G: Kuinka nopeasti tulit raskaaksi? Ikäsi?
Ja jos lapsia on enemmän, niin kuinka nopeasti tulit missäkin iässä raskaaksi? Mikä oli ehkäisy ennen yrittämisen aloitusta?
1. 5kk (5 yrityskiertoa), ikää 24v. Pilleriehkäisy
2. 1,5 vuotta (monta yrityskierota) 28v. Pilleriehkäisy
Nyt ikää jo 32 vuotta ja kolmosen yritys olisi tarkoitus aloittaa parin vuoden päästä - tulee jos on tullakseen. Kakkosen yritysaikana mieli oli aika maassa, kun ei millään tärpännyt, en enää haluaisi kokea sitä uudestaan. Nyt kun ikääkin on taas enemmän, niin mahtaakohan edes tärpätä.
Mites muilla? :)
Kommentit (130)
1. 5kk, mutta lyhyt kierto niin taisi olla 6. Kierto. Meni kesken. Ikää 29
2. 9kk, olisko ollu 11. Kierto. Meni kesken. Ikää 30.
3. 6kk ja ehkä 7. kierto. Ikää 31, kun lapsi syntyi.
4. 3. kierto. Ikää 32 lapsen syntyessä.
En ole käyttänyt mitään hormoneja.
1. 21vuotiaana 11kk kunnon yritystä ja nuoren iän puolesta päästiin lapsettomuustesteihin hieman normaalia aiemmin, mies ehdittiin tutkia ja mun alkututkimukset tehdä kun huomasinkin, että oon raskaana. :)
2. 23v. Jätettiin kumi pois niin heti tärppäs ilman yritystä.
Esikoinen sai alkunsa ensimmäisestä yrityksestä ollessani 33-vuotias.
Toinen raskaus alkoi puolen vuoden yrittäisen jälkeen, kun olin 36-vuotias. Tähän yritysaikaan sisältyi kerran myös kuukautisten käynnistäminen Terolut-kuurilla, kun kuukautiset jäivät pariksi kuukaudeksi pois ilman, että olin kuitenkaan raskaana. Gynekologi tarkisti asian silloin ultraamalla tehtyäni monen viikon ajan negatiivisia raskaustestejä. Raskauduin heti seuraavasta kierrosta, mutta puolikin vuotta negatiivisia raskaustestejä tuntui pitkältä ajalta, kun edellinen raskaus oli alkanut niin helposti.
Ëi ollut mitään ehkäisyä. Hankin lapset kaverimiehen kanssa eli ilman pari- tai seksisuhdetta, eikä tässäkään tapauksessa harrastettu keskenämme seksiä kertaakaan. Ei siis mitään ehkäistävää ennen eikä jälkeen :)
Ekasta kierrosta, menkkoja ei siis ehtinyt tulla. Ehkäisynä oli minipillerit. Olin 21v.
Ekan ja tokan kanssa ehkä noin puoli vuotta ja kolmannen kun olin 40 yritettiin kerran ja se lähtikin siitä samantien tulemaan. Olin esikoisen syntyessä 36.
ehkäisynä kondomi. Pillereitä söin kymmenen vuotta ennen noita raskauksia yhden vuoden. Ne ei sopineet mulle.
Esikoista tehtiin 2v, syntyi kun olin 21v.
2. ja 3. lapsista sai alkunsa heti (syntyivät kun olin 23v ja 30v). Nelosen tekemiseen menikin sitten melkein 4 vuotta, syntyi juuri ennenkuin täytin 42v
Esikoinen sai alkunsa pillereistä huolimatta, olin tällöin 25v. (26v. kun lapsi syntyi).
Toisesta kesti kolme kuukautta, olin 28v. (29v. kun syntyi)
Tämän kolmannen kanssa ehti tulla yhden kuukautiset kun tärppäsi, olen 32v nyt ja täytän la:n tienoilla 33v.
1v8kk siihen meni että lapsukainen sai alkunsa, vaikka kuinka touhuiltiin oviksen aikaan. Söin pillereitä jotka pisti mun kehon ihan sekaisin, kierto oli kaikkea väliltä 20-40 päivää :( Keltrarauhaskuurilla tasoittui mutta siitäkin meni vielä aikaa että raskauduin.
Pelkään jo valmiiksi lähteä yrittämään toista jos menee yhtä kauan tai kauemmin. Nyt käytössä on ehkäisykapseli enkä ole yhtään varma tästäkään että meneekö kroppa taas ihan sekaisin kun sen poistattaa :(
En ole tullut. Yritystä takana neljä vuotta ja olen 30-vuotias. Minua ei ole tarkoitettu äidiksi :(
Kertalaakista ehkäisyn poisjättämisestä jokaisen kohdalla, eli 20v, 21v, 26v.
3kk ollut ilman pillereitä eikä ole tärpännyt. Tätä ennen syönyt epäsäännöllisesti pillereitä. Ja edelleen, nuorempana en poikaystävän kanssa käyttänyt vuoteen ehkäisyä, otettiin riski kun en tullut raskaaksi ikinä. Olen 20v
1. 33v., ei ehkäisyä eli tuli kun oli tullakseen, keskeytynyt km, lääkkeellinen tyhjennys
2. 33v., 2. yk/ kierto tuon tyhjennyksen jälkeen
3. 35v., 2. kierto menkkojen alkamisen jälkeen (olivat poissa koko imetysvuoden)
1. Raskaus, km. Edeltävänä ehkäisynä e-pillerit 10v ja raskaaksi eka kierrosta, ikäni oli 25v.
2. Raskaus, ensimmäinen lapsi. Kondomi ehkäisynä ja toisesta kierrosta raskaaksi, ikä 26v.
3. Raskaus, km. Edeltävä ehkäisy kondomi ja raskaaksi toka kierrosta, ikä 31v.
4. Raskaus meneillään, kondomi ehkäisynä ja ekasta kierrosta tärppäs, ikä 31v.
saman miehen kanssa kaikki raskaudet.
en ole ikinä käyttänyt e-pillereitä ja tulin jo 16v raskaaks ja neljättä odotetaan ja kaikki tullu ekast yrityksestä.
Yksi lapsi, 7,5kk pillereitten, joita söin viisi vuotta, lopettamisesta tärppäsi. Olin 25-vuotias.
Nyt on toinen lapsi ollut työn alla 8kk, ikää 27 vuotta. Aloitin pillerit 3kk synnytyksen jälkeen ja söin niitä viitisen kuukautta kunnes toive toisesta lapsesta heräsi.
21v ekalla kierrolla eli heti 2 kertaa. Eka meni kesken 22v näköjään heti kun tuli vahinko raskaus. Ikäero tasan vuosi lapsilla. Kolmannen kanssa oli tuska tuli vasta toisella kierrolla. Ehkä vuosia ollut kierukka ja 27v ikä vaikutti?
1. 22-vuotiaana, ensiyrittämällä
2. 25-vuotiaana, 3.kerta toden sanoi ;)
28-vuotiaana kolmannesta kierrosta Nuvaringin lopettamisen jälkeen.