Miksi äidit luulevat, että velat ovst heille kateellisia?
Lapsen tekemiseen nyt ei tarvita mitään erityistaitoja, joten halutessaan kuka tahansa voi tehdä lapsia (toki thaton lapsettomuus on eri asia).
Kertokaapa äidit? :)
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:51"]En minä ainakaan luule. Eiköhän tuo ole jokaisen oma asia mitä elämässään tekee. Minä olen halunnut lapsia, olen tehnyt neljä. Omistan elämäni heille ja olen onnellinen. Joku toinen arvostaa elämässään eri asioita kuten itsenäisyyttä, ei tarvitse olla vastuussa lapsista, haluaa harrastaa ja tehdä mitä haluaa ilman lapsien tuomia rajoitteita. Entäs sitten? Jos minä olen valinnut tietyn elämtyylin, eihän se tarkoita että se olisi muille ainut oikea tapa elää. Kaikki nyt vaan ei halua lapsia ja sillä sipuli. Enpä ole törmännyt onneksi koskaan äiti-ihmiseen joka aloituksesi kuvaamalla tavalla paheksuisi toisia. Voihan toki sellaisiakin ihmisiä olla, mutta ei ainakaan minun tuttavapiirissäni.
[/quote]
Et sitten ole lukenut kedkusteluja täällä? ;)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:50"]
Kiva kun halusitte lapsia, vituttaako kun emme ole kateellisia?
[/quote]
Miksi pitäisi vituttaa, että joku ei ole mulle kateellinen? Mitä positiivista mä saisin siitä, että joku olisi mulle kateellinen?
Onko tällainen ajattelutapa, että kahdehtimisessa on jotain positiivista, suosittua nykyteinien keskuudessa?
[/quote]
Tuntuu vituttavan :(
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:47"]
Äideille on iso juttu osoittaa kuinka isosta asiasta lapsettomat jäävät paitsi. Mikä on outoa, sillä velat eivät halua lapsia, joten eivät jää paitsi mistään.
[/quote]
Niin, kun eivät tiedä mitä menettävät. Heh. Mutta oikeesti miten tää liittyi siihen sun alkuperäiseen väitteeseen? Halusit vain riitaa ja haluat sitä edelleen, vaikka mitään oikeaa ristiriitaa ei olekkaan. Sä oot provo koko ihminen.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:52"]
Sori. Siis erittäin epätodennäköistä että velat katuvat. Tsekkaa esim sterilisaatiotilastot.
[/quote]
Miten niistä sterilisaatiotilastoista voi päätellä, että on epätodennäköistä, että velat katuvat? Katuminenhan voi tapahtua vasta sitten, kun on liian myöhäistä.
Miksi mielestäsi sitten on todennäköistä, että lapsia hankkineet katuvat päätöstään?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:50"]
Kiva kun halusitte lapsia, vituttaako kun emme ole kateellisia?
[/quote]
Miksi pitäisi vituttaa, että joku ei ole mulle kateellinen? Mitä positiivista mä saisin siitä, että joku olisi mulle kateellinen?
Onko tällainen ajattelutapa, että kahdehtimisessa on jotain positiivista, suosittua nykyteinien keskuudessa?
[/quote]
Tuntuu vituttavan :(
[/quote]
Miten se tuntuu siltä, selitä :(
Onko tää taas se alle 18-vuotias "vela"?
Hohhoijaa. Kaikki voi olla kateellisia kaikille, jos oma valinta onkin ollut väärä tai sen hetkellisesti sellaiseksi kokee. Automaattisesti kukaan tuskin on kateellinen kellekään. Ei tarvitsekaan.
Lapsenteko tai tekemättömyys on iso asia. Yksi elämän isoimpia valintoja.
Ja kyllä lapsia tehnyt voi katua ja se joka päätti ettei tehnyt, voi katua myös. Tai sitten ei. Etukäteen tätä on vaikea tietää, pitää vaan ottaa riski. Lapseton jää paitsi lapsista, lapsellinen lapsettomasta elämästä. Ruoho ei ole vihreämpää kummallakaan puolella aitaa. Joten turha verrata.
Turha tätä on täällä vängätä joka jumalan päivä. Eläkää ja antakaa elää.
Koska jotkut (vähemmistö) velat ovat kateellisia äideille/isille. Kyse on silloin yleensä näistä tahattomasti lapsettomista veloista. Jolta aloittaja turhan aiheensa kanssa vaikuttaa. Eli onkin oikeasti haluttu lapsia, mutta on joko häikkää hedelmällisyydessä tai ei ole kumppania löytynyt tai uskallusta yksinhuoltajuuteen. Sitten ollaan niin vapaaehtoisesti lapsetonta että. En kyllä laske noita aidoiksi vela-ihmisiksi, esittävät vaan. Noissa on myös niitä pahoja lastenvihaajia joukossa.
Aito vela tuskin sen sijaan on kateellinen, koska ei tunne biologista tarvetta lisääntyä eikä halua lasta huolehdittavakseen syystä tai toisesta. Pitää silti lapsia ihan normaalina asiana ja käyttäytyy hyvin heitä kohtaan. Tai jos ei, on kyse joistakin pahoista käsittelemättömistä lapsuuden traumoista.
Joku lapsen hankkinutkin voi olla tutulle velalle tietysti kateellinen, jos kauheasti kaduttaa.
En ole itse vanhempi, mutta luulisin kateuden johtuvan siitä, että vanhemmuus on kovaa työtä, ja vapaaehtoisesti lapsettomat saavat onnellisuutensa huomattavasti helpommin. Kukapa ei olisi kateellinen siitä, että toinen on yhtä onnellinen tai onnellisempi mutta saa myös elää mukavampaa elämää. Kyllä minä ainakin olisin.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:12"]
Koska jotkut (vähemmistö) velat ovat kateellisia äideille/isille. Kyse on silloin yleensä näistä tahattomasti lapsettomista veloista.
[/quote]
Ei ole olemassa tahattomasti lapsettomia veloja. Vela tarkoittaa vapaaehtoisesti lapsetontanta eli ihmistä, joka omasta halustaan päättää elää kko elämänsä ilman omia lapsia. Miksi ihmeessä vela olisi kateellinen siitä, että jollakulla on lapsia, kun hän ei itse missään tapauksessa halua sellaisia? -51
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:55"]
Sori. Siis erittäin epätodennäköistä että velat katuvat. Tsekkaa esim sterilisaatiotilastot.
[/quote]
Miten niistä sterilisaatiotilastoista voi päätellä, että on epätodennäköistä, että velat katuvat? Katuminenhan voi tapahtua vasta sitten, kun on liian myöhäistä.
Miksi mielestäsi sitten on todennäköistä, että lapsia hankkineet katuvat päätöstään?
[/quote]
"Alle 30-vuotiaana steriloiduista joka kolmas on ajoittain katunut päätöstä ja joka kuudes hakeutuu sterilisaation purkuun. " - tohtori.fi. Samaisesta lähteestä, että kaikista steriloiduista n. 5% on katunut sterilisaatiota.
Eli onhan nuo valtavat luvut alle kolmekymppisillä. Vanhemmilla sitten pienemmät, ymmärrettävästi. Toisaalta näistä ei käy ilmi kummassakaan ikäluokassa onko kyse vapaaehtoisesti lapsettomista vai useamman lapsen jälkeen sterilisaation tehneistä.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:12"]
Koska jotkut (vähemmistö) velat ovat kateellisia äideille/isille. Kyse on silloin yleensä näistä tahattomasti lapsettomista veloista.
[/quote]
Ei ole olemassa tahattomasti lapsettomia veloja. Vela tarkoittaa vapaaehtoisesti lapsetontanta eli ihmistä, joka omasta halustaan päättää elää kko elämänsä ilman omia lapsia. Miksi ihmeessä vela olisi kateellinen siitä, että jollakulla on lapsia, kun hän ei itse missään tapauksessa halua sellaisia? -51
[/quote] Ap:han tän väitteen esitti ja väitti että lapselliset tekee jotain mitä ne ei tee. Ja tästä tässä taas tapellaan. Ap. on pahimman luokan PROVOILIJA.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:12"]
[/quote]
[/quote]
Selitin asian. On ihmisiä, jotka sanovat itseään vapaaehtoisesti lapsettomiksi, vaikka ovat oikeasti tahattomasti lapsettomia. Joillekin se on niin kipeä asia, joten sen kääntäminen toisin päin tuo helpotusta lapsettomuuden tuskaan. Tarkoitin näitä ihmisiä. Eivät olekaan siis oikeasti sisimmässään veloja, esittävät vaan.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:55"]
[/quote]
[/quote]
"Alle 30-vuotiaana steriloiduista joka kolmas on ajoittain katunut päätöstä ja joka kuudes hakeutuu sterilisaation purkuun. " - tohtori.fi. Samaisesta lähteestä, että kaikista steriloiduista n. 5% on katunut sterilisaatiota.
Eli onhan nuo valtavat luvut alle kolmekymppisillä. Vanhemmilla sitten pienemmät, ymmärrettävästi. Toisaalta näistä ei käy ilmi kummassakaan ikäluokassa onko kyse vapaaehtoisesti lapsettomista vai useamman lapsen jälkeen sterilisaation tehneistä.
[/quote]
Lapsettomista steriloiduista vain viitisen prosenttia katuu toimenpidettä. Velojen päätös on monta kertaa varmempi kuin vanhempien. -51
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:20"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:12"]
[/quote]
[/quote]
Selitin asian. On ihmisiä, jotka sanovat itseään vapaaehtoisesti lapsettomiksi, vaikka ovat oikeasti tahattomasti lapsettomia. Joillekin se on niin kipeä asia, joten sen kääntäminen toisin päin tuo helpotusta lapsettomuuden tuskaan. Tarkoitin näitä ihmisiä. Eivät olekaan siis oikeasti sisimmässään veloja, esittävät vaan.
[/quote]
Ok. Kirjoittanet ensi kerralla yksiselitteisemmin. -ap
Eivät velat varmasti ole sen kateellisempia äideille kuin äiditkään veloille.
Lapsen tekeminen ei olekaan se "saavutus", vaan lapsen hoito ja kasvatus täyspäiseksi ja fiksuksi aikuiseksi. Siihen ei todellakaan ole joka naisesta ;-)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:49"]
Eivät velat varmasti ole sen kateellisempia äideille kuin äiditkään veloille.
[/quote]
Olen melko varma, että vanhemmat ovat kateellisempia lapsettomille kuin lapsettomat vanhemmille. -51
VOI VITTU!
Kuka jaksaa vääntää tästä samasta pkleen asiasta joka jeesuksen päiväs!?!??!!? Aloittajasta kyllä tulee sellainen kuva, että jotain elämästä puuttuu kun pitää jankata ja jankata ja jankata...
"Olen melko varma, että vanhemmat ovat kateellisempia lapsettomille kuin lapsettomat vanhemmille. -51"
Perustele. Faktoja ja tilastoja tiskiin. Mikään vauvapalsta mutu ei tässä ole hyväksyttävää. Perustele edes nuo saatanan väitteesi, vitun talidomi, jos on kerran pakko vääntää ja vielä monta kertaa samassa ketjussa. Juupaseipäsjuupaseipässäootkateellinen-keskustelu aiheuttaa myötähäpeää ja herättää kysymyksen, liekö väittelijät omaan itseensä tyytymättömiä, niitä ei niin lahjakkaita oppilaita elämäM koulussa.
Mä en oo ikinä ymmärtäny, että miksi vapaaehtoisesti lapsettomat tulevat vapaaehtoisesti vauvapalstalle. Menisivät vapaaehtoisesti takas metsään, mokomat trollit.