Tupakoinnin lopettaneet
Nyt tarvitsen hieman tsemppiä. Sunnuntaina palaa viimeinen rööki!
Kertokaa miten onnistuitte lopettamisessa, huomaako rahallisen säästön ihan oikeasti? :)
Kommentit (16)
Pistin kerrasta poikki kun sain tietää olevani raskaana. Nyt vajaa puoli vuotta ilman, olo parempi, raikkaampi ja rahaakin on kertynyt mukavasti säästöön. :) Lisäksi maistan ja haistan paremmin.
Poltin teini-ikäisestä asti joten olihan siitä tullut vuosien saatossa "rakas" tapa, mutta niin vaan kykenin pelkällä tahdonvoimalla lopettamaan, päätin etten tuhlaa enää penniäkään mihinkään tupakkaan liittyvään.
Poltin 26v ja lopetin lopullisesti iltatähdestä plussattuani. Naamaan ei onneksi jäänyt merkkejä polttamisesta. Nyt 4 v ilman. Säästö 70,- kuussa.
Aloitin sähkötupakan ja säästän vitusti. Toki säästäisin enemmän jos senkin jättäisin, mutta en ainakaan vielä sitä koe tarpeelliseksi. Olo on ainakin huomattavasti, siis aivan helvetisti parempi kuin silloin kun vielä poltin.
En haluaisi mainostaa, mutta korvaushoitotuotteet. Viimeinen tupakka paloi syyskuussa. Lokakuussa aloitin 2mg nikotiinipurkalla. Helmikuun alusta siirryin 1mg imeskelytabletteihin. Huhtikuun alussa huomasin että pärjään ihan hyvin jos otan yhden tabletin aamulla herätessäni ja yhden illalla nukkumaan mennessä. Muutaman viikon päästä huomasin että aamulla ei enää tehnytkään mieli hampaidenpesun jälkeen ottaa tablettia suuhun. Nyt olen pari viikkoa enää palkinnut itseni iltaisin nukkumaan mennessä yhdellä tabletilla. Joinakin iltoina sekin on unohtunut. Toivon että kesäkuuhun mennessä tabletit jäävät kokonaan.
Lopetit millä keinolla tahansa, pidä mielessä että se on luultavasti elämäsi paras päätös. Kaikista hienoimmalta on tuntunut se, että vaikka jollain tasolla kaipaan nikotiinia, ei tulisi enää mieleenkään vetää savua keuhkoihin.
Ja taustatiedoksi: poltin 12 vuotta ennen lopettamista. Tupakkaa paloi koko ajan tosin "vain" noin 5 päivässä, juhliessa enemmän.
Itse lopetin kun aloimme yrittämään lasta.. Koitin eka syödä nikotiinituotteita mutta niistä tuli aivan järkyttävä kirvely kurkkuun joten nekin loppui siihen 2 tablettiin. Itsekurilla tässä jo vuos polttamatta :) olo on mahtava. Ekat 3 päivää oli pahimmat. Tsemppiä ap!
Meillä kanssa miehen kanssa päivä sovittu ja reseptit odottamassa. Mä niin toivon, että se on sitten tässä. Meillä on ongelma ollut, että aina on toinen lakkoillut silloin, kun toisella ei ole motivaatiota. Ja vaikea yksin lopettaa. Nyt on kova tahtotila. Hirveä keväthärdelli tässä ja toukokuun lopussa matka, mutta sieltä paluusta seuraavana päivänä aletaan napata pilleriä. Sillä pitäisi kahdessa viikossa loppua. Kriittistä kai on se, kun kuuri loppuu 3kk:n päästä. Toivottavasti ei tule pahoja sivuvaikutuksia siitä lääkkeestä.
Nyt on viimeinen hetki lopettaa. Nolottaa lasten takia. Työkin vaikeaa, kun pitää käydä suihkussa ennen työpäivää ja iltapäivän päästä tekee hirveästi mieli, mutta töissä ei ikinä voisi tupakoida ja se olisi katastrofi, jos haisisi. Ylipäätään on tullut vaikeaksi polttaa, kun pitää salata se joka suuntaan nykyään. Ei se meidän aloittaessa nuorena ollut noloa, nykyään on. Ja vielä salailun kestäisi, mutta nyt lähestyessä neljääkymppiä on ihan se realiteetti edessä, että keuhkosyöpä, ahtauma ja kaikki sellainen uhkaa. Pelkään kuolevani, pelkään miehen kuolevan ja pelkään, että kumpikin kuollaan ja lapset jää orvoksi.
Minä lopetin viime vuoden joulukuun alussa. Muutamat viikot alussa vaikeita. Tupakkaa teki eniten mieli aamulla ekan kahvikupin jälkeen ja kun töistä pääsi kotiin. Mutta ne päivät kun kärsi niin sen jälkeen ollut helppoa. Poltin n. 6 vuotta. Lopettaminen kyllä kannattaa!
Lopetin neljä vuotta sitten kerrasta poikki. tein vain päätöksen että enää en polta.
en käyttänyt mitään nikotiinivalmisteita edes.
silloin kun tekee mieli tupakkaa niin mietin niitä asioita jotka on savuttomana paremmin. Esim. En haise, parempi terveys, rahaa säästyy.
Tsemppaat ittes henkisesti siihen malliin, että et tarvi sitä ainetta elämääsi!
Itellä helpotti eniten se, että enää ei oikeen lähipiirissä ole tupakoitsijoita, eräs läheinen lopetti samaan aikaan ja on saanut/saa purkaa tuntemuksia lopettamisesta.
Imeskelin pari kk nicoretten 2mg pastilleja, mut pikkuhiljaa jäi nekin pois ja kohta puoli vuotta olen ollu tupakoimatta. Kai se prosessi on kaikilla omanlaisensa ja tää on mun aika mones lopetuskerta, mutta tällä kertaa pisin ja toivottavasti ois tupakka mun elämästä pois :) 7 vuotta vetelin norttia.
Rahassa ei ole oikeen mulla näkyny, ois pitäny varmaan laittaa säästötili ja sinne joka viikko 20e, ovelasti olen saanut rahat kulumaan sitten kaikkeen muuhun.
Kyllä ne positiiviset vaikutukset alkaa ajamaan eteenpäin, jos jaksat niitä odotella ja olet oikeasti iloinen jokaisesta savuttomasta päivästä!
Paljon tsemppiä sulle!
Itse mietin myös lääkitystä, mutta nyt miehen kanssa päätettiin tosissaan pistää käryttelylle stoppi ihan "luomusti". En halua olla mikään röökimuija! Pelottaa vain vähän ne vieroitusoireet.
ap
Suurin säästö naisilla tulee neljänkympin puolivälin jälkeen. Tupakoimaton voi hyvinkin painella menemään freessin ikäisensä näköisenä Lumenen seerumilla kun taas tupakoitsija joutuu vetämään huulien ympärille tulleisiin röökiryppyihin filleriä ja sitten vasta niitä huulia ja muita muotoilemaan. Tupakoivalla ihohuokoset laajenevat enemmän ja iho hiivataikinamaistuu jo ennen menopaussia.
Itse lopettelemassa purkan voimalla. Helppoa on ollut. Poltin vähän vajaa askin päivässä. Tällä hetkellä käytän nicotinell 4mg, kohta vaihdan 2mg:aan.
Itse yritin muutaman kerran lopettaa ilman purkkia tms. Ei onnistunut. Nyt hyvällä mallilla.
No niin 11. Nyt voit sitten alkaa vierottaa itsesi niistä purukumeista pois!
kaikkein paras keino lopettaa on vain lopettaa polttaminen ilman mitään korvaavia addiktioita. Ja kun lopetat, on se totaalilopetus, eli et salli itsellesi edes kännipolttamista tms. erikoislupaa.
Elämä hymyilee savuttomana! En voisi kuvitellakaan enää polttavani!
T: 3v savuton
Allen Carr, Stumppaa tähän.
Maksoi n. 12 euroa ja lopetin siihen. Lopullisesti.
-4 vuotta ilman tupakkaa ja 4 vuotta ilman mielitekoja
Tupakointia oli takana 32 vuotta, nyt 10viikkoa polttamatta. Kokeilin laastarin, purkan ym, paitsi champixin ( sen mahd. haittavavaikutusten vuoksi ) ja luin allen carrin kirjankin. Sähkötupakka oli se apu, jolla oma vuosikymmeniä kestänyt tupakointi loppui kerralla. Nikotiininesteiden voimakkuutta olen alentanut jo reilusti, joten kohta ilman sitäkin. Kuukausittainen rahasäästö on180€, joten helppoa laskea, mitä vuositasolla olen savuna ilmaan päästänyt.
Minulla auttoi purkka. Käytin sitä noin kuukauden ja senkin jälkeen aina silloin, kun otin alkoholia. Nyt olen ollut 4 vuotta ilman.