Mitä mieltä kaverin toiminnasta (oharit)?
Olin sopinut kaverini (mies) kanssa, että lähdetään taiteiden yöhön tänään. Oltiin hänen kanssa viimekin vuonna ja hauskaa oli. Tänään aamulla hän oli laittanut viestiä, että "sori, lähdetäänkin Jennin (tyttöystävä) kanssa äkkilähdöllä Roomaan, kun tuli niin hyvä tarjous, ei ehdi nyt taiteiden yöhön kun tänään pitää pakkailla". Eli käytännössä saattaisi ehtiä taiteiden yöhönkin, mutta kun "pitää pakkailla".
Mies on lenkkeilykaverini ja joskus perunut lenkkeilyn syystä tai toisesta. Sillä ei ole ollut kauheasti väliä, koska vaikka onkin ikävää, että toinen peruu, yksinkin voi lenkkeillä. Ei edes ole kuin pari kertaa perunut syystä tai toisesta.
Mutta taiteiden yöhön taas tarvitsee seuraa, voi sinne tietysti yksinkin mennä mutta kaverin kanssa kivempaa. Ja tähän aamuun mennessä muut mahdolliset kaverit, joita olisin voinut kysyä seuraksi, ovat jo seuransa sopineet, nyt kun oharit tuli näin lyhyellä varoitusajalla, on vaikeempi varmistella enää ketään seuraksi ja omasta mielestäni vähän noloakin.
Tietenkin kaveri on halunnut lähteä matkalle, jos on saanut halvan reissun ym. mutta tuon asian hoitaminen.
:( En voisi itse kuvitella, että teen jollekulle oharit, jos olen luvannut olla jossain, puhumattakaan siitä mielipahasta, että seurani ei kiinnosta tai se on itsestäänselvyys.:(
Kiitos, että sain avautua.
Kommentit (150)
Kuulostat ihan mun entiseltä kaverilta joka jumittunut johonkin teini-ikään. Loukkaantuu kaikesta mahdollisesta jos ei mene hänen mielensä mukaan ja esim. mun synttäreillä tai tupareissa Ym suuttunut joka kerta kun en ole tarpeeksi hänen kanssaan (pitäisi olla koko ilta, ei ymmärrä että mun pitää muidenkin vieraideni kanssa seurustella). Nyt on loukkaantunut kun olen "hylännyt hänet" kun hänellä on lapsi, vaikka itse on perunut tapaamisen lyhyellä varoitusajalla noin 10 kertaa ennen kuin lakkasin edes yrittämästä. Lapsi nyt puolivuotias enkä ole kaveria tänä aikana nähnyt enkä lastaan vielä kertaakaan. Lisäksi sama ihminen suuttui mulle kun aloin seurustella kun "ei nähty ikinä", nähtiin 3-4 kertaa viikossa. Kun itse alkoi seurustella en nähnyt häntä viikkoihin ja meno ei ole muuttunut viimeisen 5 vuoden aikana.
Tuli nyt avautuminen ohi aiheen, mutta v*tuttaa tuollaiset minäminäminä-ihmiset. Olisit onnellinen kaverin puolesta, niin normaalit ihmiset tekee.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:02"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 20:54"]
Miehiä, ja kavereita kyllä löytyy uusia. Ja uskokaa pois, massatapahtumissa löytää kyllä myös yksinkin seuraa. Ette ole vaan kohdanneet oikeita ihmisiä.
[/quote]
Kertoisitko kuinka olet löytänyt tapahtumista seuraa, kun olet ollut yksin liikenteessä? On kyllä onnistunut ulkomailla, mutta toistaiseksi Suomessa ei. Vastaavasti jos olen kaveriporukalla menossa, on seuraa ulkopuolisista löytynytkin.
Kokemukseni perusteella Suomessa yksin liikkuva ihminen on muille näkymätön, mutta muualla kiinnostavaa juttuseuraa.
[/quote] Minä olen aina ollut yksinäinen susi, eli liikuin sinkkuna melkein aina yksin. Ja se oli juuri siinä loistavaa, kun tutustui uusiin ihmisiin. Kun kulkee porukassa, ollaan vain porukassa. Mutta yksin on paljon helpompaa tehdä tuttavuutta uusiin ihmisiin.
Tässäkin ketjussa pari ihmistä ainakin valittaa, että on yksinäinen ja ymmärtää ap.ta. Tässä soisin teidän miettivän, miksi teidän on vaikea saada kavereita tai pysymään heitä kavereina. Suurin osa ei pidä ripustautuvista ihmisistä ja sellaisista, jotka valittaa, että ethän jätä minua, kun mulla ei ole kavereita.
Itse olen aina tutustunut todella helposti yksin kulkiessa uusiin ihmisiin. Siihen tarvitsee vain iloisen mielen, hymyä ja silmiin katsomista. Kun on itse ystävällinen, muutkin yleensä ovat ystävällisiä ja haluavat tutustua sinuun.
Ap kolmantena pyöränä miehen ja Jennin kanssa Roomassa :DDDDD
Mä kanssa haistan ap:ssa sellaista takertumista, jonka mukaan miehen olisi pitänyt pitää lupauksestaan kiinni, vaikka Jenni olisi saanut halvat matkat Tahitille. Kun tässä mietin, niin joskus teininä oli kauhean tarkkaa, että kaverin pitää pitää lupauksista kiinni, mutta aikuisiällä ei. Toki jos kaveri ilmoittaisi, ettei tulekaan mun kanssa johonkin, kun menee Maijan kanssa, niin voisihan se loukata, jos mua ei oteta porukkaan, mutta jos kaveri hehkuttaisi saaneensa halvan matkan miehensä kanssa, niin vilpittömästi toivottaisin hyvää reissua.
Omaan ajatteluun pohjautuen jotenkin tulee mieleen, että joko ap on tosi takertuva kaverina tai sitten tähän sisältyy jotain naisten alitajuista kilpailua, jossa ap jää kakkoseksi. Aidon ja tasapainoisen kaverisuhteen kohdalla tuo ei loukkaisi mitenkään. Ylipäätään miksi ihmeessä haluat pitää miespuolisia kavereita? Ei ne hommat oikein toimi käytännössä. Harvalla aikuisella ihmiselle parisuhteessa on vastakkaista sukupuolta olevia omia ystäviä, joita tapailee kaksin. Yleensä vähintään toisen osapuolen elämänkumppani ei niele sitä. Ja usein niihin kuitenkin tulee jotain viritelmää enemmän tai vähemmän. Vaikka muka oltaisiin kaveria, niin jompi kumpi kuitenkin sisimmässään ajattelee muutakin ainakin kutkutustasolla.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:23"]
Ap, niin se vaan menee, että jossain vaiheessa nuo miesten ja naisten väliset ystävyyssuhteet katkeavat. Kun ihminen pariutuu ja sitoutuu kumppaniinsa, perustaa perheen jne, ei siihen kuvioon useinkaan mahdu enää toista sukupuolta olevia ystäviä. Eikä se ole mitään tossun alla olemista ja pirttihirmuilua, vaan aivan luonnollista.
[/quote] Mutta eikös Jenni ollut pirttihirmu ja mies tossun alla
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:23"]
Ap, niin se vaan menee, että jossain vaiheessa nuo miesten ja naisten väliset ystävyyssuhteet katkeavat. Kun ihminen pariutuu ja sitoutuu kumppaniinsa, perustaa perheen jne, ei siihen kuvioon useinkaan mahdu enää toista sukupuolta olevia ystäviä. Eikä se ole mitään tossun alla olemista ja pirttihirmuilua, vaan aivan luonnollista.
[/quote] Kyllä minulla ainakin jäi miespuoliset tutut, kun aloin seurustelemaan vakavasti. Ja ei, mies ei sitä kieltänyt. Mutta elämä vain muuttui ja enää ei tuntunut tärkeältä lähteä miespuolisten kavereiden kanssa oluelle töiden jälkeen tai hummaamaan perjantai-iltana. Totta kai moikattiin, kun tavattiin, mutta onneksi kukaan näistä mieskavereista ei nostanut mitään draamaa tämän takia.
Ihan vaan varoituksena sulle ap: minä dumppasin pari vuotta sitten tuollaisen mustasukkaisen roikkuja-valittaja-mököttäjän. Auta armias jos milloinkaan peruin menemisen, hän seuraavalla kerralla oikein muistutti kuinka hän joutui jäämään yksin kotiin. Siis vaikka olisin ollut sairas. Itselläni ei tulisi mieleenkään jäädä itkemään kotiin, lähtisin ihan sinne minne haluaisin. Tuollaisissa taiteen yö -tyyppisissä tapahtumissa käyn ihan jatkuvasti yksin. En ymmärrä miksi perumista pitäisi jotenkin niiaten nöyränä pyytää anteeksi, olisko kivempi että toinen tulee paikalle vaikkei haluaisikaan. Ihan vaan auttamaan raukkaa joka ei osaa yksin käydä missään.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 12:48"]
Ap kolmantena pyöränä miehen ja Jennin kanssa Roomassa :DDDDD
[/quote]
Joo, huoneeseen vaan lisävuode ja Ap mukaan! ;)
Tilannehsn on sevästi tämä:
Ap ja mies tapasivat mies ihastui ap perääntyi.
ap nautti huomiosta ja ystävyydestä ja ihastuksesta.
mies löysi uuden.
Ap.ta vituttaa kun kukaan ei enää huomioi eikä hän voi pompotella miestä miten sattuu enää kutsua kun haluttaa heivata kun huvittaa.
Tämä juna meni jo
Mä taidan muuten tuntea tuon "Jennin" tässä kerrotun perusteella. Mitä mieltä olette, pitäiskö vihjata Jennille tästä ketjusta?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 14:14"]
Mä taidan muuten tuntea tuon "Jennin" tässä kerrotun perusteella. Mitä mieltä olette, pitäiskö vihjata Jennille tästä ketjusta?
[/quote] Vihjaa vain. Itsellekin tuli mieleen, kuinka pitäisi katsoa, mitä lentoja lähti Roomaan tänään. Olisi voinut mennä oikein porukalla katsomaan lähtöterminaaliin tätä pirttihirmuJenniä ja tossunallaolevaa miestä :)
Ap, ymmärrän mielipahasi. Sen, että kaveruus miehen kanssa on sinulle tärkeä, pelkäät ehkä menettäväsi hänen seuransa ja että koit hänen viestinsä töks-tyyliseksi. Yritä ajatella niin, että mies tuskin halusi loukata sinua ja palaa luultavasti myöhemmin kuulolle. Hän saattoi vielä illalla pohtia, ehtisikö myös Taiden yöhön kanssasi, mutta päätti aamulla rauhoittaa päivän.
Elämässä tulee silloin tällöin tilanteita, että muut toimivat toisin kuin itse katsoo kohteliaaksi tai ystävälliseksi tavaksi. Tilanteista saa harmistua, mutta jossain vaiheessa ne pitää suhteuttaa ja antaa olla. Muutoinhan hermot ovat riekaleina koko ajan. Tärkeintähän on, että itse toimii ja käyttäytyy omien arvojensa mukaisesti. Silloin on hyvä olla itsensä kanssa.
Tässä ketjussa on monta hyvin ilkeää vastausta. Vaikka olisi asiasta eri mieltä, niin asian voi silti ilmaista nätisti.
Minusta on aika outoa sinulta olettaa, että mies, jolla on tuore seurustelusuhde, viettäisi aikaa kanssasi kuten ennenkin. Tottakai se lähtee Roomaan tyttöystävänsä kanssa eikä taiteiden yöhön sun kanssa, jos nämä sattuvat samaan aikaan.
Ja miksi oletat että mies on tossun alla? Tuskinpa, hän vaan on rakastunut ja viettää aikaansa tyttöystävänsä kanssa ihan omasta tahdostaan.
Onhan se tossun alla, kun tyttöystävä on keksinyt rooman reissun, ettei mies pääse taiteiden yöhön. Taitaa tyttis olla mustis ja aikamoinen manipuloija. Sääliksi käy miestä
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 23:27"]
Minusta on aika outoa sinulta olettaa, että mies, jolla on tuore seurustelusuhde, viettäisi aikaa kanssasi kuten ennenkin. Tottakai se lähtee Roomaan tyttöystävänsä kanssa eikä taiteiden yöhön sun kanssa, jos nämä sattuvat samaan aikaan.
Ja miksi oletat että mies on tossun alla? Tuskinpa, hän vaan on rakastunut ja viettää aikaansa tyttöystävänsä kanssa ihan omasta tahdostaan.
[/quote]
Ai siis seurustelu mielestäsi tarkoittaa sitä, että on oikeus perua sovitut tapaamiset ihan tuosta vaan? Onko seurustelevilla joku erivapaus pompottaa sinkkukavereitaan oman mielensä mukaan?:-)
Ja olemme nyt olleet tässä heidän seurustelunsa aikana tekemisissä emmekä nyt edes niin kauhean usein näe, kuten jo edellä totesin. Tottakai miehellä on oikeus valita seuransa, mutta jos hän ei halua viettää aikaa kanssani niin se tapahtuu niin yksinkertaisesti, että hän ei vain sovi kanssani mitään yhteistä tekemistä, simple as that. :-)
Omasta puolestani on ihan auki, mihin asiat kehittyvät. En ole tässä kertonut, että roikkuisin miehessä väkisin ja mieskin on toivottavasti viihtynyt seurassani ihan vapaaehtoisesti, kun on yhdessä aikaa vietetty.
ap
Joo, pitkän ketjun luettuani mullekin tuli tunne, että ongelma oli siinä, että mies perui. Mullakin on yksi mieskaveri ja tuollainen ilmoitus sopisi minulle aivan mainiosti, ei ongelmaa. Hyvä että ilmoitti. Minua ap:nä hävettäisi jos mies ei voisi perua jotain taiteiden yötä minun kanssani, vaikka tyttöystävän kanssa pääsisi Roomaan, koska tietäisi, että minä kuitenkin suutun.
Enkä taas oikein osaa arvottaa itseäni miehen tyttöystävän edelle.
Ei kai ap sellaista kuin paita ja peppu meininkiä kertakaikkiaan voi odottaa, kun mies ei ole poikaystäväsi? Onko sulla ongelmia rakkaussuhteissa, eli jos olet tapaillut joitain, niin pystytkö enempään? Täyttääkö tämä mies sun poikakaveritarpeet etkä ole valmis sen läheisempään seurusteluun ja luulit jollain tasolla, että mies on silti (siis Jennistä huolimatta) sinun miehesi? En voi tätä oikein muutenkaan käsittää.
Jos mun pitäisi pakkailla niin en viitsisi lähteä. Ehkä oon sitten paska kaveri mutta näin on.
Ulkomaanmatka versus taiteidenyö?
Ulkomaanmatka, kiitos. Olet itse huono kaveri jos tuosta suutut.
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 21:22"]
Ei kannata itse olla humalassa! Monet miehet sanovat, ettei humalainen nainen sytytä yhtään. Vesilinjalla siis :) siisti ulkonäkö tottakai vaikuttaa asiaan. Siistit ja asialliset vaatteet myös.
Ole sen näköinen, että haluat seuraa. Älä ole luotaantyöntävä, hymyile ja katso ihmisiä silmiin. Jos rohkeus riittää, mene itse juttelemaan. Tapahtumissa on helppo aloittaa keskustelu, vaikkapa itse tapahtumasta jos ei muusta.
Ei kannata pelätä ns. torjutuksi tulemista, siinä ei menetä mitään vaikkei toinen haluaisikaan keskustella kanssasi. Yleensä ihmisistä huomaa, kaipaavatko he seuraa.
[/quote]
Kiitos vinkistä! Kokeilen kun seuraavalla kerralla olen yksin liikkeellä. -78-