko tyytyväinen?

Vierailija
80/96 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 07:31"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 06:28"]

Ap

[/quote]

Nyt sinä olet se ilkeä. Oletko tyytyväinen?

[/quote]

No ei tämä kivalta tunnu, mutta ei kai ole tarkoituskaan. Metsä vastaa kuin sinne huudetaan jne. Miksi minun täytyy olla se joka pahoittaa mielensä? Keskustelu tuskin auttaisi mitään, kun tämä toinen ei edes tajua tehneensä mitään ihmeellistä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi