Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdetaanko lentokoneissa yölennoilla pyjamat päälle?

Vierailija
16.08.2014 |

En tiedä, onko tämä tyhmä kysymys. Olen ensimmäistä kertaa ikinä lähtemässä lentäen ulkomaille. Olen käynyt autoreissuilla Euroopassa ja laivoilla Ruotsissa ja Virossa. 

Lento lähtee vähän ennen puoltayötä ja lentomatka on 13 tuntia, lentokoneessa pitäisi siis nukkua. Onko siellä peitot ja tyynyt? Vaihtaako kaikki pyjamat päälle vai nukutaanko siellä päivävaatteissa? Onko lentokoneissa mitään mahdollisuutta pestä meikkejä pois, pestä hampaita aamulla jne? Vai onko siellä vain joku pieni WC-koppi, niin kuin joissain pitkän matkan busseissa?

Kiitos, jos joku viitsii vastata.

Kommentit (568)

Vierailija
501/568 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kone on varmasti jo perillä.

Jos ei ollut provo niin erittäin hyvä kysymys. Kerran lentoasemalla istui viereeni aran oloinen nainen. Hän kertoi minulle, että on menossa ensimmäistä kertaa lennolle. Hän ei tiedä että miten siellä asiat menevät. Mm pukeutumiskysymys oli askarruttanut häntä.

Istutaanko takki päällä niinkuin bussissa jne.

Kerroin että päällystakki kannattaa riisua, mutta iso huivi, mikä hänellä oli kaulassa, kannattaa jättää helposti saataville. Koneessa voi tulla vilu.

Olimmekin menossa samalle lennolle, josta hän ilahtui. Myös määränpäässä onnistui ruumalaukun haku.

Epäilen provoksi, sillä ruumalaukun hakemisesta ap ei ollut huolissaan. Se on se viheliäisin homma.

Vierailija
502/568 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaihdeta pyjamia. Ennen nukkumaan menoa kone tekee välilaskun, jolloin matkustajat komennetaan ulos ja matka jatkuu erillisellä yökoneella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/568 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:44"]

Tosi suloinen mielikuva, kaikki siellä pupupyjamissa ja tohveleissa jonottamassa vessaan hampaanpesuun. <3

Tää oli ihana. Hihittelen :)

Et hihitellyt, esität vain

Vierailija
504/568 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
505/568 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita päälle joku legginssit ja rento pusero tms.

Niillä voit nukkua. 

Itse otan yleensä käsimatkatavaroihin siistin paidan ja vaihdan ennen koneesta poistumista. 

Menen lennolle ilman meikkiä ja laitan ripsiväriä, peitevoidetta jne ennen koneesta poistumista.

Mulla on lennolle myös iso huivi ja villasukat. 

Tyynyä ja vilttiä kannattaa pyytää heti alussa. niitä ei läheskään aina riitä kaikille.

Vierailija
506/568 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukun aina alasti. Niin teen koneessakin, siellä on kyllä tarpeeksi lämmintä. Onneksi on aikamoinen ilmankierto, niin herää melkein heti kun peitto menee pois päältä. Vaikka mainostahan se vaan on, opetti äitini.

Vierailija
507/568 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nukun alasti kotona sekä koneessa, vähän viileetä lennolla mutta lentoemo tuo viltin kun pyytää !

Vierailija
508/568 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Qantasin lennolla antavat business-luokassa pyjaman, jonka voi vaihtaa yöksi. Finnairin business-puolella sänkyyn taas annetaan kahden tyynyn lisäksi peitto ja paksu aluslakana.

Vierailija
509/568 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo tykkää nukkua alasti. Siinä me miesten kanssa katsellaan turbulenssissa vaimon hytkyviä utareita.

HYi! Kuvottavaa! Milloin olette taas menossa?

-Pertti

Ai kauhee!! 🤭

Vierailija
510/568 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat makuupussit mukaan!

Vierailija
511/568 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös alasti nukkuja. Mulla pukkaa nuo vaihdevuodet päälle, ja kuumat aallot on aika hallitsevia varsinkin yöaikaan. En vie siis vilttiä muilta matkustajilta, vaan nautin matkustamon viileydestä :)

Vierailija
512/568 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tottunut nukkumaan alasti. Pyjamahousut kiristää eikä yöpaita pysy mukana, kun käännän kylkeä. Toivottavasti alastomuuteni ei häiritse muita matkustajia.

Vierailija
513/568 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin nukun kotona alasti, mutta lentokoneessa on jaloissa hieman vetoisaa. Siksi siellä käytän öisin ohuita pitkiä sukkia ja sukkanauhoja.

Vierailija
514/568 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaan wrote:

Vierailija kirjoitti:

Ookei.. No, vähemmän sarkastisetkin vastaukset olisivat riittäneet. Eli mukavat vaatteet päälle, mutta yövaatteita ei vaihdeta. 

Sata asiaa jännittää jo etukäteen, kun en tiedä yhtään, mitä odottaa. 

ap

Älä välitä ap - ihmiset ovat ilkeitä! Mutta asiaan - mukavat, joustavat vaatteet päälle, älä riisu kenkiä /likaiset lattiat ja yököttävä vessa. Nukkuminen huonoa mutta yritä torkkua - nukut perillä - älä syö makeeta ei tarvi pestä hampaita / pese hotellissa vasta! Hyvää matkaa - kaikilla on se eka kerta!

Kengät tulisi pitää jalassa myös onnettomuuden varalta. Jos kone tekee hätälaskun ja joutuu juoksemaan pakoon räjähtävää konetta tai maasto on luminen tai kivikkoinen. - Taidankin laittaa myös suojakypärän.

Vierailija
515/568 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

NUKUN ALASTI, MYÖS KONEESSA. PAHOITTELUT

Vierailija
516/568 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemäntä tarjoutunut auttamaan vaihtamaan (olen nainen) bisnesluokassa Emirates ja Qatar. 

Ihan normaalia että yöpuku tarjolla. 

Vierailija
517/568 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla ainakin flanellipyjama, tupsutossut ja ddr-mallinen unimyssy. Vessassa käyn vaihtamassa, käsidesillä pyyhin peukalon jos sattuu eksymään suuhun.

Vierailija
518/568 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna paukkua housuun vaan ;)

Vierailija
519/568 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Qatarin busness-luokassa jaettiin pyjamat, en tosin vaihtanut. Ei mitenkään hassu kysymys.

Vierailija
520/568 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pyjamia on, jos matkustat ykkösluokassa (First Class). Sellaisia koneita ei juuri Suomesta lähde, jossa ykkösluokka olisi. Ykkösessä voi olla ihan oma peti, lakanat ja pyjamakin talon puolesta ja suihkuunkin saattaa päästä. Ykkösluokka ei ole sama kuin bisnesluokka. Bisneksessä ei ehkä suihkuun pääse eikä pyjamia jaeta, mutta voi oikasta pitkäkseen, kun tuoli taittuu makuuasentoon. Mutta tämä ei koske kaikkia bisnesluokkia, erityisesti lyhyillä matkoilla. Mannertenvälisillä lennoilla kyllä. Joskus on hyviä tarjouksia kaukolennoille bisnesluokkaan, kannattaa tarkistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan