Karmea ylipaino itkettää! Tänäänkin näin langanlaihoja +45v naisia ja mietin että miten?? Itse päälle 30v ja BMI 40
Ahdistaa ja itkettää. Miksi en koskaan onnistu laihdutuksessa? :(
Olen varmaan 200kg kun olen itse 45v.
Mistä ihmiset saa itsekuria olla syömättä?
Kommentit (382)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ruualla tihrustaminen ja kitkuttelu ole ainoa ratkaisu. Itse laihana olen sivusta seuranneena huomannut, että lähes aina ylipainoiset ovat erittäin nk. laiskaliikkeisiä ja kaikenlainen perusliikkuminen mitä voisi tehdä vältellään poikkeuksetta mm. lähikauppaan autolla, työmatkaa 1-2km autolla, rappuset korvataan hissillä jne.
Näiden ihmisten ei koskaan näe kiiruhtavan mihinkään - ei koskaan. He ovat hyvin, hyvin rauhallisia liikkeissään. Tuttua?
Sen sijaan ne joilla nk. askel nousee ovat aina hoikkia tai erittäin hoikkia.Kaikki liikkuminen tehdään kuin hidastetussa filmissä. Rivakuutta ei löydy. Onko tuokin opittua vai niissä lihavuusgeeneissä?
Ehkä tässä on jotain perää. Itse olen aina ollut normaalipainoinen tai hoikka, mutta myös motorisesti levoton/vilkas. Puhelin kädessä jaksan kyllä istua, ja pelatessa, mutta kaikki kyläilyt ja ulkoilmaretket, joissa istutaan ja "nautitaan rauhasta" on painajaista. Nytkin sain hetken omaa aikaa lapsista, mutta sen sijaan että viettäisin alun perin suunnittelemani herkkuhetken sohvalla, tekeekin mieli lähteä kuntoportaisiin. En ole päässyt lenkille yksin pitkään aikaan.
Syöminen on tuolla jossain kaukana tärkeysjärjestyksessä. Söin äsken puoli rasiallista "jotain" Lidlin valmisruokaa, koska jätin tilaa herkuille. Alkoholille olen kyllä perso. Lääkitsen sillä kaiketi tuota levottomuutta, jos ei pääse liikkumaan. En ole mikään terveyden perikuva, vaikka ulospäin saatan näyttääkin siltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää nyt oli taas tää sama trolli. Mutta vastaanpa silti.
Ostakaa keittiövaaka ja punnitkaa kaikki voinokareesta lähtien. Netistä löytyy ohjelmia joilla voi kalorit laskea, niin ei tarvitse edes omaa päätä vaivata. Olen laihduttanut normaalipainossa kesäkuntoon ja päivän ruuat on ollut esim joku näistä:
Aamu:
100g soijajugurttia + 50g marjoja
30g muroja + rasvatonta maitoa 1,5dl
Chiasiemenistä ja kauramaidosta tehty puuro hillolla
+ kahvia kauramaidolla ilman sokeria
Päivä:
Runsas vihersalaatti, 130g kanaa, salaatinkastiketta pari lusikallista
Saarioisten porkkanasosekeitto + kaksi ruisleipää pelkällä oivariinilla
Välipala:
Kahvia kauramaidolla ilman sokeria+ esim. 100-150g jäätelöä/ 1 rivi suklaata
Ilta:
Pari leipää juustolla ja oivariinilla + banaani(tai kiivi)
2 munan munakas ja soijajugurttia 100g
+ teetä ilman maitoa ja sokeria
En söisi näistä mitään, paitsi kanasalaattia. Aivan hirveitä ruokia, ja suurin osa teollista moskaa.
Ok. No mä oon tyytyväinen näihin ruokiin. Laihduin kivasti kesällä 63 kilosta 58 kiloon. Ja pituutta löytyy 170cm. Ilmeisesti teollinen moska toimii.
Miksi halusit laihtua 63 kilosta 58 kiloon? Olen saman pituinen kuin sinä ja painan 66 kiloa. Lääkärin mukaan olen hoikka. (Painoani seurataan kilpirauhasvaivojen takia.)
Vierailija kirjoitti:
Olen 47v, 164 cm ja painan 58 kg. Painoin 72 kiloa painavimmillani noin neljä vuotta sitten. Koko elämäni olen muuten ollut hoikka, paino tuli, kun olin stressaantunut ja väsynyt ja söin sekä join viiniä liikaa. Treenasin kyllä.
Kun kerran salilla tajusin, että peilistä näkyy Barbababa eikä timmi keski-ikäinen, havahduin. Otin personal trainerin, itseni ikäisen ja koulutetun, ja treenasin hänen kanssaan 1x viikossa. Lisäksi oma liikunta tietty.
Tein myös ruokapäiväkirjan, ja sain ohjeet mm. jättää makeutetut tuotteet pois. Jätin pois alkoholin. Ensin suositeltu ruokamäärä oli mulle liikaa, sitä säädettiin. En vaan tykännyt syödä aamulla paljon ja iltapalaa kevennettiin.Paino alkoi tippua, lipsuin kyllä herkkuihin välillä, mutta keho tottuu nopeasti pois sokerista ja muusta epäterveellisestä. Näin oikeasti tapahtuu, en pysty enää syödä karkkia tai muuta ylisokerista, maistuu kuin myrkylle. Rasvaisesta ruuasta tulee paha olo.
Nyt paino on hyvä ja kunto myös. Syön hyvin ja terveellisesti, paljon marjoja ja kasviksia. Niitä napsin kuin ohimennen. Nälkä ei ole ollut missäään vaiheessa. Voin hyvin.
Tähän pystyy kyllä, ei ylipaino ja huonot elämäntavat ole loppuelämän tuomio.
Mulla oli pt, sinne meni 600e kankkulan kaivoon. Ei riittänyt moti
Ap
Heiii. Kiva että olit varmaan kaksi viikkoa vinkumatta täällä, vakuotrolouli. ❤️ En lue mitään kommentteja mutta veikkaan että mikään ehdotetuista keinoista ei ole taaskaan kelvannut.
Ja hei, kukaan ei sitä motia voi sulla antaa. Paitsi jos aseella uhkaa. Ihan ite pitää hommia tehdä, venyä ja olla epämukavuusalueella. Mutta kun ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa keittiövaaka ja punnitkaa kaikki voinokareesta lähtien. Netistä löytyy ohjelmia joilla voi kalorit laskea, niin ei tarvitse edes omaa päätä vaivata. Olen laihduttanut normaalipainossa kesäkuntoon ja päivän ruuat on ollut esim joku näistä:
Aamu:
Päivä:
Välipala:
Ilta:
En söisi näistä mitään, paitsi kanasalaattia. Aivan hirveitä ruokia, ja suurin osa teollista moskaa.
Ok. No mä oon tyytyväinen näihin ruokiin. Laihduin kivasti kesällä 63 kilosta 58 kiloon. Ja pituutta löytyy 170cm. Ilmeisesti teollinen moska toimii.
Miksi halusit laihtua 63 kilosta 58 kiloon? Olen saman pituinen kuin sinä ja painan 66 kiloa. Lääkärin mukaan olen hoikka. (Painoani seurataan kilpirauhasvaivojen takia.)
Näytän paremmalta hoikkana. Tuo on mun normaali paino, talvella söin vähä liikaa sushia ja pullaa :D Mulla ei esim. ole rintoja ja kaikki ylimääräinen kerääntyy vatsaan. Kaikki housut ei menny mulla enää kiinni keväällä. Lisäksi inhoan semmoista hyllyvän läskin tunnetta mikä isommassa painossa tulee.
(Btw, Olen tällä painolla silti kaveripiirini isoin. Muut kaverit on 160-170cm pitkiä ja painoa max. 55kg. Ikää on n. 30v kaikilla. )
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee elämäsi käännekohta.
Osta mehustin, jolla mehustat vihermehuja ja paastoat niillä. Katso YouTubesta 'Fat, Sick and Nearly Dead -dokumentti mielellään kahteen kertaan ja opettele 'Mean Green' mehun teko.
Itse laihduin 12kg:a tällä paastolla 14vrk mehuilla, jonka jälkeen jatkoin pätkäpaastolla 16:8 ja olen yhteensä pudottanu 33kg:a.
Lämmin suositus.
Muista katsoa toi dokkari ja kokeile!
Mistä tuon dokkarin näkee?
Vierailija kirjoitti:
En osaa valitettavasti auttaa, aina olen ollut hoikka enkä tunne ylipainoisten mielenmaisemaa.
Sen olen pannut merkille ylipainoisista tuottavista ja lihavista että napostellaan tämän tästä. Aina löytyy laukusta vähintään pastillirasia.
Ehkä lapsuudenkodissani kukaan ei napostellut niin en ole osannut oppia tapaa.
Ei se läskiys aina lähde lapsuudenkodista. Mun lapsuudenkodissani ei naposteltu ja ruokailu oli normaalia, silti minä olen läski. Huonot ruokailutapani olen oppinut sen jälkeen kun muutin omilleni.
Vierailija kirjoitti:
Heiii. Kiva että olit varmaan kaksi viikkoa vinkumatta täällä, vakuotrolouli. ❤️ En lue mitään kommentteja mutta veikkaan että mikään ehdotetuista keinoista ei ole taaskaan kelvannut.
Häh, melkein päivittäinhän tää on tehnyt näitä aloituksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamu:
Päivä:
Välipala:
Ilta:
Näytän paremmalta hoikkana. Tuo on mun normaali paino, talvella söin vähä liikaa sushia ja pullaa :D Mulla ei esim. ole rintoja ja kaikki ylimääräinen kerääntyy vatsaan. Kaikki housut ei menny mulla enää kiinni keväällä. Lisäksi inhoan semmoista hyllyvän läskin tunnetta mikä isommassa painossa tulee.
(Btw, Olen tällä painolla silti kaveripiirini isoin. Muut kaverit on 160-170cm pitkiä ja painoa max. 55kg. Ikää on n. 30v kaikilla. )
Kiitos vastauksesta! Sulla on varsin hoikkia kavereita, mutta olettekin minua 15v. nuorempia :-D . Minä tarkistan syömiseni aika ajoin eli silloin kun housut alkavat kiristää. Siitä tietää, että nyt on syöty liikaa vehnää tai muuta "herkkua". Minulla paino kasvaa aina lomamatkalla tai jossain seisovan pöydän ääressä, kun haluan maistaa kaikkea. Vaikka maistan vähän, ruokaa tulee syötyä vain liian paljon. Sitten taas normiarjessa palaan arkitottumuksiin, eivätkä housut enää kiristä. Mutta aikaa se vaatii, kuukauden vähintään, kun max. puoli kiloa viikossa lähtee. rivakampaan tahtiin en pyrikään. Joskus se puoli kiloakin on hankala tavoite viikossa saavutettavaksi.
Onkohan ap käynyt lääkärillä/psykologilla/psykiatrilla/ravintoterapeutilla? Selvästi tuo tilanne vaatii asiantuntijan apua. Johan noissa jatkuvissa yrityksissä menee itseluottamus.
Miten ne lihottavat ruoat tulevat kotiin?
Pizzeriassa näin pari todella lihavaa naista syömässä. He ottivat 1/4 lautasellista majoneesia ja vain hieman salaattia, paljon pizzapaloja ja juomaksi limukkaa. Teini-ikäiset poikani katsoivat ihmeissään heidän annoksiaan. Majoneesissa on rasvaa yleensä 75%, eli neljästä lusikallisesta kolme on sama kuin laittaisi voita suuhunsa, ja se yksi lusikallinen on rasvaton. Pizzassa on paljon rasvaa. Lasillisessa limukkaa n. 8 palaa sokeria. Soodavesikin on hyvä vaihtoehto korvaamaan limukan edes osittain. Elämä on valintoja. Herkkuja ei tarvitse syödä vatsan täydeltä. Ensin voisi ahmia vaikka pelkkää salaattia tai vettä, ja sitten muita ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No täällä yksi kanssa. En jaksa enää. Tunnen olevani möhkäle, joka vaan on olemassa ja syö, ei mitään muuta.
Haluaisin laihtua, pudotettavaa on kamalasti.
Mistä motivaati ja miksi?;kun olen yksinäinen ja perheetön, ja ruoka on ainoa iloni ja onnen aiheenibelämässä koirani lisäksi.
Mulla riittää motivaatiota pariksi viikoksi. Sitten kun peilistä katsoo sama läskikasa niin pilalle menee. Ahmin kaikkea! Ap
Aloita ihan vaan ruoka-ajoilla. Älä edes mieti ruuan määrä tai laatua. Saat syödä vain kello 12 ja kello 19. Jos motivaatio riittäisi pysymään noissa ruoka-ajoissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamu:
Päivä:
Välipala:
Ilta:
Juu ja lehmät lentää. Yksisarvisiako ne sun kaverit on
Vierailija kirjoitti:
Miten ne lihottavat ruoat tulevat kotiin?
Onko salaatti, vuolukana, tomaatti ja kurkku lihottavaa? Sitä ahmin eilen.jos lukisit ketjun, niin tietäisin, että ahmin esim kotivaraa
Ap
Tämä hoikka yli nelikymppinen nauttii ruoasta tähän tapaan:
Monipuolinen aamiainen: leipää, marjoja, teetä
Runsas lounas: jotain proteiinia, jotain kasviksia, jotain mikä antaa energiaa. Esim. Kalapihvi, keitettyjä kasviksia, salaattia.
Hyvä välipala: esim. teetä ja Alpro-soijajugurttia
Päivällinen: kuten lounas.
Iltapala: jos vielä jaksaa jotain syödä, kuten aamiainen.
En syö mitään sokerimättöä kuin juhlissa ja joskus viikonloppuisin, sehän tekee keholleni pahaa. Tykkään kehostani ja haluan nauttia elämästä. Syön pääasiassa sellaista ruokaa, josta saan vitamiinit ja proteiinit ym.
Muuten vitamiininpuutos houkuttaa harhaan herkkukaapille.
Psykologin kanssa voisit ap käydä juttelemassa, mihin tarpeeseen syöt. Sitten vain purkamaan huonoja rutiineja.
Vierailija kirjoitti:
Pää pois takapuolesta ja ota vastuu valinnoistasi. Aina löytyy syitä, miksi ei onnistu. Minä olen ihan itse ostanut ja mättänyt suuhuni kaiken sen, millä paino on noussut sairaalloisiin lukuihin. Ruokavälit ja lautaselta pois jätetyt kasvikset ovat olleet myös ihan oma valintani. Peilejä olen vältellyt ja keski-ikäisenä en ole välittänyt miltä näytän tai mitä muut ajattelevat. Painonpudotusta en ole yrittänyt yli 10 vuoteen. Puoli vuotta on kypsynyt pikkuhiljaa ajatus, että näin ei voi jatkua. Hengästyminen, tules-vaivat, kohonnut v.sok. ja kolesteroli ja suurentunut riski saada sydäninfarkti...Nyt on motivaatio kohdillaan ja teen tämän vain itseni ja läheisteni vuoksi. Tukea olen saanut lääkkeestä, jota käytän yli vuoden. Osatavoitteet valtavan ylipainon kanssa ovat paikallaan. Johan sitä uuvahtaa, jos aattelee että 40 kg pois. Minulla on ensimmäinen etappi -10 kg ja sitten päästä sairaalloisen lihavasta merkittävän lihavaksi. Lopputavoite lievä ylipaino. Se on tässä iässä riittävän hyvä minulle.
Pienet välitavoitteet on mustakin se juttu, jonka avulla suurta pudotusta on henkisesti helpompaa aloitella. Itselläni oli 60 kg ylipainoa, mutta päätin välitavoitteista ja palkinnoista ne saavuttaessani, esim. hotelliviikonloppu, uusi vaate, sijoitus tmv., muttei mitään syötävää. Nyt tavoittelen - 20 kiloa ja oon pudottanut n. 17 kg. En olisi pystynyt lähtemään urakkaan, jos ainoa tavoite olisi ollut se - 60 kg, etenkin kun kyse on elämäntapamuutoksesta, jolla kilot pysyvät pois. Ihmismieli helposti luovuttaa liian suuren ja pitkäaikaisen projektin edessä. Niinhän ne sanoo, että elefanttikin syödään pala kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamu:
Päivä:
Välipala:
Ilta:
Olen eri, mutta minulle ei sovi 170/64. Maha pullottaa selvästi. Siksi yritän pysyä 62 kilossa. Olen todella sirorakenteinen, niin pienikin ylimääräinen näkyy heti vatsassani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamu:
Päivä:
Välipala:
Ilta:
Juu ja lehmät lentää. Yksisarvisiako ne sun kaverit on
Usko pois, myös hoikkia (yli 30 vuotiaita) on olemassa. Kyllähän se vähän vaatii syömisten suunnittelua, itsekuria ja liikuntaa. Mutta se ei ole rakettitiedettä mihin ei olisi tavan tallaajalla mahiksia.
se edellinen