Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä kaverin toiminnasta (oharit)?

Vierailija
21.08.2014 |

Olin sopinut kaverini (mies) kanssa, että lähdetään taiteiden yöhön tänään. Oltiin hänen kanssa viimekin vuonna ja hauskaa oli.  Tänään aamulla hän oli laittanut viestiä, että "sori, lähdetäänkin Jennin (tyttöystävä) kanssa äkkilähdöllä Roomaan, kun tuli niin hyvä tarjous, ei ehdi nyt taiteiden yöhön kun tänään pitää pakkailla". Eli käytännössä saattaisi ehtiä taiteiden yöhönkin, mutta kun "pitää pakkailla".

Mies on lenkkeilykaverini ja joskus perunut lenkkeilyn syystä tai toisesta. Sillä ei ole ollut kauheasti väliä, koska vaikka onkin ikävää, että toinen peruu, yksinkin voi lenkkeillä. Ei edes ole kuin pari kertaa perunut syystä tai toisesta.

Mutta taiteiden yöhön taas tarvitsee seuraa, voi sinne tietysti yksinkin mennä mutta kaverin kanssa kivempaa. Ja tähän aamuun mennessä muut mahdolliset kaverit, joita olisin voinut kysyä seuraksi, ovat jo seuransa sopineet, nyt kun oharit tuli näin lyhyellä varoitusajalla, on vaikeempi varmistella enää ketään seuraksi ja omasta mielestäni vähän noloakin.

Tietenkin kaveri on halunnut lähteä matkalle, jos on saanut halvan reissun ym. mutta tuon asian hoitaminen.

:( En voisi itse kuvitella, että teen jollekulle oharit, jos olen luvannut olla jossain, puhumattakaan siitä mielipahasta, että seurani ei kiinnosta tai se on itsestäänselvyys.:(

Kiitos, että sain avautua.

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus Ap! Ehkä mies ei tajunnut aiheuttaneensa mielipahaa, koska AITO YSTÄVÄ olisi iloinen ystävänsä puolesta että pääsee matkustamaan! Sulla on paha mieli, joo joo, se on tullut selväksi tässä viiden sivun aikana mutta kasva nyt jo aikuiseksi ja ymmärrä ettei maailma pyöri sun ympärillä eikä ihmiset, edes läheiset, toimi täydellisesti niinkuin satukirjoissa. Ei miehen todellakaan tarvitse selitellä kenellekään, minkä takia menee reissuun. Itke nyt itkusi pois äläkä nolaa itseäsi enempää.

Vierailija
122/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus Ap! Ehkä mies ei tajunnut aiheuttaneensa mielipahaa, koska AITO YSTÄVÄ olisi iloinen ystävänsä puolesta että pääsee matkustamaan! Sulla on paha mieli, joo joo, se on tullut selväksi tässä viiden sivun aikana mutta kasva nyt jo aikuiseksi ja ymmärrä ettei maailma pyöri sun ympärillä eikä ihmiset, edes läheiset, toimi täydellisesti niinkuin satukirjoissa. Ei miehen todellakaan tarvitse selitellä kenellekään, minkä takia menee reissuun. Itke nyt itkusi pois äläkä nolaa itseäsi enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 00:46"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 00:42"]

Ei tietenkään oo kiva jäädä yksin, mutta kerroppa et miten mies olis toiminu tässä tilanteessa oikein?

[/quote]

No vaikka soittanut mahdollisimman pian, kun päättivät asiasta. Ja selostanut vaikka pitempään, että on pahoillaan ja että miksi nyt piti päästä tuonne reissuun.  Tuollainen "ilmoitusluonteinen" tekstari on omasta mielestäni tökerö tapa, tai siis tuli vaikutelma, että ei todella piittaa aiheutetusta mielipahasta.

ap

[/quote]

Siis käyttäydyt niinkuin poikaystäväsi olisi ilmoittanut että lähtee mieluummin kaverinsa kanssa matkalle kuin sinun kanssasi jonnekin. Onko sulla jokin läheisriippuvuus tai epävakaa diagnoosi? Et kuulosta kovin tasapainoiselta.

Vierailija
124/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taisi kuvitella että pystyy pitämään kaveripoikaa siinä "varapoikaystävänä" ihan vaan varalla. Nyt sitten todellisuus iski kasvoille Jennin muodossa.

Vierailija
125/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) miehellä on hyvä syy perua, ei siis "huvikseen" perunut. lomalle ei ole kiva lähteä, jos on joutunut kiireellä valmistelemaan lähtöä.

2) ehkä haluavat myös pariskuntana yhdessä suunnitella ja hehkuttaa tulevaa reissua rauhassa kotona.

3) mies ilmoitti ajoissa. sinulla olisi ollut koko päivä aikaa etsiä joko uutta seuraa tai kysäistä voitko liittyä johonkin porukkaan.

4) jenni on numero 1. mies olisi varmasti valinnut hänet, vaikka jenni olisikin ostanut liput vaikka vaan leffaan. mutta onhan tuo rooma nyt aika wooow -juttu.

5) koska rooma on wooow ja ihana ja heillä tulee varmasti olemaan superromanttista, niiin oikea ystävä olisi onnellinen heidän puolestaan. eikä todellakaan vinkuisi täällä miehen "ohareista".

6) olet harmissasi, että joudut olemaan illan yksin. mutta kuitenkin sinulle olisi riittänyt jos mies olisi käväissyt kahvilla kanssasi?

7) motiivisi on epäillyttävä. jätä se mies rauhaan, hän ei ole kiinnostunut sinusta siinä mielessä. on toiveajattelua, että olisit uhka heidän suhteelleen.

8) hänellä on jenni. jenni on hänen tyttöystävänsä, sinä kaveri. VAIN kaveri.

Vierailija
126/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin olen ystävieni kanssa ainoastaan silloin kun mulle sopii, enkä vaadi heitä olemaan kanssani väkisin jos heille ei sovi. Kyseessä ei ole yllätyssyöpä johon kuolet huomenna vaan pelkkä kaverin kanssa tapaaminen joka nyt peruuntui. Hän pahoitteli ja ilmoitti ajoissa. Hän ei ole sinä eikä toimi niinkuin sinä toimisit koska hän on eri ihminen jolla on eri prioriteetit. Jos et olisi itse sinkku niin varmaan ynmärtäisit. Miksi jankkaat samaa asiaa vaikka sinulle on väännetty asia rautalangasta? Mitäpä jos soittaisit itkuisen yöpuhelun heille, huuda ja vaadi totuutta että MIKSI MIKSI MIKSI MENETTE ROMANTTISELLE LOMALLE ROOMAAN KUN NYT ON TAPAHTUMIEN YÖ JOKA ON AINOASTAAN JOKA VUOSI?!!

Vierailija
127/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on TAPAHTUMIEN yö?

Vierailija
128/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:57"]

Ootko sä ihastunu tohon mieheen vai miks otat noin henkilökohtaisesti asian?

[/quote]s

just tämä sama tuli mulle mieleen. ap on mustasukkainen varatusta miehestä, jonka kaveria ap esittää vaikka haluaisi paljon enemmän.

Vierailija
129/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 01:27"]

Mikä on TAPAHTUMIEN yö?

[/quote]

Sellainen kun Ap alkaa möyhentämään Jenniä poikakaverin viennistä.

Vierailija
130/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 00:46"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 00:42"]

Ei tietenkään oo kiva jäädä yksin, mutta kerroppa et miten mies olis toiminu tässä tilanteessa oikein?

[/quote]

No vaikka soittanut mahdollisimman pian, kun päättivät asiasta. Ja selostanut vaikka pitempään, että on pahoillaan ja että miksi nyt piti päästä tuonne reissuun.  Tuollainen "ilmoitusluonteinen" tekstari on omasta mielestäni tökerö tapa, tai siis tuli vaikutelma, että ei todella piittaa aiheutetusta mielipahasta.

ap

[/quote] No, et vain miehelle ollut tärkeä. Jos ette ole tavanneet edes usein ja olet vain lenkkikaveri, kannattaa uskoa, että olet hänelle tärkeysjärjestyksessä aika alhaalla.

Ja jos 3 kuukautta ovat seurustelleet, ei todellakaan vielä tiedä, haaveileeko lapsia vai ei. Sinulle ei oikeastaan parin keskinäiset asiat ja lapsensuunnittelut kuulu tippaakaan. Mies ei ole tilivelvollinen sinulle heti soittamaan, että hei, me ollaan Jennin kans mietitty, että jos suhde jatkuu, voimmekin tehdä joskus lapsia. He tuskin ovat suhteen näin kiihkeässä alussa edes kovin paljon tällaisista puhuneet. Ensimäisen kolmen kuukauden aikana yleensä ollaan niin alkukiihkossa, ettei näppejä saa pidettyä toisesta irti ja sekstaillaan ja ollaan koko ajan liki toisissa.

Sinä et vain ap mahdu tämän parin väliin, vaikka kuinka haluaisit. Joten kannattaa jättää mustasukkaisuus pois. Mies ei ole sinusta enää kiinnostunut.

Vierailija
131/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väistä nyt suosiolla hetkeksi vähän takavasemmalle ja anna miehen tutustua rauhassa naisystäväänsä. Aikuisten ihmisten ystävyyteen kuuluu sekin, ettei aina olla niin tiiviisti yhdessä, elämäntilanteet muuttuvat jne.

Itselläni on miespuolinen ystävä - olen siis itse nainen. Olemme olleet ystäviä yli kymmenen vuotta ja siihen on kyllä mahtunut pitkiäkin taukoja, ettei olla juurikaan oltu tekemisissä toistemme kanssa, juurikin esim. silloin kun jompikumpi on aloitellut suhdetta, saanut lapsen, mitä nyt elämään mahtuu. Omia puolisoitamme olemme koko ajan kunnioittaneet ja esim. itse ymmärsin hyvin, että oman eroprosessini aikana tämä mies ei ollut minun "ensisijainen" ystäväni koska tilanne "mies lohduttamassa eroavaa naispuolista ystäväänsä" olisi helposti loukannut hänen vaimoaan. Parisuhde menee aina edelle, jos ei toinen tee kuolemaa. Näin se menee ja näillä eväillä meillä on ollut erittäin antoisa ystävyyssuhde vuosikausia. Ja silti uskallan väittää, että helpommalla olisi päästy, jos molemmat olisimme naisia / miehiä.

Vierailija
132/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, tietty oot pettyny. Ehkä se sun kaveri ei pitäny taiteidenyötä mitenkään erityisenä juhlana, niinkun ei moni muukaan :) Ja jotenki tuntuu et ulkomaille lähtö on kuitenkin suurempi juttu ku helsingis käymine =) Tuskin on tyttöystävän mustasukkasuutta, koska sillon se meinais et ne lähtis mustasukkasuuden takii Roomaan, joten olis aika kallis mustasukkasuus :D !

Ihmiset vaan on erilaisia. Tiedän et oon varmaan kusipäiden kuningas, mut vaikka välitänkin ystävistäni, monesti tulee vahingossa lupauduttua vaikkei itse jaksaisi (sairastan vakavaa masennusta), ja sit tulee just peruttua tapaamisia. Porukal vaan voi olla niin paljon kaikkea omassa elämässään sil hetkellä, eikä se tarkota ettei Haluaisi nähdä! Toki kohteliainta on perua mahdollisimman ajoissa.

Vierailija
133/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän ap:ta. Jos on sovittu jo jotain,  minulla on todella korkea kynnys pettää lupaus.

Vierailija
134/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 00:46"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 00:42"]

[/quote]

Ymmärrän täydellisesti miestä näiden kirjoitustesi jälkeen. En minäkään olisi soittanut sinulle vaan lähettänyt tekstarin. Soitosta olisi varmasti tullut tuntien mittainen vääntö ja vänkäys.

Mies ilmiselvästi tuntee sinut ja tietää tapasi.

ap

[/quote]

Vierailija
135/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi ne muut kaverit ei voineet ottaa sua mukaansa? "Sori oon sopinut jo että meen Mirvan kaa" kuulostaa vähän alakoululaisten toiminnalta.

Vierailija
136/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ymmärtää, miten tästä voi loukkaantua noin pahasti. Olisiko tilannetta muuttanut yhtään se, jos mies olisi soittanut ja selitys olisi ollut pitkä kuin nälkävuosi miksi haluaa ennemmin lähteä Roomaan tyttöystävän kanssa?

Jotenkin luulen, että ei. Ap:lle suurin ongelma on se, että mies perui, eikä tapa miten se tapahtui. Tekstari on mielestäni ihan riittävä keino ilmoittaa peruutuksesta, enkä voisi kuvitella itseni tai ystävieni vetävän kilareita samanlaisesta asiasta.

Pettymyksiä tulee elämän varrella paljonkin, kannattaa opetella miten suhtautua niihin.

Vierailija
137/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Jenni, Jenni, minkä teit. Veit miehen ap.ta :D

Ap rukka kihisee mustasukkaisuudesta

Vierailija
138/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 10:15"]Ap, miksi ne muut kaverit ei voineet ottaa sua mukaansa? "Sori oon sopinut jo että meen Mirvan kaa" kuulostaa vähän alakoululaisten toiminnalta.

[/quote]

Niinpä, kyse on kuitenkin aikuisista ihmisistä. Ystäväsi olisi saattanut ilahtua kovasti jos olisit ehdottanut seuraan liittymistä.

Vierailija
139/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Selostanut pitempään ja pahoitellut miksi on tuollainen tilanne että piti päästä reissuun" MITÄ? Tarviiko pyydellä anteeksi omia mielitekojaan, haluaan lähteä reissuun ystävältä? Millainen ystävä olet kun vaadit pahoitteluja(!) siitä että mies haluaa ulkomaille rakkaansa kanssa???

Et ainakaan kovin hyvä ystävä.

Vierailija
140/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna saatoin lähteä tuollaisille matkoille loma-aikaan useastikin. Lähtö oli seuraavana aamuna. Todella halpoja matkoja ja totta kai käytin hyväkseni.

Jos valintana olisi ollut ilta satunnaisen lenkkikaverin kanssa taideiden yössä tai viikko Roomassa, niin valinta olisi ollut varmaan aika selkeä.

Onneksi kaverini eivät ole olleet läheisriippuvaisia, vaan heillä oli muitakin kavereita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan