Salasuhteessa ja rakastunut naimisissa olevaan vl-mieheen
Tunne on molemminpuolista. Meillä on salasuhde. Miehellä jo kolme lasta, neljäs tulossa ja naimisissa on. Itse olen sinkku. Tiedän toimivani moraalisesti väärin, mutta olen aika palavasti rakastunut ja välillämme on suuri intohimon liekki. Hän vaan on niin hurmaava. Raitis, komea kun mikä, urheilullinen, hyväpalkkainen ammatti ja kaikinpuolin ihana :) Tiedättehän rakastumisen tunteen!:D
Mies kertoo menneensä naimisiin vain yhteisön painostuksesta ja perinteitä kunnioittaen, rakkaussuhteesta kuulemma ei ole kysymys. Vaimonsa täysin tietämätön miehensä toiminnasta. Mies kuulemma haluaisi olla kanssani kunnolla, mutta menettäisi siinä tapauksessa kaikki sukulaisensa ja välit katkeiasi. Eli aika patti tilanteessa on. :(
Hän on kuitenkin jo pidemmän aikaa harkinnut tehdä radikaalin siirron ja erota siitä paskayhteisöstä.
kysyttävää? Mielipiteitä, kokemuksia?
Kommentit (530)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:01"]
Mieskö todella hylkäisi lapsensa? Uskotko ap, että mies saisi nähdä lapsiaan sen jälkeen, kun te iskette hynttyyt yhteen? Ei ainakaan niin, että sinä olet paikalla. Sinua ei ex-vaimolle ha lapsille ole olemassa. Haluatko todella rikkoa perheen?
Olin 18 vuotiaana vl- tyttönä palavadti rakastunut muutaman vuoden vanhempaan, varattun vl-isään. Päätös oli todella vaikea ja vieläkin asia ajoittain painaa. Me teimme yhteistuumin rakkaudelle stopin, jo syntyneiden lasten vuoksi. Ei ollut vaihtoehtoja.
[/quote] Miten ap rikkoo perheen. Eihän hänellä ole perhettä. Kyllä se on mies, joka rikkoo oman perheensä. Naisilla on kumma tapa suojella miehiä ja syyttää toista naista. Mies saa kelliä rauhassa kahdessa pillussa ja naiset paapoo miestä ja tappelee keskenään
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:50"]http://yle.fi/uutiset/sunnuntaisuomalainen_lestadiolaiset_kayttavat_salaa_ehkaisya/5451978
Lestadiolaiset käyttää salaa ehkäisyä. Erikoinen uskonto, kun salaa saa tehdä syntiä, kunhan kukaan ei tiedä.
[/quote]
No samaa se pettäminenkin on ja sitäkin tapahtuu, niin kuin olemme saaneet lukea.
Minä sanoisin miehelle, että päättää ensin itse erota ja erota uskonnostaan ja sitten voidaan vasta seurustella. Jos mies on raukka ja ei uskalla lähteä huonosta elämästään ennen kuin on uusi nainen valmiina, se ei ole sen arvoinen. Jos ottaa eron ja muuttaa yksin asumaan, voisin alkaa sen jälkeen seurustella, koska olisi silloin vapaa mies.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:50"]http://yle.fi/uutiset/sunnuntaisuomalainen_lestadiolaiset_kayttavat_salaa_ehkaisya/5451978
Lestadiolaiset käyttää salaa ehkäisyä. Erikoinen uskonto, kun salaa saa tehdä syntiä, kunhan kukaan ei tiedä.
[/quote]
No samaa se pettäminenkin on ja sitäkin tapahtuu, niin kuin olemme saaneet lukea.
[/quote] Ja olemme saaneet lukea, että pettämistä ei tapahtuisi, ellei maalliset saatanahuorat viekoittelisi viatonta vl-miestä sänkyynsä
Emme kuvittele olevamme mitään ylihengellisiä pyhimyksiä vaan ihmisiä siinä missä muutkin. Meille tulee houkutuksia ja mielitekoja toimia vastoin omaa arvomaailmaamme ja välillä kiusaus vie voiton. Siinä vaiheessa sitten ei auta kuin korjata tapahtunutta vahinkoa. Sen sijaan se, että tekee jonkun asian itselleen luvalliseksi onkin uskonelämän kannalta paljon vaarallisempaa.
Kaikki synti etäännyttää ihmistä Jumalasta ja suurin osa synneistä rikkoo myös ihmisten keskinäisiä välejä. Siksi olisi tärkeää yrittää kilvoitella ja taistella houkutuksia vastaan. Lisäksi on aina vaara, ettei vikaan mennyt jaksa korjata asioita vaan etääntyy enemmän ja enemmän ja jossain vaiheessa lopullisesti.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:07"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:33"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 18:36"]
Vl-miehissä on se vika, että tulevat niin käsittämättömän nopeasti kun ovat tottuneet väljelmpään. Onneksi kaikkea muutakin voi tehdä ;)
nainen 22v.
[/quote]
Voi, mun mies tulee aina käsittämättömän nopeaa mun kanssa. Ei ole ikinä kenekään muun kanssa harrastanut seksiä.. tai mistä minä sen tiedän??? Onkohan se pettänyt mua?? En kyllä usko mutta mistä sitä tietää.. niin, no jokatapauksessa mä tarvisin vinkkejä että miten sais sen kestämään pidemään??
Vaimo,23v. Niin ja naimisissa neljä vuotta.
[/quote] Montakos kertaa toosasi on jo revennyt? Montako lasta siis?
[/quote]
2 ja sektiolla. Mutta kyllähän sekin kuulemani mukaan leventää tota alapäätä ;D
[/quote] Jätitkö myös imettämättä vai roikkuuko rintasi kuten mammoilla nyt yleensä roikkuu? Mun vl-salarakkaani rakastaa leikkiä nimenomaan mun kiinteillä rinnoillani. Myös tissipano on suosittua ajanvietettä.
[/quote]
Voi että sä olet rasittava.
[/quote]
Voi että menikö tunteisiin:D
[/quote]
Voi kuule ei mennyt. Ikävä tuottaa pettymys. :D :D
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:19"]
Emme kuvittele olevamme mitään ylihengellisiä pyhimyksiä vaan ihmisiä siinä missä muutkin. Meille tulee houkutuksia ja mielitekoja toimia vastoin omaa arvomaailmaamme ja välillä kiusaus vie voiton. Siinä vaiheessa sitten ei auta kuin korjata tapahtunutta vahinkoa. Sen sijaan se, että tekee jonkun asian itselleen luvalliseksi onkin uskonelämän kannalta paljon vaarallisempaa.
Kaikki synti etäännyttää ihmistä Jumalasta ja suurin osa synneistä rikkoo myös ihmisten keskinäisiä välejä. Siksi olisi tärkeää yrittää kilvoitella ja taistella houkutuksia vastaan. Lisäksi on aina vaara, ettei vikaan mennyt jaksa korjata asioita vaan etääntyy enemmän ja enemmän ja jossain vaiheessa lopullisesti.
[/quote] Tuollaisesta uskosta kaikki, mikä vieroittaa, on vain hyväksi. Toivottavasti ihmiset käyttäisi ehkäisyä enemmän, niin kuihtuisi kasaan koko lahko.
Minusta koko vl-tausta on eräänlainen sivuseikka, vaikuttava asia toki mutta ei mitenkään merkittävin.
Tässä on kyse miehestä, joka on kyllästynyt pikkulapsiarkeen ja ottanut aikalisän. Ei ollenkaan nykypäivänä tavatona, kun ihannoidaan ihmisen oikeutta olla itsekäs ja tehdä vain itselleen mieluisia asioita.
Halpamaiseksi teon tekee se, ettei mies suo vaimolleen aikalisää vaan päinvastoin varmistaa, että vaimo on ruodussa raskausmahansa kanssa ja kiireinen lastenhoidon takia. Näin vain hänelle suodaan hengähdystauko, vain hän saa kokeilla uutta ja vain hänellä on todellinen tieto parisuhteen tilasta.
Miten vaimo voisi varautua eroon tai edes parisuhteen kriisiin, kun hänelle ei kerrota siitä? Raskaana oleva ei takuulla oleta, että mies on saanut tarpeekseen eikä hormonimyrsky ja pikkulapsiarki tee kovin alttiiksi havaitsemaan aikuisen miehen kyllästymistä. Kyllä vain se pitää sanoa ääneen, varoittaa. Ja kyllä sitä vaan on mietittävä, onko siinä parisuhteessa oikeastaan mitään muuta vikaa kuin liian suuri taakka, johon ei olla haettu mitään apua tai tukea. Olisiko mahdollista, että se vaimo olisikin unelmien sankaritar, kun lapset olisivat pari kertaa viikossa hoidossa ja koti näin rauhoitettu myös kahdenkeskisille hetkille? Seksissä ei ainakaan taida olla mitään vikaa, kun vaimo on pukattu raskaaksi jokaiseksi avioliiton vuodeksi.
Pikkupojat säntäile, lupailee ja pettää itseään ja muita. Kypsemmät jo tajuavat (ainakin jotkut), että parisuhde vaatii onnistuakseen myös panostusta eikä se ole pelkästään se seksi. Asioista pitää puhua ja apua on haettava, ennen kuin voidaan sanoa, että tämä oli tässä.
Tuohon soppaan ei kuulu ulkopuoliset. Siksi vastuu on myös ap:llä. Kun hän on mukana sopassa ja hämmentämässä sitä, voi lopputulos olla mitä vaan ja satutettuja osapuolia paljon enemmän kuin silloin, kun parisuhteen tilasta, hoidosta ja sen loppumisesta huolehtii vain ne osapuolet. Ap voi sitten korjata palaset, kun parisuhteen osapuolet ovat hommansa hoitaneet, mutta niin kauan kuin hän on hämmentämässä toisten soppaa, saa hän myös kärsiä seuraukset. Ja tässä sopassa seurauksia riittää: lasten pahaolo, vaimon pahaolo, suvun kiukku, yhteisön kiukku, miehen katumus, vaikeus irrottautua, halu palata, halu paeta. Riittäähän tuosta vuosikausia mukavaa jännitystä parisuhteeseen, jos näin valitsee.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 18:01"]
Mieskö todella hylkäisi lapsensa? Uskotko ap, että mies saisi nähdä lapsiaan sen jälkeen, kun te iskette hynttyyt yhteen? Ei ainakaan niin, että sinä olet paikalla. Sinua ei ex-vaimolle ha lapsille ole olemassa. Haluatko todella rikkoa perheen?
Olin 18 vuotiaana vl- tyttönä palavadti rakastunut muutaman vuoden vanhempaan, varattun vl-isään. Päätös oli todella vaikea ja vieläkin asia ajoittain painaa. Me teimme yhteistuumin rakkaudelle stopin, jo syntyneiden lasten vuoksi. Ei ollut vaihtoehtoja.
[/quote] Miten ap rikkoo perheen. Eihän hänellä ole perhettä. Kyllä se on mies, joka rikkoo oman perheensä. Naisilla on kumma tapa suojella miehiä ja syyttää toista naista. Mies saa kelliä rauhassa kahdessa pillussa ja naiset paapoo miestä ja tappelee keskenään
[/quote]
Nainen täsdä rikkoo perheen, jos syöttää tälle miehelle pajunköyttä yhtenä perheenä elämisen mahdollisuudesta. Jos mies eroaa vaimostaan, on se tietenkin miehen valinta. Samalla katoaa koko perhe. Minusta ap:n pitäisi vaan sanoa, että suhde ei ole mahdollinen. Hänhän täällä neuvoa kysyi.
Ensinnäkään vl saa käyttää itsekkin omaa järkeä mikä tulee ehkäisyyn. Me elämme vuotta 2014 emme enään 70-luvulla. Nykyään myös vl piireissä käytetään ehkäisyä ja se yleistyy päivä päivältä. Myös avioerot on suotavia sellaisissa suhteissa missä on väkivaltaa tai toinen pettää. Ei kukaan joka omistaa oman järjen jää sellaiseen suhteeseen. En ymmärrä miten ihmiset voi olla niin tyhmiä että ajattelee että vielä nykypäivänä vl piireissä naiset olisit alistettuja ja lapsi koneita. Tietenkin on niitäkin tapauksia, mutta ne ovat vähässä. Lapsia rakastetaan kun niitä hankitaan.Ja mitä tulee tähän tapaukseen en usko että kyseinen mies eroaa vaimostaan. He ovat olleet luultavasti 4-5 vuotta naimisissa. Vl menee naimisiin rakkaudesta niinkuin kaikki muutkin ihmiset. Suurin osa harrastaa seksiä ennen avioliittoa. Kukaan ei mene sen takia naimisiin.
Ennen kun menin itse naimisiin minulle sanottiin että olen liian nuori. Minun pitäisi odottaa vielä jne. En ole koskaan kuullut että ketään painostettaisiin naimisiin. Päin vastoin. Nuorille yritetään sanoa ettei ole niin kiire.
Yst. Terv. 21v onnellisesti naimissa oleva vl ja kyllä käytän ehkäisyä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 10:45"]Ensinnäkään vl saa käyttää itsekkin omaa järkeä mikä tulee ehkäisyyn. Me elämme vuotta 2014 emme enään 70-luvulla. Nykyään myös vl piireissä käytetään ehkäisyä ja se yleistyy päivä päivältä. Myös avioerot on suotavia sellaisissa suhteissa missä on väkivaltaa tai toinen pettää. Ei kukaan joka omistaa oman järjen jää sellaiseen suhteeseen. En ymmärrä miten ihmiset voi olla niin tyhmiä että ajattelee että vielä nykypäivänä vl piireissä naiset olisit alistettuja ja lapsi koneita. Tietenkin on niitäkin tapauksia, mutta ne ovat vähässä. Lapsia rakastetaan kun niitä hankitaan.Ja mitä tulee tähän tapaukseen en usko että kyseinen mies eroaa vaimostaan. He ovat olleet luultavasti 4-5 vuotta naimisissa. Vl menee naimisiin rakkaudesta niinkuin kaikki muutkin ihmiset. Suurin osa harrastaa seksiä ennen avioliittoa. Kukaan ei mene sen takia naimisiin.
Ennen kun menin itse naimisiin minulle sanottiin että olen liian nuori. Minun pitäisi odottaa vielä jne. En ole koskaan kuullut että ketään painostettaisiin naimisiin. Päin vastoin. Nuorille yritetään sanoa ettei ole niin kiire.
[/quote]
No tämä lopputeksti ei ole oikeaa Vl elämää. Toivottavasti joskus ymmärrät sen.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 10:45"]Ensinnäkään vl saa käyttää itsekkin omaa järkeä mikä tulee ehkäisyyn. Me elämme vuotta 2014 emme enään 70-luvulla. Nykyään myös vl piireissä käytetään ehkäisyä ja se yleistyy päivä päivältä. Myös avioerot on suotavia sellaisissa suhteissa missä on väkivaltaa tai toinen pettää. Ei kukaan joka omistaa oman järjen jää sellaiseen suhteeseen. En ymmärrä miten ihmiset voi olla niin tyhmiä että ajattelee että vielä nykypäivänä vl piireissä naiset olisit alistettuja ja lapsi koneita. Tietenkin on niitäkin tapauksia, mutta ne ovat vähässä. Lapsia rakastetaan kun niitä hankitaan.Ja mitä tulee tähän tapaukseen en usko että kyseinen mies eroaa vaimostaan. He ovat olleet luultavasti 4-5 vuotta naimisissa. Vl menee naimisiin rakkaudesta niinkuin kaikki muutkin ihmiset. Suurin osa harrastaa seksiä ennen avioliittoa. Kukaan ei mene sen takia naimisiin.
[/quote]
[/quote]
Ja kuka sinä olet sanomaan? Toisen tuomitseminen on synti. Kukaan ihminen ei voi määritellä toisen sieluntilaa. Se ei ole meidän vaan Jumalan tehtävä. Mä ainankin toivon että jossain vaiheessa ehkäisy tullaan "hyväksymään" kokonaan niin vanhempien kuin lapsienkin hyvinvoinnin vuoksi. Jokainen lapsi ansaitsee olla toivottu ja rakastettu. Näissä asioissa vl yhteisössä on parannettavaa. Ainanakin meillä päin näistä asioista puhutaan avoimesti vl piireissä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 10:45"]Ensinnäkään vl saa käyttää itsekkin omaa järkeä mikä tulee ehkäisyyn. Me elämme vuotta 2014 emme enään 70-luvulla. Nykyään myös vl piireissä käytetään ehkäisyä ja se yleistyy päivä päivältä. Myös avioerot on suotavia sellaisissa suhteissa missä on väkivaltaa tai toinen pettää. Ei kukaan joka omistaa oman järjen jää sellaiseen suhteeseen. En ymmärrä miten ihmiset voi olla niin tyhmiä että ajattelee että vielä nykypäivänä vl piireissä naiset olisit alistettuja ja lapsi koneita. Tietenkin on niitäkin tapauksia, mutta ne ovat vähässä. Lapsia rakastetaan kun niitä hankitaan.Ja mitä tulee tähän tapaukseen en usko että kyseinen mies eroaa vaimostaan. He ovat olleet luultavasti 4-5 vuotta naimisissa. Vl menee naimisiin rakkaudesta niinkuin kaikki muutkin ihmiset. Suurin osa harrastaa seksiä ennen avioliittoa. Kukaan ei mene sen takia naimisiin.
[/quote]
[/quote]
Ja kuka sinä olet sanomaan? Toisen tuomitseminen on synti. Kukaan ihminen ei voi määritellä toisen sieluntilaa. Se ei ole meidän vaan Jumalan tehtävä. Mä ainankin toivon että jossain vaiheessa ehkäisy tullaan "hyväksymään" kokonaan niin vanhempien kuin lapsienkin hyvinvoinnin vuoksi. Jokainen lapsi ansaitsee olla toivottu ja rakastettu. Näissä asioissa vl yhteisössä on parannettavaa. Ainanakin meillä päin näistä asioista puhutaan avoimesti vl piireissä.
[/quote]
Synti ei muutu ei synniksi, vaikka jotku sen synnin hyväksyy. Edelleen ehkäisy ja esiaviollinen seksi saarnataan synniksi, vaikka on ihmisiä jotka eivät sen mukaan elä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 10:45"]Ensinnäkään vl saa käyttää itsekkin omaa järkeä mikä tulee ehkäisyyn. Me elämme vuotta 2014 emme enään 70-luvulla. Nykyään myös vl piireissä käytetään ehkäisyä ja se yleistyy päivä päivältä. Myös avioerot on suotavia sellaisissa suhteissa missä on väkivaltaa tai toinen pettää. Ei kukaan joka omistaa oman järjen jää sellaiseen suhteeseen. En ymmärrä miten ihmiset voi olla niin tyhmiä että ajattelee että vielä nykypäivänä vl piireissä naiset olisit alistettuja ja lapsi koneita. Tietenkin on niitäkin tapauksia, mutta ne ovat vähässä. Lapsia rakastetaan kun niitä hankitaan.Ja mitä tulee tähän tapaukseen en usko että kyseinen mies eroaa vaimostaan. He ovat olleet luultavasti 4-5 vuotta naimisissa. Vl menee naimisiin rakkaudesta niinkuin kaikki muutkin ihmiset. Suurin osa harrastaa seksiä ennen avioliittoa. Kukaan ei mene sen takia naimisiin.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Synti ei muutu ei synniksi, vaikka jotku sen synnin hyväksyy. Edelleen ehkäisy ja esiaviollinen seksi saarnataan synniksi, vaikka on ihmisiä jotka eivät sen mukaan elä.
[/quote]
Maailma muuttuu, Jumalansana ei, vaikka tämän ajan ihmiset sitä muuttaisikin.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 10:45"]Ensinnäkään vl saa käyttää itsekkin omaa järkeä mikä tulee ehkäisyyn. Me elämme vuotta 2014 emme enään 70-luvulla. Nykyään myös vl piireissä käytetään ehkäisyä ja se yleistyy päivä päivältä. Myös avioerot on suotavia sellaisissa suhteissa missä on väkivaltaa tai toinen pettää. Ei kukaan joka omistaa oman järjen jää sellaiseen suhteeseen. En ymmärrä miten ihmiset voi olla niin tyhmiä että ajattelee että vielä nykypäivänä vl piireissä naiset olisit alistettuja ja lapsi koneita. Tietenkin on niitäkin tapauksia, mutta ne ovat vähässä. Lapsia rakastetaan kun niitä hankitaan.Ja mitä tulee tähän tapaukseen en usko että kyseinen mies eroaa vaimostaan. He ovat olleet luultavasti 4-5 vuotta naimisissa. Vl menee naimisiin rakkaudesta niinkuin kaikki muutkin ihmiset. Suurin osa harrastaa seksiä ennen avioliittoa. Kukaan ei mene sen takia naimisiin.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eiköhän tämä ole jokaisen oma asia. Ja omassa mielessä pohdittava. Tekin varmasti katsotte ohjelmia netistä mikä on todella yleistä vl piireissä ja aika hyväksyttävää nykypäivänä. Niin se vl yhteisökin muuttuu maailman mukana. Ohjelmien katsominen ja ehkäisylle jyrkkä EI on lestaadiolaisten itse määrittelemiä. Ei raamatussa suoraan sanottuja . Kukaan ihminen ei voi sanoa mikä on väärin ja mikä ei. Me uskomme Jumalaan ja siihen että häneen uskomalla pääsemme taivaaseen. Ei siihen, että pääsemme taivaaseen sillä, että elämme niin kuin muut haluavat meidän elävän. Vl piireissä keskitytään liikaa kyyläämään toisia ihmisiä. Tuomitaan jyrkästi jos joku elää eri tavalla kuin muut tai ajattelee eri tavalla. Vaikka vl pitäisi olla SUVAITSEVAISIA ja kunnioittaa toisia ja toisten mielipidettä. Jokainen taplaa tyylillään. Ja eiköhän jokaisella ehkäisyä käyttävällä ole tähän jokin syy. Ja Kyllä olen edelleenkin uskovainen ja vl.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 10:49"][quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 10:45"]Ensinnäkään vl saa käyttää itsekkin omaa järkeä mikä tulee ehkäisyyn. Me elämme vuotta 2014 emme enään 70-luvulla. Nykyään myös vl piireissä käytetään ehkäisyä ja se yleistyy päivä päivältä. Myös avioerot on suotavia sellaisissa suhteissa missä on väkivaltaa tai toinen pettää. Ei kukaan joka omistaa oman järjen jää sellaiseen suhteeseen. En ymmärrä miten ihmiset voi olla niin tyhmiä että ajattelee että vielä nykypäivänä vl piireissä naiset olisit alistettuja ja lapsi koneita. Tietenkin on niitäkin tapauksia, mutta ne ovat vähässä. Lapsia rakastetaan kun niitä hankitaan.Ja mitä tulee tähän tapaukseen en usko että kyseinen mies eroaa vaimostaan. He ovat olleet luultavasti 4-5 vuotta naimisissa. Vl menee naimisiin rakkaudesta niinkuin kaikki muutkin ihmiset. Suurin osa harrastaa seksiä ennen avioliittoa. Kukaan ei mene sen takia naimisiin.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eiköhän tämä ole jokaisen oma asia. Ja omassa mielessä pohdittava. Tekin varmasti katsotte ohjelmia netistä mikä on todella yleistä vl piireissä ja aika hyväksyttävää nykypäivänä. Niin se vl yhteisökin muuttuu maailman mukana. Ohjelmien katsominen ja ehkäisylle jyrkkä EI on lestaadiolaisten itse määrittelemiä. Ei raamatussa suoraan sanottuja . Kukaan ihminen ei voi sanoa mikä on väärin ja mikä ei. Me uskomme Jumalaan ja siihen että häneen uskomalla pääsemme taivaaseen. Ei siihen, että pääsemme taivaaseen sillä, että elämme niin kuin muut haluavat meidän elävän. Vl piireissä keskitytään liikaa kyyläämään toisia ihmisiä. Tuomitaan jyrkästi jos joku elää eri tavalla kuin muut tai ajattelee eri tavalla. Vaikka vl pitäisi olla SUVAITSEVAISIA ja kunnioittaa toisia ja toisten mielipidettä. Jokainen taplaa tyylillään. Ja eiköhän jokaisella ehkäisyä käyttävällä ole tähän jokin syy. Ja Kyllä olen edelleenkin uskovainen ja vl.
[/quote]
Ja edelleen synti on synti, eikä muuksi muutu, vaikka joku joukko sen hyväksyy.
Sitä en voi sanoa, kuka on uskossa ja kuka ei, mut synti ei hyvää omaatuntoa tuo.
Olen samaa mieltä ehkäisy asioista. Jokaisella ihmisellä tulisi olla oikeus käyttää ehkäisyä jos kokee sen tarpeelliseksi.
Uskon että jumalan suurempi tahto on että jokainen lapsi tulee rakastetuksi ja vanhemmat ovat läsnä heidän elämässään.
mutta on myös niitä isoja perheitäjotka kokevat että voimat riittävät ja jaksavat olla vanhempia jokaiselle lapselle.
Ajatelkaa omia voimavarojanne ja lastenne tulevaisuutta ja tehkää ratkaisuja oman voinnin pohjalta.
28-vuotias 3 lapsen vl äiti
Voiko lapset olla onnellisia huonossa suhteessa,EI.
Parempi vaihtaa vaimoa ettei koko elämä mene piloille.
jokaisen pitää ajatella järllään, eikä olla kokonaan toisten vietävissä
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:49"]Mitä hyvää tuossa miehessä on?
Hän ei ole uskollinen.
Hän valehtelee helposti rakkaimmilleen.
Hän ei pidä lupauksiaan.
Hän ajatteleen aina ensin itseään, ei lastensa parasta, ei vaimonsa parasta eikä rakastajattarensa parasta (esim. ottamalla aikalisän ja eroamalla rauhassa hän ei pakottaisi rakastajaansa syntipukiksi sukunsa silmissä mutta toimimalla niin kuin nyt hän voi syyttää vaimoaan huonosta liitosta ja salarakastaan liiton rikkoutumisesta eli todella munaton mies)
Hänellä ei ole arvoja eikä moraalia tai hän ei ainakaan kykene noudattamaan niitä arvoja, joita väittää arvostavansa.
Häntä ei ole haitannut hoidella salarakastaan samalla, kun raskaana oleva vaimo hoitaa kotia ja kolmea alle 5-vuotiasta. On siis laiska.
Häntä ei haittaa valehdella ystävilleen, sukulaisilleen ja perheelleen lähes kaikesta (teoistaan, lupauksistaan, arvoistaan, vakaumuksestaan jne)
Hän on tekopyhä. Vaimoa pannaan paljaalla ja pakotetaan raskaaksi vaikka ei muka ole se oikea mutta rakastajattaren kanssa se kuminkäyttö on ihan ok.
Hän ei ole empaattinen eikä reilu.
Hän ei ajattele lastensa parasta.
Mitä tuossa kultakimpaleessa sitten on ottamisen arvoista? Hyvä panomies?
Itse valitsen kaikki läheiseni vähän toisten kriteerien mukaan ja mikä tahansa noista ylläolevista olisi minulle liikaa tai oikeammin liian vähän. En kannata pakkoavioliittoja enkä kuolleessa suhteessa roikkumista, mutta aivan kaiken voi hoitaa tyylillä tai kuseksien ja tämä kultakimpale on kussut nyt kaikkien läheistensä päälle. Vaimoa säälin, ap on pedannut oman petinsä ihan tietoisena mutta kai hänen on vähän tyhmä oltava. Ei kukaan järkevä voisi kunnioittaa tuollaista peluria, joka on pannut vaimonsa raskaaksi samassa hengenvedossa kun on ruvennut piirittämään ap:ta ja taruilemaan kuolleesta suhteesta. Siinäpä oikea tosi mies!
[/quote]
Olen miettinyt juuri samoja asioita. Ei kuulosta miltään unelmien mieheltä. Pikemminkin painajaiselta. Mutta kukin tykkää mistä tykkää. AP:n silmissä tämä lurjus on sielunkumppani.