Miksi äidit luulevat, että velat ovst heille kateellisia?
Lapsen tekemiseen nyt ei tarvita mitään erityistaitoja, joten halutessaan kuka tahansa voi tehdä lapsia (toki thaton lapsettomuus on eri asia).
Kertokaapa äidit? :)
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:11"]
Mä en oo ikinä ymmärtäny, että miksi vapaaehtoisesti lapsettomat tulevat vapaaehtoisesti vauvapalstalle. Menisivät vapaaehtoisesti takas metsään, mokomat trollit.
[/quote]
Älä ny, ku täähä o aihe vapaa, tiätsä. Niinku kaikkee voi jutel vaik tää onki vauvalehre palstaa...
Tuossa perusvastaus jonka tule pian näiltä veloilta saamaan. Allekirjoitan kaneettisi.
En mäkään mee kissalehden palstalle kehumaan koiria ja kertomaan, mikä kissaihmisissä mättää :D
Pitäis varmaan perustaa foorumi VaVaAVL. Vapaaehtoisesti Vauva-lehden aihe vapaa-palstaa lukemattomat.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:14"]
Ihan yhtä hyvin lapseton voi hetkellisesti kadehtia ihanaa perhettä juhlimassa synttäreitä tai äitiä halaamassa nauravaa lastaan KUIN äiti saattaa yövalvomisen päälle kadehtia naapurin lapsetonta, joka loikoo puutarhassa lukemassa riippumatossa kirjaa.
[/quote]
Vaikea kuvitella tuollaista. Minulle on useampikin vanhempi sanonut kadehtivansa jotakin lapsettomassa elämäntavassa, mutta tuntemani velat eivät pääosin löydä lapsiperhe-elämästä mitään erityisen positiivista. Useimmat vanhemmat nauttivat riippumatossa rentoutumisesta mutta vapaaehtoisesti lapsettomat eivät nauttisi lapsiperhe-elämästä. -51
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:16"]
En mäkään mee kissalehden palstalle kehumaan koiria ja kertomaan, mikä kissaihmisissä mättää :D
[/quote]
Ja montako vauva-aihetta on täällä aihe vapaassa? Ei yhtään parilla ekalla sivulla, että siinä teille "vauvafoorumia".
Menkää spämmäämään av täyteen jotain vauvankakka juttuja, eiköhän tänne jää vaan sitten vauvankakanhaistelijat ja maistelijat, eli te äidit.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:16"]
[/quote]
Ja montako vauva-aihetta on täällä aihe vapaassa? Ei yhtään parilla ekalla sivulla, että siinä teille "vauvafoorumia".
Menkää spämmäämään av täyteen jotain vauvankakka juttuja, eiköhän tänne jää vaan sitten vauvankakanhaistelijat ja maistelijat, eli te äidit.
[/quote]Niin että perheellisten elämää olisi vain vauvanpaska. Moi vela.
Uskosin, että suomi24:llä ois huomattavasti neutraalimpi alusta keskustella velauudesta. Mutta ei, se ei tyydytä velan tarvetta.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:32"]
Uskosin, että suomi24:llä ois huomattavasti neutraalimpi alusta keskustella velauudesta. Mutta ei, se ei tyydytä velan tarvetta.
[/quote]
Olet itse halunnut lukea keskustelua vapaaehtoisesta lapsettomuudesta, joten miksi valitat? -51
Numba 60 pillastui ja jutteli epäasiattomasti, mahtaakohan täten paljastaa itsensä ja ap:n väittämän todeksi..
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:33"]
[/quote]
Olet itse halunnut lukea keskustelua vapaaehtoisesta lapsettomuudesta, joten miksi valitat? -51
[/quote]Tämä keskustelunaloitus oli provoava, suunnattu äideille ja vauvapalstalla, miksi en valittaisi?
Hmm, miksi kukaan olisi kateellinen asiasta mitä ei itse halua..? Olen myös itse vela, jokaisen oma asia tekeekö vai eikö tee lapsia. Kiva juttu että ihmiset lisääntyy, kiva juttu myös jos ei halua lisääntyä.
Kateellisuuskortin vetäminen joka asiaan on lapsellista. Enää ei olla ala-asteella hyvät naiset.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:14"]
Ihan yhtä hyvin lapseton voi hetkellisesti kadehtia ihanaa perhettä juhlimassa synttäreitä tai äitiä halaamassa nauravaa lastaan KUIN äiti saattaa yövalvomisen päälle kadehtia naapurin lapsetonta, joka loikoo puutarhassa lukemassa riippumatossa kirjaa.
[/quote]
Vaikea kuvitella tuollaista. Minulle on useampikin vanhempi sanonut kadehtivansa jotakin lapsettomassa elämäntavassa, mutta tuntemani velat eivät pääosin löydä lapsiperhe-elämästä mitään erityisen positiivista. Useimmat vanhemmat nauttivat riippumatossa rentoutumisesta mutta vapaaehtoisesti lapsettomat eivät nauttisi lapsiperhe-elämästä. -51
[/quote] Se johtuu siitä, etteivät uskalla tunnustaa, jottei vain heidän illuusionsa ihanasta vapaasta auvosta särkyisi. :) Monet äidit voivat välillä suutuspäissään tuhahtaa jotain, mutta se kertoo vain onnellisesta, elämäänsä tyytyväisestä ja luottavaisesta ihmisestä, jolla ei ole tarvetta pitää kiinni illuusiosta.
En tunne minäkään yhtä ainoaa tervettä äitiä, joka katuisi lapsiaan. Ja tässä tullaan nyt taas siihen tosiasiaan (anteeksi vaan vela, jos kirvelee), mutta lapseton ei voi tietää, miltä tuntuu alkukantaisen voimakas ja palava rakkaus omaan lapseen. Kun sen tuntee, niin ei turhaa sanota, että ihminen ei ole sama sen jälkeen.
Itse en kadehdi veloja. Mitä ihmettä sitä kadehtisi? Yksinäisyyttä? Olin lapseton ennen lapsiani, nyt saan viettää aikaa lapsieni kanssa. Yksi on jo aikuinen, ja aivan ihana ihmissuhde sekin. Lähivuosina kaikki lapseni ovat omillaan. Silloin voin loikoilla riippumatossa, kuten lapsettomat ja lukea vaikka kymmenen kirjaa. Todennäköisesti kyllä kaipaan lapsiani, mutta onneksi saan nähdä heitä. Velakaverini (tai ei heitä ole kuin yksi) on jäänyt jo useasti rannalle ruikuttamaan, kun ystävät ympärillä viettävät aikaa perheidensä kanssa juhlapyhinä ym. Voi voi... ei voi valintaansa perua enää ;)
Että ap tulepa alas sieltä pilvilinnoista. Ei sinua kukaan kadehti kuin kuvitelmissasi :D
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:34"]
Numba 60 pillastui ja jutteli epäasiattomasti, mahtaakohan täten paljastaa itsensä ja ap:n väittämän todeksi..
[/quote]
Ei todista. Olen vain korviani myöten täynnä teidän vähäjärkisten lapsellista jankkaamista siitä yhdestä samasta asiasta. Ihan sama mitä vastaa kun siihen on vastaus jankutijankuti. Mitään älyllistä on turha odottaa.
Se, että on lapsia, ei tee kenestäkään parempaa tai fiksumpaa ihmistä. Se, ettei ole lapsia ei tee sitä myöskään. Mikä mantara tai ristiretki teillä nyt on meneillään? Jos on sujut sen kanssa ettei saa/halua lapsia niin miksi jankata asiasta? En mäkään jankkaa uskovaisten kanssa vaikken itse uskokaan. Miksi jankkaisin? Ei raavi minun persettäni. Jotain omia riittämättömyyden tunteita te nyt puratte.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:01"]
En tunne minäkään yhtä ainoaa tervettä äitiä, joka katuisi lapsiaan. Ja tässä tullaan nyt taas siihen tosiasiaan (anteeksi vaan vela, jos kirvelee), mutta lapseton ei voi tietää, miltä tuntuu alkukantaisen voimakas ja palava rakkaus omaan lapseen. Kun sen tuntee, niin ei turhaa sanota, että ihminen ei ole sama sen jälkeen.
Itse en kadehdi veloja. Mitä ihmettä sitä kadehtisi? Yksinäisyyttä? Olin lapseton ennen lapsiani, nyt saan viettää aikaa lapsieni kanssa. Yksi on jo aikuinen, ja aivan ihana ihmissuhde sekin. Lähivuosina kaikki lapseni ovat omillaan. Silloin voin loikoilla riippumatossa, kuten lapsettomat ja lukea vaikka kymmenen kirjaa. Todennäköisesti kyllä kaipaan lapsiani, mutta onneksi saan nähdä heitä. Velakaverini (tai ei heitä ole kuin yksi) on jäänyt jo useasti rannalle ruikuttamaan, kun ystävät ympärillä viettävät aikaa perheidensä kanssa juhlapyhinä ym. Voi voi... ei voi valintaansa perua enää ;)
Että ap tulepa alas sieltä pilvilinnoista. Ei sinua kukaan kadehti kuin kuvitelmissasi :D
[/quote]
No true scotsman on argumentaatiovirhe, eli se, että leimaat lapsia katuvat äidit sairaiksi, voit tuolta lukea lisää, jotta opit olemaan toistamatta sitä-
http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman
Todellisuudessahan todella monet katuvat lasten tekemistä, isät ja äidit, eikä se tee niistä sairasta. Todella monet eivät koe mitään rakkaudentunteita vauvojaan kohtaan, eikä sekään tee niistä sairaita. Sellaista se elämä välillä on.
Itse koitat takertua joihinkin äitimyytteihin argumentaatiovirheillä, koska sulla ei ole oikeita valideja argumentteja sun väitteiden tueksi.
Ja mitä olen nähnyt, niin ne äidit ovat niitä yksinäisiä, ikävä kyllä, veloilla on aikaa nähdä ystäviään ja olla sosiaalisia. Todella surullista, jos olet tehnyt lapsesi yksinäisyyden takia, surullista niille lapsille siis.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:37"]
[/quote]
[/quote]Tämä keskustelunaloitus oli provoava, suunnattu äideille ja vauvapalstalla, miksi en valittaisi?
[/quote]
Tämä ketju on kolme sivua pitkä, joten selvästikin jotkut haluavat tästä aiheesta keskustella. Niin ei kuitenkaan saisi tehdä, koska sinä klikkasit tämän ketjun auki ja päätit provosoitua siitä. Ok. -51
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:01"]
En tunne minäkään yhtä ainoaa tervettä äitiä, joka katuisi lapsiaan.
[/quote]
Ei tässä ollut kysymys siitä, katuvatko jotkut vanhemmat lasten hankkimista (kyllä), vaan ovatko jotkut vanhemmat kateellisia lapsettoman elämäntavan joistakin piirteistä (kyllä). -51
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:37"]
[/quote]
[/quote]
Tämä ketju on kolme sivua pitkä, joten selvästikin jotkut haluavat tästä aiheesta keskustella. Niin ei kuitenkaan saisi tehdä, koska sinä klikkasit tämän ketjun auki ja päätit provosoitua siitä. Ok. -51
[/quote]Kolme sivua tyhjänpäiväistä sisältöä, joista iso osa vieläpä sinulta. Joten kaikki ihmiset haluavat siitä keskustella? Ok.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:27"]Miksi velat kuvittelevat, että äidit ovat heille kateellisia? Lasten tekemättä jättäminenhän ei vaadi mitään erityistaitoja, kuka tahansa voi jättää lapset tekemättä.
[/quote]
Kyllä se aika monelta vaatii. Kuka tahansa ei pysty vastustamaan biologista kelloa, sanomaan vastaan ihmisten ja median painostukselle ja pitämään päätöksensä etsiessään saman henkistä puolisoa sekä puolustamaan elämänvalintaansa toisin tehneiden edessä.
Eiköhän jokainen vela ja lapsellinen tiedä mihin on ryhtynyt ilman sen suurempia kateuksia.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:49"]
Eivät velat varmasti ole sen kateellisempia äideille kuin äiditkään veloille.
[/quote]
Olen melko varma, että vanhemmat ovat kateellisempia lapsettomille kuin lapsettomat vanhemmille. -51
[/quote]
Höpsistä heijaa. Ihan yhtä hyvin lapseton voi hetkellisesti kadehtia ihanaa perhettä juhlimassa synttäreitä tai äitiä halaamassa nauravaa lastaan KUIN äiti saattaa yövalvomisen päälle kadehtia naapurin lapsetonta, joka loikoo puutarhassa lukemassa riippumatossa kirjaa. Todellisuudessa en tunne yhtäkään äitiä, joka haluaisi luopua äitiydestä. Ja meillä äideillä toisin kuin veloilla on sentään tietoa molemmista olotiloista, lapsettomana ja äitinä olosta, joten tuosta voi todella päätellä yhtä sun toista ;-)