Vaihdetaanko lentokoneissa yölennoilla pyjamat päälle?
En tiedä, onko tämä tyhmä kysymys. Olen ensimmäistä kertaa ikinä lähtemässä lentäen ulkomaille. Olen käynyt autoreissuilla Euroopassa ja laivoilla Ruotsissa ja Virossa.
Lento lähtee vähän ennen puoltayötä ja lentomatka on 13 tuntia, lentokoneessa pitäisi siis nukkua. Onko siellä peitot ja tyynyt? Vaihtaako kaikki pyjamat päälle vai nukutaanko siellä päivävaatteissa? Onko lentokoneissa mitään mahdollisuutta pestä meikkejä pois, pestä hampaita aamulla jne? Vai onko siellä vain joku pieni WC-koppi, niin kuin joissain pitkän matkan busseissa?
Kiitos, jos joku viitsii vastata.
Kommentit (568)
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:59"]Taattua AV:ta. :D
Aissaatana mun maha. Repeilen yksinäni täällä :D :D.
Nousee taatusti top kymppiin"paras avketju ever" listassa tämä avaus!
[/quote]
Kyllä näin on!
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:03"]
Siellä järkätään kunnon pyjamapartyt. Joskut ollut jopa Bruce Springteen tohveleissa esiintymässä..
[/quote]
Lentoemännät kiertelevät tarjoilemassa popcornia ja jäätelöä. Jos olet laktoosi-intoleraatikko, sinun pitää ilmottaa etukäteen, että tietävät varata sinulle laktoositonta jäätelöä.
[/quote]
Kannattaa varoa kuitenkin silmiään. Kymmenen aikaan illalla stuertit heittävät univormunsa pois ja pukeutuvat nukkumateiksi. Ne heittelee unihiekkaa ja se oikeasti kirvelee silmissä!
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:14"]
Siellä järkätään kunnon pyjamapartyt. Joskut ollut jopa Bruce Springteen tohveleissa esiintymässä..
[/quote]
Lentoemännät kiertelevät tarjoilemassa popcornia ja jäätelöä. Jos olet laktoosi-intoleraatikko, sinun pitää ilmottaa etukäteen, että tietävät varata sinulle laktoositonta jäätelöä.
[/quote]
Kannattaa varoa kuitenkin silmiään. Kymmenen aikaan illalla stuertit heittävät univormunsa pois ja pukeutuvat nukkumateiksi. Ne heittelee unihiekkaa ja se oikeasti kirvelee silmissä!
[/quote]
Eiks ne oo aika komeita?
Minä olen 50 enkä ole koskaan lentänyt muuta kuin kotimaan lentoja, joten ei tuo tavatonta ole. Kysymykseen enkö ole matkustellut, en naapurimaita pitemmälle. Avasin tämän ketjun, koska halusin nähdä vastauksia yhtä kokemattomana.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:56"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:46"]
Mun miehen (2m/113kg) kohdalle osuu aina joku ihana joka laskee tuolinsa selkänojan hänen syliinsä eikä hän pysty liikahtamaan paikaltaan 8-10 tuntiin saati näkemään sitä tv-ruutua.... itse pidämme tuolit pystyssä jotta takanaoleva pystyy tarvittaessa liikkumaan.
[/quote]
Mikä estää miestä avaamasta suutaan ja sanomasta tälle penkinkallistelijalle? Itse olen aina sanonut jos edessäoleva penkki meinaa tulla liian lähelle. (Minäkään en penkinkallistelua harrasta).
[/quote]
Nyt lirahti!!
Penkinkallistelija! kops! :D
Miten tuo toimisi käyntikortissa? Pentti Virtanen, ammatti:penkinkallistelija
buaaaaaaaaaaaaa :D
Niin, jos yölento joutuu onnettomuuteen, niin matkustajat ja lentohenkilökunta löytyvät vainajina maastosta yöpuvuissaan. Joka puolella näkyy unileluja, yömyssyjä ja tohveleita.
Mutta oikeasti, eihän sitä koskaan voi tietää. Vielä joskus voidaan sellaisiakin lentoja järjestää. Koneiden mukavuutta voidaan kehittää. Ehkä niitä aikuismatkustajien "irstailulentojakin" tullaan joskus vielä järjestämään.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:05"]Minä olen 50 enkä ole koskaan lentänyt muuta kuin kotimaan lentoja, joten ei tuo tavatonta ole. Kysymykseen enkö ole matkustellut, en naapurimaita pitemmälle. Avasin tämän ketjun, koska halusin nähdä vastauksia yhtä kokemattomana.
[/quote]
Kokemattomana?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:14"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sen jälkeen tuleekin metallica, joka laulaa; "enter sandman."
Ensimmäisessä ja businessluokassa kyllä usein jaetaan yölennoilla yöpuvut. Ihan kunnon pyjamat ja vielä tossut. Lisäksi tietenkin toilettilaukku, jossa hammasharja, -tahna, huulirasva , kasvovoidetta yms. Turistiluokassa saa tästä laukusta suppeamman version eli yleensä hammasharja ja -tahna, silmäsuoja, korvatulpat. Mutta nämäkin on erilaisia eri lentoyhtiöillä, joillakin ei saa mitään jne.
Mä haluun tolle lennolle! Finnair? Trivago?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:08"]Ensimmäisessä ja businessluokassa kyllä usein jaetaan yölennoilla yöpuvut. Ihan kunnon pyjamat ja vielä tossut. Lisäksi tietenkin toilettilaukku, jossa hammasharja, -tahna, huulirasva , kasvovoidetta yms. Turistiluokassa saa tästä laukusta suppeamman version eli yleensä hammasharja ja -tahna, silmäsuoja, korvatulpat. Mutta nämäkin on erilaisia eri lentoyhtiöillä, joillakin ei saa mitään jne.
[/quote]
Mitä jos on tottunut kotona babydoll-asuun?
Elikkäs samantyylistä, kun vaikka Euroopan lennoilla, poikkeuksena lento kestää pidempään ja pitää myös nukkua. Ilmeisesti yhtä pienet ja hankalat wc:t myös.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:06"]
Niin, jos yölento joutuu onnettomuuteen, niin matkustajat ja lentohenkilökunta löytyvät vainajina maastosta yöpuvuissaan. Joka puolella näkyy unileluja, yömyssyjä ja tohveleita.
[/quote]
Putosin! Uutiset ympäri maailmaa täyttyvät kuvista joissa pellolla lojuu aamutossuja, pyjamia ja lämminvesipulloja :)
Vaihdetaan, tosin vaih ykkösluokassa, jossa siihen on tilaa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:08"]
[/quote]
pystytkö siihen?
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:06"]
[/quote]
Putosin! Uutiset ympäri maailmaa täyttyvät kuvista joissa pellolla lojuu aamutossuja, pyjamia ja lämminvesipulloja :)
[/quote]
Älä ny vielä putoa kun et oo koneessakaan.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:08"]
[/quote]
pystytkö siihen?
[/quote]
Siinäpä se. Jos en pysty.
Tämmöinen on tosi mukava lentoasu. Sitä paitsi tosi kätevä turvatarkastuksissa.
"Ja Finnairin lento AY 325 laskeutuu kentälle hetken kuluttua, avatkaa turvavyönne".
Kaikki pyjamissaan.