G: Kuinka nopeasti tulit raskaaksi? Ikäsi?
Ja jos lapsia on enemmän, niin kuinka nopeasti tulit missäkin iässä raskaaksi? Mikä oli ehkäisy ennen yrittämisen aloitusta?
1. 5kk (5 yrityskiertoa), ikää 24v. Pilleriehkäisy
2. 1,5 vuotta (monta yrityskierota) 28v. Pilleriehkäisy
Nyt ikää jo 32 vuotta ja kolmosen yritys olisi tarkoitus aloittaa parin vuoden päästä - tulee jos on tullakseen. Kakkosen yritysaikana mieli oli aika maassa, kun ei millään tärpännyt, en enää haluaisi kokea sitä uudestaan. Nyt kun ikääkin on taas enemmän, niin mahtaakohan edes tärpätä.
Mites muilla? :)
Kommentit (130)
15 vuotta e-pillereitä, 5. kierrosta raskaaksi ja just ehdin täyttää 30v ennen tärppäämistä. Eka kierto oli kyllä niin lyhyt, että tuskin oli ovulatorinen.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:54"]Miksi alapeukkuja?
[/quote]
Mietin ihan samaa :D
Ekasta kierrosta, 34-vuotiaana. Kondomit käytössä ennen sitä.
1. Ensimmäinen plussa raskaustestiin 3 vuotta ehkäisyn (e-pillerit) jättämisestä, ikää plussatessa 22v.
2. Toinen kierto eli yhdet menkat oli synnytyksen ja raskauden välissä. Hetki käytettiin kondomeja, tosin kierto palasi vasta kun kondomit oli jo jätetty. Raskaus alkoi imetyksestä huolimatta (lopetin rv30). Ikää oli 23v.
Molemmat luomusti, emme käyneet tutkimuksissa tai tikuttaneet oviksia. Harrastimme/harrastamme keskimäärin päivittäin ja kierto on ollut aina säännöllinen. Tietty omat epäilyni löytyy että mistä on voinut kiikastaa mutta varmaa tietoa ei ole.
1. 3 kk, ikää 20 v. 2. 1 kk, ikää 25 v. 3. 1 kk, ikää 26 v. Pillereitä söin joskus alaikäisenä. Muulloin ehkäisynä on olleet puikot ja kondomi.
Yksi lapsi, saatu 28-vuotiaana. Sitä ennen pillereitä vedetty 8 vuotta. Ajattelin, että pillereriden lopettamisen jälkeen voi mennä kauankin ennen kuin tulen raskaaksi. Lopettamisen jälkeen tulin kuitenkin käytännössä heti raskaaksi. Ekat menkat ei ehtiny tulla.
21v raskaaksi yk1. E-pillereitä tuli syötyä ennen noin 5-6v.
23v raskaaksi taas yk1. Minipillerit otettu käyttöön vuosi ennen raskautta. Menkkoja ei ollut kahteen vuoteen.
19v tulin raskaaksi kolmessa kuukaudessa. Ei varsinaisesti yrittämällä yritetty lasta, mutta ehkäisyä ei ollu käytössä. Nyt oon 23v ja toisen yritys menossa. Yrityskerta 2 ja en vielä tiiä onko tärpänny, mut oireita on ellen vaan vauvakuumeissani kuvittele. :D
Heti kun e-pillerit lopetin. Ei ehtinyt tulla edes ekoja menkkoja kun olin jo raskaana. Ikää tuolloin 20 v.
Seurustelin nuorempana vuoden ja käytimme alkuun ehkäisyä vain parin kuukauden ajan. En tullut ikinä raskaaksi.
Yhdet menkat ehti tulla, yasminelleja olin syönyt 6 vuotta, ikää 25.
Pillerien lopettamisen jälkeen 25-vuotiaana kesti 5 kiertoa. Tämän jälkeen mitään ehkäisyä ei ole ollut käytössä ensimmäisen vuoden jälkeen, mutta toista ei ole koskaan kuulunut. Ikää nyt 36.
Ekasta kerrasta tulin raskaaksi, olin 19v.
1. neljä vuotta, endometrioosikystan poiston jälkeen tulin heti raskaaksi, olin 27-vuotias tullessani raskaaksi
2. 3,5 vuotta, keltarauhashormonikuurin aloitettuani tulin puolessa vuodessa raskaaksi, ikää 35 v tullessani raskaaksi.
1. lapsi, olin 29 v, tokakierroksesta tulin raskaaksi, pillerit oli sitä ennen käytössä
2. lapsi, olin 30 v, ensimmäisestä kierrosta tulin vissiin raskaaksi koska ei tullut imetyksen lopettamisen jälkeen menkkoja ja tein positiivisen testin
12 lisäys: Ennen ekan lapsen yrittämistä yhdistelmäpillerit, tokaa ennen hormonikierukka.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:55"]Seurustelin nuorempana vuoden ja käytimme alkuun ehkäisyä vain parin kuukauden ajan. En tullut ikinä raskaaksi.
[/quote]
Niin ja tuolloin olin alle 15v. Nyt 19, pillereitä syönyt n.4vuotta ja haluaisin lapsen :)
up