Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmea ylipaino itkettää! Tänäänkin näin langanlaihoja +45v naisia ja mietin että miten?? Itse päälle 30v ja BMI 40

Vierailija
31.07.2021 |

Ahdistaa ja itkettää. Miksi en koskaan onnistu laihdutuksessa? :(
Olen varmaan 200kg kun olen itse 45v.

Mistä ihmiset saa itsekuria olla syömättä?

Kommentit (382)

Vierailija
61/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instasta löytyy changingnutrition. Siellä on vinkkejä ja tietoa.

Vierailija
62/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällä yksi kanssa. En jaksa enää. Tunnen olevani möhkäle, joka vaan on olemassa ja syö, ei mitään muuta.

Haluaisin laihtua, pudotettavaa on kamalasti.

Mistä motivaati ja miksi?;kun olen yksinäinen ja perheetön, ja ruoka on ainoa iloni ja onnen aiheenibelämässä koirani lisäksi.

Mulla riittää motivaatiota pariksi viikoksi. Sitten kun peilistä katsoo sama läskikasa niin pilalle menee. Ahmin kaikkea! Ap

Sinulla on jo kuitenkin realistinen käsitys siitä, mistä lihavuutesi johtuu.

Täällä näkee päivittäin aloituksia, joissa joku 100 kg / 160 cm väittää syövänsä mitättömän vähän - mikä on itsensä huijaamista. 

Mitä jos ottaisit yhteyttä johonkuhun ravitsemusasiantuntijaan, joka neuvoo terveellisen tavan laihduttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäydy toimeentulotuelle. Laihtuu varmasti.

Vierailija
64/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on löytää liikkumista muoto, josta itse pitää. Oli se sitten painojen nosto, jumppa, kävely, pyöräily tms. Syödä proteiinipitoisia ruokia, kasviksia, hedelmiä, pähkinöitä, siemeniä jne... Ei liian isoja annoksia. Ja usein.

Vierailija
65/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä on peräisin harhaluulo, että pitää olla syömättä pysyäkseen laihana???

Liikkukaa! Itse syön ihan tasan aina just mitä tekee mieli. Perusruokavalio on toki terveellinen (täysjyväviljat, kasvikset, marjat, pähkinät, vähärasvaiset liha- ja maitotuotteet) mutta lisäksi menee keksejä, sipsejä, jätskiä tms päivittäin. Käyn kahdesti päivässä kävelyllä koiran kanssa, juoksu/pyöräily keskimäärin 10 h/vko, lisäksi koti- ja pihatyöt, marjastus ym. Eli fyysisesti aktiivinen elämä, siihen on ihminen luotu. Painoa 50 kg, ikää se 45 v ja päivittäinen energiankulutus sekä saanti keskimäärin 3400 kcal. Siihen saa syödä aika paljon 👌

Niin varmasti.

Mulla tulee 10 000 askelta päivä, käyn uimassa kerran viikkoon 1h,pyöräilen päivittäin 1h. Syön 3000 kaloria päivä ja paino vaan nousee!

Ap

Ap, oletko mies vai nainen?

Naiselle 3000 kcal on yleensä tosi paljon.

Liikunta on monestakin syystä hyvää, mutta se on huono laihduttaja - kulutat yllättävän vähän koomakulutuksesi päälle esim tunnin pyörälenkillä ( jos se on sellaista 'fiilistelypuöräilyä', eikä 'treenaan tour de franceen'-pyöräilyä) ja kroppa kuitenkin kerjää tankkausta treenin jälkeen - joten helposti (ainakin minä) syön treenin jälkeen enemmän kaloreita mitä kulutin.

Tämän vuoksi se kippo profeeliä tai muuta rahkaa on hyvä. Siihen vaan täytyy oppia, että se on se 'palkinto' minkä saa syödä treenin suoritettuaan.

Muuten tosiaan 'oikotietä onneen ei ole' eikä nopeita tuloksia tule.

Itse laihdutin 15kg tässä korona-etäillessä. Kun ruoka tuli tilattua kerta viikkoon tuli se myös suunniteltua paremmin. Jätin myös pois kaikki 'siltä varalta' piparit ja pakastepullat ja muut paheet. Jos olisi tullut aivan mahdoton "mun on pakko saada suklaata" olisin joutunut sitä varten kävelemään ärrälle ostamaan sen yhden patukan (myönnän, on tullut pari kertaa tehtyä).

Leipä on mulle myös vaarallinen. Hyvä juureen leivottu leipä vaan on niin hyvää - varsinkin kun siihen laittaa voita, juustoa ja metwurstia ja paprikaa päälle (yhdessä sivussa metwurstia on n 60 kcal!!!) - eli olen pyrkinyt keskittymään syömään aterioita, ei 'välipaloja' - välipalat ovat nykyään siis se profeel tai omena tai rove tuoreita marjoja.

Mutta siis, sun on pakko luoda itsellesi uudet rutiinit siitä, mitä ja milloin syöt. Ja ne 'kalorikeskittymät' on vain pakko korvata jollakin vähemmän kaloripitoisella.

Tosin mä en suosittelisi mitään makeutusaineita vaan sokeri sokerina, mielellään hedelmien sokerina. Makeutusaineet "antavat sulle luvan" syödä määräsi enemmän, ja sitten taas syötkin liikaa jotain kaloripitoista...

Tsemppiä!

Kiitos.

Olen huomannut, että liikun ihan turhaan, lihon vaan lisää sillä.

Pitäisi oppia säännöstelemään terveellisiä ruokia, niitä syön liikaa.

Eilen tein vuolukanasalaatin. Kourallinen kurkkua, miniluumutomaatteja, pari desiä salaattia ja 300g sitä vuolukanaa. Ihan liikaa, mutta se ruuanhimon on hirveä

Vierailija
66/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruualla tihrustaminen ja kitkuttelu ole ainoa ratkaisu. Itse laihana olen sivusta seuranneena huomannut, että lähes aina ylipainoiset ovat erittäin nk. laiskaliikkeisiä ja kaikenlainen perusliikkuminen mitä voisi tehdä vältellään poikkeuksetta mm. lähikauppaan autolla, työmatkaa 1-2km autolla, rappuset korvataan hissillä jne.

Näiden ihmisten ei koskaan näe kiiruhtavan mihinkään - ei koskaan. He ovat hyvin, hyvin rauhallisia liikkeissään. Tuttua?

Sen sijaan ne joilla nk. askel nousee ovat aina hoikkia tai erittäin hoikkia.

Vierailija
67/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäydy toimeentulotuelle. Laihtuu varmasti.

Sain tän painon tt tuella ollessa. Kotona vaan, aikaa syödä syödä, kaikkea halpaa ja lihottavaa

Ap

Vierailija
68/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikkukaa! Itse syön ihan tasan aina just mitä tekee mieli. Perusruokavalio on toki terveellinen (täysjyväviljat, kasvikset, marjat, pähkinät, vähärasvaiset liha- ja maitotuotteet) mutta lisäksi menee keksejä, sipsejä, jätskiä tms päivittäin. Käyn kahdesti päivässä kävelyllä koiran kanssa, juoksu/pyöräily keskimäärin 10 h/vko, lisäksi koti- ja pihatyöt, marjastus ym. Eli fyysisesti aktiivinen elämä, siihen on ihminen luotu. Painoa 50 kg, ikää se 45 v ja päivittäinen energiankulutus sekä saanti keskimäärin 3400 kcal. Siihen saa syödä aika paljon 👌

Niin varmasti.

Mulla tulee 10 000 askelta päivä, käyn uimassa kerran viikkoon 1h,pyöräilen päivittäin 1h. Syön 3000 kaloria päivä ja paino vaan nousee!

Ap

Jotta pysyn noin 70kg normaalipainossani syön noin 1800kcl/vrk. Liikuntaa harrastaan 1-3 tuntia päivässä rasvanpolttosykkeellä. Että tuota... Miksi syöt noin paljon?

Vierailija
69/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ruoka on ainoa iloni ja onnen aiheenibelämässä koirani lisäksi.

Eiköhän ongelma ole juuri tässä. Ainoa ratkaisu on löytää elämään jotain muita kiinnostuksen kohteita ja ilon aiheita ruoan lisäksi, esim. jokin uusi harrastus.

Pohjelihaksen kiristys?

Vierailija
70/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen mitä ylipainoiset eivät vaan tunnusta on kaikenlaiset estot mm. en voi tehdä sitä ja tätä, kun tulee hiki?

Mitää ihmeettäää!!!

Elikkä ensin pääkoppa ja elämänarvot kuntoon. Kun liikunnasta ja liikkumisesta esim. luonnossa alkaa nauttia, tapahtuu laihtuminen itsestään. Myös liiallinen makean syönti alkaa luonnostaan ällöttää.

Vierailija
71/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tavoitteeksi bmi 30 jos se nyt on 40.

Luulisi tuon suurimman painon putoavan kohtuullisilla elämänmuutoksilla.

Vierailija
72/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohuen ohut meetvursti 100g/201 kcal. Ketkä tuota ravaista 60kcal metukkaa edes ostaa!!

Vierailija
73/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmasti.

Ap

Jotta pysyn noin 70kg normaalipainossani syön noin 1800kcl/vrk. Liikuntaa harrastaan 1-3 tuntia päivässä rasvanpolttosykkeellä. Että tuota... Miksi syöt noin paljon?

Sitten muistetaan sekin, ettemme kaikki ole samanlaisia. Minä pudotin painoa 70kg:stä syömällä 2000kcal/vrk ja vähemmällä liikunnalla.

Vierailija
74/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota tavoitteeksi bmi 30 jos se nyt on 40.

Luulisi tuon suurimman painon putoavan kohtuullisilla elämänmuutoksilla.

Lisään edelliseen:

Kaupassa työskentelevä puolisoni on tehnyt havainnon.

Hieman pullukoiden ostokset eivät välttämättä poikkea tavanomaisesta, mutta huomattavan ylipainoiset ostavat yleensä hirveät määrät herkkuja.

Vierailija
75/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällä yksi kanssa. En jaksa enää. Tunnen olevani möhkäle, joka vaan on olemassa ja syö, ei mitään muuta.

Haluaisin laihtua, pudotettavaa on kamalasti.

Mistä motivaati ja miksi?;kun olen yksinäinen ja perheetön, ja ruoka on ainoa iloni ja onnen aiheenibelämässä koirani lisäksi.

Mulla riittää motivaatiota pariksi viikoksi. Sitten kun peilistä katsoo sama läskikasa niin pilalle menee. Ahmin kaikkea! Ap

Sinulla on jo kuitenkin realistinen käsitys siitä, mistä lihavuutesi johtuu.

Täällä näkee päivittäin aloituksia, joissa joku 100 kg / 160 cm väittää syövänsä mitättömän vähän - mikä on itsensä huijaamista. 

Mitä jos ottaisit yhteyttä johonkuhun ravitsemusasiantuntijaan, joka neuvoo terveellisen tavan laihduttaa.

Niitä 100kg, joilla on työssä lounaalla pikkupikku eväät, sitten ahmitaan kotona.

Vierailija
76/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmasti.

Ap

Laihduttessa syön 1800kcal. Tuo 3000 on pahimmilta päiviltä.. En tarkoituksella syö noin paljon, mutta turhan usein se siihen lipsuu. Varsinkin surullisena tai vihaisena. Eli tosi usein

Sama

Vierailija
77/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile ap opetella arkeen aktiivisuutta. Tee kivoja juttuja joissa menee aikaa, kaikki se on pois jääkaapilta. Ja kun elämässä on tekemistä ja pientä kiirettä, ruokailut järkeistyy kummasti.

Ota nyt taukoa noista mietteistä ja lähde etsimään itsellesi hyvää oloa muuta kautta. Voin luvata ettet ole yhtään onnellisempi laihanakaan jos nyt hampaat irvessä ruoskit itsesi siihen kuntoon eikä tulokset pysy. Laihduttaminen on itseasiassa jopa helppoa verrattuna siihen mitä tuloksissa pysyminen.

Mieti elämääsi vaikka 3 vuoden päähän ja aseta matkalle hyvin pieniä tavotteita. Lupaan että kiität itseäsi kun annat mielelle ja keholle aikaa muutokseen.

Ota ensimmäiseksi tavoitteeksi vaikka se että opettelet juomaan vettä. Tai että ulkoilet joka päivä hieman. Asiat joista saat hyvän olon saa sinut toistamaan sen tekemisen. Tuo veden juominen tekee olosta kivan fressin eikä turvotusta tule. Pieni ulkoilu tekee saman.

Itse pääsin hyvin maltillisella aloituksella eroon melkein 60 kilosta ja tulokset on pysyneet yli 15 vuotta. Tein hyvin pieniä muutoksia mutta ne oli pysyviä. Opettelin juomaan, syömään ja liikkumaan kaikessa rauhassa, yhtä asiaa kerrallaan.

Haluan tuloksia nopeasti, enkä kolmen vuoden päästä.

Mikä sitten on nopeasti? Olen tuon kirjoittaja ja 60 kilon pudotukseen meni 1,5 vuotta ja minusta se oli nopeasti! Ensimmäisen 4 kuukauden aikana lähti 20 kiloa. Kaikki meni paljon nopeammin kuin tavoite edes oli. Oma tavoite oli ensin oppia juomaan vettä ja sen jälkeen syödä lautasmallin mukaan. Vasta kun 50 kiloa oli lähtenyt innostuin lenkkeilemään. Jälkeenpäin mietittynä tuo oli hurjaa vauhtia. Herkuista en tuolloin osannut päästä eroon, pidin siis herkkupäivän viikottain, maltillisesti. Nykyään herkkujen himo on hävinnyt, ehkä ikä jo tekee.

Ei sinulla ikävä kyllä taida olla oikeaa motivaatiota, ei ylipaino yksinkertaisesti lähde yhdessä yössä ja vaikka lähtisikin, uuden elämäntavan sisäistämättä jättäminen saa sinut takaisin ennalleen. Toivon että löydät vielä joskus motivaatiosi ja pääset tavoitteeseesi. Ikävä kyllä se on kovaa työtä, jatkuvia valintoja, pitkäjänteisyyttä, turhautumista. Mutta myös onnistumisia, hyvää oloa ja energian saamista.

Itselle oli paras palkinto kaiken sen muun hyvän päälle kun heitin koon 58 vaatteet keräykseen ja myyjä toi sovituskoppiin upean kotelomekon kokoa 36 ja olin siinä upea. Silloin tajusin että olen tehnyt hurjan työn ja nyt näytän siltä miltä sovituskopissa aina haaveilin näyttäväni. Paras palkinto on kuitenkin se että selätin ylipainon lopullisesti.

Vierailija
78/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ruualla tihrustaminen ja kitkuttelu ole ainoa ratkaisu. Itse laihana olen sivusta seuranneena huomannut, että lähes aina ylipainoiset ovat erittäin nk. laiskaliikkeisiä ja kaikenlainen perusliikkuminen mitä voisi tehdä vältellään poikkeuksetta mm. lähikauppaan autolla, työmatkaa 1-2km autolla, rappuset korvataan hissillä jne.

Näiden ihmisten ei koskaan näe kiiruhtavan mihinkään - ei koskaan. He ovat hyvin, hyvin rauhallisia liikkeissään. Tuttua?

Sen sijaan ne joilla nk. askel nousee ovat aina hoikkia tai erittäin hoikkia.

Kaikki liikkuminen tehdään kuin hidastetussa filmissä. Rivakuutta ei löydy. Onko tuokin opittua vai niissä lihavuusgeeneissä?

Vierailija
79/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin varmasti.

Ap

Laihduttessa syön 1800kcal. Tuo 3000 on pahimmilta päiviltä.. En tarkoituksella syö noin paljon, mutta turhan usein se siihen lipsuu. Varsinkin surullisena tai vihaisena. Eli tosi usein

Sama

Ja sen surun tai vihan aiheuttaa tää ylipaino. Syöminen vie pahan olon pois. Mutta sitten taas harmittaa tää paino. Saatan oksentaa. Ap

Vierailija
80/382 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile ap opetella arkeen aktiivisuutta. Tee kivoja juttuja joissa menee aikaa, kaikki se on pois jääkaapilta. Ja kun elämässä on tekemistä ja pientä kiirettä, ruokailut järkeistyy kummasti.

Ota nyt taukoa noista mietteistä ja lähde etsimään itsellesi hyvää oloa muuta kautta. Voin luvata ettet ole yhtään onnellisempi laihanakaan jos nyt hampaat irvessä ruoskit itsesi siihen kuntoon eikä tulokset pysy. Laihduttaminen on itseasiassa jopa helppoa verrattuna siihen mitä tuloksissa pysyminen.

Mieti elämääsi vaikka 3 vuoden päähän ja aseta matkalle hyvin pieniä tavotteita. Lupaan että kiität itseäsi kun annat mielelle ja keholle aikaa muutokseen.

Ota ensimmäiseksi tavoitteeksi vaikka se että opettelet juomaan vettä. Tai että ulkoilet joka päivä hieman. Asiat joista saat hyvän olon saa sinut toistamaan sen tekemisen. Tuo veden juominen tekee olosta kivan fressin eikä turvotusta tule. Pieni ulkoilu tekee saman.

Itse pääsin hyvin maltillisella aloituksella eroon melkein 60 kilosta ja tulokset on pysyneet yli 15 vuotta. Tein hyvin pieniä muutoksia mutta ne oli pysyviä. Opettelin juomaan, syömään ja liikkumaan kaikessa rauhassa, yhtä asiaa kerrallaan.

Haluan tuloksia nopeasti, enkä kolmen vuoden päästä.

Mikä sitten on nopeasti? Olen tuon kirjoittaja ja 60 kilon pudotukseen meni 1,5 vuotta ja minusta se oli nopeasti! Ensimmäisen 4 kuukauden aikana lähti 20 kiloa. Kaikki meni paljon nopeammin kuin tavoite edes oli. Oma tavoite oli ensin oppia juomaan vettä ja sen jälkeen syödä lautasmallin mukaan. Vasta kun 50 kiloa oli lähtenyt innostuin lenkkeilemään. Jälkeenpäin mietittynä tuo oli hurjaa vauhtia. Herkuista en tuolloin osannut päästä eroon, pidin siis herkkupäivän viikottain, maltillisesti. Nykyään herkkujen himo on hävinnyt, ehkä ikä jo tekee.

Ei sinulla ikävä kyllä taida olla oikeaa motivaatiota, ei ylipaino yksinkertaisesti lähde yhdessä yössä ja vaikka lähtisikin, uuden elämäntavan sisäistämättä jättäminen saa sinut takaisin ennalleen. Toivon että löydät vielä joskus motivaatiosi ja pääset tavoitteeseesi. Ikävä kyllä se on kovaa työtä, jatkuvia valintoja, pitkäjänteisyyttä, turhautumista. Mutta myös onnistumisia, hyvää oloa ja energian saamista.

Itselle oli paras palkinto kaiken sen muun hyvän päälle kun heitin koon 58 vaatteet keräykseen ja myyjä toi sovituskoppiin upean kotelomekon kokoa 36 ja olin siinä upea. Silloin tajusin että olen tehnyt hurjan työn ja nyt näytän siltä miltä sovituskopissa aina haaveilin näyttäväni. Paras palkinto on kuitenkin se että selätin ylipainon lopullisesti.

Olen esimerkiksi yrittänyt nyt 2kk laihduttaa, olen lihonut kilon tai 2. Multa puuttuu se itsekuri, mitä sulta taas löytyy.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä