Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdetaanko lentokoneissa yölennoilla pyjamat päälle?

Vierailija
16.08.2014 |

En tiedä, onko tämä tyhmä kysymys. Olen ensimmäistä kertaa ikinä lähtemässä lentäen ulkomaille. Olen käynyt autoreissuilla Euroopassa ja laivoilla Ruotsissa ja Virossa. 

Lento lähtee vähän ennen puoltayötä ja lentomatka on 13 tuntia, lentokoneessa pitäisi siis nukkua. Onko siellä peitot ja tyynyt? Vaihtaako kaikki pyjamat päälle vai nukutaanko siellä päivävaatteissa? Onko lentokoneissa mitään mahdollisuutta pestä meikkejä pois, pestä hampaita aamulla jne? Vai onko siellä vain joku pieni WC-koppi, niin kuin joissain pitkän matkan busseissa?

Kiitos, jos joku viitsii vastata.

Kommentit (568)

461/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa oma taitettava matkasänky mukaan ja makuupussi. On miellyttävämpi nukkua koneessa. Lentokoneissa on yleensä tilava kylpyhuone, jossa voi käydä suihkussa. Jos on mannerten välinen lento niin koneessa on myös sauna. Vihtoja ei ole ulukomaan immeiset tajunneet koneeseen laittaa, joten kannattaa lähtöiltana tehdä tuore koivuvihta kotipihan puista, niin on mukavempi koneessa sitten kylpeä.

Noni, kahvit näppiksellä. :D

Vierailija
462/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jengi ei ilmeisesti tiedä, että nykyään on lentoyhtiöitä, joissa 1st class -sviitissä on sängyt ja suihkut. Ja kyllä, pyjama tulee joskus jopa lentoyhtiön puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäh kirjoitti:

Moni täällä viisastelee mutta, jos on tarpeeksi laittaa euroja niin lentokoneessakin saa oman pyjaman ja sen meikkilaukun hammastahnoineen ja harjoineen yms. Täällä vaan porukka lentää ainoastaan finskillä ja tietty turistiluokassa.

Olen melko paljon lennellyt mutta valinnut edullista eli en Finski. Turvallisuus jo on Keski- ja Länsi-Euroopan sekä yhdellä skandinaavi- eli islantilaisellakin lentoyhtiöllä ihan huippua. Ja ruuat, tarjoilut kahveineen. Ystävälliset lentoemot ja stuertit, ei mitään valittamista.

Vierailija
464/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ns. turripuku on kätevä jos siinä on pissi ja kakkaluukku wc käyntejä varten. Suomalaiselle sopii Muumiasu, Nallepuku , pupu tai vaikka siilipukukin.[/quote

Meinaatko sitä turre-pukua, jossa on ihan koirankorvapäähinekin? Se olisi tosi kiva. Mulla on ollut vain perinteinen pyjama lennoilla.

Vierailija
465/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentoemäntä tarkistaa penkkiriveittäin, että kaikilla on pyjamat päällä. Unileluja- ja riepuja on tarjolla puoli tuntia ennen valojen sammuttamista. Kapteeni kertoo lyhyen iltasadun ja toivottaa lopuksi kaikkille hyvää yötä.

Lopuksi purseri kuuluttaa tiedoksi ohjaamolle: "Boarding completed. All passengers wearing pyjamas.". Sen jälkeen alkaa se iki-ihana suihkuturbiinien konsertti! Rakastan lentämistä!

Vierailija
466/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jengi ei ilmeisesti tiedä, että nykyään on lentoyhtiöitä, joissa 1st class -sviitissä on sängyt ja suihkut. Ja kyllä, pyjama tulee joskus jopa lentoyhtiön puolesta.

Ja edes ne hiukan keskimääräistä jengiä tieteliäämmät eivät tunnu tietävän, että tuollaisella sviitillä varustettuja koneita ei ole ihan joka lentoyhtiöllä tai linjalla.

Vierailija
467/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIvaa on lentäminen. Siitä aamupuurobuffettiin jonottamisesta en tykkää. Lensin kuukausi sitten Aasiaan ja puurojono oli tosi pitkä, koko käytävän mittainen. 

Vierailija
468/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun kone lähtee rullaamaan kohti kiitotietä, ei kaiuttimissa soikaan se perus Finnair-melodia vaan tuutulaulua: "on sillä siniset siivet, surrur-surrur"

Vierailija
469/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä lentokoneessa ollaan kuin himassa. Useammat nukkuu ihan nakkena , seuransakkin saa valita jos sattuu sopiva silmään osumaan . Se mitä tapahtuu lennolla jää sinne .

Vierailija
470/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkillä lennoilla ykkösluokan isoissa koneissa jotkut vaihtavat mukavampaa päälle yöksi, mutta puputohveleissa ja pyjamassa en ole nähnyt ketään.

Vierailija
471/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kapteeni ja perämies vaihtavat pujamiin yöksi. Automaatilla ajavat ja sitten pujahtaa pyjamaa ylle. Hampit tarkastaa perämies tuliko puhtaat. Juustot kaavitaan ja tällee.

Vierailija
472/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ns. turripuku on kätevä jos siinä on pissi ja kakkaluukku wc käyntejä varten. Suomalaiselle sopii Muumiasu, Nallepuku , pupu tai vaikka siilipukukin.[/quote

Meinaatko sitä turre-pukua, jossa on ihan koirankorvapäähinekin? Se olisi tosi kiva. Mulla on ollut vain perinteinen pyjama lennoilla.

Just sitä. Suomenpystykorvana kun sen puvun sais.

Vierailija
473/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiripuku on vähän rajalla että saako koneessa olla .

Vierailija
474/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo tykkää nukkua alasti. Siinä me miesten kanssa katsellaan turbulenssissa vaimon hytkyviä utareita.

Vierailija
475/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo lentänyt yli 6 tunnin lentoja

Vierailija
476/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

makuupussi olis kyllä ihan loistava yölennolle!

Lentokoneissa on ilmastointi ja mulle aivan liian kylmää. En koskaan mene koneeseen enkä matkoille ilman villasukkia. Ois ihana pujottautua makuupussiin lämpimään.

Ja hei, mä matkustan tosi paljon.

Vierailija
477/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun olin yölennolla, niin viereisellä paikalla olleella naisella oli supersöpö pörröinen unihaalari. Vielä söpömpää oli että hän laittoi kätensä käteeni kun nukahti. Siinä me sitten nukuttiin koko yö käsi kädessä vaikka oli ahdasta hänen hiuksensa kutitti mun kaulalla.

Aamulla kun herättiin niin suukoteltiin vaikka ei oltu edes hampaita pesty. Sillä naisella oli tosi nätti hymy, ja kun se nauroi niin multa meinasi järki lähteä.

Vierailija
478/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pysty nukkua lennoilla, edes 12-13 tunnin mittaisilla, korkeintaan 15 minuutin pätkissä.

En ole koskaan nukahtanut autossakaan matkustajana etu- tai takapenkillä vaikka olisin ollut todella väsynyt. Veneessä ja laivassa pystyn sentään nukkua :D

Vierailija
479/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

V. 2006 yölennolla turistiluokassa Yhdysvalloista kotiin Finnairilla oli niin ahdasta, että jos lattialle olisi pudottanut jotain, ei sitä olisi pystynyt ottamaan ylös ennen kuin määränpäässä, kun kaikki muut ovat lähteneet. Olen 160 cm normaalipainoinen nainen. Todella ahdistavaa ja tukalaa. 10 tuntia kökötystä lähtöviiveen takia. Peitoksi jaettiin jonkinlainen fleecehuopa, ehkä joku tyynyntapainenkin annettiin. Valot laitettiin himmeäksi ja ikkunoiden edessä olevat muoviläpät käskettiin vetää alas. Ikkunoiden vieressä oli kylmää, keskemmällä liian kuumaa. Vessaan kyllä saattoi mennä pesemään jotain, jos halusi. Mitään vaatteita ei vaihdettu. Mahdoton ajatuskin. Kyllä ihmiset näyttivät nukkuvan. Itse kuuntelin musiikkia kuulokkeista ja katselin ulos. Siiven valot välkkyvät ja kaukana menosuunnassa idässä kajasti jo seuraava päivä. Jonkinverran klaustrofobinen kokemus. On mukavampi lentää päiväsaikaan ja lyhyempiä matkoja.

Vierailija
480/568 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oo lentänyt yli 6 tunnin lentoja

Minä taas nukahdan suoraan puolenkin tunnin lennoilla aina. Sikeästi nukun. Mikähän tässä on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän