Vaihdetaanko lentokoneissa yölennoilla pyjamat päälle?
En tiedä, onko tämä tyhmä kysymys. Olen ensimmäistä kertaa ikinä lähtemässä lentäen ulkomaille. Olen käynyt autoreissuilla Euroopassa ja laivoilla Ruotsissa ja Virossa.
Lento lähtee vähän ennen puoltayötä ja lentomatka on 13 tuntia, lentokoneessa pitäisi siis nukkua. Onko siellä peitot ja tyynyt? Vaihtaako kaikki pyjamat päälle vai nukutaanko siellä päivävaatteissa? Onko lentokoneissa mitään mahdollisuutta pestä meikkejä pois, pestä hampaita aamulla jne? Vai onko siellä vain joku pieni WC-koppi, niin kuin joissain pitkän matkan busseissa?
Kiitos, jos joku viitsii vastata.
Kommentit (568)
Anteeks nauran Ap sun tyhmälle kysymykselle😂pestä hampaat lentokoneessa ja meikit? No ei ole. Hyvä kun vessaan pääset jos ei ole jonoa. Eikä wc tä pidetä koneessa aina auki esim nousujen ja ilma kuoppien aikana
Vierailija kirjoitti:
Tosi suloinen mielikuva, kaikki siellä pupupyjamissa ja tohveleissa jonottamassa vessaan hampaanpesuun. <3
😂ja kaikki saapuvat sit pupu yöpuvuissaan suoraan Mallorcalle kello 6.
Kyllä näin on. Klo 00:00 kuulet kuulutuksen, jossa sinua pyydetään vaihtamaan päällesi pyjama. Kaikki vaihtavat, kuuluu lentoetikettiin.
vähän niinkun yöjunassa jossa istut tavis paikalla etkä makuuvaunussa. ELI NUKUT SAMAT VAATTEET PÄÄLLÄ. Ellet sitten halua vaihtaa vaatteita ahtaassa vessassa katseilta piilossa. mutta miksi vaihtaisit?
Vierailija kirjoitti:
Anteeks nauran Ap sun tyhmälle kysymykselle😂pestä hampaat lentokoneessa ja meikit? No ei ole. Hyvä kun vessaan pääset jos ei ole jonoa. Eikä wc tä pidetä koneessa aina auki esim nousujen ja ilma kuoppien aikana
Olen kyllä hampaat sentään pessyt yölennon jälkeen ennen saapumista. Mukavat vaatteet päälle, ei pyjama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin bisneksessä vaihdan kevyempää yöksi ja laitan istuimen makuuasentoon. Ei tulisi mieleenkään matkustaa pitkiä lentoja turistiluokassa.
Tuliko mieleen, että bisnesluokan lipun hinta on niin edullinen, koska suurin osa matkustaa halvemmassa luokassa?
Jos koneessa olisi pelkkä bisnes-luokka, paikkoja olisi huomattavasti vähemmän ja hinta siis huomattavasti isompi.
Miksi muuten bisnes-luokka? Eikö rahat riitä 1. luokkaan?
Sinähän se vasta typerys olet! Business-luokan hinta ei ole edullinen. Business-luokan matkustajat (ja varsinkin ykkösluokan matkustajat, jos koneessa semmoinen on) maksavat käytännössä muidenkin matkustajen matkan. Turistiluokan tyypit eivät ole tuottavia. Parempi business lentoyhtiölle olisi se että kone voitaisiin täyttää pelkillä business-matkustajilla, vaikka silloin koneessa olisikin vähemmän matkustajia kuin sardiiniluokan kanssa. Vähemmän matkustajia, vähemmän painoa, vähemmän polttoainetta. Ja jokainen matkustaja maksaisi ihan kunnon hinnan.
Jos bisnesluokan lippu on sun mielestäsi kallis, sulla ei oikeasti ole varaa matkustaa siellä.
Jos oletetaan, että bisnesluokan lippu maksaa 3 kertaa sen, mitä turistiluokan lippu ja, että koneessa on 25% bisnes-luokan paikkoja ja 75% turistiluokan paikkoja, niin molemmat ryhmät maksavat lennosta yhteensä saman hinnan.
Jos turistiluokka poistettaisiin, 75% matkustajilla ei enää olisi varaa matkustaa. Vuorojen määrää pitäisi supistaa. Toki koko kone voitaisiin muuttaa bisnesluokaksi, mutta saataisiinko niitä silti aina täyteen ja silloin yhdenkin matkustajan puuttuminen olisi aina isompi lovi tuloihin.
Pahinta siinä tietysti olisi, että sen jälkeen et enää voisi brassailla lentäväsi bisnesluokassa.
Ota kohtuumäärä nivea tms mukaan ja paperia ja pyyhi naamalta meikit vaikka pois.
Vierailija kirjoitti:
Lentoemäntä tarkistaa penkkiriveittäin, että kaikilla on pyjamat päällä. Unileluja- ja riepuja on tarjolla puoli tuntia ennen valojen sammuttamista. Kapteeni kertoo lyhyen iltasadun ja toivottaa lopuksi kaikkille hyvää yötä.
Tästä tuli mieleen että kasarilla kapteeni oikeasti kertoi vitsejä usean kerran lennon aikana. Puhui lähtölaukauksesta (blast-off), lentokoneruoasta selviämisestä ja käytävillä tanssimisesta. Näytti vielä maisemiakin kun lennettiin Grand Canyonin yli. Kaupallinen lentoyhtiö, normi reittilento ja tarina on tosi.
Tottakai pyjama päälle, paitsi he, jotka nukkuvat aina alasti.
Lentokoneesta on löydyttävä suihku, että saa käydä ilta- ja aamusuihkussa. Mutta entä jos unissaan pyörii ja pieree kauheasti?
Tää oli vanha hauska ketju, kiitos nostamisesta :D
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:47"]Lentoemäntä tarkistaa penkkiriveittäin, että kaikilla on pyjamat päällä. Unileluja- ja riepuja on tarjolla puoli tuntia ennen valojen sammuttamista. Kapteeni kertoo lyhyen iltasadun ja toivottaa lopuksi kaikkille hyvää yötä.
Kissani kauhistui repeämistäni XDDD
Repesikö väliliha kokonaan?
Viimeksi kun olin yölennolla, niin viereisellä paikalla olleella naisella oli supersöpö pörröinen unihaalari. Vielä söpömpää oli että hän laittoi kätensä käteeni kun nukahti. Siinä me sitten nukuttiin koko yö käsi kädessä vaikka oli ahdasta hänen hiuksensa kutitti mun kaulalla.
Ns. turripuku on kätevä jos siinä on pissi ja kakkaluukku wc käyntejä varten. Suomalaiselle sopii Muumiasu, Nallepuku , pupu tai vaikka siilipukukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:47"]Lentoemäntä tarkistaa penkkiriveittäin, että kaikilla on pyjamat päällä. Unileluja- ja riepuja on tarjolla puoli tuntia ennen valojen sammuttamista. Kapteeni kertoo lyhyen iltasadun ja toivottaa lopuksi kaikkille hyvää yötä.
Kissani kauhistui repeämistäni XDDD
Repesikö väliliha kokonaan?
Toope koneessa ei tarjoilla välilihaa ihan siksi että pövöt.
[/quote] Ihan Helsinki-Vantaalta lähdetään. Olen jo 33-vuotias, mutten ole koskaan lentänyt mihinkään.
ap[/quote]
Ihan hyvä kysymys tuo oli. Itse olen lentänyt kolme kertaa, mutta edellisestä kulunut jo yli 45 vuotta, ja jos tulisi vielä lentäminen eteen, niin hyvä minullekin kuulla nykykäytännöistä.
Businessluokassa on mahd vaihtaa puku. Ja nukkua, penkki ei tosin enää luista eteen vaan edestä on nostettava paneelista sellainen väliosa sänkyyn. On tohvelitkin ja kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Ihan Helsinki-Vantaalta lähdetään. Olen jo 33-vuotias, mutten ole koskaan lentänyt mihinkään.
ap
Ihan hyvä kysymys tuo oli. Itse olen lentänyt kolme kertaa, mutta edellisestä kulunut jo yli 45 vuotta, ja jos tulisi vielä lentäminen eteen, niin hyvä minullekin kuulla nykykäytännöistä.Samaa mieltä siitä, että nykykäytäntöjen selvittely tekee hyvää asiassa kuin asiassa, jos kyseessä on ensimmäinen kerta tai edellisestä kokemuksesta on vuosikymmeniä. Kaikenlaisista aihepiireistä on kuitenkin nykyään niin paljon julkaistua kuva- ja videomateriaalia, että monissa asioissa pystyy muodostamaan jo alustavan käsityksen siitä, mikä voisi mahtua fyysisesti mahdollisen rajoihin ja mikä ei.
Lentomatkustamisessa tilan niukkuus ja yksityisyyden puuttuminen ovat päällimmäisiä niistä asioista, joista ajattelevan ihmisen pitäisi kyetä kuva- ja videomateriaalin avulla muodostamaan itselleen realistinen yleiskuva ennen tarkentavien kysymysten esittämistä. Ei pitäisi olla yllätys, että normaaleilla kaupallisilla lennoilla ei ole mahdollisuutta sellaiseen yksityisyyteen, jota hetkellinenkään alastomuus edellyttäisi.
Eli päivävaatteiden vaihtaminen pyjamaan ei voi tulla kyseeseen muualla kuin ehkä pitkien mannertenvälisten lentojen ykkösluokassa, jossa kymmenkertaisen lipunhinnan vastineeksi saa sentään jonkin verran omaa tilaa. Omaa kokemusta ei ole, mutta lentoyhtiöiden tai -matkustajien julkaisemista videoista voi päätellä jotain.
Normaalissa liikematkustus- tai säästöluokassa voisi ajatella muiden käsimatkatavaroidensa määrästä riippuen enintään sellaista kerrospukeutumisratkaisua, että pukee ennen matkaan lähtöä pitkät alushousut ja vähintään lyhythihaisen t-paidan ja näiden päälle keliin sopivat päivävaatteet, jotka pystyy riisumaan häiriötä aiheuttamatta. Sen t-paidan päälle voisi sitten laittaa torkkupeiton taikka napitettavan pyjamapaidan. Ennen hampaidenpesumahdollisuutta määränpäässä tyytyisin matkan aikana sopivan raikkaan makuiseen ksylitolipurkkaan.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Ootko tosissas? Pyjama päällä aattelit saapua toiseen maahan? Älä nyt pyjamaa laita eikä sielä mahdollisuutta ole vessassa 600 matkustajan rampata vaihtaan lentokoneessakaan. Mukavat vaatteet päälle ja nukut omissa vaatteissasi, yö lento tarkoittaa vaan et yö aikaan. Voit kattella vaikka leffoja sen koko yön ja riippuu mihin aikaan saavutte toiseen maahan. Yölennolla hinmennetään valoja ja eri ohjelma kuin päivä esim ruokailuissa. Vain iltapala eikä yöllä muuta ruokaa. Päivällä taas ruuat.
no mitä ihmettä? Jos lähden yöksi matkaan niin toki hoidan yörutiinit normaalisti. Ja niihin kuuluu myös yöpuvun vaihto.
Ootko tosissas? Pyjama päällä aattelit saapua toiseen maahan? Älä nyt pyjamaa laita eikä sielä mahdollisuutta ole vessassa 600 matkustajan rampata vaihtaan lentokoneessakaan. Mukavat vaatteet päälle ja nukut omissa vaatteissasi, yö lento tarkoittaa vaan et yö aikaan. Voit kattella vaikka leffoja sen koko yön ja riippuu mihin aikaan saavutte toiseen maahan. Yölennolla hinmennetään valoja ja eri ohjelma kuin päivä esim ruokailuissa. Vain iltapala eikä yöllä muuta ruokaa. Päivällä taas ruuat.