Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon te läskit oikein syötte? Oikeasti?

Vierailija
10.08.2014 |

Esimerkiksi yksi selvästi ylipainoinen ystäväni urheilee paljon ja syö (ainakin kertomansa ja nähdyn mukaan) ihan terveellisesti, mutta pakkohan hänen on sitten syödä aivan julmetun isoja määriä. Ei ne läskit tyhjästä tule. Mitään lääkitystä hänellä ei ole eikä ryyppääkään usein.

En vaan pysty ymmärtämään. Juotteko tyyliin monta litraa kaloripitoista limua päivässä, kiskotte salaa kolme keksipakettia ja vastapainoksi paastoatte työpaikan lounaalla jonkun kitkerän pikkusalaatin kanssa niin että illalla taas pitää ahmaista kolmen ihmisen edestä?

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:51"]

Ja miksiköhän ap on tästä kiinnostunut.... Kannattaisi ehkä laittaa luppoaika sivistystason nostoon, eikä muiden ihmettelyyn. Kaikki ylipainoiset voivat laihtua, mutta tuota talia, mikä sinulla on korvien välissä, ei ehkä koskaan saa sulamaan...

[/quote]

Juupajuu. Kaikki tällä palstalla hukkaavat aikaansa, kun voisivat olla sivistämässä itseään. En minä 24/7 tällä palstalla pyöri, en tosin myöskään 24/7 yritäkään sivistystasoani nostaa. T: ap

Vierailija
62/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

juon olutta ja viiniä liikaa ja ruokahalukin on hyvä, siinä se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mä olen syönyt kaksi ruisleipää, toisen päällä juustoa ja toisen päällä perunasalaattia. En mä nyt päivittäin syö ihan hirveitä rekkalastillisia, mutta mulla on ahmimishäiriö, joten kun se syöminen lähtee lapasesta niin se lähtee sitten kunnolla. En ole vielä sairaalloisen ylipainoinen, mutta lievästi kuitenkin ja eiköhän se tästä nouse, vaikka syönkin lääkkeitä ja käyn terapiassa syömishäiriöni takia.

Vierailija
64/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:29"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:28"]

Tän päivän syömiset:

1 raejuusto

1 peruna, grillimakkara, salaattia, kurkkua, tomaattia, lasi maitoa

1 rivi pienestä geishasuklaalevystä

vielä tänään syön

2 ruisleipäpalaa maksamakkaralla

vesimelonia

pieni pala omenapiirakkaa, jos nyt sen leivon. Omenat putoilee puusta eli pitäisi.

[/quote]

Ei taida olla sun normiruokavalio kuitenkaan, koska itse syön tuosta tosi paljon enemmän enkä ole ollut ikinä läski. Vai laihdutatko nyt? T: ap

[/quote]

Ei taida olla tavallisen päivän ateriat tämmöisiä. Kovin "kevyelle" saat kuullostamaan, mutta pikaisesti laskettuna tuossakin on n. 600kcal turhia kaloreita, grillimakkara, suklaa, maksamakkara, omenapiirakka...  Tavallisena päivänä taitaa tulla vielä enemmän turhia kaloreita..

Vierailija
65/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:36"]

No en syö ruokaa pali mitään, mutta vejän ihan vitusti suklaata!

[/quote]

Minä myös :) Keskusteleekohan munkin työkaverit siitä, miten voin olla näin sairas läski vaikka syön salaattia lounaalla enkä ota keksiä kahvipöydässä. Tiedoksi teille, tykkään salaatista, en tykkää kekseistä, läskit on tulleet lähes jokailtaisesta suklaan puputtamisesta.

Vierailija
66/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:26"]

No joillain kuule ne kilot on myös sitkeämmässä kuin toisilla, vaikka miten söisi terveellisesti.

[/quote]

Täysi myytti. T: ap

[/quote]

No eikä ole, älä ole tietämätön moukka! T: kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastava

Vierailija
67/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kuin lintu mutta nykäsen kaljaa näillä helteillä semmoisen mäyräkoirallisen.

Siinä se.

Vierailija
68/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulimia-aikoina saatoin kerralla syödä kaksi lautasellista kaurapuuroa, reilun litran maitoa, noin kaheksan palaa ruisleipää voin kera, pari rahkapurkkia ja muutaman banaanin. Voin kertoo että yrjö lens sen jälkee helposti, kun maha niin kipee sen syömisen jälkeen. En kuulemma ole lihava mutta voisin kuvitella että ylipainoiset ihmiset syövät tuohon malliin ja syöminen ajoittuu ennen kaikkea iltaan. Ja lisäksi ne varmasti syö paljon epäterveellisemmin. Itsellä ei niinkään ollut himoa ahmia epäterveellisiä ruokia silloin mikä on ehkä vähän outoa. Onneksi bulimia-aika on taakse jäänyttä. Nyt vaihtunut ortoreksiaan ja anoreksiaan. Sairas maailma, kun niin paljon monen elämässä syöminen vaikuttaa liikaa omaan mieleen. Koskahan tästä itse pääsee irti... Olis vaa rohkeutta hakea apua.

Vierailija
69/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:26"]

No joillain kuule ne kilot on myös sitkeämmässä kuin toisilla, vaikka miten söisi terveellisesti.

[/quote]

[/quote]

No eikä ole, älä ole tietämätön moukka! T: kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastava

[/quote]

Sairaudet ovat asia erikseen. Esimerkissänikin kyse on täysin terveestä (ja vieläpä nuoresta) ihmisestä. T: ap

Vierailija
70/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua ärsyttää toi luulo että lihavat syö jatkuvasti helvetin paljon, eihän läskitkään koko ajan liho, muutenhan kaikki läskit olis jotain 200kg, se kuitenkin on tosi harvinaista. Jotkut lihavat syö suuria annoskokoja, jotkut ei. Ihan samalla tavalla kuin laihatkin, jotkut laihat syö kuin rekkamiehet, ja jotkut syö kuin linnut.

Minä ainakin myös liikun tosi vähän, varsinkin talvella, ei ole tarpeeksi lämpöisiä vaatteita olla pihalla, kesällä teen puutarhahommia ja kulutan enemmän, ja painokin aina sitten muutaman kilon putoaa. Minä olen erittäin nirso syöjä, ja syön vähän kerrallaan, mulla on pieni mahalaukku ja ärtynyt suoli, inhoan ylikaiken ähkyä oloa koska siitä tulee oksettava olo, ja minulla on kauhea oksentamiskammo. Minä en saa ravinnostani kaikkia vitamiineja ym. enkä kuituja tarpeeksi, enkä juo juuri ollenkaan vettä. Minä en esimerkiksi ole eläissäni syönyt normaalikokoista pitsaa kokonaan, en edes vaikka jätän reunat syömättä. Kun kuluttaa vähän, niin se riittää kun napostelee illan/yön aikana telkkarin ääressä suklaalevyn.Tiedän sen että syön ihan väärin, ja yritän sitä välillä korjata, mutta se on todella vaikeaa, kun pitäisi syödä ihan eri tavalla kuin mihin on tottunut yli 20 vuoden aikana.

36

Vierailija
71/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:37"]

Tänään olen syönyt kaksi isoa Ciapatta palaa, oivariinia, juustoa ja tomaattia. suklaapatukka, pepsi Maxia ja painoa on lähemmäs 100 kiloa. Mielestäni en syö järkyttäviä määriä mutta kun paino on päässyt näin korkeaksi, niin sen ylläpitoon ei tarvitse kamalasti mässäillä.

[/quote]

Aika hiton paljon on kuitenkin pitänyt syödä tai juoda liikaa että on satakiloiseksi lössähtänyt. T: ap

[/quote]

Ei vättämättä. Suklaassa on mielettömästi kaloreita ja sitä olen aina syönyt liikaa. Sokerilimuja ja alkoholia en käytä ollenkaan. Teidän ihmettelijöiden taitaa olla todella vaikea ymmärtää, että kilot hiipivät pikkuhiljaa salakavalasti. En minä yhdessä yössä tai edes yhdessä vuodessa lihonut. Miksi sinua aloittaja kiinnostaa muiden syömiset? Onko oma elämä tylsää?

Vierailija
72/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:31"]

Samaa ihmettelen, et mitä ne syö. Tai on syöneet siemmin. Ei kukaan tyhjästä liho. Julkisestihan moni lihava syö jonkun salaatinvain. 

[/quote]

Jos läski syö jolkisesti sitten ihan kunnon ruoka, siitäkin täällä kitistään, että pitäisi syödä vain se salaatti.

Jos päivässä syö yhden omenan verran ylimääräistä, lihoo vuodessa yli 2 kiloa. 15 vuoden kuluttua painoa onkin tullut yli 30 kiloa lisää. Tupakan lopettaminen on helppoa, sen kuin vain jättää polttamatta. Sama koskee huumeiden käyttöä ja alkoholin juomista. Syömistä ei voi lopettaa.

Vierailija
73/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:56"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sairaudet ovat asia erikseen. Esimerkissänikin kyse on täysin terveestä (ja vieläpä nuoresta) ihmisestä. T: ap

[/quote]

Terve vai mahdollisesti diagnosoimaton?

Vierailija
74/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:24"]Esimerkiksi yksi selvästi ylipainoinen ystäväni urheilee paljon ja syö (ainakin kertomansa ja nähdyn mukaan) ihan terveellisesti, mutta pakkohan hänen on sitten syödä aivan julmetun isoja määriä. Ei ne läskit tyhjästä tule. Mitään lääkitystä hänellä ei ole eikä ryyppääkään usein.

En vaan pysty ymmärtämään. Juotteko tyyliin monta litraa kaloripitoista limua päivässä, kiskotte salaa kolme keksipakettia ja vastapainoksi paastoatte työpaikan lounaalla jonkun kitkerän pikkusalaatin kanssa niin että illalla taas pitää ahmaista kolmen ihmisen edestä?

[/quote]

Kaikkia idiootteja sitä maa päällään kantaa.

Vierailija
75/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimääräinen punkeroakka lähiössä tunkee suuhunsa kokonaisen esikouluryhmän aterioita vastaavan määrän roskaruokaa ja huuhtelee sen sidukalla alas. Kun sitten valahtaa liikkumattomaksi sohvalle tuijottamaan Salkkareita niin paino nousee tehokkaasti. Suurempia voimanponnistuksia ei tarvita, kunhan jaksaa lyllertää jääkaapille ja toisinaan levittää jalat niin että mies saa sorkkia ihratuheroa.

Vierailija
76/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 17:03"]

Eniten mua ärsyttää toi luulo että lihavat syö jatkuvasti helvetin paljon, eihän läskitkään koko ajan liho, muutenhan kaikki läskit olis jotain 200kg, se kuitenkin on tosi harvinaista. Jotkut lihavat syö suuria annoskokoja, jotkut ei. Ihan samalla tavalla kuin laihatkin, jotkut laihat syö kuin rekkamiehet, ja jotkut syö kuin linnut.

Minä ainakin myös liikun tosi vähän, varsinkin talvella, ei ole tarpeeksi lämpöisiä vaatteita olla pihalla, kesällä teen puutarhahommia ja kulutan enemmän, ja painokin aina sitten muutaman kilon putoaa. Minä olen erittäin nirso syöjä, ja syön vähän kerrallaan, mulla on pieni mahalaukku ja ärtynyt suoli, inhoan ylikaiken ähkyä oloa koska siitä tulee oksettava olo, ja minulla on kauhea oksentamiskammo. Minä en saa ravinnostani kaikkia vitamiineja ym. enkä kuituja tarpeeksi, enkä juo juuri ollenkaan vettä. Minä en esimerkiksi ole eläissäni syönyt normaalikokoista pitsaa kokonaan, en edes vaikka jätän reunat syömättä. Kun kuluttaa vähän, niin se riittää kun napostelee illan/yön aikana telkkarin ääressä suklaalevyn.Tiedän sen että syön ihan väärin, ja yritän sitä välillä korjata, mutta se on todella vaikeaa, kun pitäisi syödä ihan eri tavalla kuin mihin on tottunut yli 20 vuoden aikana.

36

[/quote]

Läskien ylläpitoon tarvitaan kaloreita ja läskin peruskulutus on paljon suurempi kuin normaalipainoisen tai hoikan. Kyllä siihen läskien ylläpitoon ihan oikeasti tarvitsee niitä kaloreita kiskoa naamaan. T: ap

Vierailija
77/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:50"]

Minä olen 133kg ja olen ollut näillä tienoilla jo toistakymmentä vuotta, paino pyörinyt 125-139kg, kesällä paino laskee ja talvella nousee, pikkuhiljaa tulee lisää. Minä syön ruokaa erittäin vähän, voi mennä päiviä etten syö mitään suolaista. Syön jugurttia ja suklaata, jos ei ole suklaata, voin syödä vaikka keksejä jos niitä on. Mutta en syö pakettitolkulla keksejä, yksi menee illassa, tai yksi suklaalevy.

[/quote]

Yhdessä suklaalevyssä on n. 1000 kaloria. Jos ei sen lisäksi päivässä syö paljon muuta, niin ei tuossa helposti päästä ylimääräisille kaloreille. Taidat huijata itseäsi. T: ap

[/quote]

Tuolla lihoo kilon viikossa vaikka muuten söisi normaalisti eli kilot tulevat todella helposti ilman suurempaa mässäilyä. 52 kiloa vuodessa.

Vierailija
78/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:37"]

Tänään olen syönyt kaksi isoa Ciapatta palaa, oivariinia, juustoa ja tomaattia. suklaapatukka, pepsi Maxia ja painoa on lähemmäs 100 kiloa. Mielestäni en syö järkyttäviä määriä mutta kun paino on päässyt näin korkeaksi, niin sen ylläpitoon ei tarvitse kamalasti mässäillä.

[/quote]

heh, se on just päinvastoin. Tollasen painon ylläpitoon tarvitsee kamalasti mässäillä. En sano tätä pahalla vaan ihan oikesti. Mitä painavampi olet sitä enemmän tarviit energiaa ja sitä nopeampi on aineenvaihduntasi.

Vierailija
79/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:50"]

Minä olen 133kg ja olen ollut näillä tienoilla jo toistakymmentä vuotta, paino pyörinyt 125-139kg, kesällä paino laskee ja talvella nousee, pikkuhiljaa tulee lisää. Minä syön ruokaa erittäin vähän, voi mennä päiviä etten syö mitään suolaista. Syön jugurttia ja suklaata, jos ei ole suklaata, voin syödä vaikka keksejä jos niitä on. Mutta en syö pakettitolkulla keksejä, yksi menee illassa, tai yksi suklaalevy.

[/quote]

Yhdessä suklaalevyssä on n. 1000 kaloria. Jos ei sen lisäksi päivässä syö paljon muuta, niin ei tuossa helposti päästä ylimääräisille kaloreille. Taidat huijata itseäsi. T: ap

[/quote]

Tämä asia on minulle niin tuttu, kun olen sekä tämän lihavuuden että masennuksen kanssa taistellut koko aikuisen elämäni, kyllä minä itse tiedän mitä syön. Perusaineenvaihdunta pitäisi minun kokoisella ihmisellä olla 2000 kaloria, mutta epäilen että kulutan vähemmänkin, varsinkin niinä päivinä kun en tee mitään erikoista, olen uupunut koko ajan, enkä jaksa tehdä samoja asioita enää kuin ennen vaikka läskiä ei ole montaa kiloa tullut. Ja kuten sanoin, en syökään ylimääräisiä kaloreita koko ajan, kun en koko ajan liho, talvella painoin jo melkein 140kg ja nyt näytti puntari vähän alle 133kg, ja yhtä paljon olen vetänyt suklaata koko ajan, olen vaan kuluttanut vähän enemmän, jo pelkästään helle kuluttaa enemmän. Juhannuksen jälkeen tein puutarhahommia toppatakki päällä, helteillä ei jaksanut tehdä mitään. Nyt kun viileni on pihahommia vielä tuola aika paljon ennenkuin syksy ja kylmät tulee.

36

Vierailija
80/140 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 16:50"]

[/quote]

[/quote]

Tuolla lihoo kilon viikossa vaikka muuten söisi normaalisti eli kilot tulevat todella helposti ilman suurempaa mässäilyä. 52 kiloa vuodessa.

[/quote]

Niin tietenkin jos syö sen yhden suklaalevyn kaiken muun lisäksi. Mutta jos sen levyn lisäksi syö vaikka vain n. 500kcal edestä ruokaa, niin ei sillä liho. Terveellistä se ei toki ole. T: ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi