Mitä mieltä kaverin toiminnasta (oharit)?
Olin sopinut kaverini (mies) kanssa, että lähdetään taiteiden yöhön tänään. Oltiin hänen kanssa viimekin vuonna ja hauskaa oli. Tänään aamulla hän oli laittanut viestiä, että "sori, lähdetäänkin Jennin (tyttöystävä) kanssa äkkilähdöllä Roomaan, kun tuli niin hyvä tarjous, ei ehdi nyt taiteiden yöhön kun tänään pitää pakkailla". Eli käytännössä saattaisi ehtiä taiteiden yöhönkin, mutta kun "pitää pakkailla".
Mies on lenkkeilykaverini ja joskus perunut lenkkeilyn syystä tai toisesta. Sillä ei ole ollut kauheasti väliä, koska vaikka onkin ikävää, että toinen peruu, yksinkin voi lenkkeillä. Ei edes ole kuin pari kertaa perunut syystä tai toisesta.
Mutta taiteiden yöhön taas tarvitsee seuraa, voi sinne tietysti yksinkin mennä mutta kaverin kanssa kivempaa. Ja tähän aamuun mennessä muut mahdolliset kaverit, joita olisin voinut kysyä seuraksi, ovat jo seuransa sopineet, nyt kun oharit tuli näin lyhyellä varoitusajalla, on vaikeempi varmistella enää ketään seuraksi ja omasta mielestäni vähän noloakin.
Tietenkin kaveri on halunnut lähteä matkalle, jos on saanut halvan reissun ym. mutta tuon asian hoitaminen.
:( En voisi itse kuvitella, että teen jollekulle oharit, jos olen luvannut olla jossain, puhumattakaan siitä mielipahasta, että seurani ei kiinnosta tai se on itsestäänselvyys.:(
Kiitos, että sain avautua.
Kommentit (150)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 20:04"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:54"]
60, kuviomme ei mitenkään muistuta sinun ja miehesi kuviota. Itse ainakin ajattelen, että kaverimieheni viettää aikaa kanssani - silloin kun viettää - vapaasta tahdostaan. Hän on kyllä myös hyvin kiltti. Itse ehdotin hänelle tuota taiteiden yötä, mutta hän on myös itse ehdottanut yhteistä tekemistä. Emme todellakaan edes tapaa niin usein, että hänen tyttöystävänsä pitäisi ajatella, että hän ei vietä aikaa tarpeeksi tyttöystävän kanssa. Mutta tyttöystävä ei esimerkiksi harrasta lenkkeilyä ollenkaan ja minä ja tuo mies taas tykkäämme molemmat juoksemisesta. Jos olemme tavanneet tätä ennen kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa, ei nyt kaverisuhteemme vaan millään ole sellainen, jonka pitäisi olla uhka heidän suhteelleen. Myös minulla on ollut tapailusuhde kaveruutemme aikana, joten tässä nyt on ollut sutinoita puolin ja toisin. Tietysti tämä miehen nykyinen suhde on vakavampi kuin tuo minun tapailukuvioni.
ap
[/quote] Hyväksy vain nyt se, että mies haluaa mieluummin kiihkeitä öitä tyttiksen kanssa, kuin sinun kuivaa seuraasi taideiden yössä. Vaikka se satuttaa, kun tajuat, että et ole oikeasti miehelle tärkeä, et voita mitään haukkumalla tyttöystävää.
[/quote]
Ööh, niin missä kohdassa haukun tyttöystävää täällä?:-)
Ap
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 20:06"]
60, kuviomme ei mitenkään muistuta sinun ja miehesi kuviota. Itse ainakin ajattelen, että kaverimieheni viettää aikaa kanssani - silloin kun viettää - vapaasta tahdostaan. Hän on kyllä myös hyvin kiltti. Itse ehdotin hänelle tuota taiteiden yötä, mutta hän on myös itse ehdottanut yhteistä tekemistä. Emme todellakaan edes tapaa niin usein, että hänen tyttöystävänsä pitäisi ajatella, että hän ei vietä aikaa tarpeeksi tyttöystävän kanssa. Mutta tyttöystävä ei esimerkiksi harrasta lenkkeilyä ollenkaan ja minä ja tuo mies taas tykkäämme molemmat juoksemisesta. Jos olemme tavanneet tätä ennen kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa, ei nyt kaverisuhteemme vaan millään ole sellainen, jonka pitäisi olla uhka heidän suhteelleen. Myös minulla on ollut tapailusuhde kaveruutemme aikana, joten tässä nyt on ollut sutinoita puolin ja toisin. Tietysti tämä miehen nykyinen suhde on vakavampi kuin tuo minun tapailukuvioni.
ap
[/quote] Miksi hoet koko ajan, että olet uhka. Se on pelkkää toiveajattelua vain. Kun rakastuu ja haluaa viettää rakkaansa kanssa aikaa, yleensä turhanpäiväiset ihmiset jäävät matkasta. Et ole ollut miehelle tärkeä ja hänen elämässään on nyt ihan jotain muuta tärkeämpää.
[/quote]
En hoe koko ajan, että olen uhka. Olen kertonut, minkälainen kaveruutemme on ollut ja omasta mielestäni siitä voi hyvin päätellä, että kaveruutemme ei ole ollut sellaista, minkä takia se pitäisi lopettaa seurustelusuhteen vuoksi tai miksi tyttöystävän pitäisi ajatella, että on jotain sopimatonta. ap
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:05"]Olisihan kaverisi ehtinyt vaikka töiden jälkeen 17-18 käymään kanssasi jossain jos olisi tosissaan halunnut.
[/quote]
No kiitos, että ymmärsit, mikä tässä minua vaivaa eniten. Ap
[/quote]
Hahah. Pitäisikö tässä muka tosissaan uskoa, että sinulle olisi riittänyt yhden tunnin tapaaminen, vaikka olit odottanut koko illan kestävää seuraa? Tuolla aiemmin vielä valitit, ettet halua mennä minkään muun porukan mukana yhteen tapahtumaan, koska joutuisit olemaan loppuillan yksin. Nyt sitten mukamas riittäisi vain yksi tunti tämän miehen kanssa. Olet naurettavan läheisriippuvainen tuosta miehestä, ihan provoksikin.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 20:08"]
Kuvittele, kuinka mies kiihkeästi suutelee Jenniään pehmeässä Rooman yössä. Riisuu kiihkosta täristen vaatteet ja hyväilee tyttöystäväänsä kalu paisuen. Uppoutuvat pehmeään sänkyyn kiihkoon ja rakkauden orgasmiin. Sinä jäät kuin nalli kalliolle surkuttelemaan itseäsi. Et kelvannut, mies ei sinusta välittänyt. Heillä on ihana rakkauden yö, sinulla ei mitään. Tulevaisuudessa tulet vain lenkkeilemään yksin ja surkuttelemaan mitätöntä elämääsi samaan aikaan, kuin miehen kalu työntyy Jenniin uudelleen ja uudelleen
[/quote]
Wau! Nyt kyllä haluaisin olla Jenni enkä ap.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 20:14"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 20:06"]
ap
[/quote] Miksi hoet koko ajan, että olet uhka. Se on pelkkää toiveajattelua vain. Kun rakastuu ja haluaa viettää rakkaansa kanssa aikaa, yleensä turhanpäiväiset ihmiset jäävät matkasta. Et ole ollut miehelle tärkeä ja hänen elämässään on nyt ihan jotain muuta tärkeämpää.
[/quote]
En hoe koko ajan, että olen uhka. Olen kertonut, minkälainen kaveruutemme on ollut ja omasta mielestäni siitä voi hyvin päätellä, että kaveruutemme ei ole ollut sellaista, minkä takia se pitäisi lopettaa seurustelusuhteen vuoksi tai miksi tyttöystävän pitäisi ajatella, että on jotain sopimatonta. ap
[/quote] Siis omasta mielestäsi, mutta oikeasti et ole merkinnyt miehelle mitään. Hyväksy vain se, että jäit nyt toiseksi. Et ole koskaan ollut edes tärkeä
Ap, ymmärsin sinua tuolla aiemmin: mielipahasi melko viime hetkellä yksin jäämisestä ja ehkä miehen ilmoitustyylistä. Mutta mutta, viesteissäsi on myös henkeä, että miehen olisi pitänyt pitää kiinni Taiteiden yö - sopimuksestanne, vaikka tuli uusi, yllättävä tilanne vastaan. Mielestäni matka tyttöystävän kanssa on varsin pätevä syy perua Taiteiden yö. Toivottavasti tapaat tänään muita ihmisiä ja se auttaa asettamaan asiaa mittasuhteisiinsa. Pääset itse helpommalla, kun et nyt takerru tähän asiaan.
Loukkaannun silloin tällöin itsekin, mutta yritän välttää sitä, että jokaisesta asiasta tulee elämää suurempi.
Ap. Oletko tehnyt miehen kanssa koskaan mitään vähemmän kaverillista esim. suudellut?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 20:09"]
Miksi te ilkeilette ap:lle? Hänellä on paha mieli ja sillä selvä. Varmasti asia saa tunteiden tasaannuttua järkevät mittasuhteet ap:n mielessä. Ihan fiksun oloinen tyyppi kun vaikuttaa olevan. Sitä harmittelen, että et lähtenytkään taiteiden yöhön vaan jäit av:lle lukemaan näitä ikäviä kommentteja! Olisin mielelläni lähtenyt kanssasi jos olisi ollut vapaata! Kaikkea hyvää!
[/quote]
Samaa ihmettelen minäkin. Itsellekin on tehty viime hetken perumisia ja on harmittanut. On harmittanut jopa niin paljon, etten enää ole näiden ihmisten kanssa halunnut sopia mitään uusia tapaamisia. Pääsääntöisesti olen sitten mennyt tapahtumaan yksin, mutta eihän se sama ole, mikäli on jo aiemmin suunnitellut menevänsä jonkun kanssa.
Joku arveli, ihmiset tutustuvat toisiinsa näissä massatapahtumissa. Toistaiseksi ei ainakaan itseäni ole onnistanut, kun olen ollut yksin liikkeellä. Jostain syystä suomalaiseen tapakulttuuriin ei kuulu se, että joku alkaisi tuntemattomalle jutella (ellei lasketa humalaisia).
Mielelläni itsekin tutustuisin uusiiin ihmisiin, mutta enpä vain tiedä, miten se tapahtuisi. Täällä kun kukaan ei edes erehdy kysymään vastaantulijalta tietä, vaan kaikki vain tuijottavat omaa kännykkäänsä...
Minäkin toivotan ap:lle hyvää illan jatkoa! Harmi, että tällä kertaa jäi Taiteiden yö väliin, mutta uusia kulttuuririentoja tulee kyllä!
Anteeksi nyt vaan mut mua ihan suututtaa nyt ap:n puolesta! Mikä on ollut siihen suuntaan vihjaavaa että ap olisi romanttisessa mielessä kiinnostunut tästä miehestä? Te vain oletatte niin! Itse on lesbo ja minulla on mieskavereita, en minä ainakaan tässä saanut mitään vibaaa että ap olisi lovena mieheen. Vaikkakin myönnän että hieman lapsellisesti ap suhtautui "ohareihin". Todella ilkeämielistä nillitystä teiltä! Vaikka ette ymmärtäisi ap:n harmitusta niin pitääkö silti toisen kokemusmaailmaa väheksyä ja vittuilla kun toisella muutenkin jo mieli maassa ja ehkä muutenkin ollut paska päivä? Mitä te kiusaajat saatte tuosta?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 20:38"]
Ap. Oletko tehnyt miehen kanssa koskaan mitään vähemmän kaverillista esim. suudellut?
[/quote]
En ole.
Jossain vaiheessa käytiin neuvotteluja siitä, voisiko meillä olla parisuhde mutta nämäkin neuvottelut päättyivät siihen lopputulokseen, että olemme kavereita. Tästäkin on jo monta kuukautta aikaa. Ap
Kiitos 71 ja 78..78 puki aika hyvin pettymykseni sanoiksi.
Voisin vielä lähteä jossain käymään, mutta juostuani 6,3 km lenkin yksinkertaisesti nukuttaa nyt vain. Ap.
Tämäpä on kirvoittanut keskustelua! Itsekin ihmettelen miksei muiden kuin tämän miehen seura kelvannut? Perumiset (HUOM! Ei oharit) ärsyttävät varmaan jokaista, mutta tämä on mennyt jo hieman yli mielestäni. Seurustelun alkuun kuuluu, että kaverit jäävät toissijaisiksi. Jos mies vielä joskus haluaa aikaa kanssasi viettää, niin hän myös sitä ehdottaa. Antaa nyt nuorenparin nauttia toisistaan :)
Miehiä, ja kavereita kyllä löytyy uusia. Ja uskokaa pois, massatapahtumissa löytää kyllä myös yksinkin seuraa. Ette ole vaan kohdanneet oikeita ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 20:54"]
Miehiä, ja kavereita kyllä löytyy uusia. Ja uskokaa pois, massatapahtumissa löytää kyllä myös yksinkin seuraa. Ette ole vaan kohdanneet oikeita ihmisiä.
[/quote]
Kertoisitko kuinka olet löytänyt tapahtumista seuraa, kun olet ollut yksin liikenteessä? On kyllä onnistunut ulkomailla, mutta toistaiseksi Suomessa ei. Vastaavasti jos olen kaveriporukalla menossa, on seuraa ulkopuolisista löytynytkin.
Kokemukseni perusteella Suomessa yksin liikkuva ihminen on muille näkymätön, mutta muualla kiinnostavaa juttuseuraa.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:02"]
[/quote]
Kertoisitko kuinka olet löytänyt tapahtumista seuraa, kun olet ollut yksin liikenteessä? On kyllä onnistunut ulkomailla, mutta toistaiseksi Suomessa ei. Vastaavasti jos olen kaveriporukalla menossa, on seuraa ulkopuolisista löytynytkin.
Kokemukseni perusteella Suomessa yksin liikkuva ihminen on muille näkymätön, mutta muualla kiinnostavaa juttuseuraa.
[/quote]
Naiset saa aina ja kaikkialla seuraa halutessaan jos ei aivan ihmiskammoinen sosiopaatti ole. Ihan fiksuakin seuraa valkkaamalla, ja vähintään sellaista että yhden illan voi jutella taiteiden yössä.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:02"]
[/quote]
[/quote]
Naiset saa aina ja kaikkialla seuraa halutessaan jos ei aivan ihmiskammoinen sosiopaatti ole. Ihan fiksuakin seuraa valkkaamalla, ja vähintään sellaista että yhden illan voi jutella taiteiden yössä.
[/quote]
En osaa sanoa, mikä siihen vaikuttaa että seuraa saa (ei siis mitään seksiseuraa välttämättä). Luulen, että oma olemus ja pelkkä yleisilme ovat avaintekijöitä. Jos on sen näköinen että uskaltaa lähestyä, niin tottakai vähintään juttuseuraa saa. Ainakin ystävällinen ja siisti olemus on vaikuttanut itselläni siihen, ketä lähestyn. Ei siihen taida mitään suurempaa syytä olla, vaikea sanoa.
Positiivista ja avointa asennetta ainakin kehiin! :)
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Voitko havainnollistaa esimerkillä? Suomessa voin kyllä saada seuraa (humalaisista) miehistä, jotka ovat iskemismielellä liikkeellä. Mitä siis kannattaa tehdä, että löytää tapahtumista juttuseuraa, josta voisi syntyä kaveruuttakin?
-78-
Ei kannata itse olla humalassa! Monet miehet sanovat, ettei humalainen nainen sytytä yhtään. Vesilinjalla siis :) siisti ulkonäkö tottakai vaikuttaa asiaan. Siistit ja asialliset vaatteet myös.
Ole sen näköinen, että haluat seuraa. Älä ole luotaantyöntävä, hymyile ja katso ihmisiä silmiin. Jos rohkeus riittää, mene itse juttelemaan. Tapahtumissa on helppo aloittaa keskustelu, vaikkapa itse tapahtumasta jos ei muusta.
Ei kannata pelätä ns. torjutuksi tulemista, siinä ei menetä mitään vaikkei toinen haluaisikaan keskustella kanssasi. Yleensä ihmisistä huomaa, kaipaavatko he seuraa.
Ap, niin se vaan menee, että jossain vaiheessa nuo miesten ja naisten väliset ystävyyssuhteet katkeavat. Kun ihminen pariutuu ja sitoutuu kumppaniinsa, perustaa perheen jne, ei siihen kuvioon useinkaan mahdu enää toista sukupuolta olevia ystäviä. Eikä se ole mitään tossun alla olemista ja pirttihirmuilua, vaan aivan luonnollista.
Miksi te ilkeilette ap:lle? Hänellä on paha mieli ja sillä selvä. Varmasti asia saa tunteiden tasaannuttua järkevät mittasuhteet ap:n mielessä. Ihan fiksun oloinen tyyppi kun vaikuttaa olevan. Sitä harmittelen, että et lähtenytkään taiteiden yöhön vaan jäit av:lle lukemaan näitä ikäviä kommentteja! Olisin mielelläni lähtenyt kanssasi jos olisi ollut vapaata! Kaikkea hyvää!