Välit poikki aikuiseen lapseen
Mitä tehdä, kun aikuinen lapsi ei halua pitää mitään yhteyttä? Isänsä kanssa kyllä soittelee. Tiedän, että en ole ollut paras mahdollinen äiti aina, mutta silti tämä sattuu. Lapsi ei vastaa, jos soitan hänelle eikä halua, että käyn hänen luonaan kylässä. Mitään riitoja meillä ei ole ollut. Tuntuu pahalta, mutta en halua painostaa lasta mihinkään. Kuten kirjoitin vikaa on myös minussa, joten ymmärrän lapsen käytöksen. Toivon, että välimme parantuisivat aikaa myöten. En ole mikään tunteellinen ihminen, mutta kyllä tämä asia painaa mieltä.
Kommentit (8)
Saattaa olla ohimenevä vaihe. Jos ei, pakottaahan ei voi yhteydenpitoon. Lapset on vaan lainassa ja tekee omat valintansa, se on hyväksyttävä.
Mistä tuo mielestäsi johtuu?
Minun äidilläni on aina ollut kova usko, että hänellä on oikeus puuttua muiden asioihin. Neuvoa ja haukkua. Muistan, kun hän aikoinaan tuli ensivisiitille minun ja silloisen avovaimoni ensimmäiseen kotiin. Arvosteli avovaimoni sisustusvalintoja ja kehtasi vielä ryhtyä siivoamaan, kun avovaimoni ei kuulemma osannut tai viitsinyt. Avovaimoni hermostui ja heitti äitini ulos. Äitini oli hyvin ihmeissään ja loukkaantunut, kun ei neuvot ja apu kelvannut.
Aivan samoin hän on kohdellut siskoani ja hänen miestään. Minulle ei uskalla enää samoin tehdä, kun tietää, etten sen jälkeen vastaa puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuo mielestäsi johtuu?
Minun äidilläni on aina ollut kova usko, että hänellä on oikeus puuttua muiden asioihin. Neuvoa ja haukkua. Muistan, kun hän aikoinaan tuli ensivisiitille minun ja silloisen avovaimoni ensimmäiseen kotiin. Arvosteli avovaimoni sisustusvalintoja ja kehtasi vielä ryhtyä siivoamaan, kun avovaimoni ei kuulemma osannut tai viitsinyt. Avovaimoni hermostui ja heitti äitini ulos. Äitini oli hyvin ihmeissään ja loukkaantunut, kun ei neuvot ja apu kelvannut.
Aivan samoin hän on kohdellut siskoani ja hänen miestään. Minulle ei uskalla enää samoin tehdä, kun tietää, etten sen jälkeen vastaa puhelimeen.
Jep, välit poikki vaan.
Olen tehnyt elämässäni isoja virheitä. Yritän muuttaa käytöstäni, mutta helppoa se ei ole. Joskus vain tulee surullinen mieli, mutta en ole mikään valittaja tai itkupilli. Tekojensa seuraukset täytyy kestää.
Et voi tehdä mitään