Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä kaverin toiminnasta (oharit)?

Vierailija
21.08.2014 |

Olin sopinut kaverini (mies) kanssa, että lähdetään taiteiden yöhön tänään. Oltiin hänen kanssa viimekin vuonna ja hauskaa oli.  Tänään aamulla hän oli laittanut viestiä, että "sori, lähdetäänkin Jennin (tyttöystävä) kanssa äkkilähdöllä Roomaan, kun tuli niin hyvä tarjous, ei ehdi nyt taiteiden yöhön kun tänään pitää pakkailla". Eli käytännössä saattaisi ehtiä taiteiden yöhönkin, mutta kun "pitää pakkailla".

Mies on lenkkeilykaverini ja joskus perunut lenkkeilyn syystä tai toisesta. Sillä ei ole ollut kauheasti väliä, koska vaikka onkin ikävää, että toinen peruu, yksinkin voi lenkkeillä. Ei edes ole kuin pari kertaa perunut syystä tai toisesta.

Mutta taiteiden yöhön taas tarvitsee seuraa, voi sinne tietysti yksinkin mennä mutta kaverin kanssa kivempaa. Ja tähän aamuun mennessä muut mahdolliset kaverit, joita olisin voinut kysyä seuraksi, ovat jo seuransa sopineet, nyt kun oharit tuli näin lyhyellä varoitusajalla, on vaikeempi varmistella enää ketään seuraksi ja omasta mielestäni vähän noloakin.

Tietenkin kaveri on halunnut lähteä matkalle, jos on saanut halvan reissun ym. mutta tuon asian hoitaminen.

:( En voisi itse kuvitella, että teen jollekulle oharit, jos olen luvannut olla jossain, puhumattakaan siitä mielipahasta, että seurani ei kiinnosta tai se on itsestäänselvyys.:(

Kiitos, että sain avautua.

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt on niin selvä juttu kun olla voi.

Jenni sanoi kaverillesi, että se on "joko minä tai taiteiden yö sinun kanssasi". Kaveri valitsi Jennin. Ja jottei ihan munattomalta näyttäisi sinun simissäsi ja toisaalta hyvittääkseen ajattelemattomuuutensa Jennille, hommasi kiireellä ulkomaanmatkan, todennäköisesti kalliin.

Tyydy osaasi ja ole onnellinen kaverisi puolesta.

Vierailija
102/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan pienelle kaupunkilomalle pakkaaminen voi kestää? Vartin, kun nakkaa laukkuun vaatteet, hygieniatarvikkeet ja etsii passin valmiiksi. Joten pakkaamisen takia peruminen kuulostaa vähän nuivalta. Mutta voihan lento lähteä aikaisin ja haluaa levätä hyvin ennen matkaa, jossa on muutakin tekemistä kuin nukkua? Tai ei huvita muuten vaan lähteä kaupungille tänään ja sai hyvän syyn perua?

Mutta niin, onhan oharit aina ikäviä. Soita muille kavereillesi, kyse on massatapahtumasta, tuskin he mitään privaattiryhmää ovat mihinkään kasanneet, vaan kaikki kuljeskelevat ympäriinsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 16:59"]

Musta hyvä syy perua, lisäksi matkallelähtö on ikävää jos takana on valvottu yö ja pakkaamisessa hirvee kiire. Mun kaveripiirissä on ihan ok perua vielä saman päivän aikana taiteidenyön kaltainen meno jos jotain muuta tulee eteen tai ihan jo vaikka siksi että väsyttää. Jos on ostetut liput johonkin juttuun niin sitten peruminen harmillisempi juttu. Kyllähän sä varmaan voit löyttäytyä jonkun muun kaverin matkaan, vaikka heillä olisikin jo muuta seuraa (samalla tutustuisit uusiin tuttuihin)? Voi sinne mennä yksinkin!

Jotenkin musta tuntuu, että olet enemmänkin harmissasi siitä, että miehen tyttöystävä menee sun edelle (niinkuin kuulukin) ja olet ehkä hitusen mustasukkainen? Etköhän säkin peruisi yhteisen menon jos oma rakas poikaystävä olisi järkännyt jotain samaan aikaan..

[/quote]

Ihan hyvät pointit sinulla mutta en ole mustasukkainen, mutta kieltämättä taustalla painaa hieman huoli siitä, että miehen tyttöystävä oli ollut mustasukkainen ystävyydestämme ja ajattelinkin, että tässä taustalla on jotain sellaista, että tyttöystävä on ensin kuullut, että menemme taiteiden yöhön ja on sitten halunnut vaikuttaa tapahtumien kulkuun. Kysyin tuostakin asiasta, ja tähän ei ainakaan kuulemma liity mitään riitaa siitä, että oltaisiin oltu menossa taiteiden yöhön. Itse asiassa aiemmin vielä kyselin mieheltä, että onhan se nyt ok Jennille, että menemme eikä Jenni olisi halunnut mennä miesystävänsä tuohon tapahtumaan ja ei kuulemma.

Pidän miehestä mutta meistä ei tosiaan ole tulossa muuta kuin kavereita. Tuo tyttöystävä on tullut kuvioon vasta tutustumisemme jälkeen. Jos sitten mies kokee, että haluaa tanssia tuon tyttöystävän pillin mukaan, niin saa mun puolestani mennä menojaan, hänen pitää musta valita sitten seuransa, jossa tulee onnelliseksi. Itse en hyväksyisi sitä, että seurustelukumppani haluaisi kontrolloida kaverisuhteitani.

Mutta siis olin huolissani siitä, että tähän liittyy tyttöystävän mustasukkaisuutta, mutta en voi olla aivan varma, onko kyse siitä. Mulla on ystävät aika harvassa, joten ne vähät, joita on, on tärkeitä.

ap

Vierailija
104/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi loukkaannut noin pienestä ap? Tyhmäkin sen tajuaa että Roomasta saa varmasti enemmän muistoja ja kokemuksia kuin yhdestä taiteiden yöstä ( joka on jo kerran koetti, näemmä)

Jos saisin matkan halvalla, en edes ajattelisi että hei, lupasin lenkkikaverilleni että mennään yhdessä paikkaan X.

Vähän suhteellisuuden tajua kehiin! Sitäpaitsi Taiteiden yö voi olla hauskempi kokea yksin! Ole avoin tällä ajatukselle, ja saatat viettää seuraavan taiteiden yön jonkun uuden ihmisen kanssa!

Vierailija
105/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:11"]Ei kukaan sanonut että pitäs tyytyä olemaan yksin, vaan ehdotti että kysy muilta kavereilta jos voisi liittyä seuraan! Jos et halua olla yksin niin miksei tämä olisi vaihtoehto?

[/quote]

Näin just. Soitat tai tekstaat niille, joiden tiedät olevan menossa ja kysyt voitko mennä heidän kanssaan?

Vierailija
106/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:05"]

Ymmärrän sinua ap. Kaverisi olisi voinut ilmoittaa asiasta monella eri tavalla. Ei tässä nyt varmaan ollu kysymyksessä se, että joku saa halvan matkan vaan se miten muita ihmisiä kohtaan käyttäydytään. Kaverisi olisi voinut laittaa viestiä aikasemmin tai edes siihen tyyliin, että voi piipahtaa kanssasi keskustassa vaikka ei pitkään ehtisikään olla.

Taiteidenyö ei ajankohdaltaan sijoitu vai yölle vaan tapahtumia on päivän mittaan. Olisihan kaverisi ehtinyt vaikka töiden jälkeen 17-18 käymään kanssasi jossain jos olisi tosissaan halunnut. Eli te jotka perustelette treffien peruuntumista sillä, että siellä pitäisi yötämyöten riekkua niin ei se ihan niinkään mene.

Suosittelen ap vaihtamaan seuraa.

[/quote]

No kiitos, että ymmärsit, mikä tässä minua vaivaa eniten. Ap

Vierailija
107/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok syy perua. Harmillista mutta niin se vaan tässä elämässä menee ettei kaikki sovitut jutut mene aina putkeen.

Vierailija
108/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 22:45"]

Tilannehsn on sevästi tämä:

Ap ja mies tapasivat mies ihastui ap perääntyi.

ap nautti huomiosta ja ystävyydestä ja ihastuksesta.

mies löysi uuden.

Ap.ta vituttaa kun kukaan ei enää huomioi eikä hän voi pompotella miestä miten sattuu enää kutsua kun haluttaa heivata kun huvittaa.

Tämä juna meni jo

[/quote]

Varmasti sopii moneen kohtaamiseen tämä kuvio, mutta valitettavasti tää meidän tuttavuus ei mennyt näin.

En ole huomionkipeä ihminen, kaipaisin kyllä suhteeltamme kuitenkin kaikkein eniten sitä ystävyyttä, ennemmin kuin huomiota.

Sovimme kyllä melko nopeasti tuttavuutemme alkaessa, että ollaan kavereita. Minulla on ollut pari tapailua suhteen aikana. Mies on ollut näistä huolissaan, koska on kaivannut juuri harrastus/hengailukaveria. Hänellä oli aiemmin lenkkeilykaveri, jonka kanssa kaveruus loppui kun nainen alkoi seurustella. Siksi olemme näiden kaikkien käänteiden jälkeen puhuneet, että ei saisi heti hylätä toista, vaikka toinen alkaisi tapailla/seurustella. Nyt olemme molemmat olleet tuossa asemassa ja nyt odotan mieheltäkin tuota, ettei heti käännä selkäänsä. Hän on kokenut sen itse ja ollut huolissaan siitäkin, että teen sen.

Tuon nykyisen tyttöystävän kanssa eivät ilmeisesti haaveile perheen perustamisesta, nainen ei kuulemma haaveile lapsista. Kaipa siis tuokin on sellainen syy, miksi itse voin ajatella, että kaveruutemme on ihan realistinen, heidän maailmansa ei ole sellainen, johon he haluavat sulkeutua.

ap

Vierailija
109/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 22:45"]

Tilannehsn on sevästi tämä:

Ap ja mies tapasivat mies ihastui ap perääntyi.

ap nautti huomiosta ja ystävyydestä ja ihastuksesta.

mies löysi uuden.

Ap.ta vituttaa kun kukaan ei enää huomioi eikä hän voi pompotella miestä miten sattuu enää kutsua kun haluttaa heivata kun huvittaa.

Tämä juna meni jo

[/quote]

Varmasti sopii moneen kohtaamiseen tämä kuvio, mutta valitettavasti tää meidän tuttavuus ei mennyt näin.

En ole huomionkipeä ihminen, kaipaisin kyllä suhteeltamme kuitenkin kaikkein eniten sitä ystävyyttä, ennemmin kuin huomiota.

Sovimme kyllä melko nopeasti tuttavuutemme alkaessa, että ollaan kavereita. Minulla on ollut pari tapailua suhteen aikana. Mies on ollut näistä huolissaan, koska on kaivannut juuri harrastus/hengailukaveria. Hänellä oli aiemmin lenkkeilykaveri, jonka kanssa kaveruus loppui kun nainen alkoi seurustella. Siksi olemme näiden kaikkien käänteiden jälkeen puhuneet, että ei saisi heti hylätä toista, vaikka toinen alkaisi tapailla/seurustella. Nyt olemme molemmat olleet tuossa asemassa ja nyt odotan mieheltäkin tuota, ettei heti käännä selkäänsä. Hän on kokenut sen itse ja ollut huolissaan siitäkin, että teen sen.

Tuon nykyisen tyttöystävän kanssa eivät ilmeisesti haaveile perheen perustamisesta, nainen ei kuulemma haaveile lapsista. Kaipa siis tuokin on sellainen syy, miksi itse voin ajatella, että kaveruutemme on ihan realistinen, heidän maailmansa ei ole sellainen, johon he haluavat sulkeutua.

ap

[/quote]

mies on kerännyt näitä naispuolisia lenkkikamuja koska etsi sitä oikeaa. Usko mua monta kaveria menny tollee ja se on ihan okei.

ei kaikki miehet vaan osaa olla pelkkiä kavereita, vaikka siltä näyttää. Eikä varsinkaan jos on huolissaan tapaamistasi miehistä hän halusi enemmän teistä aikanaan.

Hän on selvä yhden naisen mies ja sinä olet hänen tärkeysjärjestyksessään nolla verrattuna Jenniin.

anna hänen olla onnellinen. Tökeröjähän nuo tuollaiset miehet ovat, mutta minkäs teet he haluavat vain rakkautta minusta se on super hellyyttävää.

Onnea heille toivottavasti on kiva rooman reissu :)

-tyttö joka on ikänsä liikkunut vain poikaporukassa ja aina tullut hylätyksi kun se oikea löytyy. Se on vaan ihan luonnollista ettei miestä varsinkaan piiritysvaiheessa muut kiinnosta. Myöhemmin tulee taas sen aika nyt on Jenni :) silloin ollaan jopa tylyjä koska monet miehet jotenkin alitajuisesti aina luulevat kaikkien ystävänaisten olevan kiinnostuneita enemmästä. Tehdään kato selväksi että evvk mulla on Jenni

Vierailija
110/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 23:47"]

ap

[/quote]

Et sinä voi tietää mitä mies ja Jenni suunnittelevat, vaikka perhettä.

Ajattlepa omalle kohdalle jos seurustelisit alun kiihkeässä vaiheessa ja sinä keksisit halvan hyvän ROMANTTISEN matkan Roomaan, mutta sinne ei voitaisi lähteä koska poikaystäväsi naiskaverille oli luvattu mennä taiteidenyöhön. Mitä ajattelisit? 

Vierailija
111/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni sinä teet tästä jotenkin omituisen ison jutun. Ymmärrän että harmittaa, mutta silti sun pitäisi tajuta tilanne. Mietipä tosiaan osanne toisinpäin.

Vierailija
112/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 23:47"

ap

[/quote]

Kertoiko tuon mies vai kuulitko asian Jenniltä?

Vierailija
113/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt ymmärrä että mitä ap:n mielestä olisi PITÄNYT tapahtua? Kun sovittuja menoja ei saa kuulemma peruuttaa noin vaan? Tyttöystävä löytää halvalla unelmien loman ja mies sanoo "en mä voi ku näen kaveria"? Sekö olis reilua?

Nyt hei jotain valoja, ap! Sua ei oo mitenkään törkeesti hylätty ja huvin vuoks peruttu näkemistä. Kaverille vaan sattu tuleen tärkeempää tekemistä. Ja nimenomaan paljo tärkeempää. Ulkomaanreissut nyt vaan on sellasia että niiden takia perutaan harrastukset ja kaveritapaamiset ja otetaan vapaata töistä. Tollanen loukkaantuminen on naurettavaa.

Vierailija
114/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 00:08"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 23:47"]

ap

[/quote]

Et sinä voi tietää mitä mies ja Jenni suunnittelevat, vaikka perhettä.

Ajattlepa omalle kohdalle jos seurustelisit alun kiihkeässä vaiheessa ja sinä keksisit halvan hyvän ROMANTTISEN matkan Roomaan, mutta sinne ei voitaisi lähteä koska poikaystäväsi naiskaverille oli luvattu mennä taiteidenyöhön. Mitä ajattelisit? 

[/quote]

En tietenkään, mutta mies nyt itse kertoi minulle näin, että nainen ei halua lapsia. En ole siis koskaan tavannut tätä Jenniä.

Minulla ainakin painaisi se, mitä olen luvannut ja tietysti se, että onko se ihminen tärkeä, jolle olen luvannut. Ja vielä kerran rautalangasta vääntö: kyse oli siitä, kuinka mies hoiti asian.

Kiitos tuolle edellisen sivun kirjoittajalle, joka kirjoitteli siitä, että jotkut keräilevät näitä "kaverinaisia", noin se varmasti onkin. Se, miksi ollaan kavereita - siihen liittyy eri käänteitä - en avaa asiaa enempää tässä. Varmaa kuitenkin on se, että muuksi jutut ei tästä muutu kuin kaveruudeksi, jos tämä jatkuu. Ei minulla ole mitään pakkomiellettä siitä, että kaveruuden pitää jatkua, aika näyttänee, olinko nyt miehestä liian "hankala" kun tästä asiasta hermostuin ja ottaako mieluummin etäisyyttä. Kuten sanoin niin tosiaan kaverimielessä kiinnostaa sellainen, joka voi itse valita olla seurassani vapaasta tahdostaan.

ap

Vierailija
115/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 00:29"]

Mä en nyt ymmärrä että mitä ap:n mielestä olisi PITÄNYT tapahtua? Kun sovittuja menoja ei saa kuulemma peruuttaa noin vaan? Tyttöystävä löytää halvalla unelmien loman ja mies sanoo "en mä voi ku näen kaveria"? Sekö olis reilua?

[/quote]

Toivotko siis itse olevasi se, joka jää kuin nalli kalliolle?

ap

Vierailija
116/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap et kertonut vielä miten suhtautuisit asiaan jos tilanne olisi tuo: 

Vierailija
117/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään oo kiva jäädä yksin, mutta kerroppa et miten mies olis toiminu tässä tilanteessa oikein?

Vierailija
118/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 00:35"]

[/quote]

a) itse kunnioittaisin poikaystävän päätöstä, jos tämä olisi sitä mieltä, että tuo on sovittu juttu, jota ei halua perua. Olennaista ei ole se, mitä sukupuolta tuo ystävä on, vaan se, että pitää lupauksen kaverille.

b) olettaisin, että poikaystävän kaverille aiheutuu tuosta perumisesta mielipahaa, kun suunnitelmia pitää muuttaa noin lyhyessä ajassa ja että poikaystävä osaa hoitaa kuitenkin perumisen niin, että välit ei mene täysin

Niin, siis itse en arvota itseäni joksikin random-hengailukaveriksi vaan ajattelen, että seurani taiteiden yöhön on ihan kokemisen arvoista. Ja vielä tiedoksi, että itse ainakin odotin kovasti hauskaa iltaa kaverin kanssa, jonka kanssa on hauska viettää aikaa.

ap

Vierailija
119/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 00:42"]

Ei tietenkään oo kiva jäädä yksin, mutta kerroppa et miten mies olis toiminu tässä tilanteessa oikein?

[/quote]

No vaikka soittanut mahdollisimman pian, kun päättivät asiasta. Ja selostanut vaikka pitempään, että on pahoillaan ja että miksi nyt piti päästä tuonne reissuun.  Tuollainen "ilmoitusluonteinen" tekstari on omasta mielestäni tökerö tapa, tai siis tuli vaikutelma, että ei todella piittaa aiheutetusta mielipahasta.

ap

Vierailija
120/150 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 00:43"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 00:35"]

[/quote]

a) itse kunnioittaisin poikaystävän päätöstä, jos tämä olisi sitä mieltä, että tuo on sovittu juttu, jota ei halua perua. Olennaista ei ole se, mitä sukupuolta tuo ystävä on, vaan se, että pitää lupauksen kaverille.

b) olettaisin, että poikaystävän kaverille aiheutuu tuosta perumisesta mielipahaa, kun suunnitelmia pitää muuttaa noin lyhyessä ajassa ja että poikaystävä osaa hoitaa kuitenkin perumisen niin, että välit ei mene täysin

Niin, siis itse en arvota itseäni joksikin random-hengailukaveriksi vaan ajattelen, että seurani taiteiden yöhön on ihan kokemisen arvoista. Ja vielä tiedoksi, että itse ainakin odotin kovasti hauskaa iltaa kaverin kanssa, jonka kanssa on hauska viettää aikaa.

ap

[/quote]

a) en usko että noin pystyisit tilanteen ottamaan, olisi aika törkeä osoitus tuoreelle tyttöystävälle että joku kaveri on tärkeämäpi kuin yhteinen matka

Sinun pitäisi alkaa ymmärtää että nyt Jenni on se 1. prioriteetti etkä sinä. Vaikutat aika itsekkäältä ihmiseltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän