Miksi äidit luulevat, että velat ovst heille kateellisia?
Lapsen tekemiseen nyt ei tarvita mitään erityistaitoja, joten halutessaan kuka tahansa voi tehdä lapsia (toki thaton lapsettomuus on eri asia).
Kertokaapa äidit? :)
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:26"]
Höpsis ja diipadaapa :). Ihminen, joka käyttä wikipediaa tukemaan väitteitään, ei saa arvostusta kovin korkealle minulta. Synnytys ja pikkulapsiaika voi väsyttää ja se voi tilapäisesti vääristää todellisia tunteita. Jos moni todella katuisi, lapsen voisi antaa pois.
Vanhempi, myös minä, voi olla hyvinkin sosiaalinen. Ystäviä on paljon, ja nykymaailmassa yhteydenpito kiireisimpien aikojen yli on erittäin helppoa.
Olet itse luonut pääsi sisäll jotain äitimyyttejä ja yrität vakuutella itsellesi, että äidit ovat surullisia, yksinäisiä, katuvaisia ja vaikka mitä. Ei se nyt oikein mene niin. Vai miksi kuvittelit, että ihmiset tekevät useita lapsia? Itseasiassa näyt keskittäneen huomiotasi tämän asian ja äitiyden vatvomiseen niin paljon, ettet taida mikään vela alkuunkaan. Eikö hoidot tepsi? Miten olisi adoptio? Joku etninen pikkulapsi voisi kaivata kotia. Voisi ehkä olla hyväkin, etteivät geenisi siirry.
[/quote]
No, mä olen lukenut filosofiaa pääaineena, joten argumentaatiovirheet on vähän tuttuja muualtakin kuin wikistä :D
Mutta et vaikuta kovin älykkäältä, joten annan sun viestin olla, sulla on tekstikin ihan täynnä kirjoitusvirheitä, vaikutat hieman väsähtäneeltä pikkuäipältä.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:22"]
Kolme sivua tyhjänpäiväistä sisältöä, joista iso osa vieläpä sinulta. Joten kaikki ihmiset haluavat siitä keskustella? Ok.
[/quote]
Kaikkien ei tosiaankaan tarvitse tästä aiheesta keskustella. Itse asiassa on varmaan kaikkien kannalta parempi, jos jätät epäkiinnostavien ketjun lukemisen ja kommentoinnin heille, joita asia kiinnostaa. -51
Miksi terveen ihmisen ei muuten ole mahdollista katua lapsen hankkimista? -51
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:26"]
Höpsis ja diipadaapa :). Ihminen, joka käyttä wikipediaa tukemaan väitteitään, ei saa arvostusta kovin korkealle minulta. Synnytys ja pikkulapsiaika voi väsyttää ja se voi tilapäisesti vääristää todellisia tunteita. Jos moni todella katuisi, lapsen voisi antaa pois.
Vanhempi, myös minä, voi olla hyvinkin sosiaalinen. Ystäviä on paljon, ja nykymaailmassa yhteydenpito kiireisimpien aikojen yli on erittäin helppoa.
Olet itse luonut pääsi sisäll jotain äitimyyttejä ja yrität vakuutella itsellesi, että äidit ovat surullisia, yksinäisiä, katuvaisia ja vaikka mitä. Ei se nyt oikein mene niin. Vai miksi kuvittelit, että ihmiset tekevät useita lapsia? Itseasiassa näyt keskittäneen huomiotasi tämän asian ja äitiyden vatvomiseen niin paljon, ettet taida mikään vela alkuunkaan. Eikö hoidot tepsi? Miten olisi adoptio? Joku etninen pikkulapsi voisi kaivata kotia. Voisi ehkä olla hyväkin, etteivät geenisi siirry.
[/quote]
No, mä olen lukenut filosofiaa pääaineena, joten argumentaatiovirheet on vähän tuttuja muualtakin kuin wikistä :D
Mutta et vaikuta kovin älykkäältä, joten annan sun viestin olla, sulla on tekstikin ihan täynnä kirjoitusvirheitä, vaikutat hieman väsähtäneeltä pikkuäipältä.
[/quote]
No pakkohan sun on oikein tuplaprofessori olla, kun kerran netissä sen kerrot anonyymisti. Tekstisi, kieliasusi ja asiasi sisältö sekä päämäärätön jankuttaminen kertoo toista. Tai sitten yliopistoon päästetään mitä tahansa vähämielisiä apinoita. Kuten näyttääkin olevan.
t: se VOI VITTU
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:41"]
No pakkohan sun on oikein tuplaprofessori olla, kun kerran netissä sen kerrot anonyymisti. Tekstisi, kieliasusi ja asiasi sisältö sekä päämäärätön jankuttaminen kertoo toista. Tai sitten yliopistoon päästetään mitä tahansa vähämielisiä apinoita. Kuten näyttääkin olevan.
[/quote]
Joku mamma siellä hermoilee?
Oikein kirosanat heiluu, voin kuvitella vähän rasvaisen, harmaan mamman siellä pierunhajuisena kiroilemassa, perkula sentään, vähämielinen apina vieköön, kohta jo kakkavaipan haisteluun, muut ei ymmärrä elämästä mittään perkula!
:D kaikkea hyvää sulle, perskules ja vittulis!
Ketjua lukematta: mulla on yksi fb-kaveri (vela) joka on ottanut elämänsisällökseen lapsettomuutensa rummuttamisen ja vakuuttelun, kuinka HÄN ei halua lapsia.
Väkisinkin tulee mieleen, että ko. tyyppi ei välttämättä olekaan ihan 100% vakaumuksensa kannalla... Tietenkään tämä ei päde jokaiseen velaan, uskon että suurin osa on ihan tavallisia ihmisiä jotka ovat tyytyväisiä valintoihinsa.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:16"]
En mäkään mee kissalehden palstalle kehumaan koiria ja kertomaan, mikä kissaihmisissä mättää :D
[/quote]
Ja montako vauva-aihetta on täällä aihe vapaassa? Ei yhtään parilla ekalla sivulla, että siinä teille "vauvafoorumia".
Menkää spämmäämään av täyteen jotain vauvankakka juttuja, eiköhän tänne jää vaan sitten vauvankakanhaistelijat ja maistelijat, eli te äidit.
[/quote]
Nämä samaiset velat, jotka kertovat, että eivät tule tälle palstalle vauva- tai lapsijuttujen takia, käyvät kuitenkin innokkaasti kommentoimassa näissä vauva- ja lapsiaiheisissa ketjuissa ja tehtailevat jatkuvasti avauksia, joissa puidaan lapsia, lasten hankkimista ja hankkimattomuutta. Jännä.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:40"]
[/quote]
Miksi terveen ihmisen ei muuten ole mahdollista katua sitä, ettei ole hankkinut lapsia? -666
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:50"]
Nämä samaiset velat, jotka kertovat, että eivät tule tälle palstalle vauva- tai lapsijuttujen takia, käyvät kuitenkin innokkaasti kommentoimassa näissä vauva- ja lapsiaiheisissa ketjuissa ja tehtailevat jatkuvasti avauksia, joissa puidaan lapsia, lasten hankkimista ja hankkimattomuutta. Jännä.
[/quote]
En tiedä muista ketjuista, mutta tässä lukee jo otsikossa velat, eli sen takia ainakin tässä ketjussa on veloja keskustelemassa.
Itse en ainakaan availe jotain "vauvani puklasi oranssia laastia" ketjuja, saati sitten kommentoisi niihin.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:41"]
[/quote]
Joku mamma siellä hermoilee?
Oikein kirosanat heiluu, voin kuvitella vähän rasvaisen, harmaan mamman siellä pierunhajuisena kiroilemassa, perkula sentään, vähämielinen apina vieköön, kohta jo kakkavaipan haisteluun, muut ei ymmärrä elämästä mittään perkula!
:D kaikkea hyvää sulle, perskules ja vittulis!
[/quote]
Njet, lapseton kolmekymppinen mies. Ja onneksi olen mies, tällaista lapseteilapsia-jänkkäämistä ei ole koskaan miesten kesken. Koska jokainen tekee niin kuin itse haluaa eikä ole mikään pakko vakuuttaa kaveria siitä, että oma valinta on ylivertainen muihin nähden. -51:llä on jotain selvittämättömiä asioita itsensä kanssa, tai sitten hän on vähän tyhmä. Luultavasti molempia.
Tämä ketju on loistava esimerkki siitä, miksi naisia ei tulisi hyväksyä päättäviin asemiin.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:56"]
Tämä ketju on loistava esimerkki siitä, miksi naisia ei tulisi hyväksyä päättäviin asemiin.
[/quote]
Minäkin käytän usein ylilaudan ketjuja esimerkkinä siitä minkä takia miehiä ei saisi päästää päättäviin asemiin.
Ystävällisin terveisin, Toinen Ylivertainen Mies
Mä olen vela, ainoa kaveripiiristäni, enkä kyllä koskaan ole vakavasti törmännyt siihen että joku kavereista luulis mun olevan kateellinen heille. Eikä myöskään niin päin että yksikään äiti olisi mulle kateellinen. Mitä nyt joku joskus leikillään pahana päivänä, mutta ei varmasti ikinä tosissaan!
Keskustelupalstoilla nyt näkeekin äitien ja velojen välistä vääntöä, molemminpuolin kuvitellaan olevansa toista parempia jne. Mutta ne on palstoja, moniko tosielämässä menee toiselle sanomaan samoja asioita?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:40"]
[/quote]
Miksi terveen ihmisen ei muuten ole mahdollista katua sitä, ettei ole hankkinut lapsia? -666
[/quote]
Älä viitsi olla lapsellinen. Tiedät ihan hyvin, ettei kukaan ole väittänyt tuollaista. -51
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:36"]Miten velan tarvitsisi perua yhtään mitään? :D
[/quote] Ei tarvitsekaan, mutta myönnetäänpä nyt sekin että hyvin moni alle kolmekymppisenä velauttaan vannova haluaakin sen lapsen kun neljäkymppiä lähestyy, löytyt oikeanlainen kumppani jne... Eivät toki kaikki, mutta silti aika moni.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:26"]
[/quote]
[/quote] Tällainen ivallisen alentuva suhtautuminen eri mieltä oleviin kanssakeskustelijoihin tai muihin ihmisiin ylipäätään ei anna koskaan järin fiksua kuvaa ihmisestä. Aivan samantekevää miten hieno tutkinto sinulla on jos käytös on tuota tasoa... T: lähihoitaja,ohis
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:42"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:35"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:27"]Miksi velat kuvittelevat, että äidit ovat heille kateellisia? Lasten tekemättä jättäminenhän ei vaadi mitään erityistaitoja, kuka tahansa voi jättää lapset tekemättä.
[/quote]
Vaikea perua kun virhe on tehty :)
[/quote]
No, sama juttuhan se on vapaaehtoisen lapsettomuuden kanssa: tietyssä iässä ei voi enää perua :)
[/quote]
Tässä taas oletuksena, että kaikki haluavat lapsia :D
[/quote]
Ei ole, vaan se, että lasten tekemättömyyttä voi myös katua. Vai onko sulla oletuksena se, että kaikki lapsia tehneet katuvat lasten hankintaa, kun tulit sen kirjoittaneeksi :D
[/quote]
Miksi vapaaehtoisesti lapseton katuisi sitä ettei tehnyt lapsia? :o
Tajuat kai itsekin miten tyhmältä tuo väite kuulostaa : D
[/quote] Miten niin? Väität siis, että maailmassa ei ole yhtäkään vapaaehtoisesti lapsetonta elämää viettänyttä, joka sitten onkin muuttanut mielensä ja olisikin halunnut lapsia, mutta iän vuoksi ei saanut? Tällainen tilanne on siis mahdoton? Tuo väite vasta tyhmältä kuulostaa.
Tämä aloitus on saanut juuri sen tasoisen keskustelun kuin minkä ansaitseekin.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:01"]
En tunne minäkään yhtä ainoaa tervettä äitiä, joka katuisi lapsiaan. Ja tässä tullaan nyt taas siihen tosiasiaan (anteeksi vaan vela, jos kirvelee), mutta lapseton ei voi tietää, miltä tuntuu alkukantaisen voimakas ja palava rakkaus omaan lapseen. Kun sen tuntee, niin ei turhaa sanota, että ihminen ei ole sama sen jälkeen.
Itse en kadehdi veloja. Mitä ihmettä sitä kadehtisi? Yksinäisyyttä? Olin lapseton ennen lapsiani, nyt saan viettää aikaa lapsieni kanssa. Yksi on jo aikuinen, ja aivan ihana ihmissuhde sekin. Lähivuosina kaikki lapseni ovat omillaan. Silloin voin loikoilla riippumatossa, kuten lapsettomat ja lukea vaikka kymmenen kirjaa. Todennäköisesti kyllä kaipaan lapsiani, mutta onneksi saan nähdä heitä. Velakaverini (tai ei heitä ole kuin yksi) on jäänyt jo useasti rannalle ruikuttamaan, kun ystävät ympärillä viettävät aikaa perheidensä kanssa juhlapyhinä ym. Voi voi... ei voi valintaansa perua enää ;)
Että ap tulepa alas sieltä pilvilinnoista. Ei sinua kukaan kadehti kuin kuvitelmissasi :D
[/quote]
No true scotsman on argumentaatiovirhe, eli se, että leimaat lapsia katuvat äidit sairaiksi, voit tuolta lukea lisää, jotta opit olemaan toistamatta sitä-
http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman
Todellisuudessahan todella monet katuvat lasten tekemistä, isät ja äidit, eikä se tee niistä sairasta. Todella monet eivät koe mitään rakkaudentunteita vauvojaan kohtaan, eikä sekään tee niistä sairaita. Sellaista se elämä välillä on.
Itse koitat takertua joihinkin äitimyytteihin argumentaatiovirheillä, koska sulla ei ole oikeita valideja argumentteja sun väitteiden tueksi.
Ja mitä olen nähnyt, niin ne äidit ovat niitä yksinäisiä, ikävä kyllä, veloilla on aikaa nähdä ystäviään ja olla sosiaalisia. Todella surullista, jos olet tehnyt lapsesi yksinäisyyden takia, surullista niille lapsille siis.
[/quote] Höpsis ja diipadaapa :). Ihminen, joka käyttä wikipediaa tukemaan väitteitään, ei saa arvostusta kovin korkealle minulta. Synnytys ja pikkulapsiaika voi väsyttää ja se voi tilapäisesti vääristää todellisia tunteita. Jos moni todella katuisi, lapsen voisi antaa pois.