E-pilleri, joka ei kuivata limakalvoja?
Onko sellaista? Käytin Diane Novaa, koska on aknetaipumus. Nyt aknetilanne rauhoittunut iän myötä. Nuorempana olen kokeillut sellaista kuin Yasmin, mutta se vaikutti tosi ikävästi mielialaani. Onko jotain pillereitä, jotka eivät kuivattaisi limakalvoja ainakaan pahasti? Saisiko kosteuttavilla puikoilla ja voiteilla lievitettyä? Tuo Diane Nova on vahvempi hormonipitoisuuksiltaa, ja siinä käytetään eri hormoneja juuri siksi kun sillä hoidetaan myös aknea ja hirsutismia, muissa pillereissä pitoisuus on pienempi. Siksi se kait kuivattaa limakalvojakin enemmän, kun se kuivatti ihoanikin ainakin aluksi.
Kommentit (14)
En ole löytänyt minäkään. Ilmeisesti ei hormonaaliset hoidot muutenkaan sovi joten kondomilla mennään.
Vierailija kirjoitti:
En ole löytänyt minäkään. Ilmeisesti ei hormonaaliset hoidot muutenkaan sovi joten kondomilla mennään.
Niin. Kärsimään joutuu joko nainen tai mies, nainen tietysti enemmän jos joutuisi hormonipillereitä syömään.
Käske sen äijän käyttää kumia. Saa sekin tehdä jotain ehkäisyn eteen.
Aspiriini. Pidä sitä polviesi välissä.
Vierailija kirjoitti:
Hormonikierukka.
En ole synnyttänyt. Enkä muutenkaan ottaisi sellaista härpäkettä. Laittaminen kuulemma sattuu, ja varmaan ne narut sattuvat yhdynnässä.
Vierailija kirjoitti:
Hormonikierukka.
Kuivattaa tämäkin.
Riippuu varmaan naisesta.
Itse en voi yhdistelmäpillereitä käyttää vaan käytän minipillereitä aurallisen migreenin vuoksi. Yhdet piti vaihtaa pois kun tuli puolentoista viikon aikana kuusi kertaa migreeni. Lääkäri sanoi, että yleensä minipillerit ei migreeniä aiheuta, mutta joskus niin käy. No mulle kävi niin.
Nyt on toiset minipillerit käytössä eikä ole limakalvojen kuivumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonikierukka.
En ole synnyttänyt. Enkä muutenkaan ottaisi sellaista härpäkettä. Laittaminen kuulemma sattuu, ja varmaan ne narut sattuvat yhdynnässä.
En ole minäkään ja kierukka oli monta vuotta. Ei sen käyttö enää edellytä että pitäisi olla synnyttänyt. Siitä saat helpon ja huolettoman ehkäisyn vuosiksi, taitaa olla mirenan ehkäisyteho 7 vuotta nykyään. Eikä tunnu narut. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Itse en voi yhdistelmäpillereitä käyttää vaan käytän minipillereitä aurallisen migreenin vuoksi. Yhdet piti vaihtaa pois kun tuli puolentoista viikon aikana kuusi kertaa migreeni. Lääkäri sanoi, että yleensä minipillerit ei migreeniä aiheuta, mutta joskus niin käy. No mulle kävi niin.
Onko minipillereiden ehkäisyteho hieman heikompi kuin yhdistelmäpillereiden? Tulevatko kuukautiset normaalisti? Otetaanko tabletti joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole niin tyhmä, että nielee pölvästipillereitä ehkäisyyn. Niiden pieniä yhdisteitä ei saada juomavedestä puhdistettua, aikaistavat tyttöjen murrosikää, tekevät miehistä naismaisempia, pilaavat ympäristöä ja aiheuttavat terveyshaittoja nielijälleen.
Twenty years ago, the United Kingdoms Environmental Agency stated: Estrogenic steroids natural and synthetic hormones in sewage effluent have been shown to be more potent than previously thought, with the synthetic steroid 17a ethinyl estradiol showing effects in fish at concentrations below 1 nanogram [one billionth of a gram] per liter. These findings were confirmed in a 2020 study which also found that some streams had an ethinyl estradiol concentration of more than 60 nanograms per liter, far beyond the limit that causes grave harm to fish populations. This means that the problem of hormonal pollution is longstanding and causing ever more severe environmental impacts with each generation of fish.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonikierukka.
Kuivattaa tämäkin.
Ei kaikilla, kuten ei pilleritkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko minipillereiden ehkäisyteho hieman heikompi kuin yhdistelmäpillereiden? Tulevatko kuukautiset normaalisti? Otetaanko tabletti joka päivä?
En tiedä tuosta ehkäisytehosta, mutta mun nyt vain on pakko käyttää minipillereitä kun en voi migreenin vuoksi käyttää yhdistelmäpillereitä. Mulla on kuukautiset tulleet, mutta ehkä vähän niukentuneet. Joka päivä pitää ottaa tabletti.
nosto