MITÄ!?! KOULUT ALKOIVAT JO EILEN??
Lapsi aloitti yläasteella koulunsa. Vein koulun pihaan varttia vaille yhdeksän ja poika pyysi, että lähden siitä sitten töihin, osaa kyllä itse.
Soitti, kun kellot soivat ja kysyi, mihin pitää mennä. Ihmettelin, eikö siellä todellakaan ole ketään opastamassa ja neuvomassa uusia seiskoja. Menin koulun nettisivuille ja siellä sitten isoin kirjaimin luki, että koulu alkoi 11.8. ELI EILEN!!!!
Voi luoja, olen ihan pässi. Pikkusisaruksilla alkoi koulu tänään.
Hienostipa alkoi pojan yläasteura. Jo ensimmäisen koulupäivän pois koulusta :(
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:10"]
Kun et selvittänyt poikasi yläasteen alkamispäivää, niin kenelle sen selvittäminen mielestäsi kuuluu? Isälle? Veljen vaimon siskolle? Vai pitäisikö opettajan tulla kotoa hakemaan?
[/quote]
kannattais suinkin mennä koulun penkille, ääliö.
Kurja juttu, mutta usko pois, kun asia on saatu selvitettyä, se varmaan vähän jo naurattaakin :) On sitä maailmassa pahempiakin juttuja.
Eikö lapsi voisi jo itse ottaa vastuuta siitä, että menee ajoissa kouluun?
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:16"]
Mitä luki lapsesi todistuksessa? Siinä lukee päivä ja klo milloin koulu syksyllä alkaa.
[/quote]
Luki kyllä 12.8., mutta siirtyi eri kouluun, jossa koulu alkoi eri aikaan. Saman kaupungin sisällä koulut alkavat eri päivinä, jopa viikon erolla.
ap
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:22"]
[/quote]
Mistä seiskaluokkalaiselle pojalle tulee mieleen, että koulu alkaa päivää ennen kuin sisaruksilla? Varsinkin, kun koko kesä on menty ilman aikatauluja. Sillä ei ole ollut mitään käsitystä edes viikonpäivistä..
ap
Kaikille on siellä nyt kaikki uutta niin oppilaat tuskin ottaa ekan päivän lintsannutta mitenkään silmätikukseen. Opettajasta riippuen saattaa ottaa asian enemmän tai vähemmän huumorilla mutta lasta siitä ei kukaan syyttäisi. Eli kaikki on kunnossa kuhan pääset yli häpeästä, jota muuten ei kannattaisi potea. Inhimillinen virhe ja todella ymmärreättävä sellainen kun ottaa huomioon että kaikkien muiden (muiden lastesi sekä lapsiesi kavereiden) koulut alkoi tiistaina.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:08"]Vittu mikä vajakki ! Missä koulu alkaa tiistaina ?
[/quote]
Kuulehan ystäväiseni, täällä etelässä ainakin Espoossa ja Helsingissä alkoi tänään. On melko hupaisaa huomata, että ne ketkä tällaista haukkumislinjaa vetää, ovat useasti itse väärässä. :)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:26"]
[/quote]
Mistä seiskaluokkalaiselle pojalle tulee mieleen, että koulu alkaa päivää ennen kuin sisaruksilla? Varsinkin, kun koko kesä on menty ilman aikatauluja. Sillä ei ole ollut mitään käsitystä edes viikonpäivistä..
ap
[/quote]
Mä oon 34, ja oon niin pihalla elämästä vauvan takia, että menin neuvolaankin päivää aikaisemmin ja vähän väärään kellonaikaankin :) Ihan normaalia inhimillistä erehtymistä. Joillain mammoilla menee taas vähän yli tää homma.
Vittu mikä vajakki se kun ihmettelee missä koulu alkaa tiistaina!! Melkein joka paikassa ja juuri missään ei ala maanantaina. En ole ikinä kuullutkaan, että jossain voi alkaa maanantaina. Muut päivät ovatkin sitten jo mahdollisia.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:27"]
Kaikille on siellä nyt kaikki uutta niin oppilaat tuskin ottaa ekan päivän lintsannutta mitenkään silmätikukseen. Opettajasta riippuen saattaa ottaa asian enemmän tai vähemmän huumorilla mutta lasta siitä ei kukaan syyttäisi. Eli kaikki on kunnossa kuhan pääset yli häpeästä, jota muuten ei kannattaisi potea. Inhimillinen virhe ja todella ymmärreättävä sellainen kun ottaa huomioon että kaikkien muiden (muiden lastesi sekä lapsiesi kavereiden) koulut alkoi tiistaina.
[/quote]
Kiitos tästä. Toivottavasti koulussa ymmärretään. Kunhan tästä pulssi tasaantuu, niin soitan kouluun kohta.
Poikaa ei voi syyttää kyllä mistään, menee täysin minun (ja mieheni - NIIN, SENKIN mies, ei sekään muistanut!) syytäni.
Ei oikeasti tullut mieleenikään, että vierekkäisissä kouluissa kouluvuosi alkaa eri aikaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:29"]Vittu mikä vajakki se kun ihmettelee missä koulu alkaa tiistaina!! Melkein joka paikassa ja juuri missään ei ala maanantaina. En ole ikinä kuullutkaan, että jossain voi alkaa maanantaina. Muut päivät ovatkin sitten jo mahdollisia.
[/quote]
Satakunnassa ainakin. Voikos alkaa perjantaina?
Itse harmittelen kun saman kaupungin ystäväperheellä on eri syyloma-ajat. Ei päästä reissuun yhdessä, ellen ota omaa lomaa omille lapsilleni. Se myös tarkoittaa, että koulut alkaa eri aikaan syksyllä. Ja siskoni lapsilla on lomat eri aikaan. Toinen on lukiossa ja toinen peruskoulussa ihan vierekkäisissä rakennuksissa.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:29"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:26"]
[/quote]
ap
[/quote]
Mä oon 34, ja oon niin pihalla elämästä vauvan takia, että menin neuvolaankin päivää aikaisemmin ja vähän väärään kellonaikaankin :) Ihan normaalia inhimillistä erehtymistä. Joillain mammoilla menee taas vähän yli tää homma.
[/quote]
Ihana! <3
[/quote]
Samaa mietin. Kyllä minä 13-vuotiaana tiesin milloin ja missä koulu alkaa. Nykyään on vielä netti helpottamassa.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:08"]
Vittu mikä vajakki ! Missä koulu alkaa tiistaina ?
[/quote]
Meillä ainakin alkoi viime viikolla keskiviikkona. Kyllä se piti pari kertaa katsoa, että uskoi. Ei kaikki aina ala maanantaina.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 09:43"]
[/quote]
Samaa mietin. Kyllä minä 13-vuotiaana tiesin milloin ja missä koulu alkaa. Nykyään on vielä netti helpottamassa.
[/quote]
No toki, paitsi jos koko kesä on toitotettu, että koulu alkaa 12.8. tiistaina. Enää seitsemän viikkoa koulun alkuun. Enää kuusi, enää viisi. Huhhuh, neljän viikon päästä olet jo yläasteella. Kolme viikkoa vielä lomaa, tässähän ehtii vaikka mitä. Viikon päästä alkaa koulut, onko sulla reppu ja muut välineet? Noniin, tänä viikonloppuna pitää vähän herätä aiemmin, että tiistaina sitten jaksaa herätä ajoissa. Noniin, poikani, tänään mennään yläasteelle! Oletpas jo iso. Huh, kerro sitten, miten koulupäivä sujui. Heippa! AI MITÄ? KOULU ALKOI JO EILEN!
ap
[/quote]
No ei voi ekana koulupäivänä. Kyllä vanhemmillakin vielä jotain vastuuta on.
Mitä luki lapsesi todistuksessa? Siinä lukee päivä ja klo milloin koulu syksyllä alkaa.