Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdetaanko lentokoneissa yölennoilla pyjamat päälle?

Vierailija
16.08.2014 |

En tiedä, onko tämä tyhmä kysymys. Olen ensimmäistä kertaa ikinä lähtemässä lentäen ulkomaille. Olen käynyt autoreissuilla Euroopassa ja laivoilla Ruotsissa ja Virossa. 

Lento lähtee vähän ennen puoltayötä ja lentomatka on 13 tuntia, lentokoneessa pitäisi siis nukkua. Onko siellä peitot ja tyynyt? Vaihtaako kaikki pyjamat päälle vai nukutaanko siellä päivävaatteissa? Onko lentokoneissa mitään mahdollisuutta pestä meikkejä pois, pestä hampaita aamulla jne? Vai onko siellä vain joku pieni WC-koppi, niin kuin joissain pitkän matkan busseissa?

Kiitos, jos joku viitsii vastata.

Kommentit (568)

Vierailija
481/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeks kun maksaa niin joissain koneissa saat oman sviitin missä voi nukkua vaikka alasti :D

Vierailija
482/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarpeeks kun maksaa niin joissain koneissa saat oman sviitin missä voi nukkua vaikka alasti :D

Joo joo, mutta se "tarpeeks" on melkoisen muhkea rahamäärä, jos sellainen kone pitää saada reitille, jolla se ei liikennöi normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jengi ei ilmeisesti tiedä, että nykyään on lentoyhtiöitä, joissa 1st class -sviitissä on sängyt ja suihkut. Ja kyllä, pyjama tulee joskus jopa lentoyhtiön puolesta.

Ja edes ne hiukan keskimääräistä jengiä tieteliäämmät eivät tunnu tietävän, että tuollaisella sviitillä varustettuja koneita ei ole ihan joka lentoyhtiöllä tai linjalla.

Mikä on todennäköisyys, että ensimmäistä kertaa ikinä lentävän ap:n lippu on Helsinki-Vantaalta lähtevän koneen 1st class sviittiin?

Mulla on Finnairin platinakortti. Lennän siis paljon. Koen nyt pakottavaa tarvetta ottaa seuraavalle yölennolle puputohvelit ja jonkun pyjamapaitaa muistuttavan paidan.

Vierailija
484/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa hauska ketju 😁

vaikka osa oli kyllä liian tosissaan 😜

Vierailija
485/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lakanat kabiinimatkatavaraan yölennolle yöpuvun lisäksi mukaan, jos ei halua lentoyhtiön millälie hajustetulla pesuaineella pestyissä lakanoissa nukkua! Viimeksi laitoin omat liinavaatteet ruumaan menevään pakaasiin eivätkä päästäneet minua hakemaan niitä!

Itse olen kokenut mukavaksi myös sellaisen ilmalla täytettävän retkipatjan. Ei tule selkä kipeäksi kovilla istuimilla tai käytävällä nukkuessa.

Matkustamohenkilökunnalta voi pyytää myös iltasadun. He ilahtuvat siitä suunnattomasti, kun on edes jotain tehtävää lennon aikana!

Vierailija
486/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos tämä nyt nsitten sellainen merkittävä keskutelu, koska on täällä poiminnoissa?

Vierailija
487/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vaidan koneen käytävällä vanelliyömekkoon mallia mummoliini

Vierailija
488/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jengi ei ilmeisesti tiedä, että nykyään on lentoyhtiöitä, joissa 1st class -sviitissä on sängyt ja suihkut. Ja kyllä, pyjama tulee joskus jopa lentoyhtiön puolesta.

Ja edes ne hiukan keskimääräistä jengiä tieteliäämmät eivät tunnu tietävän, että tuollaisella sviitillä varustettuja koneita ei ole ihan joka lentoyhtiöllä tai linjalla.

Mikä on todennäköisyys, että ensimmäistä kertaa ikinä lentävän ap:n lippu on Helsinki-Vantaalta lähtevän koneen 1st class sviittiin?

Mulla on Finnairin platinakortti. Lennän siis paljon. Koen nyt pakottavaa tarvetta ottaa seuraavalle yölennolle puputohvelit ja jonkun pyjamapaitaa muistuttavan paidan.

Moni ei muuten myöskään tiedä, ettei HKI-Vantaalta lähde koneita, joissa olisi 1st class -osasto. Ainoastaan businessluokan koneita lähtee.

Vierailija
489/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo tykkää nukkua alasti. Siinä me miesten kanssa katsellaan turbulenssissa vaimon hytkyviä utareita.

HYi! Kuvottavaa! Milloin olette taas menossa?

-Pertti

Vierailija
490/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin vaihdetaan pyjamat. Ensimmäiselllä kaukolennollani kävi ilmi, että itseltäni jäi pieni präntti lukematta. Stuertti tuli klo 23 aikaan vaatimaan, että vedän pyjaman ylleni. No, minulla ei ollut mukana pyjamaa. Kone suoritti välilaskun Lissabonissa, jossa minut poistettiin koneesta ja postissa tuli 22,000 euron lasku. Nykyään muistan aina pakata pyjaman mukaan.

Vierailija
491/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni ei muuten myöskään tiedä, ettei HKI-Vantaalta lähde koneita, joissa olisi 1st class -osasto. Ainoastaan businessluokan koneita lähtee.

Jep, siksipä se todennäköisyys on 0%.

Vierailija
492/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpahan vaan erikoisen ruma miekkonen!

Vierailija
493/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetäänkös vessaan pönttöön paskapökylät köllöttelemään, ettei vessan vetäisy häiritse kanssamatkustajai?

Vierailija
494/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matkustat ykkösluokassa niin voi vaihtaa pyjaman yölennolle.

Vierailija
495/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeeko stuertti tai lentoemäntä iltasadun matkustajille?

Vierailija
496/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites minä

Nukun aina alasti

Vierailija
497/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi suloinen mielikuva, kaikki siellä pupupyjamissa ja tohveleissa jonottamassa vessaan hampaanpesuun. <3

Juuri noin mutta vasta sen jälkeen kun kaikille on tarjottu 200 grammaa makaronilaatikkoa ja lapsille varatut vanukkaat jos niitä miesten jäljeltä on enääN jäänyt.

Vierailija
498/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä koneen ulkopuolella on - 60 pakkasta joten nukkuessa kylmä hiipii väkisinkin kutittelemaan. Eli joku lämmin pehmeä hupullinen collegepuku on paikallaan johon voi kääriytyä. Kunnon kuulokkeet melunpoistolla niin voi saada jotenkin siedettävän olon. Mutta ei sitä eka lennolla tule nukuttua, kurkkii vaan ympäriinsä ja ikkunasta ulos. Meikäläisen vieruskaveri meinasi hermostua kun kurkin ikunasta maisemia kun muut yritti nukkua. "He asked: Is there something intersting? - I said, yes"

Vierailija
499/568 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat lakanat kabiinimatkatavaraan yölennolle yöpuvun lisäksi mukaan, jos ei halua lentoyhtiön millälie hajustetulla pesuaineella pestyissä lakanoissa nukkua! Viimeksi laitoin omat liinavaatteet ruumaan menevään pakaasiin eivätkä päästäneet minua hakemaan niitä!

Itse olen kokenut mukavaksi myös sellaisen ilmalla täytettävän retkipatjan. Ei tule selkä kipeäksi kovilla istuimilla tai käytävällä nukkuessa.

Matkustamohenkilökunnalta voi pyytää myös iltasadun. He ilahtuvat siitä suunnattomasti, kun on edes jotain tehtävää lennon aikana!

Minut lentoemännät peittelevät yleensä viimeiseksi, ja yleensä tulee myös viekkuun nukkumaan, kivat pupuhaalarit niillä on kai työn puolesta, tohveleita en ole katsonut. Se ei musta ole oikein kivaa, kun ne nousee liian aikaisin ylös, niiden pitää ehtiä vaihtaa päivävaatteisiin ennen aamiaista. En oo kumminkaan koskaan illalla raaskinut sanoa mitään, kun ne on niin väsyneitä ja nukahtaakin ihan heti. Vähän niitä täytyy viekussa tukea, ettei niska kipeenny. Huulipunaa niistä joskus tarttuu mun pyjaman kaulukseen, sitä on sitten kotona paheksittu.

Vierailija
500/568 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun kumia ja nahkaa ylle yöksi sekä ruoska käteen :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi