Salasuhteessa ja rakastunut naimisissa olevaan vl-mieheen
Tunne on molemminpuolista. Meillä on salasuhde. Miehellä jo kolme lasta, neljäs tulossa ja naimisissa on. Itse olen sinkku. Tiedän toimivani moraalisesti väärin, mutta olen aika palavasti rakastunut ja välillämme on suuri intohimon liekki. Hän vaan on niin hurmaava. Raitis, komea kun mikä, urheilullinen, hyväpalkkainen ammatti ja kaikinpuolin ihana :) Tiedättehän rakastumisen tunteen!:D
Mies kertoo menneensä naimisiin vain yhteisön painostuksesta ja perinteitä kunnioittaen, rakkaussuhteesta kuulemma ei ole kysymys. Vaimonsa täysin tietämätön miehensä toiminnasta. Mies kuulemma haluaisi olla kanssani kunnolla, mutta menettäisi siinä tapauksessa kaikki sukulaisensa ja välit katkeiasi. Eli aika patti tilanteessa on. :(
Hän on kuitenkin jo pidemmän aikaa harkinnut tehdä radikaalin siirron ja erota siitä paskayhteisöstä.
kysyttävää? Mielipiteitä, kokemuksia?
Kommentit (530)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:46"]
Todennäköisesti vika tulee teidänkin mahdollisessa suhteessa olemaan aina jossain muualla kuin miehessä.
[/quote]
Mitä tarkoitat?:)
Ymmärrän aloittajaa. Minkä sitä rakastumiselle voi, jokainen rakastunut varmaan tämän tunteen tietää.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:40"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:19"]
Ei ketään vl-yhteisössä painosteta naimisiin. Jonkinlaiselta selkärangattomuudelta vaikuttaa miehen selitykset. Avioliiton onni tai onnettomuus on loppupelissä kahden kauppa, ei minkään "tahon".
[/quote]
Ei painosteta, mutta moni ajautuu naimisiin ajattelematta itse asiaa riittävästi. Avioliitto on nimenomaan tahdon asia. Kahden henkilön tahdon ja sitoutumisen aikaansaama pysyvä liitto. Jos tuo hairahtanut mies panostaisi vaimoonsa saman verran eforttia kuin tähän ihastukseensa, eiköhän suhde vaimoonkin olisi paremmalla tolalla. Se, mihin ehkä olette ryhtymässä, on sellainen mankeli, etten ihan äkkiseltään suosittele sitä kenellekään. Anna miehelle mahdollisuus korjata asiansa ja perheensä. Anna hänelle tilaa ja mahdollisuus. Jos hän siltikin jättää vaimonsa ja uskonsa, tehkää mitä haluatte.
[/quote]
millainen mankeli?
[/quote]
No jos voit kuvitella kolmiodraaman olevan aina draama perheessä niin mitä se on perheessä, jossa arvot ovat perustuneet Raamatun käsityksiin ja koko suku seisoo niiden takana. Lapset ja vaimo menevät shokkiin, mies pakoilee vanhempiaan. Hänen välinsä kaikkiin paitsi työkavereihin järkkyvät. Ja sinun ap, tulee sitten olla tälle miehelle koko maailma, korvata maailma, joka häneltä katosi 'puff'. Jäljelle jäit vain sinä. Sinä, jota joko avoimesti inohtaan ja halveksitaan tai vähintään hienotunteisesti kartellaan. Et edes kuulosta sellaiselta sydämelliseltä ihmiseltä, joka voisi saada 'säälipisteitä' ja ymmärrystä osakseen tässä asiassa. Ainoa keino olisi antaa miehen tehdä IHAN RAUHASSA ja ajan kanssa omat ratkaisunsa uskonsa ja perheensä suhteen ja sitten joskus hamassa tulevaisuudessa mennä yksiin, jos mies on selvästi valinnut ennen tätä jättää uskonsa sekä perheensä.
Tietysti, jos mieskin puhuu yhteisöstään samoin sanankääntein kuin sinäkin, on hän jo aika lailla valintansa tehnyt. Jos nämä ovat omia näkemyksiäsi, miehen sisällä käy aikamoinen tunteiden myllerrys ja vuoristorata. Ikävä kyllä rakastuminen on voimakas tunne, ja pahaksi onneksi se ei kestä läpi elämän. Se kannattaa ottaa huomioon faktana, jos yhteen päädytte. Itse toivon miehen löytävän takaisin perheensä yhteyteen.
Valoitan hieman. Tapasimme töissä. Olemme suht nuoria, kumpikin 23. Mulla meni yli puoli vuotta, että aloin lämmetä hänen lähentely-yrityksilleen, sillä tiesin hänen olevan perheellinen. Aloimme salaa sitten tapailla, kun kiinnostukseni heräsi. Vietimme paljon aikaa yhdessä, teimme tavallisia asioita. Suhteemme syveni syvenemistään ja rakastuimme palavasti.
Hän selitti tilannettaan, että vaikka häntä ei suoranaisesti pakotettu naimisiin, yhteisön hiljainen painostus oli kuitenkin suuri ja hän nuorena sitten valitsi tämän tien. Kertoo sen olevan suuri virhe ja nyt katuu. Nuorempana kuulemma olikin uskovainen, nyt usko hiipunut. Joten kyllä minä häntä ymmärrän.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:48"]
Ymmärrän aloittajaa. Minkä sitä rakastumiselle voi, jokainen rakastunut varmaan tämän tunteen tietää.
[/quote]
Vaikkei tunteilleen mitään voi, vain huorat ja huoripukit aloittavat suhteen, jos toinen/molemmat on avo-/avioliitossa jonkun toisen kanssa. Ihminen, jolla on selkärankaa, ottaa etäisyyttä eikä ala salasuhteeseen.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:40"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:19"]
Ei ketään vl-yhteisössä painosteta naimisiin. Jonkinlaiselta selkärangattomuudelta vaikuttaa miehen selitykset. Avioliiton onni tai onnettomuus on loppupelissä kahden kauppa, ei minkään "tahon".
[/quote]
Ei painosteta, mutta moni ajautuu naimisiin ajattelematta itse asiaa riittävästi. Avioliitto on nimenomaan tahdon asia. Kahden henkilön tahdon ja sitoutumisen aikaansaama pysyvä liitto. Jos tuo hairahtanut mies panostaisi vaimoonsa saman verran eforttia kuin tähän ihastukseensa, eiköhän suhde vaimoonkin olisi paremmalla tolalla. Se, mihin ehkä olette ryhtymässä, on sellainen mankeli, etten ihan äkkiseltään suosittele sitä kenellekään. Anna miehelle mahdollisuus korjata asiansa ja perheensä. Anna hänelle tilaa ja mahdollisuus. Jos hän siltikin jättää vaimonsa ja uskonsa, tehkää mitä haluatte.
[/quote]
millainen mankeli?
[/quote]
No jos voit kuvitella kolmiodraaman olevan aina draama perheessä niin mitä se on perheessä, jossa arvot ovat perustuneet Raamatun käsityksiin ja koko suku seisoo niiden takana. Lapset ja vaimo menevät shokkiin, mies pakoilee vanhempiaan. Hänen välinsä kaikkiin paitsi työkavereihin järkkyvät. Ja sinun ap, tulee sitten olla tälle miehelle koko maailma, korvata maailma, joka häneltä katosi 'puff'. Jäljelle jäit vain sinä. Sinä, jota joko avoimesti inohtaan ja halveksitaan tai vähintään hienotunteisesti kartellaan. Et edes kuulosta sellaiselta sydämelliseltä ihmiseltä, joka voisi saada 'säälipisteitä' ja ymmärrystä osakseen tässä asiassa. Ainoa keino olisi antaa miehen tehdä IHAN RAUHASSA ja ajan kanssa omat ratkaisunsa uskonsa ja perheensä suhteen ja sitten joskus hamassa tulevaisuudessa mennä yksiin, jos mies on selvästi valinnut ennen tätä jättää uskonsa sekä perheensä.
Tietysti, jos mieskin puhuu yhteisöstään samoin sanankääntein kuin sinäkin, on hän jo aika lailla valintansa tehnyt. Jos nämä ovat omia näkemyksiäsi, miehen sisällä käy aikamoinen tunteiden myllerrys ja vuoristorata. Ikävä kyllä rakastuminen on voimakas tunne, ja pahaksi onneksi se ei kestä läpi elämän. Se kannattaa ottaa huomioon faktana, jos yhteen päädytte. Itse toivon miehen löytävän takaisin perheensä yhteyteen.
[/quote]
Sinä et tunne minua. Olen oikein sydämellinen ihminen. Kyllä, minä aijon ikuisesti ja aina pysyä mieheni vierellä ja rinnalla, jos hän yhteisönsä jättää eikä palaa perheensä luokse. Tiedän ja huomaan kyllä miehestä, että hänen sisällään käy suuri myllerrys. Lapsiaan kuitenkin ehdoitta rakastaa, sekä sisaruksiaan ja vanhempiaan niinkun kuuluukin.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:54"]
[/quote]
Vaikkei tunteilleen mitään voi, vain huorat ja huoripukit aloittavat suhteen, jos toinen/molemmat on avo-/avioliitossa jonkun toisen kanssa. Ihminen, jolla on selkärankaa, ottaa etäisyyttä eikä ala salasuhteeseen.
[/quote]
Kylläkyllä.. Kyllähän minulla huono omatunto hieman on,mutta kun en vaan voi pitää näppejä hänestä erossa ja toisinpäin! Enkä edes halua. Kyllä hän ikuisesti isä lapsilleen olisi.
Hän kertoo rakastavansa sukuansa hyvin paljon. Hän myös sanoo, että rakastaa minua niin paljon, että jos välit katkeaa meidän lyöttäytyessä yksiin, on kuitenkin se sen arvoista.
Voi sitä raskaana olevaa nuorta äitiä :( Itse en tuollaista miestä haluaisi takaisin, mutta puolet lapsista saisi ottaa mukaansa lähtiessään.
Ap:n kannattaisi nyt ilmoittaa salasuhteesta miesystävänsä vaimolle. Ei taitaisi mies haluta olla enää missään tekemisissä ap:n kanssa vaan sittenkin taitaisi se "pakotettuna naitu vaimo" viedä voiton. Vai uskallatko ap ottaa riskin? Miehet kun puhuvat kaikenlaista. Sinun kannattaisi ap ottaa selvää, huijaako mies suakin eikä vain vaimoaan.
[/quote]
Rakastumisen tunteelle ei ehkä voi mitään, mutta sille, mihin toimiin ryhtyy, voi paljonkin. Voi esimerkiksi kieltäytyä salasuhteesta.
ALOITTAJA: Huomaat, että syntielämä vie hyvin pian pohjan tunteiltasi eikä siitä koidu sinulle mitään hyvää. Älä jatka, vaan lopeta tuhoontuomittu salasuhde heti. Älä usko miehen valeita. Mies ei ole sinun miehesi, vaikka kuinka haluaisit itsellesi niin uskotella. Älä anna tuhota itseäsi. Ystävällisesti 13.
Osoita sinä selkärankaa ja anna miehen tehdä rauhassa päätöksensä, kun kerran koet suhteenne olevan väärin. Suhde katkolle vaan.
Olen itse vl ja vastannut pari kertaa ketjussa. Eikö sinulla hälytyskellot soi, kun naimisissa oleva tekee aloitteen ja syyttää kaikesta yhteisöään? Kuvittelisin että perheen arki on suhteellisen rankkaa eikä mies ole kypsä isänä eikä puolisona ja pakenee arkeaan. Entäs kun se arki tulee teidän perheeseen?
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:11"]
Osoita sinä selkärankaa ja anna miehen tehdä rauhassa päätöksensä, kun kerran koet suhteenne olevan väärin. Suhde katkolle vaan.
Olen itse vl ja vastannut pari kertaa ketjussa. Eikö sinulla hälytyskellot soi, kun naimisissa oleva tekee aloitteen ja syyttää kaikesta yhteisöään? Kuvittelisin että perheen arki on suhteellisen rankkaa eikä mies ole kypsä isänä eikä puolisona ja pakenee arkeaan. Entäs kun se arki tulee teidän perheeseen?
[/quote]
No mitä nyt ollaan puhuttu, niin ei ole tarkoitus pistää menemään ilman ehkäisyä vuosikaudet. 1-2 lasta meinattiin joskus.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:03"]
Hän kertoo rakastavansa sukuansa hyvin paljon. Hän myös sanoo, että rakastaa minua niin paljon, että jos välit katkeaa meidän lyöttäytyessä yksiin, on kuitenkin se sen arvoista.
[/quote]
Pari sanaa vanhemmalta ja enemmän elämää nähneeltä. Mies on ihminen jolle merkitsee hyvin paljon se mitä muut ajattelee. Tulee merkitsemään myös sitten kun hän on vanhempi. Toki mies voi kokeilla kanssasi yhteen menoa mutta erittäin suurella todennäköisyydellä palaa yhteen vaimonsa kanssa kun tajuaa että sinua ei tulla hyväksymään sukunsa jäseneksi koskaan. Yhteisön, vanhempiensa, sisarusten ja lastensa paine on niin kova ettei mies kykene pullikoimaan sitä vastaan. Ehkä sitten teidät saatetaan hyväksyä jos molemmat tunnustatte syntinne yhteisölle ja sinäkin alat vl:ksi.
tv- ei-vl
[/quote]
Joo hyväksytään, mutta ei parina vaan erillisinä yksillöinä, mies vaimonsa miehenä ja ap sinkkuna, joka voi etsiä itselleen vapaan miehen.
Älkää nyt menkö halpaan, kysymyksessä on teinihauskuttaja. Huonoa kieltä ja paljon kliseitä kasattu teksiin.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:14"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:11"]
[/quote]
No mitä nyt ollaan puhuttu, niin ei ole tarkoitus pistää menemään ilman ehkäisyä vuosikaudet. 1-2 lasta meinattiin joskus.
[/quote]
Ja oletteko muuten puhuneet tulevaisuudestanne, toiveistanne ja tavoitteistanne? Niistä keskusteluista, jotka mieheltä taisi jäädä väliin vaimonsa kanssa seurustellessaan? Oletteko ihan tosissanne tehneet mielikuvaharjoituksia tulevaisuudestanne huomioiden molempien toiveet elämältä ja lisäksi tosiseikat miehen menneisyyden ja sen saneleman tulevaisuuden suhteen?
Itsekin vl ja erittäin läheltä tällaista tilannetta aikanaan seurannut ja suosittelen sinua jättämään miehen rauhaan. Surullista, että monesti ihminen haluaa oppia kantapään kautta ja on hyvin mahdollista, että ihastuksen tunteet vetävät miestä liian vahvasti mukanaan.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:03"]
[/quote]
Pari sanaa vanhemmalta ja enemmän elämää nähneeltä. Mies on ihminen jolle merkitsee hyvin paljon se mitä muut ajattelee. Tulee merkitsemään myös sitten kun hän on vanhempi. Toki mies voi kokeilla kanssasi yhteen menoa mutta erittäin suurella todennäköisyydellä palaa yhteen vaimonsa kanssa kun tajuaa että sinua ei tulla hyväksymään sukunsa jäseneksi koskaan. Yhteisön, vanhempiensa, sisarusten ja lastensa paine on niin kova ettei mies kykene pullikoimaan sitä vastaan. Ehkä sitten teidät saatetaan hyväksyä jos molemmat tunnustatte syntinne yhteisölle ja sinäkin alat vl:ksi.
tv- ei-vl
[/quote] Tai sitten ei jatka ap.n kanssa, mutta ei todellakaan palaa enää entisen vaimon luo samaan kuristusnaruun lisääntymään ja täyttämään maata
Kyllä lumppu pystyy pyörittämään miehen mielen, vaikka mies olisi onnellinen vaimonsa ja lastensa kanssa. Vähän pyörittää persettä ja keimailee, niin siinä mies kiihottuu ja ei pysty itseään hillitsemään. Ilman näitä lumppuja moni mies olisi edelleen onnellisessa liitossaan. Tässäkin tapauksessa ilman ap.ta mies pysyisi liitossaan ja kaikki olisi hyvin ja he olisivat onnellisia.
Ap palakoot helvetin tulessa, kun viekoitteli miehen syntiin. Miehet ovat kuitenkin viettiensä vietävissä, tämähän on totuus. Kun joku tulee persettä pyörittämään ja tyrkyttämään seksiä, on mies helppo viedä.
[/quote] Heh, tässä tiivistyykin hienosti se, miksi kukaan mies haluaisi elää kiihkoilevan sisältä näin myrkyttyneen vl-naisen kanssa kun tarjolla on normaaleja ihania ja lempeitä naisia. Naisia, joilla on mielessä vain tämä mies, ei mikään jeesus siinä vierellä. Pettämistä sekin on, kun päässä on jatkuvasti useampi mies.
Todennäköisesti vika tulee teidänkin mahdollisessa suhteessa olemaan aina jossain muualla kuin miehessä.