Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä kaverin toiminnasta (oharit)?

Vierailija
21.08.2014 |

Olin sopinut kaverini (mies) kanssa, että lähdetään taiteiden yöhön tänään. Oltiin hänen kanssa viimekin vuonna ja hauskaa oli.  Tänään aamulla hän oli laittanut viestiä, että "sori, lähdetäänkin Jennin (tyttöystävä) kanssa äkkilähdöllä Roomaan, kun tuli niin hyvä tarjous, ei ehdi nyt taiteiden yöhön kun tänään pitää pakkailla". Eli käytännössä saattaisi ehtiä taiteiden yöhönkin, mutta kun "pitää pakkailla".

Mies on lenkkeilykaverini ja joskus perunut lenkkeilyn syystä tai toisesta. Sillä ei ole ollut kauheasti väliä, koska vaikka onkin ikävää, että toinen peruu, yksinkin voi lenkkeillä. Ei edes ole kuin pari kertaa perunut syystä tai toisesta.

Mutta taiteiden yöhön taas tarvitsee seuraa, voi sinne tietysti yksinkin mennä mutta kaverin kanssa kivempaa. Ja tähän aamuun mennessä muut mahdolliset kaverit, joita olisin voinut kysyä seuraksi, ovat jo seuransa sopineet, nyt kun oharit tuli näin lyhyellä varoitusajalla, on vaikeempi varmistella enää ketään seuraksi ja omasta mielestäni vähän noloakin.

Tietenkin kaveri on halunnut lähteä matkalle, jos on saanut halvan reissun ym. mutta tuon asian hoitaminen.

:( En voisi itse kuvitella, että teen jollekulle oharit, jos olen luvannut olla jossain, puhumattakaan siitä mielipahasta, että seurani ei kiinnosta tai se on itsestäänselvyys.:(

Kiitos, että sain avautua.

Kommentit (150)

Vierailija
81/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ymmärtäisin äkkilähtö ulkomaille syyn ihan reiluksi perumisen syyksi. Kyllä itsekseenkin pääsee taiteiden yöhön, voisi olla jopa mukavampaa, tai ainakin erilaista! Jos itse ap saisit esim 500e halvemman matkan kuin mitä olit suunnitellut, etkö muka lähtisi ja peruisi ystäväiltaa? Elä ja anna toistenkin elää! Mukavaa iltaa taiteiden yöhön, sinne vaan sekaan!

Vierailija
82/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikille se taiteiden yö nyt ei vaan ole niin tärkeä juttu kuin sinulle.

Harva jaksaa lähteä "viihteelle" juuri ennen reissua kun ihan oikeasti pitää pakata, laittaa kämppä kuntoon ja järjestellä asioista esim. maksaa laskuja, hommata lemmikille hoitaja, käydä apteekissa ym ym.

Oharit tietysti tuntuu kurjalta mutta ystävä sentään perui ajoissa joten ehdit kyllä saada muuta seuraa tai sitten menet yksin...tuttuja on varmasti liikenteessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ymmärrän kyllä sinua ja mielipahaasi. Mutta rehellisesti sanottuna: jos minulla ja miehellä olisi tässä vaiheessa ylimääräistä aikaa, rahaa ja löytyisi jotkut superhyvät tarjoukset ulkomaille, niin eipä siinä kyllä kummallakaan kaverin kanssa sovitut Taiteiden yö-treffit valitettavasti paljoa painaisi.

Vierailija
84/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:42"]

Jos mun pitäisi pakkailla niin en viitsisi lähteä. Ehkä oon sitten paska kaveri mutta näin on.

[/quote]

Eihän kyse oo siitä, vaan siitä, sovitko tuollaisen matkan ja ilmoitat siitä tyyliin "sori vaan mutta..". Kai mua vatuttaa sekin, että kaveri ei pitänyt vaihtoehtona edes sen miettimistä, että olis ehdottanut mulle, että käväistään vaan jossain, että hän voi mennä sit ajoissa kotiin pakkaamaan vaan ajatteli, että koko asia kuittaantuu vaan tekstarilla. ap

Vierailija
85/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ja sinä ja sinä.

Vierailija
86/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ikä oli? Ymmärrän jos teininä kyrpiintyy tuosta, mutta aikuinen ihminen osaa ajatella myös toisen kannalta.

Ja mikset voisi lyöttäytyä muiden kavereiden seuraan vaikka heillä jo seura sovittu illaksi. Porukalla on kiva olla, ja tuskin kukaan kieltää sinua tulemasta mukaan remmiin.

Vierailija
87/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ap melko oudolta., ehkä hän välttelee seuraasi myös tarkoituksella.

Vierailija
88/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:45"]

Minä kyllä ymmärtäisin äkkilähtö ulkomaille syyn ihan reiluksi perumisen syyksi. Kyllä itsekseenkin pääsee taiteiden yöhön, voisi olla jopa mukavampaa, tai ainakin erilaista! Jos itse ap saisit esim 500e halvemman matkan kuin mitä olit suunnitellut, etkö muka lähtisi ja peruisi ystäväiltaa? Elä ja anna toistenkin elää! Mukavaa iltaa taiteiden yöhön, sinne vaan sekaan!

[/quote]

No jos peruisin jotain tuollaista, jossa olen nimenomaan jonkun seurana niin perusin sen kyllä ajoissa. Eli jos kaveri sopi asiasta edellisiltana, miksi hän ei ilmoittanut asiasta heti vaan vasta aamulla, mahdollisimman myöhään?

Toisekseen tuo tapa, että "ilmoitan vaan, että en tuukaan, sori", ilman mitään huomaavaisuutta siitä, että asiasta on mulle haittaa. Koska taiteiden yöhön on kurja mennä yksin, on monia tapahtumia, joissa sillä ei ole niin väliä. Ja olen ollut yksin konserteissa ym. joten kyllä tiedän, millaista se on.

Ollaan siis jo reilusti yli 30 ja mun ikäiset ei enää todellakaan tee asioita lennosta, vaan kaikki pitää sopia monta päivää etukäteen. Sen vuoksi tällainen suunnitelmien muuttuminen tietää sitä, että joutuu kurjasti olemaan yksin, koska tiedän, että muilla tutuilla/kavereillani on suunnitelmat tehty jo aikaa sitten.

:(

ap

Vierailija
89/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä ihastunu tohon mieheen vai miks otat noin henkilökohtaisesti asian?

Vierailija
90/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se maailmaa kaada jos yksin joudut olemaan! Eiköhän noita kinkereitä tule lisää. Ehkäpä kaveri ei halunnut laittaa myöhään illalla viestiä? Itse ainakin olen ohjeistanut kavereita että soitot/tekstarit ennen klo 22.

Nyt pää pystyyn, hymyä huuleen ja kysyt muilta kavereilta josko vois liittyä seuraan!

Vierailija
91/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta hyvä syy perua, lisäksi matkallelähtö on ikävää jos takana on valvottu yö ja pakkaamisessa hirvee kiire. Mun kaveripiirissä on ihan ok perua vielä saman päivän aikana taiteidenyön kaltainen meno jos jotain muuta tulee eteen tai ihan jo vaikka siksi että väsyttää. Jos on ostetut liput johonkin juttuun niin sitten peruminen harmillisempi juttu. Kyllähän sä varmaan voit löyttäytyä jonkun muun kaverin matkaan, vaikka heillä olisikin jo muuta seuraa (samalla tutustuisit uusiin tuttuihin)? Voi sinne mennä yksinkin!

Jotenkin musta tuntuu, että olet enemmänkin harmissasi siitä, että miehen tyttöystävä menee sun edelle (niinkuin kuulukin) ja olet ehkä hitusen mustasukkainen? Etköhän säkin peruisi yhteisen menon jos oma rakas poikaystävä olisi järkännyt jotain samaan aikaan..

Vierailija
92/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaaminen menee taiteiden yön edelle.

Vierailija
93/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt Jenni veti pitemmän korren. Hyväksy se.

Vierailija
94/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se korsi voi olla melko pitkänä (ja paksuna) tänään ja varsinkin Roomassa.

Vierailija
95/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:51"]

Ja ikä oli? Ymmärrän jos teininä kyrpiintyy tuosta, mutta aikuinen ihminen osaa ajatella myös toisen kannalta.

Ja mikset voisi lyöttäytyä muiden kavereiden seuraan vaikka heillä jo seura sovittu illaksi. Porukalla on kiva olla, ja tuskin kukaan kieltää sinua tulemasta mukaan remmiin.

[/quote]

Toisen kannalta? Olen moneen kertaan kertonut, että tietenkin ymmärrän sen, että kaveri haluaa lähteä matkalle, jos voi, mutta tapa, jolla hän kohtelee minua tässä asiassa, on musta ikävä.

Ja on todella outo lähtökohta, että minun pitäisi olla tyytyväinen ja onnellinen, että joudun olemaan varsinaisesti yksin koko iltana, jolloin piti olla hauska ilta kaverin kanssa.

Kumman vaihtoehdon siis itse valitsisit?Siinä ei paljon lohduta se vaihtoehto, että voi varovasti kysyä tutuilta, ovatko menossa katsomaan jotain tapahtumaa taiteiden yössä ja sitten nähdä siinä samalla ja muutoin hengailla koko ilta yksin. Samoin olisin voinut jo ajat sitten sopia ihan muuta seuraa koko illalle, jos ei olisi tullut ohareita. :( 

Oikeasti todella yksinäisyydentunnettani vähättelevä vastaus, ysi.

Ja olen siis sinkku, joten tiedossa oleva yksinäinen ilta ei mitenkään hivele mieltä, valitettavasti.

ap

Vierailija
96/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi meidän ikäiset ei tee mitään lennosta ja asiat pitää sopia etukäteen? No jonkun lapsenhoitokuvion takia ymmärtäisin, ettei mihin tahansa voi lähteä milloin tahansa, mutta lähtemättä jättäminen kun on kerran hyvä syy, ei le niin hirveää.

Vierailija
97/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm totta. Mietippä ap nyt tarkkaan onko sulla tunteita tätä miestä kohtaan? Ajattele miltä jennistä olisi tuntunut jos mies olisi sanonut "voi sori, en voi lähtee Roomaan ku lupasin kaverille mennä taiteiden yöhön". Tyttöystävä menee todellakin lenkkikaverin edelle.

Vierailija
98/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua ap. Kaverisi olisi voinut ilmoittaa asiasta monella eri tavalla. Ei tässä nyt varmaan ollu kysymyksessä se, että joku saa halvan matkan vaan se miten muita ihmisiä kohtaan käyttäydytään. Kaverisi olisi voinut laittaa viestiä aikasemmin tai edes siihen tyyliin, että voi piipahtaa kanssasi keskustassa vaikka ei pitkään ehtisikään olla.

Taiteidenyö ei ajankohdaltaan sijoitu vai yölle vaan tapahtumia on päivän mittaan. Olisihan kaverisi ehtinyt vaikka töiden jälkeen 17-18 käymään kanssasi jossain jos olisi tosissaan halunnut. Eli te jotka perustelette treffien peruuntumista sillä, että siellä pitäisi yötämyöten riekkua niin ei se ihan niinkään mene.

Suosittelen ap vaihtamaan seuraa.

Vierailija
99/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla muita kavereita ole kuin tää mies??

Vierailija
100/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan sanonut että pitäs tyytyä olemaan yksin, vaan ehdotti että kysy muilta kavereilta jos voisi liittyä seuraan! Jos et halua olla yksin niin miksei tämä olisi vaihtoehto?