Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihdetaanko lentokoneissa yölennoilla pyjamat päälle?

Vierailija
16.08.2014 |

En tiedä, onko tämä tyhmä kysymys. Olen ensimmäistä kertaa ikinä lähtemässä lentäen ulkomaille. Olen käynyt autoreissuilla Euroopassa ja laivoilla Ruotsissa ja Virossa. 

Lento lähtee vähän ennen puoltayötä ja lentomatka on 13 tuntia, lentokoneessa pitäisi siis nukkua. Onko siellä peitot ja tyynyt? Vaihtaako kaikki pyjamat päälle vai nukutaanko siellä päivävaatteissa? Onko lentokoneissa mitään mahdollisuutta pestä meikkejä pois, pestä hampaita aamulla jne? Vai onko siellä vain joku pieni WC-koppi, niin kuin joissain pitkän matkan busseissa?

Kiitos, jos joku viitsii vastata.

Kommentit (568)

Vierailija
101/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pyjama päällä, mutta kannattaa ehdottomasti vaihtaa jo kentällä. Lentokoneen vessat on ruuhkaisia.

Vierailija
102/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:04"]Oletko varannut makuupaikan? Jos et, joudut nukkumaan penkissä.

[/quote]

Onko siellä pedit?

[/quote]

No mitä luulet, onko makuuvaunussa pedit. Tietysti on. Vain köyhät juntit istuu yölennolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä. Tottakai. Ja sieltä penkin takaa tarjottimen yläpuolelta ponnahtaa hästensin sänky nappia painamalla.

Vierailija
104/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:13"]Tämmöinen on tosi mukava lentoasu. Sitä paitsi tosi kätevä turvatarkastuksissa.

http://tosh.cc.com/blog/files/2013/12/OldManPajamas.jpg

[/quote]

Entäs vessaan meno lentokoneessa tuon kanssa?

[/quote]

Siinä on luukku pepussa :)

Vierailija
105/568 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT KYLLÄ! Älkää valehdelko ap:lle. Tottakai yölennoilla vaihdetaan pyjamat, pestään naama ja hampaat. Ihan tavallisia ihmisiä siellä on. Kuka nyt jollain farkuilla nukkuu? Ja pystyasennossa???

Ap, älä usko näitä trollaajia. Katso linkki ja sieltä kolmas kuva. Se on tavallinen lentokoneen penkki makuuasennossa. Todellakin otat sen pyjaman mukaan, kaikkihan sulle nauraa, kun jossain päivävaatteissasi kömmit sänkyysi.

http://bestvacationdealstoday.com/which-airline-won-the-worlds-best-first-class-award/

Vierailija
106/568 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan siellä hyvänen aika niitä vessoja, joissa käydä suihkussa ja pestä naama rauhassa. Katso vaikka --> http://www.departures.com/slideshows/amazing-first-class-air-cabins/3

Tuossa näyttäisi kaiken lisäksi olevan vielä joku höyrysauna takana?

Vierailija
107/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:12"]Siis kyllä. Tottakai. Ja sieltä penkin takaa tarjottimen yläpuolelta ponnahtaa hästensin sänky nappia painamalla.

[/quote]

Tota Hästensiä mä oonkin aina halunnu!

Vierailija
108/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:10"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:04"]Oletko varannut makuupaikan? Jos et, joudut nukkumaan penkissä.

[/quote]

Onko siellä pedit?

[/quote]

No mitä luulet, onko makuuvaunussa pedit. Tietysti on. Vain köyhät juntit istuu yölennolla.

[/quote]

No, oisitte ny heti kertonu!

Vierailija
109/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:46"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:21"]

Ap, voin vakuuttaa että se tulee olemaan elämäsi tylsin yö. Jos ei saa nukuttua siinä pahuksen ahtaassa penkissä, voi yrittää katsoa elokuvia. Jokaisen paikalla on sellainen oma pikku näyttö, mistä voi valita katsottavaa.

Mukavat vaatteet päälle niin on vähän miellyttävämpää. Korvatulpat ja sellainen puhallettava niskatukityyny ovat myös ihan hyvät olla jos yrität nukkua. Pieni tyyny ja peitto on penkillä odottamassa.

[/quote]

Meillä on yölennoilla ollut aina tosiaan collegehousut tmv ja väljät puserot - mahdolllisimman mukavat vaatteet. Lapsi (12v) on aina otanut mukaan omat erityiset "natisukat" eli pörröiset pehmeät sukat joita pitää koneessa, kengät on mukava ottaa pois. Repussa on ollut sitten vaihtovaatteet mitkä ollaan vaihdettu määränpäässä lentokentällä samalla kun on käyty aamupesulla. Matkalle ei kannata meikata, se vaan turhiintuu turhaan eikä kukaan pimeässä kuitenkaan näe.

Vain bisneksessä tai ykkösessä on flat bedit eli siellä pääsee makuulleen, karvalakkipuolella istutaan koko yö. Mun miehen (2m/113kg) kohdalle osuu aina joku ihana joka laskee tuolinsa selkänojan hänen syliinsä eikä hän pysty liikahtamaan paikaltaan 8-10 tuntiin saati näkemään sitä tv-ruutua.... itse pidämme tuolit pystyssä jotta takanaoleva pystyy tarvittaessa liikkumaan.

[/quote]

Kannattaa ottaa valkosipulia mukaan näitä tapauksia varten. Hönkäilee sitten kunnolla päin, niin eiköhän penkki nouse.

Vierailija
110/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta helpointa on pukea yöppis päälle jo kotona. Ja villasukat. Ei tarvitse turvatarkastuksessa riisua vöitä eikä kenkiä.

Vierailija
111/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee ihan tosi kysymys. Mihin se kapteeni/perämies (+ usein tosi pitkällä lennolla on myös kolmas tyyppi) menee pitkillä lennoilla lepäilemään. Onko siellä ohjaamossa vai lähteekö sieltä pois, ja niin minne?

Vierailija
112/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin ketjun mainoksena on "finnair, lentävät lähdöt" ainankin minulla :D

Vierailija
113/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole koskaan nähnyt kapteenin virkayöpukua? Samanlainen kuin tavallinen mutta trikoota ja yksiosainen

Vierailija
114/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennoilla itselläni on ollut päällä maksimekko. Kätevä ja sopii myös yöasuksi. En suosittele hampaiden pesua koneessa.

Vierailija
115/568 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 20:03"]Ja onhan siellä hyvänen aika niitä vessoja, joissa käydä suihkussa ja pestä naama rauhassa. Katso vaikka --> http://www.departures.com/slideshows/amazing-first-class-air-cabins/3

Tuossa näyttäisi kaiken lisäksi olevan vielä joku höyrysauna takana?

[/quote]

Se on first class.

Vierailija
116/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 22:44"]

Mulla ollut marimekon pitkä yöpaita aina, kukaan hiffaa sitä yöpuvuks. Pussilakanat oon kotoonta ottannu ku haluan semmoset avaruuskuosiset, sopii lentämiseen.

Sähköhammasharjaa ei kannata ottaa, ei lataus mahollisuutta ja vaaterekin joutuu myös itte hommaamaan.

Silittämiinen ja hiusten suoristus ei onnistu, jätä vehkeet suosiolla ruumaan.

Laskeutuessa muista nostaa yöpöytä ylös, ettei tuu sanomista siintä kynttilästä ja lukemisista.

[/quote]

Itse laitan aina papiljotit pitkille lennoille. On sitten tukka kivasti, kun on perillä. Meikkaan ennen matkatavaroiden hakemista ja passintarkastusta jossain naistenhuoneessa.

Vierailija
117/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Air Francen kone tippui jokunen vuosi sitten mereen niin silloinhan kapteeni oli nukkumassa kun tuli kriitiset ajat. Ei sitten enää osannut toimia kun kaikki oli jo pitkin vittua kun hänet herätettiin.

t: lentoturmatutkintaa katsonut

Vierailija
118/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:49"]

Tämänkin ketjun mainoksena on "finnair, lentävät lähdöt" ainankin minulla :D

[/quote]

Noistakin vaan bangok saattaa olla yölento. Millekkään muulle kannata lähteä pönöttämään.

Vierailija
119/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:48"]

Nyt tulee ihan tosi kysymys. Mihin se kapteeni/perämies (+ usein tosi pitkällä lennolla on myös kolmas tyyppi) menee pitkillä lennoilla lepäilemään. Onko siellä ohjaamossa vai lähteekö sieltä pois, ja niin minne?

[/quote]

Se työntää jalat sivuikkunasta ulos.

Vierailija
120/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yölennoilla pelkissä boxereissa.

Stuertilta olen saanut aina hyväksyvän nyökkäyksen.

Mies