Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmea ylipaino itkettää! Tänäänkin näin langanlaihoja +45v naisia ja mietin että miten?? Itse päälle 30v ja BMI 40

Vierailija
31.07.2021 |

Ahdistaa ja itkettää. Miksi en koskaan onnistu laihdutuksessa? :(
Olen varmaan 200kg kun olen itse 45v.

Mistä ihmiset saa itsekuria olla syömättä?

Kommentit (382)

Vierailija
101/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No täällä yksi kanssa. En jaksa enää. Tunnen olevani möhkäle, joka vaan on olemassa ja syö, ei mitään muuta.

Haluaisin laihtua, pudotettavaa on kamalasti.

Mistä motivaati ja miksi?;kun olen yksinäinen ja perheetön, ja ruoka on ainoa iloni ja onnen aiheenibelämässä koirani lisäksi.

Liiku enemmän koirasi kanssa, joka kaipaa reipasta lenkkiseuraa.

Syö terveellisesti ja monipuolisesti, niin jaksat liikkua. 

Vierailija
102/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syytä noin kovin itseäsi. Toisille hoikkana pysyminen on helpompaa. Ei mullakaan ole erityistä itsekuria, elämäntavat on vaan vakiintuneet suht terveellisiksi. Oon keski-ikäinen ja hoikka, enkä pidä itseäni sen parempana ihmisenä kuin ylipainoisiakaan. Älä anna mitään arvoa noille sheimaajille. En usko, että itsekuri voi olla kuin osaratkaisu, vaan pienillä muutoksilla terveellisempään suuntaan voi saada muutosta. Kannattaa myös tarkistuttaa perussairaudet ja hakea ammattiapua elämänmuutoksen tueksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on määrät ihan pielessä. En vaan osaa syödä tarpeeksi vähän. Olen koittanut laihduttaa puoli vuotta syömällä 5 terveellistä ateriaa/päivä, mutta paino ei ole tippunut. Nyt olen siksi entisestään keventänyt jättämällä päivällisen pois ja syömällä sen sijaan ruokaisamman välipalan. Tässä päivittäiset ateriani:

Aamiainen:

- 2 juustoleipää (juusto 5% rasvaa) , tomaatti

- 170 g jogurttia, maustamatonta, 100 g marjaa

- 2 mukia maitokahvia

Lounas:

- lämmin ruoka, 0,5 lautasellista kasviksia

- leipä, jos lämmin ruoka on keitto

- hedelmä

Välipala:

-proteiinirahka

- 1-2 leipää tai hedelmä, jos on kiljuva nälkä

Iltapala:

- kaurapuuro keitettynä puoliksi veteen, puoliksi rasvattomaan maitoon

- reilusti marjoja

- omena

Ruokajuomana vesi. Alkoa en käytä. Kerran viikossa 100 g karkkia/suklaata

Liikuntaa väh. 10000 askelta /pvä, pari kertaa viikossa väh. 16000 askelta

Tällä valiolla toivon vaakalukeman jo lähtevän laskuun. Myönnän, että tällä ruokavaliolla paino ei ole tullut, mutta haluan oppia terveet elämäntavat, joiden myötä myös paino laskisi. Vituttaa, että olen joutunut tähän jamaan, mutta nyt sille ei vaan voi enää mitään vaan yritettävä eteenpäin. Tsemppiä ja sitkeyttä ap!

T: 107 kg/158 cm

Jestas mikä määrä ruokaa ja sokeria. Ellei laakean ruokalautasen koko ole 16 cm halkaisijaltaan ja puurokippo ole niitä parin desin kippoja? Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja saan todella tarkkaan katsoa, että paino pysyy edes tässä 65 kg. En todellakan voi vetää tuota määrää hedelmiä päivässä tai jos puuroa pystyisin syömään tai maitoa käyttämään niin keitellä sitä maitoon.

Jo kahdesta leivästä tulee ihminen täyteen kun oikeasti keskittyy syömiseen. Eli syö hitaasti ja nauttii siitä leivästä. Aamupalan kohdalla siis joko tai. 100 g marjojakin sisältää jo aika paljon kaloreita.

Lounaalla hedelmä? Miksi ihmeessä? Eihän tuosta annoksesta voi jäädä nälkä kun olet siihen taas kerran keskittynyt ja syöt rauhassa. Onko tuo hedelmä joku tapa lounaan jälkeen? Jos on niin hankkiudu eroon.

Välipala nyt on muutenkin turha. Olet siihen opetellut. Mutta jos haluat tämän pitää niin mielummin ottaisit tässä kohtaa ne päivän kaikki marjat/hedelmät esimerkiksi smoothien muodossa. Ja kaikki tarjoitan esimerkiksi yksi persikka, puolikas banaani ja vettä sekaan. Tai kurkku, pinaatti ja ananas vedellä sekaisin.

Iltapala ei ole mitään muuta kuin sokeria. Marjoja ja hedelmiä.

Eikö sinua ala jo etomaan tuo sokerinen elämäsi? Syöt ehkä näennäisesti terveellisesti, mutta ruokailut sisältävät sokeria, sokeria ja viljoja. Ihme kun oletkin lihava. Lisää ruokaasi vihanneksia (enkä puhu nyt aterialle 500 g kukkakaalia tmv.) ja opettele syömään hitaasti sekä keskittymään ruokaasi. Katso lautastasi ja kuuntele kehoasi. Käytä ruokaasi vaikka puoli tuntia ja nauti siitä . Lautaskokoa en tiedä, mutta voisin veikkaa ettei sekään ole pieni. Sen maksimissaan 1 dl puuroa voi keittää myös veteen. Lisää vettä ja nestettä myös paljon elämääsi. Jos välipalalla on kiljuva nälkä kokeile juoda 5 dl vettä ja tee sen jälkeen jotain. Jos on kiljuva nälkä vielä puolen tunnin päästä niin sitten haukkaa jotain, esimerkiksi kurkkua 5 cm pätkä tai syö kukkakaalia keskittyen syömiseen.

Olen itse huomannut, että lihavat eivät keskity syömiseen tai sitten ruoka ahdetaan napaan kuin olisi todella kiire ja näin tulee ähky. Toisinaan saattaa ollakin kiire, mutta jotain on elämässä pielessä jos joka aterialla on kiire.

Komppaan! Jos noin paljon syöt peruskulutukseen ilman isompia liikuntamääriä, niin ei ihmekään ettet laihdu. Jestas sentään. Itsekuria ja tavoitetta elämään, muutakin sisältöä kuin syöminen. Ala liikkumaan, tee taidetta, ihan mitä vaan terveellistä lisää

Vierailija
104/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämään pitäisi hankkia muita iloja ja harrastuksia kuin syöminen.

Vierailija
105/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on määrät ihan pielessä. En vaan osaa syödä tarpeeksi vähän. Olen koittanut laihduttaa puoli vuotta syömällä 5 terveellistä ateriaa/päivä, mutta paino ei ole tippunut. Nyt olen siksi entisestään keventänyt jättämällä päivällisen pois ja syömällä sen sijaan ruokaisamman välipalan. Tässä päivittäiset ateriani:

Aamiainen:

- 2 juustoleipää (juusto 5% rasvaa) , tomaatti

- 170 g jogurttia, maustamatonta, 100 g marjaa

- 2 mukia maitokahvia

Lounas:

- lämmin ruoka, 0,5 lautasellista kasviksia

- leipä, jos lämmin ruoka on keitto

- hedelmä

Välipala:

-proteiinirahka

- 1-2 leipää tai hedelmä, jos on kiljuva nälkä

Iltapala:

- kaurapuuro keitettynä puoliksi veteen, puoliksi rasvattomaan maitoon

- reilusti marjoja

- omena

Ruokajuomana vesi. Alkoa en käytä. Kerran viikossa 100 g karkkia/suklaata

Liikuntaa väh. 10000 askelta /pvä, pari kertaa viikossa väh. 16000 askelta

Tällä valiolla toivon vaakalukeman jo lähtevän laskuun. Myönnän, että tällä ruokavaliolla paino ei ole tullut, mutta haluan oppia terveet elämäntavat, joiden myötä myös paino laskisi. Vituttaa, että olen joutunut tähän jamaan, mutta nyt sille ei vaan voi enää mitään vaan yritettävä eteenpäin. Tsemppiä ja sitkeyttä ap!

T: 107 kg/158 cm

Jestas mikä määrä ruokaa ja sokeria. Ellei laakean ruokalautasen koko ole 16 cm halkaisijaltaan ja puurokippo ole niitä parin desin kippoja? Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja saan todella tarkkaan katsoa, että paino pysyy edes tässä 65 kg. En todellakan voi vetää tuota määrää hedelmiä päivässä tai jos puuroa pystyisin syömään tai maitoa käyttämään niin keitellä sitä maitoon.

Jo kahdesta leivästä tulee ihminen täyteen kun oikeasti keskittyy syömiseen. Eli syö hitaasti ja nauttii siitä leivästä. Aamupalan kohdalla siis joko tai. 100 g marjojakin sisältää jo aika paljon kaloreita.

Lounaalla hedelmä? Miksi ihmeessä? Eihän tuosta annoksesta voi jäädä nälkä kun olet siihen taas kerran keskittynyt ja syöt rauhassa. Onko tuo hedelmä joku tapa lounaan jälkeen? Jos on niin hankkiudu eroon.

Välipala nyt on muutenkin turha. Olet siihen opetellut. Mutta jos haluat tämän pitää niin mielummin ottaisit tässä kohtaa ne päivän kaikki marjat/hedelmät esimerkiksi smoothien muodossa. Ja kaikki tarjoitan esimerkiksi yksi persikka, puolikas banaani ja vettä sekaan. Tai kurkku, pinaatti ja ananas vedellä sekaisin.

Iltapala ei ole mitään muuta kuin sokeria. Marjoja ja hedelmiä.

Eikö sinua ala jo etomaan tuo sokerinen elämäsi? Syöt ehkä näennäisesti terveellisesti, mutta ruokailut sisältävät sokeria, sokeria ja viljoja. Ihme kun oletkin lihava. Lisää ruokaasi vihanneksia (enkä puhu nyt aterialle 500 g kukkakaalia tmv.) ja opettele syömään hitaasti sekä keskittymään ruokaasi. Katso lautastasi ja kuuntele kehoasi. Käytä ruokaasi vaikka puoli tuntia ja nauti siitä . Lautaskokoa en tiedä, mutta voisin veikkaa ettei sekään ole pieni. Sen maksimissaan 1 dl puuroa voi keittää myös veteen. Lisää vettä ja nestettä myös paljon elämääsi. Jos välipalalla on kiljuva nälkä kokeile juoda 5 dl vettä ja tee sen jälkeen jotain. Jos on kiljuva nälkä vielä puolen tunnin päästä niin sitten haukkaa jotain, esimerkiksi kurkkua 5 cm pätkä tai syö kukkakaalia keskittyen syömiseen.

Olen itse huomannut, että lihavat eivät keskity syömiseen tai sitten ruoka ahdetaan napaan kuin olisi todella kiire ja näin tulee ähky. Toisinaan saattaa ollakin kiire, mutta jotain on elämässä pielessä jos joka aterialla on kiire.

Marjoja ja hedelmiä ei nimenomaan kannata vetää smoothiena, koska niiden sokeri imeytyy silloin liian nopeasti kehoon. Tällöin verensokeri heittelee ja väsyttää ja kohta on taas nälkä.

Hedelmät ja marjat syödään kokonaisina. Tällöin niitä tulee syötyä myös vähemmän.

Vierailija
106/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mulla riittää motivaatiota pariksi viikoksi. Sitten kun peilistä katsoo sama läskikasa niin pilalle menee. Ahmin kaikkea! Ap[/quote]

Tähän lauseeseen kiteytyy se ongelma! Laihduttaessa/uutta elämäntapaa omaksuttaessa ei voi ajatella noin, että saat pysyviä tuloksia kahdessa viikossa. Ei kahdessa viikossa tapahdu mitään! Ota se tavoite esim. puolen vuoden päähän, ota ennen-jälkeen kuvat. Tai ota ajatus, että ensi vuonna tähän aikaan olen .... ! Suosittelen lämpimästi jotakin yhteisöä elintapamuutoksen tueksi, googlaa esim. Jenna Kuparinen, Nanafit, Fitfarm superdieetti - vertaistuessa on voimaa eikä into lopahda toisin kuin helposti yksin puurtaessa. Ja kuulostaa siltä, että tarvitset myös apuja oikean ruokavalion koostamisessa sillä jos syö _toimivalla_ dieetillä hyvin ja tarpeeksi, ei tule herkkuhimoja. 

Vierailija
107/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on 200g:n suklaalevyt viikottain tarjouksessa 6kpl/10e. Siinä on pikkuvälipalaa.

Vierailija
108/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä näen langanlaihoja ihmisiä, mietin, että siinä on kyllä anorektikoilla elämänhallinta kadoksissa. Niiden pitäisi ehdottomasti saada apua mielenterveyden ongelmiin.

Vierailija
109/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelin tuota päivän ruokalistaa. Annoksista puolet pois ja täysrasvaiset tuotteet käyttöön. Naposteluun porkkanaa tai pieni määrä pöhkinöitä.

Rasvaa syömällä saattaa se puuttuva itsekurikin löytyä ihan itsestään.

Vierailija
110/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä näen langanlaihoja ihmisiä, mietin, että siinä on kyllä anorektikoilla elämänhallinta kadoksissa. Niiden pitäisi ehdottomasti saada apua mielenterveyden ongelmiin.

Sama jos paino yli 90kg naisella, silloin on mt-apu jo tarpeen.

Vierailija
111/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47v, 164 cm ja painan 58 kg. Painoin 72 kiloa painavimmillani noin neljä vuotta sitten. Koko elämäni olen muuten ollut hoikka, paino tuli, kun olin stressaantunut ja väsynyt ja söin sekä join viiniä liikaa. Treenasin kyllä.

Kun kerran salilla tajusin, että peilistä näkyy Barbababa eikä timmi keski-ikäinen, havahduin. Otin personal trainerin, itseni ikäisen ja koulutetun, ja treenasin hänen kanssaan 1x viikossa. Lisäksi oma liikunta tietty.

Tein myös ruokapäiväkirjan, ja sain ohjeet mm. jättää makeutetut tuotteet pois. Jätin pois alkoholin. Ensin suositeltu ruokamäärä oli mulle liikaa, sitä säädettiin. En vaan tykännyt syödä aamulla paljon ja iltapalaa kevennettiin.

Paino alkoi tippua, lipsuin kyllä herkkuihin välillä, mutta keho tottuu nopeasti pois sokerista ja muusta epäterveellisestä. Näin oikeasti tapahtuu, en pysty enää syödä karkkia tai muuta ylisokerista, maistuu kuin myrkylle. Rasvaisesta ruuasta tulee paha olo.

Nyt paino on hyvä ja kunto myös. Syön hyvin ja terveellisesti, paljon marjoja ja kasviksia. Niitä napsin kuin ohimennen. Nälkä ei ole ollut missäään vaiheessa. Voin hyvin.

Tähän pystyy kyllä, ei ylipaino ja huonot elämäntavat ole loppuelämän tuomio.

Vierailija
112/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelen 2 tuntia päivssä

Niin minäkin. Päälle portaiden nousu 8. kerrokseen ja muu hyötyliikunta. Silti painan liikaa.

Vierailija
113/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa se, että olen keskiluokkaisissa töissä. 

Eipä ole varaakaan syödä, vaikka haluaisi. 

Aamiaiseksi puuro ja ehtoolla makaronit ja tonnikala. Siinäpä tuo. Ei nuita niin paljon pysty syömään, että lihomaan pääsisi. 

Vierailija
114/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet lääkäriin ja pyydät tutkimaan verikokeilla sokeriarvot ja kilpirauhasarvot. Jos ovat ihan pielessä, saat diabetes- ja vajaatoimintalääkkeet ja db lääke vie ruokahalun, ja makuaistinkin vähäksi aikaa. Sen jälkeen on painon pudottaminen helpompaa. Näin ainakin oma kokemus ja viimeinkin 8 kg lähtenyt 3 kk aikana ilman jatkuvaa nälkää ja kitumista. Painon pudotus jatkuu. Apuahan on aika mahdoton saada kun ei perusterveydenhoito ole kovin laadukasta Suomessa, lähinnä vain sitä verikoe/resepti- linjaa joka paikassa.

Vierailija
115/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 168 cm ja jos painoindeksini olisi 40, niin minun pitäisi painaa 113 kg! Painan 62 kg eli 51 kg vähemmän!

Itse lähinnä ihmettelen, että mitä ihmettä ja kuinka paljon pitää mättää sitä ruokaa joka päivä jos on sairaalloisen ylipainoinen?!

Syötkö niin kuin 24/7?

Minua ärsyttää kun lihavista ajatellaan että he vain ahmivat ja syöpöttelevät sohvalla sidukan kanssa ja vieroksuvat liikuntaa.

Itse olen aina ollut terveysruokahullu(muiden mielestä) ja rakastanut liikuntaa. Syövän jälkeen liikuntakyky on heiketynyt ja syöpälääkkeen myötä paino vaan nousee ja nousee. Nyt on taas alle 2 kuukaudessa noussut 7 kg. 

Eilen söin pienen kulhon risottoa, avokadosalaattia, hedelmäsalaattia, jogurttia ja illalla  grillikasviksia, 4 pientä perunaa ja 4 vegenugettia. Annokset ovat pienempiä kuin silloin kun olin hoikka sillä minulla on koko ajan kuvottava olo lääkkeestäni johtuen.

Nyt painan 98, syöpähoitojen jälkeen olen lihonut melkein 30 kiloa. Painoni ei vaan putoa. Eipä silti, silloin kun olin hoikka/normaalipainoinen, niin silloin pysyin niissä mitoissa harrastamalla useita tunteja liikuntaa päivässä+fyysinen työ.

Vierailija
116/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt oli taas tää sama trolli. Mutta vastaanpa silti.

Ostakaa keittiövaaka ja punnitkaa kaikki voinokareesta lähtien. Netistä löytyy ohjelmia joilla voi kalorit laskea, niin ei tarvitse edes omaa päätä vaivata. Olen laihduttanut normaalipainossa kesäkuntoon ja päivän ruuat on ollut esim joku näistä:

Aamu:

100g soijajugurttia + 50g marjoja

30g muroja + rasvatonta maitoa 1,5dl 

Chiasiemenistä ja kauramaidosta tehty puuro hillolla

+ kahvia kauramaidolla ilman sokeria 

Päivä:

Runsas vihersalaatti, 130g kanaa, salaatinkastiketta pari lusikallista

Saarioisten porkkanasosekeitto + kaksi ruisleipää pelkällä oivariinilla

Välipala:

Kahvia kauramaidolla ilman sokeria+ esim. 100-150g jäätelöä/ 1 rivi suklaata

Ilta:

Pari leipää juustolla ja oivariinilla + banaani(tai kiivi)

2 munan munakas ja soijajugurttia 100g

+ teetä ilman maitoa ja sokeria

Vierailija
117/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä on peräisin harhaluulo, että pitää olla syömättä pysyäkseen laihana???

Liikkukaa! Itse syön ihan tasan aina just mitä tekee mieli. Perusruokavalio on toki terveellinen (täysjyväviljat, kasvikset, marjat, pähkinät, vähärasvaiset liha- ja maitotuotteet) mutta lisäksi menee keksejä, sipsejä, jätskiä tms päivittäin. Käyn kahdesti päivässä kävelyllä koiran kanssa, juoksu/pyöräily keskimäärin 10 h/vko, lisäksi koti- ja pihatyöt, marjastus ym. Eli fyysisesti aktiivinen elämä, siihen on ihminen luotu. Painoa 50 kg, ikää se 45 v ja päivittäinen energiankulutus sekä saanti keskimäärin 3400 kcal. Siihen saa syödä aika paljon 👌

Niin varmasti.

Mulla tulee 10 000 askelta päivä, käyn uimassa kerran viikkoon 1h,pyöräilen päivittäin 1h. Syön 3000 kaloria päivä ja paino vaan nousee!

Ap

Jotta pysyn noin 70kg normaalipainossani syön noin 1800kcl/vrk. Liikuntaa harrastaan 1-3 tuntia päivässä rasvanpolttosykkeellä. Että tuota... Miksi syöt noin paljon?

Sitten muistetaan sekin, ettemme kaikki ole samanlaisia. Minä pudotin painoa 70kg:stä syömällä 2000kcal/vrk ja vähemmällä liikunnalla.

Niin. Minä alan lihoa tuolla määrällä ruokaa. Niin kuin lihoo ap:kin. Laihduttaessa syön noin 1400kcl/vrk. Liikkumisen määrä ei muutu. Sillä tippuu paino noin 300g viikossa joskus vain 100g.

Vierailija
118/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma. Kesä pahinta aikaa. Näkee hoikkia vanhoja yli nelikymppisiä naisia, ja itsellä paino alkaa ykkösellä.. Epäonnistunut olo ihmisenä.

Kesähän on just helpointa aikaa: tuoreita vihanneksia ja marjoja tyrkyllä kaikkialla ja lomalla ruokailuajat just silleen kun itse tahtoo.

Kesä pahinta aikaa siten, että ihmisillä vähän vaatetta, ei toppaa. Näkee, kun jotku +40 v mummot on tosi laihoja. Itselle tulee itseinho päälle ja syö kahta kauheammin.

-sama-

Vierailija
119/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää nyt oli taas tää sama trolli. Mutta vastaanpa silti.

Ostakaa keittiövaaka ja punnitkaa kaikki voinokareesta lähtien. Netistä löytyy ohjelmia joilla voi kalorit laskea, niin ei tarvitse edes omaa päätä vaivata. Olen laihduttanut normaalipainossa kesäkuntoon ja päivän ruuat on ollut esim joku näistä:

Aamu:

100g soijajugurttia + 50g marjoja

30g muroja + rasvatonta maitoa 1,5dl 

Chiasiemenistä ja kauramaidosta tehty puuro hillolla

+ kahvia kauramaidolla ilman sokeria 

Päivä:

Runsas vihersalaatti, 130g kanaa, salaatinkastiketta pari lusikallista

Saarioisten porkkanasosekeitto + kaksi ruisleipää pelkällä oivariinilla

Välipala:

Kahvia kauramaidolla ilman sokeria+ esim. 100-150g jäätelöä/ 1 rivi suklaata

Ilta:

Pari leipää juustolla ja oivariinilla + banaani(tai kiivi)

2 munan munakas ja soijajugurttia 100g

+ teetä ilman maitoa ja sokeria

En söisi näistä mitään, paitsi kanasalaattia. Aivan hirveitä ruokia, ja suurin osa teollista moskaa.

Vierailija
120/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No täällä yksi kanssia. En jaksa enää. Tunnen olevani möhkäle, joka vaan on olemassa ja syö, ei mitään muuta.

Haluaisin laihtua, pudotettavaa on kamalasti.

Mistä motivaati ja miksi?;kun olen yksinäinen ja perheetön, ja ruoka on ainoa iloni ja onnen aiheenibelämässä koirani lisäksi.

Muuta ulkomaille lämpimään maahan, jossa myös ihmiset lämpimämpiä, alkaa motivaatiota löytyä muuhunkin kun mitä Suomessa elämä on. Itse sen tein enkä kadu. Ihana mies, runsaasti ulkoilua ja liikuntaa kun aina hyvä keli, edullinen terveellinen ruokavalio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi