Karmea ylipaino itkettää! Tänäänkin näin langanlaihoja +45v naisia ja mietin että miten?? Itse päälle 30v ja BMI 40
Ahdistaa ja itkettää. Miksi en koskaan onnistu laihdutuksessa? :(
Olen varmaan 200kg kun olen itse 45v.
Mistä ihmiset saa itsekuria olla syömättä?
Kommentit (382)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täällä yksi kanssa. En jaksa enää. Tunnen olevani möhkäle, joka vaan on olemassa ja syö, ei mitään muuta.
Haluaisin laihtua, pudotettavaa on kamalasti.
Mistä motivaati ja miksi?;kun olen yksinäinen ja perheetön, ja ruoka on ainoa iloni ja onnen aiheenibelämässä koirani lisäksi.
Liiku enemmän koirasi kanssa, joka kaipaa reipasta lenkkiseuraa.
Syö terveellisesti ja monipuolisesti, niin jaksat liikkua.
Koirat tykkäävät yleensä haistella hajuja lenkillä ollessaan. Ilman koiraa lenkkeily on tehokkaampaa.
Olen 46v enkä ole koskaan painanut yli 49 kiloa. Paastoan jatkuvasti.
Paljon kahvia ja tupakkaa, joka viikko 1 tai 2 päivää pelkkää kahvia ja tupakkaa.
Ruoka päivinä max 1500 kcal ja 10 000 askelta viitenä päivänä viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää nyt oli taas tää sama trolli. Mutta vastaanpa silti.
Ostakaa keittiövaaka ja punnitkaa kaikki voinokareesta lähtien. Netistä löytyy ohjelmia joilla voi kalorit laskea, niin ei tarvitse edes omaa päätä vaivata. Olen laihduttanut normaalipainossa kesäkuntoon ja päivän ruuat on ollut esim joku näistä:
Aamu:
100g soijajugurttia + 50g marjoja
30g muroja + rasvatonta maitoa 1,5dl
Chiasiemenistä ja kauramaidosta tehty puuro hillolla
+ kahvia kauramaidolla ilman sokeria
Päivä:
Runsas vihersalaatti, 130g kanaa, salaatinkastiketta pari lusikallista
Saarioisten porkkanasosekeitto + kaksi ruisleipää pelkällä oivariinilla
Välipala:
Kahvia kauramaidolla ilman sokeria+ esim. 100-150g jäätelöä/ 1 rivi suklaata
Ilta:
Pari leipää juustolla ja oivariinilla + banaani(tai kiivi)
2 munan munakas ja soijajugurttia 100g
+ teetä ilman maitoa ja sokeria
En söisi näistä mitään, paitsi kanasalaattia. Aivan hirveitä ruokia, ja suurin osa teollista moskaa.
Ok. No mä oon tyytyväinen näihin ruokiin. Laihduin kivasti kesällä 63 kilosta 58 kiloon. Ja pituutta löytyy 170cm. Ilmeisesti teollinen moska toimii.
Kiva. En silti ymmärrä miksi pitää syödä teollista moskaa, jos voisi syödä oikeaa ravintoa? Ei vain ne kalorit, vaan ne ravintoaineet myös. Olen minäkin laihduttanut, enkä kertaakaan syönyt soijajogurttia, muroja, hilloa, kauramaitoa, eineskeittoa, oivariinia, ruisleipää tai jäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
Olen normaalipainoinen nelikymppinen 55-56kg ja 162cm. Minulle ainoa keino pysyä tässä painossa on päivittäinen liikunta ja vain kolme ateriaa; aamupala, lounas, päivällinen. Aamupala n klo 6, lounas klo 11 ja päivällinen n klo 18. Lounaan ja päivällisen välissä saatan juoda lasillisen mehua tai syödä jotain hyvin pientä. Päivällisen jälkeen syön joskus jogurtin ennen nukkumaanmenoa. Herkkuja ei voi syödä joka päivä ja annokset on aika pieniä. Esim. aamupala on yksi leipäpala päällisillä ja kahvi ja mehu. Mitä enemmän syö kerralla, sitä nopeammin tulee uudestaan nälkä.
Kiitos kun jaoit! Ymmärrän nyt paremmin, miksi mulle on kiloja kertynyt. Eli tosi pienellä syömisellä pitää mennä, mutta tuleepa sitten ainakin halvemmaksi. :)
T: Yksi nelikymppinen painonsa kanssa tuskaileva
Vierailija kirjoitti:
Paljon kahvia ja tupakkaa, joka viikko 1 tai 2 päivää pelkkää kahvia ja tupakkaa.Ruoka päivinä max 1500 kcal ja 10 000 askelta viitenä päivänä viikossa.
Terveyden perikuva :D Paastoapa ilman tupakkaa ja kahvia 1-2 päivää viikossa. Ei taida onnistua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa keittiövaaka ja punnitkaa kaikki voinokareesta lähtien. Netistä löytyy ohjelmia joilla voi kalorit laskea, niin ei tarvitse edes omaa päätä vaivata. Olen laihduttanut normaalipainossa kesäkuntoon ja päivän ruuat on ollut esim joku näistä:
Aamu:
Päivä:
Välipala:
Ilta:
En söisi näistä mitään, paitsi kanasalaattia. Aivan hirveitä ruokia, ja suurin osa teollista moskaa.
Ok. No mä oon tyytyväinen näihin ruokiin. Laihduin kivasti kesällä 63 kilosta 58 kiloon. Ja pituutta löytyy 170cm. Ilmeisesti teollinen moska toimii.
Kiva. En silti ymmärrä miksi pitää syödä teollista moskaa, jos voisi syödä oikeaa ravintoa? Ei vain ne kalorit, vaan ne ravintoaineet myös. Olen minäkin laihduttanut, enkä kertaakaan syönyt soijajogurttia, muroja, hilloa, kauramaitoa, eineskeittoa, oivariinia, ruisleipää tai jäätelöä.
Joo, sinä tietenkin myös metsästät ja kalastat omat proteiinisi ja kasvatat hiilihydraattisi. Rasvasi saat omien kanojen munimista munista. Kukapa ei.
Vierailija kirjoitti:
Olen normaalipainoinen nelikymppinen 55-56kg ja 162cm. Minulle ainoa keino pysyä tässä painossa on päivittäinen liikunta ja vain kolme ateriaa; aamupala, lounas, päivällinen. Aamupala n klo 6, lounas klo 11 ja päivällinen n klo 18. Lounaan ja päivällisen välissä saatan juoda lasillisen mehua tai syödä jotain hyvin pientä. Päivällisen jälkeen syön joskus jogurtin ennen nukkumaanmenoa. Herkkuja ei voi syödä joka päivä ja annokset on aika pieniä. Esim. aamupala on yksi leipäpala päällisillä ja kahvi ja mehu. Mitä enemmän syö kerralla, sitä nopeammin tulee uudestaan nälkä.
Tuo viimeinen lause nyt on ihan valetta. Se kuinka nopeasti nälkä tulee riippuu ruoka-aineiden laadusta ja suhteesta sekä ihmisen kulutuksesta. Mikään pieni närppiminen ei ole avain painonhallintaan.
Nainen 45v. 171/56. Syön kolme kertaa päivässä. Pätkäpaastoan. Kaloreita n. 2000. Salitreeni 5 kertaa viikossa. Aerobista en tee kuin pakon edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamu:
Päivä:
Välipala:
Ilta:
Joo, sinä tietenkin myös metsästät ja kalastat omat proteiinisi ja kasvatat hiilihydraattisi. Rasvasi saat omien kanojen munimista munista. Kukapa ei.
En maininnut mistään tällaisesta. Mitä järkeä on väännellä toisten viestejä aivan mielipuolisesti?
Vierailija kirjoitti:
Kun jättää mehut pois, voi syödä enemmän oikeaa ruokaa.
Ööh. Mun mielestä on outoa että katselet muita ihmisiä, siis niiden painoa ja kokoa ja langanlaihuutta.
Koska jos mä painaisin 200 kg niin mulla olisi varmaan niin älyttömän sairas ja pahoinvoiva olo että ihan vain itseni vuoksi mun olisi pakko laihduttaa, ihan vain itseeni pitäisi keskittyä, ei siinä muita ihmisiä voisi katsella eikä ajatella. Ei voisi, ei jaksaisi, ei ehtisi uhrata ainuttakaan ajatusta muihin ihmisiin.
Mutta mua on kyllä usein kutsuttu maailman itsekeskeisimmäksi ihmiseksi.
Mutta niin silti, ajattelen että sulla on ihan todellinen ongelma ja toivottavasti löydät siihen todellisia ratkaisuja - mutta en usko että muihin vertaileminen auttaa yhtään mitään. Jotain ihan omaa ratkaisua sun pitää löytää. Jotain, en tiedä mitä.
Mä oon sitä mieltä että huonoina aikoina pitää ajatella ihan vain itseä itseä itseä. Ei muutoin selviydy. Jos joskus on hyviä aikoja niin sitten voi ehkä ajatella muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon kahvia ja tupakkaa, joka viikko 1 tai 2 päivää pelkkää kahvia ja tupakkaa.Ruoka päivinä max 1500 kcal ja 10 000 askelta viitenä päivänä viikossa.
Terveyden perikuva :D Paastoapa ilman tupakkaa ja kahvia 1-2 päivää viikossa. Ei taida onnistua?
Entä sitten? Laihuus edellä, veriarvot loistavat, koskaan en aio painaa yli 49 kiloa
Vierailija kirjoitti:
Ööh. Mun mielestä on outoa että katselet muita ihmisiä, siis niiden painoa ja kokoa ja langanlaihuutta.
Koska jos mä painaisin 200 kg niin mulla olisi varmaan niin älyttömän sairas ja pahoinvoiva olo että ihan vain itseni vuoksi mun olisi pakko laihduttaa, ihan vain itseeni pitäisi keskittyä, ei siinä muita ihmisiä voisi katsella eikä ajatella. Ei voisi, ei jaksaisi, ei ehtisi uhrata ainuttakaan ajatusta muihin ihmisiin.
Mutta niin silti, ajattelen että sulla on ihan todellinen ongelma ja toivottavasti löydät siihen todellisia ratkaisuja - mutta en usko että muihin vertaileminen auttaa yhtään mitään. Jotain ihan omaa ratkaisua sun pitää löytää. Jotain, en tiedä mitä.
Mä oon sitä mieltä että huonoina aikoina pitää ajatella ihan vain itseä itseä itseä. Ei muutoin selviydy. Jos joskus on hyviä aikoja niin sitten voi ehkä ajatella muitakin.
En mitään muuta mietikään kuin omaa ulkonäköäni, painoani, lasken kaloreita, jotka aina ylittyy. Illalla sängyssä mietin läskejäni, ja itken, kun en saa niitä pois. Herätessä aamulla eka asia mitä mietin, on tänään alkaa laihdutus, mietin syömistä ja painoani
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo viimeinen lause nyt on ihan valetta. Se kuinka nopeasti nälkä tulee riippuu ruoka-aineiden laadusta ja suhteesta sekä ihmisen kulutuksesta. Mikään pieni närppiminen ei ole avain painonhallintaan.
Surullista mutta totta, että hoikkana pysyäkseen joutuu ainoastaan närppimään. Varsinkin jos on joku vamma minkä takia ei pysty lenkkeilemään tai pyöräilemään jne. Tein huvikseni testin, jossa söin viikon 1200kcl, ja seuraavan viikon 1500kcl. Tuo 1200 oli hirveää kituuttamista ja nälkä oli jo ennen kuin oli lopettanut syömisen. 1500kcl meni silloin jos ei tehnyt muuta kuin hiimaili kotona. Jo tunnin kauppareissu, tai reipas 40min kävely aikaansai kammottavan nälän, jota ei yhdellä aterialla saanut sammutettua.
Laskin siis ihan jokaisen kalorin mikä suusta meni alas, eli ei mitään mutua.
Jos söisi 2000kcl, tippuisi paino varmaan kahden kilon vuosivauhtia. En todellakaan jaksaisi kytätä syömisiäni päivästä toiseen savuttaakseni jotain noin vähäistä, joten olen ennemmin pikkuisen pläski.
Kerrankin rehellinen aloitus, eikä mikään itsepetostyylinen, kehopositiivinen itsepäkilonikannan-selitys. Tuskinpa kukaan on tyytyväinen ylikiloihinsa. Kyllähän ne aiheuttavat masennusta ja huonontavat itsetuntoa. Etkä todellakaan ole yksin ap!
Itsekuria tärkeämpää on mielestäni motivaatio, sen ja innostuksen kun löytää, alkaa tapahtua.
Aikoinaan Painonvartijat oli kyllä hyvä juttu, ei nuo nettivalmennukset vedä sille vertoja.
Ohjeita ja dieettejä on saatavilla pilvin pimein, siitä ei kenenkään laihdutus jää kiinni.
Toivotankin sinulle onnea, oivalluksia ja innostusta matkallasi normaalipainoiseen itseesi, siellä se on pehmikkeiden alla, usko vaan, et tarvitse enää niitä toppauksia!
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin rehellinen aloitus, eikä mikään itsepetostyylinen, kehopositiivinen itsepäkilonikannan-selitys. Tuskinpa kukaan on tyytyväinen ylikiloihinsa. Kyllähän ne aiheuttavat masennusta ja huonontavat itsetuntoa. Etkä todellakaan ole yksin ap!
Itsekuria tärkeämpää on mielestäni motivaatio, sen ja innostuksen kun löytää, alkaa tapahtua.
Aikoinaan Painonvartijat oli kyllä hyvä juttu, ei nuo nettivalmennukset vedä sille vertoja.
Ohjeita ja dieettejä on saatavilla pilvin pimein, siitä ei kenenkään laihdutus jää kiinni.
Toivotankin sinulle onnea, oivalluksia ja innostusta matkallasi normaalipainoiseen itseesi, siellä se on pehmikkeiden alla, usko vaan, et tarvitse enää niitä toppauksia!
Ap on trolli joka ulisee tätä samaa aloitusta joka päivä, varmasti satoja ketjuja jo. Joka päivä uusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista mutta totta, että hoikkana pysyäkseen joutuu ainoastaan närppimään. Varsinkin jos on joku vamma minkä takia ei pysty lenkkeilemään tai pyöräilemään jne. Tein huvikseni testin, jossa söin viikon 1200kcl, ja seuraavan viikon 1500kcl. Tuo 1200 oli hirveää kituuttamista ja nälkä oli jo ennen kuin oli lopettanut syömisen. 1500kcl meni silloin jos ei tehnyt muuta kuin hiimaili kotona. Jo tunnin kauppareissu, tai reipas 40min kävely aikaansai kammottavan nälän, jota ei yhdellä aterialla saanut sammutettua.
Laskin siis ihan jokaisen kalorin mikä suusta meni alas, eli ei mitään mutua.
Jos söisi 2000kcl, tippuisi paino varmaan kahden kilon vuosivauhtia. En todellakaan jaksaisi kytätä syömisiäni päivästä toiseen savuttaakseni jotain noin vähäistä, joten olen ennemmin pikkuisen pläski.
Ei joudu närppimään. Ruoan voi koostaa niin että laihtuu vaikka syö annoksia jotka pitävät nälän pois.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään muuta mietikään kuin omaa ulkonäköäni, painoani, lasken kaloreita, jotka aina ylittyy. Illalla sängyssä mietin läskejäni, ja itken, kun en saa niitä pois. Herätessä aamulla eka asia mitä mietin, on tänään alkaa laihdutus, mietin syömistä ja painoani
Ap
Jaa, voi luoja. Vaikuttaa siltä että laihdutus on vallannut sun koko elämän. Ehkä tuossa alkaa olla se riski että sun pää hajoaa jos ei ikinä saa laihdutusta pois mielestä. Stressaa, ahdistaa, painaa mieltä, vie yöunet,...
Jotkut ihmiset tykkää siitä jos jokin yksi suuri prosessi valtaa koko elämän, on se prosessi sitten mikä hyvänsä. Hetken aikaa sellainen prosessille omistautuminen voi tuntua hyvältä, kuten esim. sukupuolenvaihdos:
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/12/08/27-vuotias-nita-katuu-sukupuol…
Artikkelista: "Koko transprosessi toi tietynlaista sisältöä elämään. Oli koko ajan päämääriä, joita kohti pyrkiä."
Mutta sun kohdalla mitään tuollaista positiivista ei ainakaan enää ole sun prosessille omistautumisessa. Joten ehkä sulle sitten ratkaisu: etsi muutakin elämää. Sun on ihan pakko löytää elämää. Niin että se sun laihdutus ei ole sun elämän pääasia vaan sivuasia. Teet jotain elämää, teet jotain, elät, ja laihdutus kulkee siinä sivussa.
Tuolla lailla saisit sun mielenterveyden pelastettua.
Et sä pysty laihduttamaan jos sun mielenterveys romahtaa kun et mitään muuta ajattele kuin laihduttamista.
Kun pää on terve niin pystyy paljon paremmin myös terveeseen ruokavalioon ja kaikkeen muuhunkin.
t. Se jota kommentoit
Unohdit rahkan.