Miltä teistä fyysisesti tuntuu, kun joku sanoo teille pahasti
Olen 27v mies. Sanoin äsken vaimolleni hyvää yötä, sanoin kuinka rakastan. Hän toivotti takaisin. Olin hetken hiljaa ja kysyin hymyillen, että eikö olekin kiva kun hänellä alkaa huomenna loma, sitten voidaan puuhata kaikkea kivaa. Sitten hän sanoo vain: "voitsä olla hiljaa, mä yritän nukkua?!" Ja kääntää kylkeä.
Tuli heti helvetin surullinen olo. En tajunnut että hän jo yrittää nukahtaa, monesti jutellaan vielä ennen nukkumaan menoa.
Minulle tuli samanlainen pala kurkkuun kuin itkiessä, vaikkei itkettänytkään. Lisäksi alavatsassa tuntui sellainen kylmä sieppaus. Tosi voimakas fyysinen reaktio, kun toinen sanoo pahasti kun itse tarkoitti vain hyvää.
Tulipa paska fiilis. :(
Kommentit (96)
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 08:06"]Ap osaa sarkasmin jalon taidon ! Muutamat mähöt lehmät täällä vastailee tosissaan :D
[/quote]
Olisikin sarkasmia, tää on ihan salkkareita...
Jos jotain, niin vaimo on lähettänyt enemmän viestejä töihinlähdön jälkeen mun perään kun normaalisti viikon aikana.
Ap
itku tulee kurkkuun, jos mulle sanotaan oikeasti pahasti ja sanoja on joku tuttu
Voi helvata. Nyt sitten vaimo laittaa mulle viestiä, että miks mä oon niin ilkeä, hänestä tuntuu niin pahalta tällanen.
Aika härskiä.
Ap
Mun mies vittuilee mulle huonoina päivinä aika paljon, ja alkaahan se enemmänkin suututtaa. Mahaan joskus alkaa sattua.
Ja mun mies vaikuttaa aika paljon samalaiselta ku sä ap :) Tää ketju on varmaa provo mut jos tosissas oot nii pönttö et loukkaannuit ku koitit pitää vaimoos hereil ja se sano et haluis nukkuu ni.... oi voi ;D
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:56"]Mun mies vittuilee mulle huonoina päivinä aika paljon, ja alkaahan se enemmänkin suututtaa. Mahaan joskus alkaa sattua.
[/quote]
Alan tulla siihen tulokseen, että kannattaa todella laittaa tällaiset puolisot vaihtoon. Täällä meuhkataan aika paljon pettämisestä, mutta tällainen ilkeily ihmiselle joka yrittää olla mukava tuntuu minusta paljon pahemmalta. Ja joo, olen tullut edellisessä suhteessa petetyksi.
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:58"]Ja mun mies vaikuttaa aika paljon samalaiselta ku sä ap :) Tää ketju on varmaa provo mut jos tosissas oot nii pönttö et loukkaannuit ku koitit pitää vaimoos hereil ja se sano et haluis nukkuu ni.... oi voi ;D
[/quote]
Sunkin kannattaa vaihtaa mieheen, joka tykkää/jolle on ihan sama tiuskitaanko. Sellaisiakin löytyy kyllä. On varmaan kaikille osapuolille parempi.
Ap
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:09"]Just tuolta tuntuu :(
[/quote]
Näin on.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:20"]Minua ei voi enää sanoilla satuttaa, olen liian kovapintaiseksi tullut. Jos joku alkaa provosoimaan annan samalla mitalla takaisin.
[/quote]
Mulla on ihan sama juttu muualla. Esim töissä joudun usein olemaan ns työn puolesta ikävä, jolloin suunsoittoa tulee. Se pistää pahimmillaankin vain kiristelemään hampaita.
Mutta vaimoa, vanhempia, sisaruksia ja lähimpiä kavereita vastaan olen jotenkin aseeton, ja he pääsevät tällä tavalla puukottamaan panssarin läpi halutessaan.
Ap
[/quote]
Haittaakse? Musta on hyvä että vieläkin löytyy herkkiä ihmisiä tässä raa'assa maailmassa! :) onneksi lähimmät tietää todellisen luonteeni ja näkevät bits-kerroksen läpi :) N23
Iltaa
Syvissä vesissä liikutaan. Olen tarinan pahis. Pitäisi kuulemma olla pelisilmää, kun toista väsyttää.
Aika toivottomalta vatkaamiselta vaikuttaa tällä hetkellä.
Ap
Aika monimutkaiselta kuulostaa tuo vuorovaikutuksenne. Aisaparisi kuulostaa temppuilijalta, mutta onko se tahallista niin sitä on vaikea tietää.
Minä en näe mitään pahaa siinä, että olet herkkä tuollaisille sanomisille ja että ne jäävät mieleen, mutta se ei tee hyvää sinulle eikä teille. Eli olet kuin yliviritetty ilmapuntari joka koko ajan rekisteröi pienimmätkin matalapaineet ja herkistyy niille aina vain enemmän. Olin itse samanlainen ja raskasta oli olla parisuhteessa miehen kanssa joka myös tykkäsi 'painella nappuloitani'. Tuo mariskoolijuttu on minusta juuri sitä, sellaista pienimuotoista julmuutta, joka on juuri niin lievää ettei sitä oikein voi luokitella henkiseksi väkivallaksi, mutta juuri niin pistävää, että tuottaa tosi pahan olon.
AP, miksi olet niin herkkä suhteessa läheisiin? Ovatko muut perheenjäsenesi myös sellaisia että koet vastaavia tilanteita heidän kanssaan, ikään kuin pahaa aavistamattomana aina saaden henkisiä ylllätysiskuja? Meinaan vaan että voisiko olla että olet kumppnisikin valinnut vähän siltä pohjalta että hänessä on jotain samaa kuin mihin olet tottunut perheen taholta? Monesti ihmiset tekevät juuri niin, ja silloin koko elämänhistoria tulee käsittelyyn parisuhteessa...
Toivottavasti ap ei ole provo...En olisi muuten ikinä uskonut, että mies voi olla noin herkkä.
Olenko nyt ainut joka ei näe tuossa vaimokkeen lauseessa mitään vikaa? Puoliunisena sitä saattaa sanoa asiat vähän kärkevämmin kuin on tarkoitus, mutta kuitenkin. En minä ainakaan tuosta pahoittaisi mieltäni, jos mies sanoisi noin minulle, vaikka olenkin todella herkkä loukkaantumaan noin niinkuin yleensä. Vähän sama jos yrittää keskittyä johonkin asiaan ja joku tulee höpisemään viereen eikä ymmärrä, että toinen ei voi puhua juuri sillä hetkellä.
ja vastaus kysymykseen, mulla ei tule muita fyysisiä reaktioita kuin punastuminen. Tukin myös suuni niin pitkäksi aikaa kunnes olen rauhoittunut ja rauhoittumisen jälkeen kerron mielipiteeni loukkauksesta ja koko tilanteesta. Tai samalla kun rauhoitun, mietin että oliko se tilanne edes sellainen että pitäisi loukkaantua ja jatkan siitä eteenpäin sitten lopputulemana mukaan. Joskus nuorempana loukkaantuminen tuntui siltä, kuin joku olisi kaatanut kylmää vettä päälle. Enää ei, olen oppinut jo hieman pois tuosta kaikesta loukkaantumisesta.
Vaimosi oli vain väsynyt, ei siinä tarvitse olla kyse mistään sen isommasta tai pahemmasta asiasta.
Mutta joo, siis tommoinen tuntuu mulla vatsassa, kuin joku löisi mua mahaan. Ja tulee tyrmistynyt olo. Jos et saa unta, herätä vaimosi, ja kysy, että oliko sun tarkoitus pitää mut koko yö hereillä miettimässä, mikä sulla on hätänä. Niin mä tekisin.
Juttu olikin edennyt jo pidemmälle.
Ajattelin ensin, että voin jopa samaistua vaimoosi. Mieheni tapaa välillä höpistä ihan turhanpäiväisiä juttuja ja joskus ne tuntuvat söpöiltä, mutta jos olen väsynyt tai huonolla tuulella tai mulla on kiire, niin saatan näpäyttää katkaistaakseni puheen. Ei siitä meillä ole koskaan mitään isompaa draamaa seurannut. Voisin kuvitella sanovani tuosta mariskoolistakin välillä juuri noin, koska en aina jaksa olla söpö ja herttainen. Mutta ei meillä tosiaan ole siitä onneksi seurannut mitään sen kummempaa, puhumalla ollaan nopeasti saatu selvitettyä asiat. Äidin luo en ole mennyt yöksi semmoisten takia.
Ap osaa sarkasmin jalon taidon ! Muutamat mähöt lehmät täällä vastailee tosissaan :D