Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löytäisitkö näistä synttäriherkuista mitään syötävää?

Vierailija
17.08.2014 |

Viikon päästä on lapseni 1.v synttärit, ja parhaillaan mietin sinne syötäviä. Koska lapseni ekat synttärit kyseessä, niin olen vähän hukassa ja kaikkia mahdollisia vinkkejä ja parannusehdotuksia otan vastaan! Synttäreille tulossa jonkun verran lapsia, joiden keski-ikä tosin on aika pieni, ja enemmän sitten aikuisia ja listaa tehdessä pidin sitä silmällä.

Tässä kuitenkin alustava menu

-pastasalaatti ja jotain hyvää leipää tuorejuustolla

-vuohenjuustosalaatti

-fetapinaattipiirakka

-juustolautanen (kolmea eriä laadukasta juustoa)

-pieniä saaristolaisleipäpaloja lohitäytteellä

-cocktailpiirakoita munavoilla (lapsi rakastaa näitä ja toivottavasti vieraidenkin lapset)

-marjainen juustokakku

-banaanisuklaamousse (annosmaljoissa), todella hyvä ja uppoaa varmaan pienemmillekin vieraille

Näiden lisäksi popcornia, sipsiä ja keksiä. Juomaksi ajattelin vain makuvichyä ja mehua. Mitä olen muiden synttäreillä seurannut, niin suolaiset ovat menneet kaupaksi paljon paremmin ja siksi ajattelin keskittyä niihin. Risut ja ruusut otetaan vastaan :)

Kommentit (224)

Vierailija
1/224 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nam... Mulle kelpais kaikki :)

Vierailija
2/224 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että! Kuulostaa hyvälle. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/224 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:12"]Nam... Mulle kelpais kaikki :)

[/quote]

Paitsi kahvia vielä toivoisin

Vierailija
4/224 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaisi minullekin, tosin vuohenjuustoa mieluummin syön fetaa ja kala ei kuulu ruokavaliooni :)

Vierailija
5/224 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä menyy...tosin vähempikin minulle riittäisi, mutta mahtavaa, jos jaksat panostaa!

Vierailija
6/224 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä! Mä ainakin lisäsin listaan vielä kahvin ja teen.

Vierailija
7/224 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voisi syödä kuin popcornia ja ehkä sipsejä, jos ne ovat maitoproteeiinittomia.

Vierailija
8/224 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä perinteinen täytekakku jossa kynttilä...

Kai te olette treenanneet puhaltamista?

Vierailija
9/224 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, kiva kuulla! :) Kahvit/teet voin tottakai keittää, itse en juo kahvia mutta monet sen varmasti kakun kanssa haluaa. Keitänkö kahvin termariin vai miten saan pidettyä tuoreena mahd. pitkään? -ap

Vierailija
10/224 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi melkein kaikkialla on juustoa?

Meillä ei synttäreihin panosteta noin paljoa, koska salaatti on aina hankala syötävä lastenjuhlissa (myös aikuisille) eli joko kunnon ruokatarjoilu salaatteineen tai sitten kunnon kahvipöytä. Tälläiset grillijuhlatarjoilut ilman grillilihaa ei oikein ole minun makuuni käytännön järjestelynä.

Vierailija
11/224 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisiko banaanisuklaamoussen reseptin?

Ruokalista kuulostaa hyvältä.

Vierailija
12/224 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteistä täytekakkua ei ole tulossa, kun siitä meillä ei kukaan oikein välitä, mutta ajattelin tuohon juustokakkuun kynttilän tökätä. Vuohenjuuston ajattelin laittaa sen verran isoiksi paloiksi, että jos siitä ei tykkää niin sen voi jättää ottamatta, salaatin pitäisi olla hyvä ilman sitäkin. Keliaakikkoja ei ole tulossa, yksi kala-allerginen mutta kalaa ei ole kuin niissä saaristolaisleivissä. -ap

Vierailija
13/224 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaanisuklaamousse on todella helppo tehdä, teen sen tällä Valion ohjeella, ja kun mousse on muuten valmis ja menossa jääkaappiin niin lisään siihen pieneksi kuutioitua banaania. Määrällä ei ole niin väliä, oman maun mukaan :) -ap

www.valio.fi/reseptit/suklaamousse/

Vierailija
14/224 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvitse odottaa vatsan toimivan moneen päivään, kun tarjolla on näköjään pelkkää juustoa.

Vierailija
15/224 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkulliselta kuulostaa, nam. Älä keitä kahvia valmiiksi termariin, painuu pahan makuiseksi. Kaadat kuppeihin tuoretta vastatiputettua kahvia ja panet sitten heti uuden annoksen tippumaan seuraavaa kierrosta varten. Jos vieraita on paljon, lainaa vaikka joltain toinen keitin, niin saat jo alkajaisiksi kaksi pannullista.

Vierailija
16/224 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 16, näin teen! Itsekin tajusin, että juustoa tulee kyllä paljon... Onneksi suurin osa vieraista tykkää siitä, mutta vuohenjuustosalaatista voisin ottaa vuohenjuustot pois ja vaihtaa tilalle raikasta cantaloupea. -ap

Vierailija
17/224 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ennemmin maittavia voileipiä, kuin salaatteja. Salaattia on vaikea syödä synttäreillä pienestä lautasesta ja varsinkin jos on täyttä, eikä ole istumapaikkaa. Meillä oli 1-vuotis synttärit kesällä ja vieraita oli 30 henkeä. Eniten ärsytti, etten tehnyt kahvia termariin. Meillä on vain yksi kahvinkeitin ja kahvi oli koko ajan loppu. Aina kun kahvia tuli taas koko pannullinen, se tyhjeni samantien ja jouduin koko ajan olemaan kahvinkeittimen vieressä keittämässä lisää. Ensi vuonna meillä on kahvi termarissa, maistui huonolta tai ei.

Vierailija
18/224 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkät nämä juhlat ovat? 4 tuntia? Tarjoilu on vähän sellainen, että et oikein ole päättänyt, että ollaanko illanistujaisissa vai 1v synttäreillä. Salaatti on erittäin hankala syötävä, jos sylissä on 4 kk ikäinen (jos monella on pieniä lapsia, niin sylissähän ne taitavat olla?)

Vierailija
19/224 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Överit.

Vierailija
20/224 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laita kahvia termospulloon, seisonut kahvi on karmeaa. Keitä vain sen verran kun menee ja tarvittaessa lisää.

Ihan hyviltä kuulostaa tarjottavat, itse tosin en syö vuohenjuustoa enkä (kreikkalaista) fetaa. Kai nyt synttärikakkukin on? Ja limsaa makuvissyn rinnalle. Makuvissyt on hirveitä ja kyllä limppari ainakin lapsille maistuu.