Lääketehtaat rules!!!
Kommentit (118)
Miksi oi miksi aina esimerkiksi otetaan masennuslääke? Miksei verenpainelääke tai kipulääke tai mikä tahansa lääke? Masennus on sairaus. Siihen on olemassa lääkkeitä. Pään sisällä oleva sairaus on ihan todellinen. Se ei ole huuhaata eikä se parane aina ilman lääkkeitä. Ei ole mikään häpeä käyttää masennuslääkettä. Masennulääkkeitä käytetään myös moneen muuhun sairauteen ja vaivaan kuin masennukseen. Masentuneella ihmisellä on oikeus parantua ja tulla työkykyiseksi. Siihen aivojen välittäjäaineiden muutokseen ei aina juttelu ja terapia riitä tai auta. Ei diabeteskaan parane puhumalla. Masennus on siitä "hyvä" sairaus, että se varsinkin lievänä voi parantua ihan ajan kanssa itsekseen, mutta aina ei niin onnellisesti käy. Masennus on hengenvaarallinen sairaus. Ihminen, jolle jo hengittäminen on vaikeaa ei pysty pomppaaman sängystä ja lähtemään lenkille. Tätähän usein tietämättömät ehdottavat.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:31"]
Eivät ne hörhöt ole lopettaneet nappien hakemista Mehiläisestä eikä lopeta. Jos kansasta lähes puoli miljoonaa syö masennuslääkkeitä, niin enää ei ole mitään tehtävissä. Peli on jo menetetty ja meistä on tullut jo masennuslääkkeillä käyviä epämääräisiä hörhöjä. Siis nuo nappeja käyttävät eivät suinkaan ole parantuneet tai parannu, vaan heistä on tullut lääkeriippuvaisia. Juuri sitä mikä lääketeollisuuden tarkoitus onkin. Joskin lääkäreiden moraalin ei panna tälle kehitykselle jarruja ja löytyä suoraselkäisiä lääkäreitä, jotka ajattelevat ihmisten terveyttä eikä rahaa.
[/quote]
Kuuleppas sinä hömelö! Minä en ole hörhö, vaikka käytän pientä annosta masennuslääkettä koko loppuikäni. Riippuvuutta siihen ei tule. On pari kertaa lopetettu lääkitys ilman vieroitusoireita, mutta sairaus palaa heti kohta. Minulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Kun se on päällä elämä on hyvin vaikeaa. Aamulla ensimmäisenä ajatus miten selviän iltaan asti. Välillä täytyy soittaa ambulanssi ja mennä päivystykseen. Työssäkäynti mahdotonta, kaupassa käynti hyvin vaikeaa, kotonakin tuskainen olo koko ajan. Mutta se pieni annos lääkettä estää serotonin katoamisen aivoista ja pystyn elämään normaalia elämää. Käyn töissä ja elän normaalisti. Sinun mielestäsi varmaan verenpainelääkettä käyttävä on myös hörhö. Muistappa siinä vaiheessa, kun itse alat käyttämään mitä tahansa lääkettä, nuo typerät juttusi.
Mehiläisen lääkäri on kuitenkin eri mieltä. Suuuurin osa syö niitä aivan turhaan.
Niin tuttua omakohtaisesta kokemuksesta! Nytkin pyristelen irti masennuslääkkeistä, mutta ne on niin vaikea lopettaa. Kuten Kopakkala sanoo, lääkärit eivät kerro niihin tulevasta riippuvuudesta. Osa siitä on psyykkistä. Pelottaa olla ilman.
"Ihminen jatkaa tunnollisesti lääkkeiden syömistä. Tulee sivuvaikutuksia. Lääkkeet uusitaan ja annostusta lisätään, jotta sivuvaikutukset menisivät pois. Tulee voimakkaampia sivuvaikutuksia. Vuosien jälkeen ihminen ei enää tiedä, mikä hänessä on vialla."
Tämä Kopakkala on sankari! Lisää samanlaisia rohkeita totuudenpuhujia! Valitettavasti Suomessa saa rehellisyydestä ja epämiellyttävän totuuden sanomisesta potkut.
"Masennuslääkkeitä söi viime vuonna 428 000 suomalaista, selviää Kelan tilastoista. Niiden käyttö on kasvanut räjähdysmäisesti 1980-luvulta lähtien. Samaa vauhtia ovat kasvaneet myös masennusperäiset työkyvyttömyyseläkkeet. Vuosittain noin 4 500 suomalaista jää sairaseläkkeelle masennusdiagnoosilla.
- Luulisi, että jos lääkkeet olisivat tehokkaita, ihmiset paranisivat niillä. Kun masennuslääkkeet tulivat markkinoille, osa tutkijoista oli sitä mieltä, että ne altistavat masennuksen uusiutumiselle ja masennus muuttuu krooniseksi. Niin kävi."
Kenen tahansa terveen ihmisen on helppo sanoa, että suurin osa syö lääkettä turhaan. Eihän lääkärikään näe sitä miltä ihmisestä tuntuu. Täysin terveen näköinen ihminen tulee vastaanotolle ja kertoo olevansa ihan loppu. Kuka tahansa lääkäri ei tajua, että näin todella on.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 09:45"]
Hurja juttu ja täyttä asiaa.
Onneksi tyttäreni masennus parani, on saanut terapiaa.
Lääkkeitä ollaan määräämässä tosi helposti ja söi niitä jonkin aikaa.
Itse päätti ettei halua sekoittaa päätään lääkkeillä ja hoitotaho ei pitänyt ajatuksesta.
Löysin netin syövereistä huomionarvoisen jutun. Mieheltä kadonneet seksuaaliset halut psyykenlääkkeiden vuoksi eikä hän ole ainoa. Lukekaa
http://www.tiede.fi/keskustelu/5147/ketju/ssri_laakkeiden_pysyvat_sivuvaikutukset
[/quote]
Itselleni kävi samoin, ja olen nainen. Libido ollut nollassa jo vuosia.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:56"]
Kenen tahansa terveen ihmisen on helppo sanoa, että suurin osa syö lääkettä turhaan. Eihän lääkärikään näe sitä miltä ihmisestä tuntuu. Täysin terveen näköinen ihminen tulee vastaanotolle ja kertoo olevansa ihan loppu. Kuka tahansa lääkäri ei tajua, että näin todella on.
[/quote]
Moni meistä on itse syönyt masennuslääkkeitä ja kärsinyt sen hirveän sivuvaikutus- ja vieroitusoirehelvetin. Tiedämme kyllä mistä puhumme. Sinä olet lääkepropagandistien aivopesemä ja siksi totuus sattuu.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:58"]
[/quote]
Moni meistä on itse syönyt masennuslääkkeitä ja kärsinyt sen hirveän sivuvaikutus- ja vieroitusoirehelvetin. Tiedämme kyllä mistä puhumme. Sinä olet lääkepropagandistien aivopesemä ja siksi totuus sattuu.
[/quote]
Aivopesemä taikka saa rahaa siitä
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 12:00"]
[/quote]
[/quote]
Aivopesemä taikka saa rahaa siitä
[/quote]
veikkaan sitä viimeistä vaihtoehtoa
Ei masennus, paniikki ja ahdistuneisuus ole tämän päivän ilmiöitä. Kymmeniä vuosia sitten ei apua ollut. Ei edes ymmärretty koko asiaa. Ei ollut lääkkeitäkään. Oli ihmisiä, jotka tappoivat itsensä, eristäytyivät mökkeihinsä ja/tai alkoivat välttää ihmisiä. Puhuttiin vähän oudoista erakoista ja oudosti käyttäytyvistä ihmisistä. Ihmisarka oli termi, jota käytettiin paljon. Oma äitini on nuoruudessaan kärsinyt todella pahasta paniikkihäiriöstä, mutta ei ole tuollaisesta sairaudesta tiedetty mitään. Hänen elämänsä on ollut välillä hyvin vaikeaa. Nykyisin tuohonkin sairauteen on lääkkeet. Eivät nämä sairaudet ole lisääntyneet, ne on vaan tunnistettu.
Tässäpä tämä pähkinänkuoressa:
"Miksi masennuslääkkeitä määrätään, vaikka niiden hyöty on kiistanalainen?
- Lääketehtaiden esittelijät kertovat lääkäreille, että lääkkeet ovat hyviä ja tehokkaita. Miksi yhtiöt kertovat lääkkeiden toimivan tehokkaasti, vaikka tieteellinen ja riippumaton tutkimus ei siihen suuntaan osoittaisikaan? Miksi osakeyhtiö pyrkii tuottamaan voittoa? Kopakkala kysyy.
Hän epäilee ongelman olevan siinä, että masennuslääkkeistä puhutaan lääkkeinä.
- Ajattelemme, että lääkkeen täytyy tehdä hyvää, koska ei se muuten olisi lääke. Masennuslääkkeiden sijaan voisi puhua psykoaktiivisista riippuvuutta aiheuttavista ja sukupuolista kykyä lamauttavista aineista, joilla voi olla joissakin harvoissa tapauksissa mielialaa nostava vaikutus."
Herätkää lääkärit!
[/quote]
[/quote]
En ole kuullut mitään propagandaa. Tiedän vain, että lääke on pelastanut minut elämään. Ilman sitä minua ei ehkä olisi.
Ihmiset on enempi erakoituneita nykyään joten ei nyt aivan pidä paikkaansa tuokaan väite. Itsemurhia tehdään enempi nykyään mutta tottakai väkilukukin on noussut
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 12:01"]
Ei masennus, paniikki ja ahdistuneisuus ole tämän päivän ilmiöitä. Kymmeniä vuosia sitten ei apua ollut. Ei edes ymmärretty koko asiaa. Ei ollut lääkkeitäkään. Oli ihmisiä, jotka tappoivat itsensä, eristäytyivät mökkeihinsä ja/tai alkoivat välttää ihmisiä. Puhuttiin vähän oudoista erakoista ja oudosti käyttäytyvistä ihmisistä. Ihmisarka oli termi, jota käytettiin paljon. Oma äitini on nuoruudessaan kärsinyt todella pahasta paniikkihäiriöstä, mutta ei ole tuollaisesta sairaudesta tiedetty mitään. Hänen elämänsä on ollut välillä hyvin vaikeaa. Nykyisin tuohonkin sairauteen on lääkkeet. Eivät nämä sairaudet ole lisääntyneet, ne on vaan tunnistettu.
[/quote]
Kyllä, aina on ollut jonkin verran psyykkisistä ongelmista kärisviä, mutta oikeastiko luulet, että 428 000 suomalaista kärsii niistä? Jos mammallasi oli nuoruudessaan psyykkinen sairaus, se ei tarkoita, että kaikilla muillakin on. Ylimediakalisaatio on fakta, samoin masennuslääkeriippuvuus. Olet toivottoman naiivi. Kyseessä on äärimmäisen iso bisnes. Mitä jos lukisit itse artikkelin, niin et ehkä olisi heti peitsi tanassa hanakkana puolustamassa turhia psyykenlääkkeutä. Eri asia jos on todellista mielisairautta.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 12:03"]
[/quote]
[/quote]
En ole kuullut mitään propagandaa. Tiedän vain, että lääke on pelastanut minut elämään. Ilman sitä minua ei ehkä olisi.
[/quote]
Tätä samaa fraasia sitä kuulee. Entä kokonaisvaltaisella hoidolla, terapialla, oikealla ravinnolla? Kauanki söit lääkkeitä ennen kuin paranit? Siis jos paranit.
Moneen sairauteen, kuten jonkun mainitsemiini kolesteroliin, diabetekseen ja verenpaineeseen on muutakin hoitoa kuin lääkkeet. Itselleni olisi myös näissä sairauksissa itsestään selvää on kokeilla KAIKKI muut keinot ennen lääkitystä. Ensin hoidetaan syy, ei seurausta. ( rautalankaversio mm. "lihavuus ja alkoholi")
Luulen, että masennukseenkin auttaisi syyn hoito ennen seurausta. Katsokaa vaikka Duodecimin uusi artikkeli masennuksen ja ruokavalion yhteydestä, löytyy netistä on mielenkiintoista luettavaa. Siinä esim. riittävällä folaatilla iso merkitys, (saa erityisesti maksasta).
Jotkut voittoa tavoittelemattomat lääkeyhdistyksethän kehittelevät mm. uusia ja vaivattomampia ehkäisymenetelmiä, koska tavalliset yritykset eivät sitä tee. Johtuen nykyisestä e-pillereiden miljardibisneksestä ja uusien menetelmien pitkäkestoisuudesta (halpuudesta).
Sukurasitus meillä tämä paniikkihäiriö. Minulla se puhkesi nuorena aikuisena. Ensin satunnaisia kohtauksia ja kohta kokoaikainen ahdistus. Sinnittelin viikkoja ja tilanne paheni. En voinut olla ollenkaan yksin kotona enkä käydä enää missään. Sitä olotilaa ei voi kuvailla sellaiselle, joka ei itse ole kokenut samaa. Kun kerran olin hädissäni lähtenyt illalla päivystykseen, minulle sanottiin , että aamulla tulet lääkäriin. Sattui ihana lääkäri, jolla oli aikaa. Joku asiakas oli kai perunut ajan, koska lääkärin kanssa juttelimme heti ensimmäisellä kerralla toista tuntia. Sain ajan myös mt-toimistoon. Kerroin itse arveluni paniikkihäiriöstä ja lääkäri oli samaa mieltä. Sain lääkkeen, joka aloitettiin pienellä annoksella ja uuden ajan parin viikon päähän. Toisin kuin masennuksessa, paniikkihäiriössä lääke alkaa tehota nopeammin. Kahden viikon päästä voin kertoa lääkärille jo tunteneeni välillä ihan hyviä oloja ilman paniikkia. Lääkäri kertoi, että täysi teho lääkkeestä tulee vasta myöhemmin. Juttelimme taas ja kun itse otin esiin huonon omantuntoni lääkkeen takia, lääkäri sanoi sen olevan turhaa. Hän sanoi, ettei kenenkään tarvitse kärsiä jatkuvasta ahdistuksesta. Oli ihana tunne, kun pystyin taas tekemään normaaleja asioita, menemään kauppaan, käymään lenkillä, tapaamaan ystäviä. Kävin myös psykiatrin juttusilla ja sain vinkkejä. Hakeuduin paniikkihäiriöisten tukiryhmään. Olen kertonut sairaudestani kaikille ja kerron edelleen. Kerron myös, että lääkettä ei tarvitse pelätä. Lääkkeitä on monenlaisia eivätkä kaikki sovi kaikille. Valitettavasti lääke ei auta kaikille, mutta minulle se auttaa. Että tämmöinen hörhö minä olen. Ihan vapaasti voitte haukkua.
[/quote]
[/quote]
Minäkin käytän masennuslääkettä ja tiedän mistä puhun.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:31"]
Eivät ne hörhöt ole lopettaneet nappien hakemista Mehiläisestä eikä lopeta. Jos kansasta lähes puoli miljoonaa syö masennuslääkkeitä, niin enää ei ole mitään tehtävissä. Peli on jo menetetty ja meistä on tullut jo masennuslääkkeillä käyviä epämääräisiä hörhöjä. Siis nuo nappeja käyttävät eivät suinkaan ole parantuneet tai parannu, vaan heistä on tullut lääkeriippuvaisia. Juuri sitä mikä lääketeollisuuden tarkoitus onkin. Joskin lääkäreiden moraalin ei panna tälle kehitykselle jarruja ja löytyä suoraselkäisiä lääkäreitä, jotka ajattelevat ihmisten terveyttä eikä rahaa.
[/quote]
Yt kuitenkin päällä joten jotkut lopettanut mehiläisessä asioinnin