G: Kuinka nopeasti tulit raskaaksi? Ikäsi?
Ja jos lapsia on enemmän, niin kuinka nopeasti tulit missäkin iässä raskaaksi? Mikä oli ehkäisy ennen yrittämisen aloitusta?
1. 5kk (5 yrityskiertoa), ikää 24v. Pilleriehkäisy
2. 1,5 vuotta (monta yrityskierota) 28v. Pilleriehkäisy
Nyt ikää jo 32 vuotta ja kolmosen yritys olisi tarkoitus aloittaa parin vuoden päästä - tulee jos on tullakseen. Kakkosen yritysaikana mieli oli aika maassa, kun ei millään tärpännyt, en enää haluaisi kokea sitä uudestaan. Nyt kun ikääkin on taas enemmän, niin mahtaakohan edes tärpätä.
Mites muilla? :)
Kommentit (130)
11 yrityskuukautta ehti kulua ennen ensimmäistä plussaa joka nyt tyytyväisenä nukkuu päiväunia. Ikä yrityksen alkaessa 20.
Esikoisen kohdalla meni 1v9kk, sitä ennen oli pillerit käytössä. Ikää 26v.
Kuopuksen kohdalla raskauden alkaessa oli kuparikierukka, esikoinen oli 8kk ikäinen joten yritystä ei ollut ollenkaan.. Ikää oli 27v.
Ihan saman tien x 2. 32 ja 34 vuotiaana.
1.lapsi 28v. kertalaaki
2.lapsi 29v. kertalaaki
3.lapsi 33v. kertalaaki
4.lapsi 36v. kertalaaki
5.lapsi 39v. kertalaaki
Nuorena pillereitä, kondomi muulloin. Ei uskaltanut koskaan "pelata rulettia" tällä taustalla. Jokainen lapsi suunniteltu ja haluttu. Tiedän olevani onnekas.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:07"]
1. heti tärppäsi, ikää 31 v. Kondomiehkäisy ennen tuota.
2. 3 kk yritystä, ikää 34 v. Sama ehkäisy kuin aiemminkin.
[/quote]
Meillä lähes sama!
1. Ekasta kierrosta, olin 32. Kondomia käytetty.
2. Komlannesta kierrosta, olin 34
1. 34 v - ekasta kierrosta
2. 36 v - ekasta kierrosta, meni kesken
3. 36 v - kolmannesta kierrosta keskenmenon jälkeen
4. 38 v - ekasta kierrosta
Ei ikinä hormonaalista ehkäisyä, vain kortsut. 1. Kerralla Ikä 19 vuotta ja kesti vuoden raskautua
2. Kerralla ikä 21 vuotta ja tulin raskaaksi ensimmäisellä yrittämällä
3. Kerralla ikä 23 vuotta, raskaaksi "vahingossa" kuukautisten aikaan, kuitenkin ilman ehkäisyä eli ei todellinen vahinko. Tämä meni kesken.
4. Kerralla ikää 24 vuotta, ei ehkäisyä muttei aktiivista yrittämistäkään. Keskenmenon jälkeen siis annettiin tulla jos on tullakseen, ja muutaman kuukauden jälkeen olin raskaana taas.
Enempää lapsia ei tule.
1. ja 4. edeltävänä ehkäisynä kondomi, 2. ja 3. edeltävänä ehkäisynä minipillerit. t: 71
Tulipa mieleeni, vaikuttaako hedelmällisyyteen se, että on jo lapsia ennestään?
Tietysti se kertoo siitä, että pystyy ylipäätään saamaan lapsia, mutta säilyykö naisen hedelmällisyys paremmin, jos on "säännöllisesti" raskaana? Moni kun näyttää saaneen lähemmäs neljää kymppia lapsia "tuosta noin vaan", kun takana on jo onnistuneita raskauksia, ja joku ei saa sitä ensimäistäkään kun alkaa hommiin 35+ ikäisenä.
31 vuotiaana ensimmäisestä yrityskerrasta. Sitä ennen ehkäisynä käytössä kondomi.
Ensimmäinen lapsi 6kk keltaruhaskuurin avustamana (pitkä kierto) 25 vuotiaana. Tätä ennen keskeytetty yhdyntä "ehkäisynä", mutta tiesin, etten ylipitkän kierroni takia helposti jos ollenkaan raskautuisi, niin luotettiin siihen.
Nyt 29-vuotiaana toinen lapsi ollut tervetullut ensimmäisen lapsen syntymästä lähtien, ehkäisyä ei olla käytetty, mutta tosissaan yritetty nyt keltarauhaskuurin avustamana 9kk,
1. 18v, yk 8 (meni kesken)
2. 19v ja yk 14 tärppäsi uudelleen. Nyt raskaus menossa jo reilusti yli puolen välin :)
Niin ja en ole koskaan käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä..
Yksi lapsi, yksi raskaus. Ensimmäisestä tärppäsi. Ikää 19v.
1. lapsi tulossa, tärppäsi ekasta kerrasta kun jätettiin ehkäisy pois. Olen 30 v.
1. lapsi: olin 27-vuotias, ensimmäisestä kierrosta raskauduin, ennen sitä ehkäisynä pillerit
2. lapsi: olin 30-vuotias, kolmannesta kierrosta raskauduin, pillerit taas
Nyt raskaana, ikä 23, ei ikinä ehkäisyä, 3vuotta meni
Ikää oli 28v ja 30v. Molemmat saivat alkunsa kertalaakista :-) Ehkäisynä kondomi, pillerit lopetettu n.1v aikaisemmin.
Esikoinen sai alkunsa seuraavassa kuussa pillereiden lopetuksen jälkeen, olin 28-vuotias. Toinen lapsi sai tulla kun oli tullakseen, ikäeroa 1v 5kk (imetin kyllä). Kolmas lapsi sai tulla taas kun oli tullakseen, ikäeroa keskimmäiseen 1v9kk. Nyt on hormonikierukka, lapsiluku on hyvä näin.
1. lapsi 25v. heti tärppäsi, kondomi ehkäisynä aiemmin
2. lapsi 27v. 3. yrityskierrolla, kondomi ehkäisynä aiemmin
3. lapsi 30v. 4. yrityskierrolla, kondomi ehkäisynä aiemmin
4. lapsi 33v. heti tärppäsi, kondomi ehkäisynä aiemmin ja
5. lapsi 37v. heti tärppäsi, kuparikierukka ehkäisynä aiemmin.
Eli ei ole ikä vaikuttanut minulla eikä ylipainokaan. Ekojen lasten kohdalla olin normaalipainoinen ja viimeisten kohdalla 10 kg ylipainoa.