Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä teistä fyysisesti tuntuu, kun joku sanoo teille pahasti

Vierailija
21.08.2014 |

Olen 27v mies. Sanoin äsken vaimolleni hyvää yötä, sanoin kuinka rakastan. Hän toivotti takaisin. Olin hetken hiljaa ja kysyin hymyillen, että eikö olekin kiva kun hänellä alkaa huomenna loma, sitten voidaan puuhata kaikkea kivaa. Sitten hän sanoo vain: "voitsä olla hiljaa, mä yritän nukkua?!" Ja kääntää kylkeä.

Tuli heti helvetin surullinen olo. En tajunnut että hän jo yrittää nukahtaa, monesti jutellaan vielä ennen nukkumaan menoa.

Minulle tuli samanlainen pala kurkkuun kuin itkiessä, vaikkei itkettänytkään. Lisäksi alavatsassa tuntui sellainen kylmä sieppaus. Tosi voimakas fyysinen reaktio, kun toinen sanoo pahasti kun itse tarkoitti vain hyvää.

Tulipa paska fiilis. :(

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:53"]

Voi helvata. Nyt sitten vaimo laittaa mulle viestiä, että miks mä oon niin ilkeä, hänestä tuntuu niin pahalta tällanen.

Aika härskiä.

Ap

[/quote]

Hänhän on oikeassa.

On ilkeää uhata erolla siksi, että toinen on tehnyt noin pienen virheen. Sinä valitsit olla ilkeä hänelle, olisit voinut valita myös olla rakentava ja ymmärtäväinen. Se, että hän oli ilkeä sinulle, ei mitenkään ennalta määritä sinun tekemiäsi valintoja, vaan valintasi ovat omalla vastuullasi.

Vierailija
2/96 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 09:53"]

Voi helvata. Nyt sitten vaimo laittaa mulle viestiä, että miks mä oon niin ilkeä, hänestä tuntuu niin pahalta tällanen.

Aika härskiä.

Ap

[/quote]

Hänhän on oikeassa.

On ilkeää uhata erolla siksi, että toinen on tehnyt noin pienen virheen. Sinä valitsit olla ilkeä hänelle, olisit voinut valita myös olla rakentava ja ymmärtäväinen. Se, että hän oli ilkeä sinulle, ei mitenkään ennalta määritä sinun tekemiäsi valintoja, vaan valintasi ovat omalla vastuullasi.

[/quote]

Olet ihan oikeassa. Kai tässä on kyse siitä, miten ihmiset arvottavat asioita ja mikä tuntuu kenestäkin pieneltä. Etsikööt ukon jota kiinnostaa kuunnella pikkuvittuilua juuri silloin kun rouvasta siltä tuntuu. Mua sattuu tällainen, varsinkin kun olen hänelle vuosien varrella monta kertaa sanonut kuinka vittumaiselta tuntuu kun tärkeät ihmiset ilkeilee. Ja silti on "ihmeissään" että mistä olen suuttunut.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
4/96 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee samanlainen tunne. Tosi inhottavaa. :(

Vierailija
5/96 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää miltään. N 40v

Vierailija
6/96 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää miltään. N 40v

Vierailija
7/96 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli paha mieli puolestasi. Onpa vittumaisen oloinen vaimo.

Vierailija
8/96 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:06"]Mun lähimmät oon valikoinu hyvin, kaikki ihania. Jos joku tuntemattomampi aukoo lähinnä naurattaa ja yritän pitää pokan. Onko suhteessa kaikki hyvin muutoin, tuo fyysinen reaktio on hälytysmerkki.

[/quote]

sun vaimo pitää sua itsestäänselvyytenä ja nokittelee sua. ei hyvä sign.

Kyllä mun mielestä.

Tulee ihan samanlainen olo kun pikkupoikana minua kiusattiin. Kun joku otti lippiksen ja heitti sen roskiin. Ja kävelin häpeissäni pois kun kiusaajat nauroivat.

Että pitääkin tuntua samalta aikuisena ihmisen kanssa jota rakastaa.

Ap

[/quote]

Vierailija
9/96 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 11:23"]

Olet ihan oikeassa. Kai tässä on kyse siitä, miten ihmiset arvottavat asioita ja mikä tuntuu kenestäkin pieneltä. Etsikööt ukon jota kiinnostaa kuunnella pikkuvittuilua juuri silloin kun rouvasta siltä tuntuu. Mua sattuu tällainen, varsinkin kun olen hänelle vuosien varrella monta kertaa sanonut kuinka vittumaiselta tuntuu kun tärkeät ihmiset ilkeilee. Ja silti on "ihmeissään" että mistä olen suuttunut.

Ap

[/quote]

Se, että hän vähättelee sinun mielipahaasi, ei ole ok. Hän ei ole ehkä ymmärtänyt, että mielipaha on mielipahaa ja ikävä juttu, riippumatta siitä kuinka oikeutetuksi hän sen mielipahan syyn kokee. Hänen pitäisi opetella kohtaamaan sinun mielipahasi ja olemaan sinulle läsnä myös niissä tilanteissa.

Sinun taas pitäisi opetella edellyttämään häneltä tällaista ihmisarvoista kohtelua sellaisella tavalla, joka ei sisällä vastapiikittelyjä, uhkauksia ja loukkauksia. Voisit vaikka vain sanoa rauhallisella äänellä: Toivon että puolisoni suhtautuu empaattisesti, kun paljastan hänelle heikon kohtani ja kerron että minulla on paha mieli. Jos hän vänkää mielipahan aiheen mitättömyydestä, voit sanoa: Tuo on mitätöintiä. En pidä siitä, se kasvattaa mielipahaani. Ole ystävällinen ja lopeta se. Ja niin edelleen.

Sitten myöhemmin, ajan kanssa, sinun kannattaa myös selvittää, miksi pahoitat mielesi noin herkästi ja hoitaa asia paremmalle tolalle. Hyvin herkästi mielensä pahoittava henkilö on raskasta seuraa muille, ja yleensä hänen mielipahansa aiheuttaja on aivan muu henkilö kuin se, jonka seurassa hän sillä hetkellä on. Usein toinen tai molemmat vanhemmista. Sinulle on saattanut vaikkapa äitisi töksäytellä tuolla lailla pahasti ollessasi lapsi, ja siitä on jäänyt sinuun arvet, joiden vuoksi reagoit noin suhteettoman voimakkaasti pieneen virheeseen. Vaimosi saa siis täysimittaisen vihasi päälleen, vaikka on vain hieman syyllinen tapahtuneeseen.

Jos eroatte, nämä samat läksyt tulevat opeteltaviksenne myös uusissa suhteissa, ennemmin tai myöhemmin.

46

Vierailija
10/96 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa puheeksi tuo. Vaimoasi ahdistaa joku asia ja purki sen noin.

Minulla riippuu ihan siitä ketä sanoo jotakin. Jos sanoja on ihminen jonka on luullut olevan ystävällinen ja hyväntahtoinen niin tuntuu pahalta. Minulle tulee ensin surullinen olo ja sen jälkeen vihainen olo.

Fyysisesti tuntuu sellaiselta, että pidättelee itkua. Viha taas tuntuu päässä ja leukaperissä.

Jos joku täysin tuntematon sanoo jotain niin joko vihastun, taikka en noteeraa mitenkään.

Tällöin kuitenkin "heitän pallon takaisn" eli negatiivisen energian.

Hämmästystä tunnen myös jos joku minulle täysin vieras, puolituttu sanoo jotakin jolla en ole tiennyt olevan minua vastaan mitään hampaankolossa.

Tietenkin annan takaisin samallamitalla ja tarvittaessa käännyn vaikka poliisin puoleeen ja teen rikosilmoituksen herjauksesta jos tarve on. Jatkuva herjaaminen menee siis poliisille.

Vielä ei onneksi ole tarvinnut sellaista liikettä tehdä, mutta se periaate minulla on,e ttä kaikki joka täyttää rikoksen merkit menee poliisille

Aloittajan kaltaisessa tapauksessa olisin suuttunut ja vaatinut selitystä eli riidellyt.

Vierailija
11/96 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähimmät oon valikoinu hyvin, kaikki ihania. Jos joku tuntemattomampi aukoo lähinnä naurattaa ja yritän pitää pokan. Onko suhteessa kaikki hyvin muutoin, tuo fyysinen reaktio on hälytysmerkki.

Vierailija
12/96 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuolta tuntuu :(

Vierailija
13/96 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:06"]Mun lähimmät oon valikoinu hyvin, kaikki ihania. Jos joku tuntemattomampi aukoo lähinnä naurattaa ja yritän pitää pokan. Onko suhteessa kaikki hyvin muutoin, tuo fyysinen reaktio on hälytysmerkki.

[/quote]

Kyllä mun mielestä.

Tulee ihan samanlainen olo kun pikkupoikana minua kiusattiin. Kun joku otti lippiksen ja heitti sen roskiin. Ja kävelin häpeissäni pois kun kiusaajat nauroivat.

Että pitääkin tuntua samalta aikuisena ihmisen kanssa jota rakastaa.

Ap

Vierailija
14/96 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaimosi ilkeilee sinulle jatkuvasti voi olla, että olette väärät toisillenne.

Minuakin olisi loukannut tuollainen, mutta ei ehkä tuntunut noin vahvasti. Kiusaaminen on jättänyt jälkensä sinuun :(.

Voi välillä yrittää ajatella asiaa toisen kannalta, ehkä hänellä oli huolia ja koki, että ei pysty nauttimaan lomasta  ja sinun hehkuttelusi tuntuivat julmilta siksi.

Riitely voi olla hyväkin asia eli sanoo heti kun pahastuu ja toinen voi selittää sanansa.

Vierailija
15/96 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullan tulee sellanen jännä kylmäys niskaan/selkään. Ja sit mahanpohjassa vihlaisee.

Ei kuulosta kyllä kivalta tuo vaimosi kommentti, varmasti latistaa mielen. :( olisihan hän voinut vastata lyhyesti ja sanoa sitten että haluaa nyt nukkua tms. Musta on ikävä kun ihmiset aiheuttaa toiselle niin helposti mielipahaa tollantavalla töksäyttämällä, kun asian voi sanoa suoraan, mutta kivasti!

Vierailija
16/96 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te suomalaiset kyllä sellasia jääkalikoita toisianne kohtaa että hyi saatana.

Vierailija
17/96 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen "kylmä sieppaus" käy aina kuin ap:n viestissä.

Mutta jos vaimon kommentti tuli noin terävästi, niin jaaritteletkohan muutenkin yleensä liikaa? Itse olen ärähtänyt vastaavalla tavalla vastaavassa tilanteessa. Ensin puren hammasta ja koitan yksitavuisin vastauksia ja lopuksi hiljaisuutta mutta liian väsyneenä ja kyllästyneenä sitten leimahtaa. Omaa vikaa myös, voisi opetella puhuhmaan tai sanomaan suoraan.

Vierailija
18/96 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt en saa unta itse kun jäi harmittamaan. Perkele.

Ap

Vierailija
19/96 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei voi enää sanoilla satuttaa, olen liian kovapintaiseksi tullut. Jos joku alkaa provosoimaan annan samalla mitalla takaisin.

Vierailija
20/96 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rintaan ja vatsaan jysähtää niinkuin joku pommi. Sydän alkaa hakata tuhatta ja sataa. Tuntuu että mahanpohjaa vihloo niinkuin lapsena jossain huvipuistolaitteessa. Vaikea saada henkeä. Poskiin nousee puna ja ympäristö katoaa.

Valitettavan tuore kokemus, juuri kävi ilmi että miehen sisko on haukkunut mua vuosikausia, ihan hirveitä  juttuja on minusta kirjoittanut ja puhunut. Nytkin, kun tätä kirjoitan, vaikea ottaa happea ja mahanpohja "kurnii". Kiitti vaan, ei hän ees tunne mua, mutta katsoi asiakseen ottaa mut joksikin oman itsetunnonkohotuksen välineekseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä