G: Kuinka nopeasti tulit raskaaksi? Ikäsi?
Ja jos lapsia on enemmän, niin kuinka nopeasti tulit missäkin iässä raskaaksi? Mikä oli ehkäisy ennen yrittämisen aloitusta?
1. 5kk (5 yrityskiertoa), ikää 24v. Pilleriehkäisy
2. 1,5 vuotta (monta yrityskierota) 28v. Pilleriehkäisy
Nyt ikää jo 32 vuotta ja kolmosen yritys olisi tarkoitus aloittaa parin vuoden päästä - tulee jos on tullakseen. Kakkosen yritysaikana mieli oli aika maassa, kun ei millään tärpännyt, en enää haluaisi kokea sitä uudestaan. Nyt kun ikääkin on taas enemmän, niin mahtaakohan edes tärpätä.
Mites muilla? :)
Kommentit (130)
1. 2. yrityskierrolla 2. 31. söin melianea 13 vuotta, tosin aloitettiin yrittäminen vasta 3kk pillerien lopettamisen jälkeen.
12 vastaa: Sain keltarauhashormonia PMS-oireyhtymään. Kun tulin raskaaksi, gyne arveli, että endometrioosini oli uusiutunut, vaikka se ei oirehtinutkaan, ja keltarauhashormoni paransi endometrioosin.
Olin 28 v. Ei hormonaalista ehkäisyä ennen yrittämistä (eli ei tullut kierron sekoamista pillereiden lopettamisen takia tms.). Puoli vuotta taisi mennä.
Siskollani meni useampi vuosi ja useammat hoidot ennen kuin tuli raskaaksi (eikä mennyt kesken) 3-kymppisenä.
1. lapsi 37v., kertalaaki
2. lapsi 40v., kertalaaki
Ehkäisynä kondomi ennen yrityksiä.
Ekalla kerralla olin 30v (pilleriehkäisyä takana 12v), ekasta kierrotsta raskaaksi. Meni kesken ja heti seuraavasta kierrosta uudelleen raskaaksi. Tokalle kerralla olin 32v, kolmannesta kierrosta raskaaksi.
Söin säännöllisesti ja oikein pillereitä 4vuotta. Tulin raskaaksi silti. Eli ei yritystä, olin 21v. Pidin lapsen =)
Ekalla kerralla kesti melkein 2 vuotta ja olin 26v. kun aloitimme yrityksen ja pillerit oli sitä ennen ehkäisynä.
Tokalla kerralla kesti myös melkein 2 vuotta ennenkuin onnistunut raskaus eli tuon 2 vuoden aikana oli alkuraskauden keskenmeno ja tuulimunaraskaus. Kondomiehkäisy. Olin 31v. kun "rumba" alkoi.
1. heti tärppäsi, ikää 31 v. Kondomiehkäisy ennen tuota.
2. 3 kk yritystä, ikää 34 v. Sama ehkäisy kuin aiemminkin.
Yk2, ikää raskautuessa 30v. ja ehkäisynä käytössä tätä ennen kondomi.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:04"]1. lapsi 37v., kertalaaki
2. lapsi 40v., kertalaaki
Ehkäisynä kondomi ennen yrityksiä.
[/quote]
Samoin.
27v. Ehkäisynä oli e-laastari vain vuoden. Raskaaksi heti ekalla kierrolla.
29v. Ehkäisynä kondomi. Heti ekalla yrityskierrolla raskaaksi
1. 6kk, ikää 30 v. Pillereitä söin n.10v. ennen tuota
2. 1kk, ikää 32 v. Kondomiehkäisy ennen tuota.
22v yritettiin vuosi ennen kuin tärppäs, 24v heti tärppäs, 37v heti tärppäs ja 38v heti tärppäs :) Olen hyväkuntoinen, eikä ole koskaan ollut ylipainoa.
29-vuotiaana tulin raskaaksi 2kk häiden jälkeen. Käytin e-pillereitä joskus 17-25-vuotiaana. Sen jälkeen en ole hormoneihin koskenut.
19v keskenmeno, 1,5 vuoden kuluttua uusi raskaus - esikoinen syntyi kun olin 21v
23v:nä kertalaakista
30v:nä kertalaakista
41v:nä lähes 4 vuoden yrittämisen ja 2 km jälkeen
33 v. tulin raskaaksi yk 5 -> km
33 v. uudelleen raskaaksi yk 2
Ehkäisynä kondomi
Miten 1.5kk voi olla viisi yrityskiertoa?? Siis puolessatoista kuukaudessa?
Miten tuo aloitus voi olla noin sekava..
1. 11kk kunnon yritystä.
2. Eka kierto kumin pois jäännistä.
Molemmilla sama isä ja 22 ja 23 vuotiaana lapset olen saanut.
Olen pahoillani, että teksti tuli putkeen, laitoin kyllä kappalejaot ja enterit, mutta koko teksti tuli pötköön ja on todella sekava! Ennen toimi av koneella, nyt ei enää (ainakaan minun). eli siis 5kk (5 yrityskiertoa).
t.ap
Nro 12: Miksi sait keltarauhashormonikuurin? Minulla lyhyt luteealivaihe, siitä huolimatta luomusti molemmat sain, mutta mietin, johtuikohan hidas raskautumiseni keltarauhasen vajaasta toiminnasta. Hormonikokeet oli kyllä ok. Onpas muut raskautuneet nopsaan, ikä ilmeisesti vaikuttaa enemmän kuin uskoisikaan... :) t.ap