Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karmea ylipaino itkettää! Tänäänkin näin langanlaihoja +45v naisia ja mietin että miten?? Itse päälle 30v ja BMI 40

Vierailija
31.07.2021 |

Ahdistaa ja itkettää. Miksi en koskaan onnistu laihdutuksessa? :(
Olen varmaan 200kg kun olen itse 45v.

Mistä ihmiset saa itsekuria olla syömättä?

Kommentit (382)

Vierailija
241/382 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilaisesta ruokavaliostahan on tämä tutkimus, että Japanissa esiintyy keskimäärin vähemmän rintasyöpää. Kuitenkin rintasyöpää alkaa esiintyä ihan Jenkkiläisten malliin, kun japanilainen on siirtynyt pidemmäksi aikaa asumaan jenkkeihin. Reilussa kymmenessä vuodessa siis alkaa se heidän sokeri, vehnäjauho, maissi, rasva -kombinaatioiden ahtaminen näkyä syöpämäärissä. 

Mö en ole keksinyt muuta keski-iässä, kun kymmenen kilometrin kävely päivässä noin viitenä päivänä viikossa ja järkyttävät kasvisten ja juuresten viipalointi -orgiat joka viikko. Pari kertaa viikossa kun laittaa isot lasikulhot täyteen valmista salaattikamaa, ei joudun väsyneenä puputtamaan sitä leipää (ei, ei kaks leipää päivässä tee tuhojaan, mutta leivän lisäksi vedetään muutakin samaan kategoriaan kuuluvaa, kuten muroja tai pullatuotteita) 

Vierailija
242/382 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon onneksi niin hiton pihi, etten edes hennoisi ostaa itselleni niin paljon ruokaa, että lihoisin. Ostan vain sen verran, että pärjään. Nykyään se on tosi helppoa, kun lapset ovat käytännössä jo kaikki muuttaneet omiin koteihinsa, ja ovat enää harvoin kotona syömässä. 

n49, hoikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/382 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä oletkin lihava! Voi helkkari... Koita vähän edes laihduttaa, niin tulee parempi olo.

Vierailija
244/382 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se laihdutus kestänyt kauaa, synttäreillä söin suklaata joku 100g,sipsiä varmaan 50g ja pari desilitraa kermajäätelöä hillolla.

Vaikka lähtiessä söin kotona, perunan, kanaa ja wokkivihanneksia

Pitää lopettaa sosiaalinen elämä.

Ap

Vierailija
245/382 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko aika lopettaa itsepetos. Sä mitään edes yritä laihduttaa. 😆

Vierailija
246/382 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekuri ei riitä mihinkään, korkeintaan viikoksi. Kikka on se, ettei herkkuja ja ylensyöntiä tee edes mieli. Uusi elämäntapa rakennetaan hitaasti ja sitten kun se on valmis, niin normaalipainoisuus on yhtä helppoa sinulle kuin herkkujen syöminen nykyään.

Vierailija
247/382 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä se laihdutus kestänyt kauaa, synttäreillä söin suklaata joku 100g,sipsiä varmaan 50g ja pari desilitraa kermajäätelöä hillolla.

Ap

Ongelmasi on pään sisällä, hanki apua. Kuulostaa siltä, että suhteesi ruokaan on pakkomielteinen ja sairas. Nyt terapiaan siitä. Sitten kun ruokasuhteesi on kunnossa, on aika ajatella elämäntapamuutosta. Ei siis laihduttamista, vaan elämäntapamuutosta.

Vierailija
248/382 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkin aloitin. Ja mietin sitä 24/7

Ap

Vierailija
249/382 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ainakin toimii aamuliikunta tyhjällä vatsalla kunhan ei ole liian raskasta. Ei tarvitse miettiä mitä syödä ennen liikuntaa, milloin ja onko vatsa tarpeeksi tyhjä jne. Voi vain lähteä liikkeelle ja suihkun kautta sitten syö aamupalan.

Tässä on sekin hyvä puoli, että kun aloittaa aamun liikunnalla niin tulee heti endorfiinibuusti, liikunta on tavallaan hoidettu siinä heti ja lähtee päivä käyntiin hyvällä ns. voittajaololla.

Minusta sekin on vahingollista kun aina toitotetaan miten pitää heti aamusta syödä, koko ajan syödä ja välttää syömättömyys keinolla millä hyvänsä ettei tule ruoanhimoja. Jos on todella heikko olo niin totta kai silloin täytyy syödä ja juoda riittävästi ja levätä eikä retkiä, mutta jos olo on sellainen, että treeni kulkisi hyvin vaikkei ole pitkään aikaan syönyt niin miksei?

Kyllähän terveen ihmisen keho kestää vaikka reippaan kävelyn tai lyhyen juoksulenkinkin tyhjällä vatsalla. Siis eikö tärkeintä olisi kuunnella kehoa?

Mitä sitten kun keho ja aivoit kehottaa syömään jatkuvasti ja kaikkea rasvaista ja sokerista?

Lihava

Alkoholisteille tai narkomaaneille ei voi antaa ohjeeksi kuunnella kehoa (ottaakseen päihdettä), koska kukaan ei tarvitse alkoholia tai huumeita elääkseen. Ruokaa sen sijaan tarvitsee syödä niin, että tulee kylläiseksi. Siinä vaiheessa kun keho on sekaisin niin tämä ei toimi kuten pitäisi.

Jos tämän nälänhallintajärjestelmän on sotkenut niin täytyy ymmärtää, että sen korjaaminen vie aikaa. Siksi on järkevää pudottaa kerääntyneet kilot pois kun niitä on vasta viisi eikä viisikymmentä.

Vierailija
250/382 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Luuletko, etteivät laihat syö juhlissa? Ei tuo tarkoita sitä, että laihdutus olisi epäonnistunut. Jos haluat onnistua, sinun pitää pystyä noudattamaan sama ruokavaliota lopun elämää.

Lasketko kaloreita? Jos et, niin laskin puolestasi:

- 100g eli puoli levyä suklaata: 550 kaloria

- 2 desilitraa jäätelöä: n. 400 kaloria

- ruokalusikallinen hilloa: n. 40 kaloria

- 50g sipsejä: 262 kaloria.

Tuossa on siis noin 1252 kaloria. Tuon lisäksi voit syödä tänään vielä 1300 kcal, ja silti päiväsi on pieniruokaisempi kuin tavallisesti (jos normaalisti syöt 3000 kcal, kuten sanoit aikaisemmin), eli et tule lihomaan. Todennäköisemmin laihdut, ellet sitten vedä nyt ranttaliksi.

Ja vaikka kalorit menisisvätkin tänään yli kulutuksen, niin yksi päivä ei merkitse mitään. Vaan viikko, kuukausi ja vuosi.

Vierailija
251/382 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap, lue edellinen sivu.

Vierailija
252/382 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänäänkin aloitin. Ja mietin sitä 24/7

Ap

Paitsi juhlissa, kun lappasit herkkuja naamariin.

Vierailija
253/382 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä aina joka aamu aloita sitä laihdutusta, vaan jatka sitä. Joka päivä. Sitten kolmen vuoden päästä se on sulle niin rutiinia että sitä ei tarvitse lopettaa vaan hyvät tavat säilyy. Terapia avuksi. Hophop.

Vierailija
254/382 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia geenejä sitä vielä tupataan seuraavalle polvelle.

Vierailija
255/382 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla mustaa kahvia, lounaalla 2 lihapiirakkaa lenkillä ja majoneesilla + ketsupilla, ai niin ja paistettu muna

Päivällä pihviä ja paistettua kaalta ja salaattia

Illalla vielä pihviä ja salaattia, kahvia mustana

Tuutti

Liikkuminen:

kaksi 4  km lenkkiä ja pyöräilyä.

Vierailija
256/382 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ylipainoinen, mutta paino noussut korona-aikana monesta syystä paljon. Olen entistä vahvemmin tajunnut, kuinka hankalaa painonhallinta voi olla, vaikka sen voisi ajatella olevan vain yksinkertaista matematiikkaa tai "ota itseäsi niskasta kiinni ja muuta ruokavaliosi" -päätöksen tekemistä.

Vaikka tosiaan en ole vielä ylipainoinen, en halua, että painoni enää nousee, sillä olen siinä iässä (noin 30 v), että en halua lihota reippaasti juuri nyt, sillä kilot alkavat varmasti olla entistä vaikeampi karistaa. Juu, ruokailumuutoksia on tehty ja ruoan miettimiseen panostettu ja yritetty tuoda liikuntaa tähän arkeen. Tämä korona-aika etätöineen on kyllä aikaansaanut napostelun lisäämisen ja arkiliikunnan ja myös muun liikunnan vähenemisen. Hankalaa ollut siis arjen tasapainon kannalta ollut itselle nyt pandemia-aikana.

Jos minulla olisi reilusti ylipainoa, hakeutuisin lääkäriin/ammattiavun piiriin. Jos se paino alkaa oikeasti olla jo tosi iso ja tuntuu, että sitä ei saa omin voimin hallintaan. Nykyään on kai aika tehokkaita ja turvallisia laihdutuslääkkeitäkin (osa ainakin perustuu siihen, että estävät ruoan imeytymistä). Ei sitä kannata pakolla kärvistellä, kun apua voisi saada. Toki hienoa, jos saat toteutettua elämäntaparemontin tai aluksi vaikka ihan pieniäkin muutoksia, niistähän olis paras muutenkin lähteä.

Mutta olen tässä elämässä oppinut hakemaan ammattiapua moneen asiaan, jos tuntuu, etteivät omat voimavarat tai osaaminen enää riitä jossakin asiassa. Aina olen päässyt eteenpäin, kun apua olen saanut. Nyt vielä on tunne, että minulla on vielä mahdollisuus omin voimin saada tilanteeni tasoittumaan, niin en vielä tämän asian takia lähde lekurille tai mihinkään muunkaan avun piiriin. Mutta yllättävän paljon energiaa ja keskittymistä tämä vaatii! Vaikka en edes ole ollut mikään hirveä mässäilijä koskaan. Tämä epämääräinen arki on vain itsellä sekoittanut niin paljon ruoka- ja muutakin elämänrytmiä. Tulisipa pian taas normaalitilanne tähän yhteiskuntaan; tiedän, että ihan sillä painoni laskisi jonkin verran taas

Vierailija
257/382 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

256 jatkaa vielä...

Olisipa jokin painonhallintafoorumi tms. Auttaisi ihan hirveästi, jos olisi samassa tilanteessa olevia. Jonkin asian toteuttamisessa auttaa aina niin paljon, jos on vertaistukea ja saa vinkkejä muilta ja jakaa omiaan ja kertoa oman tilanteen edistymisestä. Onkohan sellaista missään olemassa?

Vierailija
258/382 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö usein, pieniä annoksia. 2-3h välein. Ite oon kyl hoikka ollut aina, ja mun pitäisi vetää joka päivä kaksin käsin herkkuja, että saisin muutaman kilon lisää.

Klo 8-10 Aamulla syön leipää (kinkku, juusto, oivariini, kasvikset), jugurttia, marjoja, puolikas banaani ja kahvia.

Klo 11-13 lounaaksi kinkkukiusausta ja kasviksia, sopiva, kylläinen määrä, ei ähkyyn asti todellakaan.

Klo 15-16 välipala, esim. Leipäpala, rahkaa/jugurttia, kahvia tms

Klo 17-18.30 iltaruoka, mulla nyt esimerkkinä toimii se aiempi kinkkukiusaus ja kasvikset, eikä taaskaan ähkyyn asti.

Klo 20-22 iltapalaksi esim. smoothie, kaurapuuro, joku missä hiilaria ja proteiinia.

Oon joskus ollut isompi, silloin virheenä oli se, että söin liian pienen aamupalan ja lounaalla vedin itteni ähkyyn. Illalla söin seuraavaksi ja ostin woltista jotain käsittämättömiä annoksia ja vedin itteni niin ähkyyn, että loppuilta oli paha olo. Niin sain itseni pyöreämmäksi.

Kyllä ulkona syön edelleen, varsinkin kesäisin on tullut syötyä paljon. En vaan edelleen syö itseäni ähkyksi sielläkään.

Vierailija
259/382 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaa aika terveyskeskukseen lääkärille. Jos Bmi yli 30, voit saada tueksi Saxendan tai Ozempicin. Kalliita ovat, mutta tehokkaita. Loppuu ahmiminen ja paino laskee. Eivät toki laihduta itsessään, vaan täytyy tehdä korjausliike ruokavalioon. Hyvästi "aloitan aamulla uuden elämän ja illalla palaan vanhaan".

Minä sain aikoinaan myös alennuskortin uimahalliin. Sen sai kun painoindeksi oli yli 30.

Ennen sai lääkäriltä reseptin Miraprontille. Oli toimiva lääke.

Vierailija
260/382 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

256 jatkaa vielä...

Olisipa jokin painonhallintafoorumi tms. Auttaisi ihan hirveästi, jos olisi samassa tilanteessa olevia. Jonkin asian toteuttamisessa auttaa aina niin paljon, jos on vertaistukea ja saa vinkkejä muilta ja jakaa omiaan ja kertoa oman tilanteen edistymisestä. Onkohan sellaista missään olemassa?

Onhan niitä, ja ne on täynnä samanlaisia repsahtelijoita, kuten minäkin. Ovat laihduttaneet vuosia ja silti sairaanylipainoisia

Ei siellä apua saa

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän